Gönderen Konu: Raytracer Nasıl Yazılır? 3D grafiğin programlama tarafı nasıldır?  (Okunma sayısı 8078 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Raytracer yazmak günümüz için ne kadar makul ve mantıklı emin değilim. Ama programcılıkla pek ilgilenmese bile bir bilgisayar grafiği sanatçısının (operatörünün) görüntüyü oluştururken, bilgisayarın nasıl hesaplama yaptığını bilmesinin avantaj sağladığına eminim. İster öğrenci olun, ister 3D yazılım kullanan bir kullanıcı, ister programcı olun, isterseniz bir render sistemine shader yazmaya çalışın, aşağıdaki sayfadaki uygulamalar size bir raytracer'ın nasıl yazıldığını gösterirken, 3D dünyasının temmelerine inmenizi sağlayacaktır.

Kaynak kodlar yine sitede bulunmaktadır...

http://www.scratchapixel.com/tutorials/home/home.php


  • 3D Generalist

Çevrimdışı enesb

  • Üye
  • **
  • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Ynt: Raytracer Nasıl Yazılır? 3D grafiğin programlama tarafı nasıldır?
« Yanıtla #1 : Mayıs 30, 2008, 14:45:36 ÖS »
ingilizce den nefret ediyorummmm >:(
  • 3D Generalist

Çevrimdışı darkdante

  • Üye
  • **
  • İleti: 49
    • Profili Görüntüle
Ynt: Raytracer Nasıl Yazılır? 3D grafiğin programlama tarafı nasıldır?
« Yanıtla #2 : Haziran 14, 2008, 00:00:53 ÖÖ »
belki komik gelecek ama Raytracer tam olarak nedir?

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: Raytracer Nasıl Yazılır? 3D grafiğin programlama tarafı nasıldır?
« Yanıtla #3 : Haziran 14, 2008, 13:44:35 ÖS »
Işın izleme (İngilizce: Ray tracing), gerçek dünyada ışığın ne şekilde hareket ettiğini göz önünde bulundurarak bir sahnenin görüntüsünü çizen bir grafik oluşturma yöntemidir. Ancak bu yöntemde işlemler gerçek yeryüzündeki yolun tersini izler. Gerçek dünyada ışık ışınları bir ışık kaynağından çıkar ve nesneleri aydınlatırlar. Işık, nesnelerden yansır ya da şeffaf nesnelerin içinden geçer. Yansıyan ışık gözümüze ya da kamera merceğine çarpar.

Kısacası 3D yazılımlarda sahnenin render edilme yöntemlerinden biridir.

Ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı darkdante

  • Üye
  • **
  • İleti: 49
    • Profili Görüntüle
Ynt: Raytracer Nasıl Yazılır? 3D grafiğin programlama tarafı nasıldır?
« Yanıtla #4 : Haziran 14, 2008, 14:31:53 ÖS »
teşekkür ederim