Gönderen Konu: maxteki modelleme sorunu  (Okunma sayısı 2914 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı natulus

  • Üye
  • **
  • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
maxteki modelleme sorunu
« : Mayıs 08, 2011, 22:26:45 ÖS »
merhabalar arkadaşlar
aşağıdaki resimde de görüldüğü gibi edgeleri extrude yaptığım zaman ya da poly modda bir extrude yaptığım zaman  modellemede tırtıklanma gözüküyor..
bunu nasıl çözebiliirim
şimdiden teşekkürler..



Çevrimdışı Haluk Zengin

  • Üye
  • **
  • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
    • Haluk Zengin
Ynt: maxteki modelleme sorunu
« Yanıtla #1 : Mayıs 08, 2011, 23:08:49 ÖS »
Şu anda senin içinde olduğun durumda çözümü çok basit
Bütün polygon ları seç Auto Smooth ver gitsin..Kolay gelsin


  • 3D Generalist

Çevrimdışı natulus

  • Üye
  • **
  • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
Ynt: maxteki modelleme sorunu
« Yanıtla #2 : Mayıs 09, 2011, 10:13:43 ÖÖ »
teekkürler haluk ama başka bir yöntemi var mı mesela mayada 234 tuşları her tarafa aynı derece smooth uyguluyordu o tarzda bir şey var mı acaba?

Çevrimdışı Tual

  • Üye
  • **
  • İleti: 948
    • Profili Görüntüle
Ynt: maxteki modelleme sorunu
« Yanıtla #3 : Mayıs 09, 2011, 11:55:20 ÖÖ »
Bu tırtıklanma Haluğun dediği gibi smooth'dan kaynaklanacağı gibi
2d shape'den gelen vertex sayısına'da bağlı.

senin uygulamana göre cevap verirsek;
1- max'e büyük ihtimalle autocad'den bir çizim almışsın ve çizimi direk kullanarak extrude etmişsin.

a- Çizimi içe aktarırken import seçeneklerinde curve steps ve auto smooth seçeneklerini değiştirerek uygun ayarı tutturabilirsin.
b- çizim aktarıldıktan sonra direk çizimi değilde maxin shape'leri ile çizimi tekrar çizerek ilerleyebilirsin. (2.seçenekte anlattım)

2- shape olarak donut'u kullanmışsın ve extrude etmişsin daha sonra da convert etmişsin.
Donut'ı çizerken interpolation seçeneğinde adaption seçeneğini işaretle. Vertex sayısı artacağından kırılım azalır. Smooth artar.

3- Modeline baktım arada kalan kısım sadece smooth'u bozuk. Autosmooth vermek yerine bozuk face'leri seçerek tek bir smooth numarası verebilirsin. Tabi diğer alanların face numaraları farklı olacak.

Böylece sadece o alana özel bir smooth oluşturur ve kırıklıkları düzeltirsin.

Ama haluğun verdiği gerçekten en kolay yol. ve tuşa bile basmana gerek yok :)
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Haluk Zengin

  • Üye
  • **
  • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
    • Haluk Zengin
Ynt: maxteki modelleme sorunu
« Yanıtla #4 : Mayıs 09, 2011, 23:18:41 ÖS »
Natulus az çok mayada kullanan biri olarak söylüyorum o söylediğin komut (subdivDisplaySmoothness -smoothness 3;) 3ds Max'teki karşılığı Turbosmooth yada Meshsmooth oluyor.Obje seçiliyken modifier list ten seçip uygulayabilirsin..Bunu uygulayınca objen örnektede görüldüğü gibi can simidine benzeyecektir.



Max'te temel komutlar için en yararlı kısayol F1 butonu..Neredeyse Google kadar kapsamlı aramalar yapabilirsin.İyi çalışmalar dilerim..
  • 3D Generalist

Çevrimdışı natulus

  • Üye
  • **
  • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
Ynt: maxteki modelleme sorunu
« Yanıtla #5 : Mayıs 09, 2011, 23:47:35 ÖS »
teşekkürler cevaplarınız için..
mayada daha güzel gibi gözüküyor çok garip ama extrude ettiğimiz zaman o kırıklıkların oluşmaması için ayrı bir modifer ya da ayar kullanmamız neyse bakalım yapacak bir şey..

Çevrimdışı Benzin

  • Üye
  • **
  • İleti: 492
    • Profili Görüntüle
Ynt: maxteki modelleme sorunu
« Yanıtla #6 : Mayıs 10, 2011, 00:43:09 ÖÖ »
Maya'daki smoothpreview (yani 3 düğmesi) ile yapılan şey hem soften normals, hem de smooth mesh içerir.

Haluk Zengin'in ilk başta bahsettiği normalleri yumuşatma işlemi.

Normal yumuşatma ile smoothpreview aynı şey değildir ve adı üzerinde 3 tuşu ile maya'da aptığınız sadece ön izlemedir. Görüntünün "düzelmesi" için yapmanız gereken polygon normallerini "düzeltmektir".