İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - VerteX

Sayfa: [1] 2 3 ... 41
1
Sohbet / Ynt: Domuz gribi alarmı dikkat !
« : Aralık 27, 2020, 22:55:24 ÖS »
Bu konuda yazdiklarim ile ilgili hic bir sey hatirlamiyor olusum beni biraz korkuttu fakat yinede bilgilendirme icin tesekkurler Stuck :)

2
Donanım / Ynt: Photoshop - Windows 10 - Wacom Intuos sorunu
« : Temmuz 12, 2016, 10:15:20 ÖÖ »
Slm stuck
Olur da bu konuya Windows 7 kullananlar gelirse bazı problemleri şurası çözüyordu
http://viziblr.com/news/2011/8/13/fix-my-pen-makes-your-wacom-tablet-just-work-on-windows-7.html
Win 8 için ise burası
http://viziblr.com/news/2012/8/18/windows-8-rtm-and-wacom-tablets-even-more-flawed-than-before.html

Win 10 ???? (deneyip göreceğiz :) )
http://viziblr.com/news/2013/6/23/the-windows-and-wacom-tablet-nightmare-is-over.html
Basically - you go to the tablet properties --> Mapping and uncheck the "Use Windows Ink" box in the lower left hand corner

3
Donanım / Satılık Wacom Cintiq 12wx
« : Ağustos 04, 2015, 16:01:15 ÖS »
Neredeyse 1 senedir köşede duruyor, kenarda duracağına birilerinin işine yarasın diye satmak istiyorum. İstanbulda satış yapan arkadaş 1700, Ankarada 1500 civarında fiyatlar var.

http://www.sahibinden.com/bilgisayar?query_text=wacom+cintiq+12wx

Yine en az 100 mesajı olan Sinefx üyelerine satış fiyatı sadece ama sadece 1250 TL.

Daha evvel de forumdan bir arkadaşımıza şu konu altında (http://www.sinefx.com/forum/index.php?topic=8072.0) Intuos 4M satmışlığım var. Forum tabiriyle satış referansımdır kendisi :)

Biraz üründen bahsedecek olursak, ben ikinci sahibiyim. Ürün yurtdışından alınmış. Cihazın çalışmasında herhangi bir sıkıntı yok. Artistlik olsun diye açıp kurdum ve en son yaptığım çalışmayı yasladım ekrana. Nası ama muhteşem bir zbrush sanatçısıyım dimi peehh...  :-[ :-\ :'(

Bir hafta kadar burada ilanda kalacak cihaz. Sonra 1500'den sahibinden.com'a koyacağım.
Haydi kolaylıklar...



4
Sohbet / Ynt: Selamlar yol göstericek birisi varmı?
« : Temmuz 10, 2015, 11:01:30 ÖÖ »
Kitap işine hiç girme

Özel efekt için; https://www.stanwinstonschool.com fantastik!

Maya tutorial için ;youtube.com, thegnomonworkshop.com, lynda.com, digitaltutors.com, 3dmotive.com

Maya kurs için camptr.com

Şimdi üstteki seçenekleri inceleyince, kitap işini en başta es geçmiştik zaten. Çünkü bir süre sonra oraya 70 yaz şuraya 40 gibi kitabın veri girme işlerini yapan bir robota dönüştüğümüzden bu seçeneği es geçtik.

Çok param yok ama azmim var diyorsan tabiiki tutorial! Şunu yapmak istiyorum diye google'a yazsan dahi yüzlerce ücretsiz ders çıkıyor karşına. Tabii tabanın kuvvetli olması gerekiyor bunun için...

Öte yandan abi benim tam zamanlı post-pro işim yüzünden çok fazla vaktim kalmıyor. Ayrıca cebimde biraz bu konuya ayıracak bütçem var. Dolayısıyla kısa zamanda çok yol almak istiyorum ve saçma sapan noktalarda takıldığımda soru sorabileceğim birileri olsun dersen kurs olarak camptr.com

Kurs seçeneğini işaretlersen bilgi verebilirim, burdan yazdıkça kurs propagandası yaptığımı zanneden troller gece rüyama giriyolar goca goca boynuzlarıynan.

Bayağı bilinen post-pro firmaları süvarilerini camptr ye gönderiyolardı.
Helal len adamlara demiştim.
Patronun kulağına suyu kaçır, belki bu işten karlı çıkarsın ;)



5
Animasyon Çalışmalarınız / Ynt: Nails Energy Drink
« : Mayıs 15, 2015, 21:52:04 ÖS »
Merhaba hoşgeldin,

Süre uzun kalmış, arada keskin kamera geçişleriyle atik/çevik/güçlü hissi yaratılabilir.
Ezik kutuların genelde kapağı açık olur, bu yüzden izleyici durumu garipseyebilir.
(Isınan hava genleşir ama buna vaktimiz yok)

Alevler kutunun içine girip kutuyu şişirse ve ardından eski kaplama patlasaydı sonrasında yeni kaplamada zaten kapak kısmı görünmüyor. Daha güçlü bir etki yaratılabilir.

Yorumum uzman görüşü değildir, izleyici fikridir. Sadece kişisel işlerin üzerine daha fazla düşmemiz gerektiğine inanıyorum.

Son olarak çivi göndermesi sadece bizim kültürümüze has bir durum mu?

Kolaylıklar,
Emre.

6
Sohbet / Ynt: Piştik mi?
« : Mayıs 13, 2015, 09:40:55 ÖÖ »

7
3D Teknikler / Ynt: TechTalk - Cartoon Rig
« : Nisan 04, 2015, 13:28:46 ÖS »
Bazı oyun motorları iskelet sisteminin scale edilerek manipüle edilmesine izin vermiyor, bu yüzden translate yöntemine gidilebiliyor. Ayrıca bunun dışında elbow/knee lock gibi özellikleri translate kullanarak blending (deformer değil node olan) ile yapıldığını hatırlıyorum.

Tabi sektörel özelliklerin dışında bir de skinning ve texture etkileri var. Skinning etkisi için aşağıda default ayarlarla smooth bind edilmiş bir örnek gösterdim.



Texture konusunda cok bilgim yok, ama stretch edilebilen karakterlerin uzuvları genelde solid renklerde oluyor, cekme germe esnasında solid renk olmayan bir kaplama kullanılabilirmi, bu konuda bir çözüm var mı bilmiyorum...

8
3D Teknikler / TechTalk - Cartoon Rig
« : Nisan 02, 2015, 12:57:51 ÖS »
Cartoon riglerde kullanılan squash/stretch işlemleri için iskeletinizi scale değerleri ile mi yoksa translate değerleri ile mi uzatıp kısaltıyorsunuz ?

Birbirinden farklı ne özellikleri var ? Birinin diğerine karşı artısı eksisi var mı ?

Kolaylıklar,
Emre.

9
CG Dünyasından Haberler / Ynt: Formhane.com
« : Aralık 11, 2014, 16:24:51 ÖS »
Atlı kadın savaşçı figürü
http://www.sinefx.com/forum/index.php/topic,9190.0.html
(Ben bu linki verip duruyorum ama Ömer'in rızasını almışlarmı bilemiyorum...)

Umarım ileride tamamen kendi yaptıkları resimlere geçerler, ya da satın alıp kullanırlar.

Aynı materyal sayfasında bulunan karakter de ingiliz meslektaşlarından :)
https://www.3dprint-uk.co.uk/portfolio/mono-the-high-detailed-character-model-from-3dprintuk-for-sp-partners/

10
CG Dünyasından Haberler / Formhane.com
« : Aralık 11, 2014, 14:28:40 ÖS »
Merhaba,

Dün gelen mail ile haberim oldu, formhane.com kullanıcıların hazırladıkları tasarımları bir dükkan formatında satışını sağlayan sisteme geçmiş.

Shapeways gibi çok fazla bir girdi beklenmediği için oluşturulan çalışmalar hemen satışa çıkartılamıyor. Şimdilik biraz daha ince eleyip sık dokuyorlar. Sadece kaliteli çalışmaların dükkan formatında satışına imkan veriyorlar.

Sert plastik malzemenin yanında artık gümüş malzeme de kullanılabiliyor.

Daha evvel sinefxte Ömer'in paylaştığı uzun bacaklı at modelini çıktı almışlar. Çok güzel görünüyor.
https://www.formhane.com/materials linkinden görülebilir.

11
Diğer 3D Yazılımlar / Ynt: Blender vertex merge...
« : Ağustos 26, 2014, 10:20:36 ÖÖ »
Garip bir şekilde aynı koordinat sisteminde bulunan vertex ya da edge ler seçilemiyor. Bu yüzden herhangi bir merge işlemi de yapılamıyor.

Edit mode ta iken Mesh/Automerge Editing kısmını aktif hale getirirsek. Birbirine yaklaştırılan vertexler otomatik olarak merge ediliyor.

Üst üste olan iki vertexin seçilememesi ne kadar saçma gelse de, bir birine snaplenen vertexlerin auto merge edilmesi bayağı kullanışlı geldi...

12
Diğer 3D Yazılımlar / Blender vertex merge...
« : Ağustos 25, 2014, 12:30:09 ÖS »
Merhaba,

Elimde birleştirmek istediğim iki adet vertex var. Bunlardan bir tanesini snap kullanarak diğeri ile aynı koordinatlara yerleştirdim. Blender help dosyasına baktım ve tüm çoklu seçim özelliklerini denedim ctrl+LMB, B, BB, gibi. Olmuyor bir türlü. Aynı koordinatta bulunan iki vertex seçilemiyor.

Bu iki vertex in arasını biraz açıp sonradan merge komutu uygulanabiliyor. Ama aynı koordinatta bulunan iki ya da daha fazla vertex seçilemiyor.

Bunun nasıl yapılacağı hakkında bilgisi olan var mı acaba ?
Ha bu arada iki tane küpü ctrl+J ile birleştirmiştim. Mayadaki combine a karşılık geldiğini düşünüyorum...

13
Filmler / Street Fighter: Assassin's Fist
« : Mayıs 30, 2014, 20:40:16 ÖS »
Yayınlanmış 12 bölüm var.  Şimdi izlemeye başladım ve bayağı güzele benziyor, paylaşayım dedim.

Şuradan tüm bölümleri izleyebilirsiniz. http://www.streetfighteraf.com/street-fighter-assassins-fist/



14
CG Dünyasından Haberler / Ynt: CGHUB Kapanmış?
« : Nisan 18, 2014, 23:45:38 ÖS »
Alıntı
No more CGHUB.

Sad day. Project CGHUB is officially closed.

The reason behind this extremely tough decision is personal and will remain private. It's absolutely not connected with business or any kind of technical difficulties.

On behalf of development team I would like to apologize to CGHUB users and fans for abrupt project closure and delay with its announcement.

If you have any kind of questions please send them to cghub@shakuro.com . Can't promise replies to everyone though.

CGHUB wasn't ideal, but we loved it SO MUCH! :*(

Team Shakuro

15
Maya / Ynt: Maya Nesne Seçememe Sorunu Yardım
« : Şubat 05, 2014, 19:55:28 ÖS »
Çok farklı sebepleri olabilir, sakıncası yoksa sahneyi yükleyip yardım isteyebilirsiniz.

16
2D Teknikler / Ynt: Airbrush tavsiyesi
« : Ocak 17, 2014, 16:13:53 ÖS »
Merhaba tavsiye ve aciklamalar icin cok tesekkur ederim.

Airbrush ile ilgili stan winston school dan birkac video izledim.
Orada genellikle inceltici icin alkol kullaniyorlardi, bu sayede alkol bir sure sonra
uctugu icin kendiliginden bir "pattern" olusturdugundan bahsediyorlardi.p
Bu tur alkol bazli incelticileri nereden bulabilirim ? (Videoda %99 alkol yaziyordu)

Bir de airbrushin ucundaki kapagi acip calisiyorlardi. Tabii bunu acemilere onermiyorlar, igneyi kirma ihtimali oldugu icin.
Acaba sizin tabancanizda bu sekilde calisabiliyormu ? Ya da bu sekilde calistiniz mi ?

Boyama isini cok iyi havalandirmasi olan bir yerde yapamayacagim icin su bazli akrilik boya tercih etmek istiyorum. Akrilik boya icin oneriniz var midir ?

Tum boya islemi bittikten sonra hem boyayi korumasi hem de parlaklik vermesi icin airbrush ile atilabilen seffaf bir koruma boyasi uyguluyorlar. ( bizdeki tabiri cila/vernik olsa gerek) bu malzemeyi biliyormusunuz ? Nereden temin edebilirim ?

17
2D Teknikler / Airbrush tavsiyesi
« : Ocak 15, 2014, 14:14:10 ÖS »
Merhaba,
Modelleri boyamak için bir airbrush set almayı düşünüyorum.

Fakat nasıl bir seti tercih etmeliyim bilmiyorum. Alttan, üstten, yandan beslemeli. Çift tetik sistemi ile boya atım kontrolü (biri havayı, diğeri boyayı kontrol ediyormuş)

Bunlar gibi bir sürü seçenek var ve ben hangisi nedir bilmediğim için kararsız kaldım.
Şu aşağıdaki gibi bir set alma düşüncesindeyim, yorumlarınız bu noktada benim için çok önemli.
https://www.turkeyairbrush.com/BADSECTOR-SET-03,PR-4.html

18
Maya / Ynt: maya aim constrain!
« : Aralık 20, 2013, 14:18:31 ÖS »
Hatırladığım kadarıyla (bayağıdır uğraşamıyorum)
Up vectorler aim constraint uygulanan objenin hangi aksta dönerek aim yapacağını belirtiyordu.

Örneğin ekteki resimde objenin aksları ve sol altta sahnenin akslarını belirttim.

Kutunun X kolu sağdaki objeyi hedef alırken (aim) Y kolunu up vector olarak belirtirseniz.
Aim sadece Y aksında rotate edilerek sağlanır. Z aksında herhangi bir rotasyon olmaz.

Bunun kullanımını genişletmek için varyasyonları var dediğiniz gibi.
Üstte açıklamaya çalıştığım objenin kendi aksları kullanılarak up vector verilmesi.
Objenin içinde bulunduğu sahnenin upvector olarak verilmesi (genellikle Y+ tir)
Bir de Worldup object var. Bunda upvector olarak belirttiğiniz aks (Y+) ismini yazdığınız objeyi hedef alır. Bu durumda aslında iki tane hedef aldığınız obje olur. Ama birisi hedef aldığınız, diğeri ise hedef aldığınız objeye ulaşabilmek için kullandığınız rotasyon aksı olur.


19
Genelde her yerde farklı şifre kullanmanın faydasını gördüm çok şükür. Boşa kürek çekmiyormuşum :)

Sayfa: [1] 2 3 ... 41