Catia, Solidworks, Inventor, Rhino gibi CAD programlarıyla Zbrush çok ayrı kulvardalar.
3ds max, Maya, Cinema 4D gibi programlar da ikisi arasında sayılabilecek farklı bir kulvardalar.
Zbrush ile matkap gibi milimetrik ölçümler gerektiren final ürün üretmenizin imkanı yok diyebiliriz.
Bu Zbrush ile konsept model çıkaramayacağınız anlamına gelmiyor tabii ki. Milimetrik hesaplamalara girmeden ürünün tasarımını, konsept modelini Zbrush ile hızlıca çıkarabilirsiniz. Daha sonra da modelin işlevsel prototipini Catia, Solidworks gibi bir programda çalışarak ortaya çıkarabilirsiniz. Zbrush STL formatında çıktı verebildiği için rahatlıkla Zbrush'tan alacağınız modeli CAD programınıza aktarıp referans obje olarak kullanabilir ve üzerinden çalışabilirsiniz.
Özetle, makine tasarlarken Zbrush'ı işin kreatif tarafında kullanabilirsiniz ancak sonrasında yine Catia gibi bir programa ihtiyacınız olacaktır.
3ds max, Maya, Cinema 4D gibi programlar da yine bu açıdan CAD programları gibi işlevsel değiller. Nurbs araçlarının güçlü olmaması, poligon modellemede ise bu programların procedural çalışmaması en büyük handikapınız olur. Matkapta kullanacağınız vidayı, vida deliklerini değiştireyim veya kaldırayım dediğinizde bile bir sürü iş çıkmış olur size.