İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - samsimsom

Sayfa: [1] 2
1
Merhaba,
Ben Mehmet Fırat Tanrıkulu yaklaşık yedi yıldır profesyonel olarak 3D Character Artist ve Modeler olarak çalışıyorum.
Animasyon film ve / veya 3D karakter üretimine ihtiyaç duyulan yeni projelerde freelance olarak çalışmaya uygun pozisyondayım.

Kişisel Bilgiler :

Ad, Soyad: Mehmet Firat Tanrikulu

Dogum Tarihi : 15 Aralık 1984

İkamet : Istanbul, (Avrupa yakası)

Portfolyo : http://www.zehirlimantar.com/ , http://www.samsimsom.com/

Linkedin : https://www.linkedin.com/in/samsimsom

İletişim : firattanrikulu@gmail.com

2
3D Studio MAX / Max custom ui
« : Şubat 13, 2013, 14:03:31 ÖS »
Arkadaşlar merhaba,

ekran görüntüsünde kırmızıyla işaretledigim bölgeyi kullanmadıgım için çalışırken ui da bulunsun istemiyorum timeline ı kapatabildim fakak bunları kaldıramıyorum. yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

3
İş İlanları / Robotika Films İş İlanı
« : Nisan 20, 2012, 11:46:27 ÖÖ »
Merhaba Arkadaşlar,

Robotika Films bünyesinde, farklı departmanlarda çalışacak, Türkiye ve
dünya çapında projelerde görev alacak, eğitime ve kendini geliştirmeye
açık yetenekli ve portfolyosuna güvenen 3D sanatçılar arıyoruz.

MODELER
- Animasyona uygun karakter topolojisi oluşturabilen.
- Karakter yaratım sürecinde oran, orantı, denge ve anatomi bilgisine sahip.
- Sculpt programlarıyla (Mudbox, zBrush) oluşturulan modellere yüksek
kalitede detay uygulayabilecek.
- Gerektiginde UV oluşturma ve Texture boyama konularında sorun yaşamayan.

LİGHTİNG & RENDERİNG
- 3D ortamlarda render için sahne ve materyal ayarlama, ışıklandırma
ve render ayarları konularında bilgi sahibi.
- Maya v-ray, Modo Renderer kullanabilen veya bu konularda kendini geliştirmek isteyen.
- Temel Sanat bilgisi olan.

ANİMATÖR
- Genel animasyon bilgisine sahip.
- Karakter animasyonu konusunda kendini geliştirmiş.
- Maya üzerinden animasyon yapabilecek veya mevcut animasyon verilerini düzenleyebilecek.




Yukarida ihtiyaç duyulan departmanlarda çalışmak isteyenler, portfolyo ve
özgeçmişlerini ekleyerek neda@robotika.com.tr adresine email
gonderebilirler.

Portfolyo veya demo reel bulunmayan başvurular degerlendirilmeyecektir.


Robotika Films
www.robotika.com.tr

4
Merhaba,
Ben Mehmet Fırat Tanrıkulu yaklaşık beş yıldır profesyonel olarak 3D karakter artist ve modeler olarak çalışıyorum. Freelance Modeler olarak çalışmaya uygun pozisyondayım.

Kısa Bilgiler :

Ad, Soyad: Mehmet Firat Tanrikulu

Dogum Tarihi : 15 Aralık 1984

İkamet : Istanbul, (Avrupa yakası)

Portfolyo : http://www.zehirlimantar.com

Linkedin : zehirlimantar

İletişim : firattanrikulu@gmail.com

5
WIP / 3D / Zombie Bust
« : Ekim 16, 2011, 23:44:04 ÖS »










eski zombi karakteri üzerinden yeni bi başlangıç yapıyım dedim devamında böyle gözlüklü kulaklıklı havai gömlekli böyle yaşayan zombilerden olsun istiyorum :)

6
WIP / 3D / Tyros (yeni karakter)
« : Eylül 12, 2011, 01:08:09 ÖÖ »
uzun zamandır sinefx`e yazı yazmadıgımı farkettim sanırım uzun zamandır yeni bişeyler yapmıyor olmanın bi işaretide olabilir bu :D. yakın zamanda başladıgım henüz tasarımı ve modellemesi devameden bir projemi paylaşmak istedim henüz herşey çok ham belki ama bu başlık altından finale kadar götürmek istiyorum bu karakteri.


7
WIP / 3D / üst komşum cemal abi
« : Mart 13, 2011, 14:27:34 ÖS »




henüz bitmedi ama paylaşmak istedim, çalışırken beni çok güldüren üst komşum. sabahları işe giderken karşılaşıyoruz.

8
WIP / 3D / fat rabbit
« : Mart 02, 2011, 00:21:16 ÖÖ »
farklı güzellikleriyle cezboldugum mododa ilk karakter modellemem.




9
modo / modo 501
« : Şubat 27, 2011, 18:41:48 ÖS »
geçen haftadan beri öğrenmeye çalıştıgım, her tıklamada içimi yeni bir heycan kaplayan muhteşem basitlik.

bu sözlük tipi başlıgı içimden geldigi için yazdım. luzumsuz görülürse silinebilir.

10
WIP / 3D / DogFish ve Toothy
« : Şubat 07, 2011, 16:24:56 ÖS »
meindbender`ın yarmış karakterine özenerek hazırladıgım, oyunhamuru ektisinde birkaç 3d eskiz. Dogfish karakteri 3s 21dk sürdü çalışmayı baştan sonsa vidyoya kaydedebildim. açıklayıcı olabilirdiye hızlandırılmış halinidede ekliyorum.

DogFish :





Toothy :








11
Maya / Edgeler arasındaki mesafeyi otomatik eşitlemek
« : Aralık 29, 2010, 12:30:10 ÖS »
Arkadaşlar merhaba

konu başlıgı olarak edge kullandım kafakat işlem vertex ler arasındaki mesafeyide eşitlese sorun benim adıma çözülmüş olacak.

Sorun :

Örnek ekran görüntüsünde oldugu gibi eliptik bir mesh var elimde ve iki farklı edge arasındaki mesafeyi birbirlirlerinden farklı oldugunu göstermek amaçlı distace tool ile ölçtüm. Yapmak istedigim formu bozmadan mesh üstündeki bütün edgelerin birbirlerine olan uzaklıklarını eşitlemek. slide edge toolun yaptıgı işlemi otomatikleştirmek veya sculpting tool un relax, smooth gibi araçların yaptıgı işe benzer sonuçlar ama daha kesin olması.



amacım özel formlarda çarklar oluşturmak ve her bir çark dişinin digeriyle aynı olması gerektiginden bu poligonlarında birbirleyile eşit olması gerekli.

sorun belkide çok basit ama birtürlü işiniçinden çıkamadım. yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

12
Arkadaşlar öncelikle bu gözümde sonsuz gibi görünen tez yolculugunda :) gerçekten çok çok yardımınızı gördüm, herbirinize ayrı ayrı minettarım ve çok teşekkür ederim. Gerek çalışmalara olan yorumlarınızla, gerek paylaştıgınız bilgilerle ve yeni arkadaşlıklarla güzel zamanalar geçirdiğimi düşünüyorum. Biraz asker mektubu kıvamında oldu yazı :) sonuca ulaşmış olmanın sevinciyle duygusallaştım. :D



4 ayda elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştıgım "Dark Evo" isimli oyun tasarımının deneysel karakterleri, hepsi yan yana hep beraberler :D

Tekrar çok teşekkür ederim. Sanırım kısa bi tatil yapıp sonra inzibatlara teslim olmam gerek artık okulda bitti :D

13
WIP / 3D / Medic ve alet çantası.
« : Mayıs 20, 2010, 15:20:12 ÖS »


bitmek bilmeyen tez projesi kapsamında son çalışmam. Sağlık ekibi.

14
Tamamlanmış Çalışmalar / 3D / İki yeni Karakter Renklendirmesi.
« : Nisan 18, 2010, 15:59:15 ÖS »






Projedeki diger karakterleride renklendirmeye başladım. İlk iki modellemenin renkle halleri. Lütfen renklendirmeler hakkında aklınıza gelen herşeyden bahsedin düzeltmeer ve gözden kaçan çok şey oluyor. Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

15
Tamamlanmış Çalışmalar / 3D / Yofiel - Angel of Divine Beauty
« : Nisan 15, 2010, 13:45:51 ÖS »

modeller arasından ilk renklendirme çalışmam. Daha önce photoshop ile fotomanipülasyon vb. çalışmlar yapmıştım fakak karakteri giydirirken farklı problemlerle karşılaştım dokuların çok düz durması vb. Renklendirme hakkında hertürlü fikir, düşünce ve görüşlerinizi bekliyorum henüz sunum için vaktim varken degişiklikler yapabilecek durumdayım. Şimdiden çok teşekkürler.

16
WIP / 3D / Belial `in manevi kızı. (Yofiel)
« : Nisan 10, 2010, 17:08:09 ÖS »
Modellemesi devam eden hikayenin yeni karakteri Yofiel, Belial`in http://www.sinefx.com/forum/index.php?topic=5451.15 manevi kızı pozisyonunda aynı türden biri. ilk modellerden Largin de http://www.sinefx.com/forum/index.php?topic=5403.45 kullandıgım gövdeyi direk kullandım üzerine kıyafetler vs hazırlıyorum bu yüzden Largine şimdilik oldukça benziyor fakat ilerleyen zamanda gövde defermasyonları yüzde degişiklikler vs. aradaki benzerligi yok etmeyi düşünüyorum.


17
Maya / Maya`da n-gon ları görüntülemek ?
« : Nisan 08, 2010, 16:44:38 ÖS »
arkadaşlar maya`da 4 kenardan fazla kenarı olan poligonları görüntülemek için "Cleanup options" dan resimdeki ayarlar ile n-gon ları seçili hale geririp sorun varsa düzeltmeye çalışıyorum fakat uzun süreli kullanımda sıkıcı olmaya başlıyor. bu problem için bir script veya poligon display özellikleri gibi atıyorum kesik çizgilerle yada face renklendirmesiyle n-gon ları dinamik (düzelttikçe kaybolan biçimde) gösterebilen bir seçenek var mıdır ?


18
Maya / .OBJ export sonucu oluşan .MTL dosyası ?
« : Nisan 03, 2010, 21:56:53 ÖS »
modelleri .obj formatında export ederken dosyayı kaydettigim dizinde birde aynı isimili .mtl dosyası oluşuyor ve içinde örnek olarak birtanesini notpad de açıp baktım.

Kod: [Seç]
newmtl initialShadingGroup
illum 4
Kd 0.50 0.50 0.50
Ka 0.00 0.00 0.00
Tf 1.00 1.00 1.00
Ni 1.00

böyle anlayamadıgım şeyler yazıyor. Bu dosya nedir? ne işe yarar ?

19
WIP / 3D / Karanlıklar Prensi (Belial)
« : Nisan 01, 2010, 18:30:46 ÖS »



saybörk bir şeytan yapmayı planlıyorum, yaklaşık eskizde neye benziyeceginin planını yaptım ama bacaklar konusunda kararsızım tamamen mekanik parçalarla kaplı bişey, belki klasik keçi bacagı ve kuyrugu da olabilir sanırım modellemeye devam ederken şekilenir.

20
Arkadaşlar bahsetmek istediğim konu 4 taraflı image plane kullanarak yapılan modellemelerde (örn: otomobil veya blueprint referansı olan çalışmalar vb.) genellikle açıkda kalan back referans resmini kendi oluşturdugumuz bir kameraya bağlayıp, front ve back panellerinin birbirini engellemicek şekilde ufak bir mel scripti ile kamera degişimini kolayca gerçekleştirebilmek üzerine.

image plane hazırlıgınıda yeni kullanıcılara yardımcı olması amacıylada bütün konuyu ekran görüntüleriyle anlatmaya çalıştım.






Üç pencereyede önceden hazırladıgımız referans resimlerini kullanarak image plane leri oluşturuyoruz.






image planleri seçip, yerlerini çalışırken zorluk çıkarmıcak şekilde ayarlıyoruz.



arka görüntü için yeni bir kamera oluşturuyoruz.



kamera seçiliyken ctrl+a kısayoluyla kamera attribute editörü açıp. orthographic seçenegini işaretliyoruz.



yeni kameranın adını arka olarak degiştirip pozisyonunu ayarlıyoruz.




front penceresinde arka isimli kamerayı görüntüleyip, image plani import ediyoruz.



image plane seçiliyken diger panellerden farklı olmaması için konum büyüklük gibi ayarlarını ayarlıyoruz.




script editörde yazılması gerekne script.
Scriptin görevi her tıklamada geçerli olan pencerenin adına bakıp paneli gizlemek.



seçili scripti maus un orta tuşuyla shelf e sürükleyip yeni kolay kullanım için kısayol oluşturuyoruz.



son olarak perspektif ekranında kameraları gizleyip, her bir panel e sadece kendi kamerasında görüntülenmesi için "looking through camera" radyo utonunu aktif ediyoruz.

belki biraz yardımı olacagını düşündügüm basit ama faydali bir script.



Sayfa: [1] 2