İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - turx

Sayfa: [1] 2 3 ... 26
1
Tamamlanmış Çalışmalar / 3D / Ynt: Voxel Art Girişimleri
« : Ocak 23, 2019, 13:32:24 ÖS »
Bugün şu sayfaya denk geldim. Henüz görmediyseniz, bir göz atmanızı öneririm.
https://fund.sandbox.game/

2
Tamamlanmış Çalışmalar / 3D / Ynt: Voxel Art Girişimleri
« : Ocak 12, 2019, 18:59:26 ÖS »
Elinize sağlık. Özellikle en üstteki iki çalışma çok güzel.

Programdan da sayenizde haberim oldu teşekkürler.

3
Eskiden kastınız ne kadar eski bilmiyorum ama bir çok güzel site geldi, geçti ve zamanla unutuldu. Zamanının en popüler paylaşım sitesi olan Cgtalk bile artık ıssız sayılacak kadar az ziyaret alıyor.
İhtiyaçlar, alışkanlıklar ve kullanılan araçların değişmesi yüzünden sosyal medya bu tarz sitelerden daha çok ilgi görüyor artık. Paylaşım açısından, İnstagram diğer tüm galeri, forum gibi yerlerden daha cazip. Hatta forum kültürü için bitti desek yeridir. 

Türkçe böyle aktif ve dişe dokunur görsellere ve açıklamalara ulaşabileceğiniz sayfa bulabileceğinizi sanmıyorum ancak İngilizce olarak şu anda neredeyse sektördeki herkesin paylaşımlarını yaptığı Artstation var. İnstagram'dan sonra en çok paylaşımı Artstation'da bulabilirsiniz.

Daha farklı kategorilerin ağırlığını hissettirdiği Behance 'e de hala görsel paylaşımı açısından aktif bir site.

Deviantart, kaliteli içerik açısından eski günlerinin yanına yaklaşamıyor. Yine de hala etkileyici ve faydalı içerik paylaşanların olduğu bir site.


Eskilerde Cgbug vardı. Galeri tarzı paylaşımın yapıldığı en güzel Türkçe siteydi bence. Ama kapandı gitti. Bir ara Hintkumaşı toparlanıyor gibiydi ancak az önce girdiğimde linkler sürekli 500 hatası veriyordu.


TR3D, Sinefx'den daha aktif sayılır ancak orada da çok fazla paylaşım yapılmıyor. Genelde mimari çizimler paylaşılıyor. Paylaşılanlara olumlu olumsuz pek yorum yapılmıyor.




4
Zbrush - Mudbox / Ynt: ZBrush Simetri
« : Aralık 21, 2018, 21:21:18 ÖS »
Büyük ihtimalle farkında olmayarak üst paneldeki Move aracını (W) kullanıyor ve modelin x eksenindeki konumunu değiştiriyorsunuz. Öyle veya böyle bu sorunla en kolay başa çıkmanızın yolu, sağ kısayol panelinde "Local" butonunun hemen altındaki "LSym" butonuna tıklamaktır.Tıkladıktan sonra modelin üstüne bir kez ufaktan tıklayın, eksenin düzeldiğini göreceksiniz.

Diğer bir yöntem ise üstteki Transform menüsünde yer alan "Use Posable Symmetry" seçeneği. Yalnız Posable Symmetry kullanırken dikkat edilmesi gereken bir çok nokta olduğu için üstteki yöntem işinize yarıyorsa bu seçeneği şimdilik denememenizi öneririm. (Posable Symmetry, yanlış kullanımda programın çökmesine ve kaydetmediyseniz çalışmanızı kaybetmenize neden olabilir.)

5
Sohbet / Ynt: kinetik tipografi - made in the middle
« : Aralık 04, 2018, 18:43:12 ÖS »
Linki paylaşmadan önce özellikle sadece browser için olup olmadığına bakmak için program açıklamalarını okumuştum. PicPick'in açıklamalarında "scrolling window" ifadesini gördüğüm için paylaşmıştım.

Şimdi bilgisayar başına geçince denedim. Aşağıda PicPick ile aldığım screenshot'ı görebilirsiniz. Scroll yapacağınız kısmı en yukarıya getirip programla seçince otomatik olarak scroll yapıyor ve işlem bitince size bütün görüntüyü sunuyor. Program ücretsiz.  Portable sürümünü kurulum yapmadan kurmak mümkün.




6
Sohbet / Ynt: kinetik tipografi - made in the middle
« : Aralık 04, 2018, 17:18:35 ÖS »
https://www.guidingtech.com/scrolling-screenshots-windows-10/

Bu tarz programlar kullanılabilir.

Bir de böyle bir şeyin ekran görüntüsü nasıl alınıyor?  ::)

7
Tamamlanmış Çalışmalar / 3D / Ynt: Arkın'ın Galerisi
« : Kasım 15, 2018, 16:36:25 ÖS »
Elinize sağlık. Malzeme, ışıklandırma ve color correction açısından çok güzel çalışmalar hepsi.

Hepsinin arasında tek gözüme takılan en üstteki çalışma oldu. Dof dolayısıyla kayık algı olarak küçük görünüyor. Diğer cisimlerle oranında hiç bir sıkıntı yok. Dof'u kaldırıp hafif bir haze/fog(sis) eklense bu algı problemi de düzelir diye düşünüyorum. Aslında kamera açısı da bu algıyı güçlendiriyor ancak kamera inse arka plana eklemeler gerekeceği için sadece -dof  +fog denenebilir.

Elinize sağlık tekrar. İyi çalışmalar.

8
Sohbet / Ynt: üretkenlik-fikir alışverişi
« : Eylül 23, 2018, 20:29:17 ÖS »


Bilgi olmadan bir konuya giriş yapmak mümkün olmaz, bu yüzden izlediğiniz veya okuduğunuz şeyler mutlaka faydalıdır. Ancak işin sırrı pratikte bitmektedir. Beceri pratikle kazanılan bir özelliktir.
Yetenek, basamakları daha hızlı çıkmayı sağlasa da çalışkan bir kaplumpağanın tembel bir tavşanı geçtiğinin örneği çoktur.

Bu arada bir ipucu; İzlediğiniz veya okuduğunuz eğitmenlerin iş geçmişine bakın. İş tecrübesi olan, başarılı olan eğitmenlerin paylaştığı bilgiler çoğunlukla çok daha faydalı bilgi içerir.

9
Sohbet / Ynt: TR de 3d animasyon sektörü dakikası 10000tl
« : Ağustos 28, 2018, 12:54:30 ÖS »
Eğer sadece o başlıktaki şekliyle belirtilip geçilmişse öyle yazılara takılmamak lazım. Emek işi, hele de animasyon çok etkenli bir süreçtir.

Verilen emeğin kompleks yapısı, çıkan sonucun birbirinden oldukça farklı kalitelerde olabileceği ve her tekil işte birbirinden farklı etkenlerin farklı oranlarda yer aldığı bir iş kolunda fiyatlamandırmanın bu kadar basit bir cümleye indirgendiği ilan, reklam veya haberi içeriğini ciddiye almamak lazım.

Bunu yapıyorum diyene de tabii ki saygı duyulmalı. Serbest piyasada kimseyi emeğine biçtiği değerden dolayı eleştirme hakkımız yok. Ancak bu tip örnek(ler) sadece paylaştığınız başlık kısmıyla genellemeye katılamayacak örneklerdir.

Animasyon ve benzer iş kolları için konuşacak olursak; sabit fiyat tüm riskleri, alternatifleri, varyasyonları hesaplayarak en kötü senaryoyu düşünerek belirlediğinizde mantıklı olabilir. Tabii bunları hesapladığınızda fiyat en yüksek değerinden veya ona yakın belirleneceği için müşteriye bunu kabul ettirebilmek zorlaşacaktır.

Bunun dışında, işin parasal kazanımının yanında, prestij, reklam, tecrübe gibi farklı kazanımları da olduğu gerçeğini göz ardı etmemek lazım. Dolayısıyla sabit fakat düşük fiyat vermek de bu kazanımların olduğu durumlarda mantıklı bir yol olabilir.

Bizde oturmuş bir piyasa/sektör olmadığı için bu konuda sorarak veya okuyarak tutarlı rakamlar öğrenmeniz zor.  İngilizce arama yaparsanız yurtdışı kaynaklarda yazılan ortalama rakamlar görmeniz mümkün.

Son olarak fiyat belirlerken kesinlikle hesaba katmanız gereken ektenleri iki başlıkta toplayarak bitireyim.

- Sizinle ilgili olanlar: Standart yaşam giderleriniz, kullandığınız programlara ve aldığınız eğitimlere harcadıklarınız, demirbaş giderleriniz, tecrübeniz, iş kaliteniz, çalışma hızınız gibi etkenler.

- O spesifik projeyle ilgili olanlar: Bir dakikalık -örneğin karakter animasyonu- boyunca animasyonda kaç karakterin animasyonunun yapılacağı, animasyonun içeriği(ör: "bir dakikalık bir walk cycle" vs "Bruce Lee - Chuck Norris dövüşü"), karakterlere lip-sync yapılıp yapılmayacağı, dinamik efekt/etkileşim içerip içermediği, kamera animasyonu olup olmadığı, revizyon sayısı ve daha uzmanı olmadığım için bilmediğim bir çok etken.

10
Özlem Hanım çok teşekkürler.

Volkan hocam oldukça detaylı bilgiler ve kafamda durumu netleştirecek tüyolar paylaşmışsınız. Çok çok teşekkür ederim.

11
Sohbet / Kişisel çalışmanın ticari bir işte izinsiz kullanımı
« : Mart 02, 2018, 11:54:10 ÖÖ »
Merhaba arkadaşlar.

Bugün internette gezinirken, yaptığım dönemde forumda da paylaştığım Fatih Sultan Mehmet modelimin render'ının, haberim olmadan bir kitap kapağı olarak kullanıldığını gördüm.


http://www.dr.com.tr/Kitap/Kizil-Elmanin-Altinda-Yeniden-Gorusecegiz/Isnam-Taljic/Edebiyat/Roman/Dunya-Roman/urunno=0000000623513
https://www.hepsiburada.com/kizil-elmanin-altinda-yeniden-gorusecegiz-fatih-sultanmehmet-bosnaklar-ve-bosan-hakkinda-roman-pm-kkastas21682?skuId=kkastas21682

http://www.kastasyayinevi.com/productdetail/kizil-elma-altinda-yeniden-gorusecegiz

Haber sitelerinde, Twitter, Instagram gibi yerlerde üstüne yazılar yazıp paylaşanlara müsamaha göstermek başka ancak bu şekilde ticari kullanımın bir yaptırımı olması gerekir diye düşünüyorum.

Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar var mıdır? Yargı çarkları nasıl işliyor acaba? Neler yapılabilir? Yol gösterebilecek arkadaşlar varsa çok sevinirim.



12
Sohbet / Ynt: 30 ücretsiz 3d model
« : Şubat 16, 2018, 14:14:41 ÖS »
https://grabcad.com
Çoğunlukla cad datası içeren modeller var. Ancak açabilecek program bulup aradığınız formata çevirebilirsiniz.

http://archive3d.net
Aramayı google üstünden yapıyor. Daha çok mimari içerikli basit modeller var.


13
Yüzey normalleri ters yöne, yani içeriye doğru baktığı için objenin iç kısmı boyanıyor.

İç yüzeyi boyanan objelerin normallerini ters çevirmek (Flip) gerekiyor. Max'te normallerle ilgili değişiklikler nasıl yapılır şu linkte anlatıyor.




14
Animasyon Çalışmalarınız / Ynt: Yeni 3D Animasyon Çalışmamız
« : Kasım 13, 2017, 01:10:02 ÖÖ »
Merhaba,

Animasyon ile ilgili yorumları başka arkadaşlara bırakarak ben videodaki yazılarla ilgili yorum belirtmek isterim.

Türkçe'de büyük karakterlerde "İ" harfi kullanılabiliyor. Videonuzda yer alan Türkçe ifadelerde "İ" harfinin yerinde sürekli "I" harfi kullanılmış. Video içinde değil de bir dökümanda yer alsa, 'Yabancı ülkelerden girenler için klavye uyumsuzluğu düşünülerek yapılmış olabilir.' denilebilirdi. Ancak hem yazıların videoya gömülü olması hem de diğer Türkçe karakterlerin doğru yazılması direk göze batırıyor yapılan hatayı.

İngilizce yazılarda da gözüme sadece 01:28'de "pedesterians" ifadesi çarptı. Doğrusu "pedestrians" olmalıydı.

İyi çalışmalar.

15
Eline emeğine sağlık Jeff. Dün bir göz atayım diye tıklamıştım. Aldı götürdü, bitirmeden kapatamadım sayfayı =)
Sonuç olarak ibret mi ders mi denir bilmiyorum ama insanı düşünceye sevkeden bir süreç ve izleme şansı bulamadığımız için büyük bir merak kalıyor okuyucuya =)
Böyle akıcı ve doyurucu bir makale hazırladığın için tebrikler ve paylaştığın için teşekkürler.

16
CG Dünyasından Haberler / Ynt: Arnold 5 New Features
« : Nisan 24, 2017, 00:01:52 ÖÖ »
Yalnız geçenlerde Maya için 2. versiyon çıktı. Bu 5 olayı acaba Windows 9'u beklerken 10 çıkması gibi mi oldu?

5.x.x.x Arnold çekirdeğinin sürümü. Bir önceki sürüm 4.x.x.x alt sürümleri şeklinde devam ediyordu.
Maya'da 2 diye geçen, Maya eklentisinin sürümü.

17
Catia, Solidworks, Inventor, Rhino gibi CAD programlarıyla Zbrush çok ayrı kulvardalar.

3ds max, Maya, Cinema 4D gibi programlar da ikisi arasında sayılabilecek farklı bir kulvardalar.

Zbrush ile matkap gibi milimetrik ölçümler gerektiren final ürün üretmenizin imkanı yok diyebiliriz.

Bu Zbrush ile konsept model çıkaramayacağınız anlamına gelmiyor tabii ki. Milimetrik hesaplamalara girmeden ürünün tasarımını, konsept modelini Zbrush ile hızlıca çıkarabilirsiniz. Daha sonra da modelin işlevsel prototipini Catia, Solidworks gibi bir programda çalışarak ortaya çıkarabilirsiniz. Zbrush STL formatında çıktı verebildiği için rahatlıkla Zbrush'tan alacağınız modeli CAD programınıza aktarıp referans obje olarak kullanabilir ve üzerinden çalışabilirsiniz.

Özetle, makine tasarlarken Zbrush'ı işin kreatif tarafında kullanabilirsiniz ancak sonrasında yine Catia gibi bir programa ihtiyacınız olacaktır.

3ds max, Maya, Cinema 4D gibi programlar da yine bu açıdan CAD programları gibi işlevsel değiller. Nurbs araçlarının güçlü olmaması, poligon modellemede ise bu programların procedural çalışmaması en büyük handikapınız olur. Matkapta kullanacağınız vidayı, vida deliklerini değiştireyim veya kaldırayım dediğinizde bile bir sürü iş çıkmış olur size.


18
Merhaba,

Aksini belirten bir sözleşme, kontrat imzalamamışsanız, public olmuş yani halihazırda zaten umumla paylaşılmış bir kareyi veya videoyu, şirketi de referans göstererek gayet tabii paylaşabilirsiniz.

Wireframe, making of, breakdown gibi in house sayılabilecek materyalleri ise, firma kendi demosunda veya sitesinde paylaşmamışsa veya size kullanabileceğinize dair bir izin vermemişse paylaşmak doğru olmaz. Bir nevi şirket sırrını ifşa etmek gibi etik dışı bir davranış sayılabilir.

Bence en güzeli ve en doğrusu, public olarak yayınlayacağınız tüm görsel malzemeyi TV'de, sinemada, basılı yayında, lansman sunumlarında vs zaten umumun gördüğün malzemelerden seçmek; görüşme yapacağınız firmalara izletebilmek için ise daha kapsamlı (making of, breakdown vs içeren) bir demo hazırlamak.

19
Cinema 4D / Ynt: Cinema 4D R17 Pereferences Ayaları
« : Haziran 23, 2016, 14:53:58 ÖS »
Maksimum performans için "Custom Number of Render Threads" seçili olmamalı.
Böylece Cinema 4D render esnasında tüm çekirdekleri sonuna kadar kullanır.

Eğer saatlerce süren bir render olacaksa ve render esnasında bilgisayarda başka programları da açmak/kullanmak istiyorsanız o zaman bir iki thread'i boşa çıkarmak için o kısmı aktif edip oraya Cinema 4D'nin kullanmasını istediğiniz miktarda thread sayısını yazabilirsiniz.

Xeon E5-1650 işlemcisinde 12 thread var. Örneğin o alana 10 yazılırsa 2 işlemci thread'i boşta kalmış olur böylece o ikisiyle internette gezinme, photoshopta ufak tefek işlemler gibi şeyleri takılmadan yapılabilir.


Memory ayarlarındaki (MB) ile belirtilen değerler, karşısındaki özelliğin maksimum ne kadar Ram kullanacağını gösteriyor.
 Belirtilen özelliğin iş yükü orada yazan değeri geçen yoğunlukta ise, o durumda cache bilgisi ya Ram yerine harddiskteki boş alana yazılır ya da program doğrudan Memory hatası verir(hatta kapanır).

32 GB'lık bir sistemde ve programda aşağıdakilerden biri ile ilgili ekstra bir yük yoksa

Displacement için 2048 veya 4096
Picture Viewer için 4096 veya 8192
Sculpting için 4096 veya 8192 

bence yeterlidir. Daha fazlasına gerek yok diye düşünüyorum. Hele de programı kullanmaya yeni başladıysanız.

20
Sohbet / Ynt: PayPal Türkiye'de Faaliyetlerini durduracak
« : Haziran 02, 2016, 13:36:26 ÖS »
Hayalet ülkeye çevirdik hep beraber memleketi. Tebrikler hepimize..

-

Mümkünse bu alternatif kanalların hangi sitelerde geçerli olduğunu da yazılsa güzel olur diye düşünüyorum.

Ürün alma ayrı problem, satılan ürünlerin ödemesini alma ayrı bir problem. Ürün alırken PayPal'ın alıcı korumasına benzer koruma sağlanmadıktan sonra Çin'den falan ürün almak hayal veya büyük risk bence.

Bir alternatif'i de ben paylaşayım.

Payoneer:
Gördüğüm kadarıyla Turbosquid ve Envato siteleri(videohive, audiojungle vs.), Payoneer'i destekliyor PayPal'a alternatif olarak.  Payoneer'in ödemelerini adınıza çıkaracağı bir MasterCard ile dünyanın herhangi bir yerinde herhangi bir ATM'den çekme imkanınız varmış.
*ek: Yıllık kart aidatı vs gibi masrafları varmış. O yüzden kullanmadan önce masrafları iyi analiz edip ona göre tercih etmekte yarar var.

eBay'da PayPal dışında bir alternatif göremedim ne yazık ki. Ufak çaplı iş yapan binlerce vatandaşı ve dolayısıyla binlerce haneyi şiddetli bir şekilde etkileyecek malesef eBay'ın devre dışı kalması.

Bu arada eskiden yapıldığı gibi, çek ile ödeme almak veya Wire Transfer (SWIFT) ile ödeme almak da çoğu sitede mümkündür diye düşünüyorum. Tabi ödemeleri biriktirip almakta yarar var zira bu gibi ödemelerde banka komisyonları işlem başına belli bir değerin üstünde oluyor ve düşük ödeme alıyorsanız astarı yüzünden pahalıya gelmiş oluyor.

Sayfa: [1] 2 3 ... 26