Sayısal Görsel Efekt ve Bilgisayar Grafiği Forumu - SineFX
3D Yazılımlar => 3D Studio MAX => Konuyu başlatan: trxmail - Aralık 10, 2009, 15:23:56 ÖS
-
Bir kurenin poligonlarına yapısık ve yuzeyine teget olacak şekilde objeleri nasıl hizalarım.Scatter ile denedim tam verimli olmuyor.dondürmem gerektiğinde biraz sapıtmalar olusuyor.Partice flowda yapılabileceğini düşünüyorum fakat tam cozume ulaşamadım.
Bir yontem gosterirseniz yada bir kaynak paylaşırsanız sevinirim.
Herkese kolay gelsin
-
script kullanmalısın..polygon oluşturan vertx kordinatları ile polygon uzay geometrisindeki açısal durumunu ve ağırlık merkezini saptayan 1 nolu işlem..
2. diğer objenin konumu ve açısı
3. seçtiğin noktaya göre temas noktasıyla doğru açıyı verebilecek rotasyonda taşıma ve dondurme işlemi..
-
"align to normal" googleda bunu aratırsan sana yardımcı olacak bişeyler bulabilirsin sanırım..
-
kodları buraya yazmayı denedim ama forum sistemi haklı olarak müsade etmedi :)
-
Attachment Constraint ile yerleştirdim hareket ettirmeme izin vermedi bende snapshot ozelliği ile oldugu yerdeki kopyasını alıp etrafına kopyaladım:)
biraz laz usulü oldu ama olsun:)
Emre yolladıgın scripti deniyorum hemen.Cok tesekkur ediyorum.
-
Scripti denedim Emre işimi gordu cok tesekkurler.
-
Attachment Constrain den vaz geçemeden önce şu videoya bir göz at istersen..Çok daha konrollü olduğunu düşünüyorum bu yöntemin. http://www.youtube.com/watch?v=pKcopT16HGc (http://www.youtube.com/watch?v=pKcopT16HGc)
-
baya orjinal bir yontem Haluk.Ben nasıl hallettiğimi kaydedip yollayım.
Tesekkurler cevabın icin
-
Aynısını yada bir benzerini Maya da nasıl yapılabildiğini öğrenseydim dünyalar benim olacaktı..
-
Maya da yapıldığını görmüştüm bir tutorialde biraz aramak gerek :)
-
(http://img33.imageshack.us/img33/3616/pokwh.png)
Önce: Geometry sonra normal constrain uyguladığımızda aynı işlem gerçekleşiyor.
Kaynak ise şurada :http://www.free3dtutorials.com/modeling/maya/objects-spreading-methods.php?page=1
-
Süfer!
Çok sağlam bir Mayacıya bu soruyu sorduğumda sadece Mell ile yapılmasının mümkün olduğunu söylemişti..:D
-
Peki neden "normalConstraint -aim 0 1 0" uygulandığında istediğimiz sonuca ulaşıyoruz.
Bunu söyleyebilen olursa çok sevinirim. Bildiğim kadarıyla x y z birimlerini giriyoruz o bölüme.
y Hariç diğerlerini de denedim ama istediğim sonucu vermedi.
-
Peki constraint olduğu objeye çeşitli deformasyonlar uygularsak ne gibi bir etki çıkıyor ortaya? Yukarıdaki video daki gibimi oluyor sonuçlar?
-
Evet aynısı hiçbir değişiklik yok geometriyi takip ediyor.
Normal constrain ile ise aim ile y ekseninde hareket etmesini söylüyoruz sanırım. Ama tam anlayamadım ben bu durumu.
-
Şimdi anladım.
Constrain ettiğimiz objenin hangi ekseni, constrain edilen objeye dik olması isteniyor ise o açının değeri 1 olarak giriliyor.
-
Selam trxmail,eğer 3dsmax kullanıyorsan basitçe şöyle yapabilirsin:
kürenin poligonuna hizalanacak objeyi seçip Animation>Constraints>Attachment Constraint seçeneğini tıkla.Mouseunu hareket ettirince hizalancak objeden küreye bir seçim alanı çıkıyor.Küreye tıklayınca objen küreye oturacak ama hareket ettiremediğini göreceksin.Bunu çözmek için sağ tarafta açılan motion kısmında Parameters>Position List altında "Attachment" yazısını tıkla sonra en altta "set position" seçeneğini aktif et.Şimdi kürenin üzerinde herhangibir yere mouse tuşunu bırakmadan tıkladığında hizalanan objeyi istediğin gibi hareket ettirdiğini göreceksin.Kolay gelsin.