Gönderen Konu: Houdini fx, master!  (Okunma sayısı 8051 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cirakcemal

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Houdini fx, master!
« : Ekim 01, 2013, 20:19:32 ÖS »
İyi günler arkadaşlar. Houdini hakkında aklımı karıştıran bir sorun var. Houdini fx ve Houdini master. Bunlar arasında herhangi bir fark varmı acaba? Bilgisi olan arkadaşların cevaplarını bekliyorum. Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.


  • 3D Generalist

Çevrimdışı Hakan Abbas

  • Üye
  • **
  • İleti: 322
    • Profili Görüntüle
Ynt: Houdini fx, master!
« Yanıtla #1 : Ekim 01, 2013, 23:40:08 ÖS »
Houdini Master 12.1 versiyonundan sonra Houdini FX olarak adlandırıldı. Fiyat olarak da daha makul bir düzeye çekildi. Önceden Houdini Escape olarak adlandırılan daha sade sürümü ise Houdini olarak geçiyor. Özellik karşılaştırmasına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=385&Itemid=190

Houdini FX paketinde full dynamics özellikleri aktif durumda. Houdini daha çok VFX alanındaki çalışmalarda gösterdiği başarısı ile ön plana çıkar. Ayrıca farklı olarak mantra gibi başarılı (production-class renderer) bir render motoruna sahiptir.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı cirakcemal

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Ynt: Houdini fx, master!
« Yanıtla #2 : Ekim 01, 2013, 23:58:15 ÖS »
Cevabın için çok teşekkür ederim.  Houdini için önere bileceğin kaynaklar varmı? 
  • 3D Generalist

Çevrimdışı gandalf

  • Üye
  • **
  • İleti: 180
    • Profili Görüntüle
Ynt: Houdini fx, master!
« Yanıtla #3 : Ekim 02, 2013, 00:26:03 ÖÖ »
http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=14&Itemid=132

bu linkteki "first step" ve "next step" videolarına bak başlangıç olarak.

Çevrimdışı Hakan Abbas

  • Üye
  • **
  • İleti: 322
    • Profili Görüntüle
Ynt: Houdini fx, master!
« Yanıtla #4 : Ekim 02, 2013, 00:53:49 ÖÖ »
Houdini yi hangi amaçla kullanmak istediğinize göre farklı kaynaklar mevcut. Ben sidefx.com dışında genel bilgi amaçlı bir kaç link daha ekledim. Ancak Houdini nin avantajlarının yanı sıra bazı dezavantajları da bulunmaktadır. Özellikle VFX alanında çalışacaksanız yüksek performanslı bir makine ile Houdini iyi bir seçim olabilir. Ancak diğer alanlarda daha iyi alternatiflerimiz mevcut. Bu biraz da alışkanlıklarımız ve bilgi kaynaklarıyla da ilişkili.

Free:
http://www.wonderhowto.com/search/houdini/
http://www.cgmeetup.net/home/tutorials/side-effects-houdini/
http://www.geneome.net/houdini-tutorials/#tips

Commercial:
http://www.3dbuzz.com/training/topic/houdini?resetFilters=True

  • 3D Generalist

Çevrimdışı cirakcemal

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Ynt: Houdini fx, master!
« Yanıtla #5 : Ekim 02, 2013, 01:16:12 ÖÖ »
Houdini VFX için kullancam. Maya'da modelleme ve animasyon işlerini yapıyorum. VFX'te Houdini daha kullanışlı olduğu için bir göz atim dedimdi.

Birde Houdini 12.5 kurdum ama grid ekranda görünmüyordu. Ardından Houdini 12 versiyonunu kurdum grid ekranda göründü. Bunun sebebi ne olabilir sizce. Yabancı forum sitelerini inceledim ama pek işe yarar bilgi bulamadım.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Hakan Abbas

  • Üye
  • **
  • İleti: 322
    • Profili Görüntüle
Ynt: Houdini fx, master!
« Yanıtla #6 : Ekim 02, 2013, 09:54:51 ÖÖ »
Böyle bir şeyle normalde karşılaşılmaması gerekiyor. Varsayılan olarak grid aktif durumdadır. Görülmemesinin çok farklı sebepleri olabilir. Grid aktif/pasif denemesi yapıldığında en azından bir tepki alınması gerekli. Eğer tepki gelmiyorsa yazılımsal bir sorun olabilir.

http://www.sidefx.com/docs/houdini12.5/ref/windows/displayopts_3d
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Blacker

  • Üye
  • **
  • İleti: 301
    • Profili Görüntüle
Ynt: Houdini fx, master!
« Yanıtla #7 : Ekim 03, 2013, 02:17:01 ÖÖ »
bende karşılaştım öyle bir sorunla grid seçenegi aktif değildi. aktif yaptım yine olmadı. daha sonra performance monitör seçeneklerinden grayscale yada blackbody  yapınca düzeldi.

Çevrimdışı cirakcemal

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Ynt: Houdini fx, master!
« Yanıtla #8 : Ekim 03, 2013, 23:07:03 ÖS »
Öncelikle verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim. Grid aktif mi yoksa pasif durumdamı diye baktım. Ardından performance options ayarlarını söylediğin gibi her birini teker teker denedim. Yine bundan da sonuç alamadım.

Az bir uğraş sonucunda, Edit-3D viewports-scene render ayarlarını H11 yaptım ve grid ekrana geldi. Diğer iki seçeneğide denedim ama onlarda grid silik bir durumda görünüyordu. Houdini'de böyle bir sorun ilk kez başıma geldi daha doğrusu Houdini 12.5 sürümünde.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
Ynt: Houdini fx, master!
« Yanıtla #9 : Ekim 05, 2013, 01:52:06 ÖÖ »
Bazı şeylerden bence artık kurtulmanın vakti geldi. Bu sadece bir fx(bundanda kastım particle, Dynamics vesaire) aracı değil. bu komple bir paket. anormal bir sistem istemez. mayada rahat çalışabiliyorsan bundada gayet rahat çalışırsın. Hatta dahada rahat çalışırsın. bunu pekçok defa yazdım yinelemek istiyorum. "vasat bir houdini kullanıcısının yapabildiklerini, mayada ancak c++ bilen bir adam yapabilir". Bizim rigger arkadaşlara kulak misafiri oluyorum, yapmak istedikleri şeye default maya araçları yetmiyor bazen. mel'le yapmaya kalksalar hesaplaması çoook uzun sürecek, c++ koduna girseler(ki yazarlar) debug'ıydı bilmemnesiydi oluşturması uzun zaman alacak. bu gibi zor problemler houdinide dert değil. maya dünyasında problemi kategorize edene kadar, houdini dünyasında 15 dakikada prototip bir sonuç verebiliyorsun.

fluid sistemini tartışmıyorum bile bununla boy ölçüşebilecek bir araç yok. hakkaten yok. hız ve esneklik açısından.

fur tool'u muhteşem.
diğer ozelliklerini zaten biliyoruz konuşmaya çok gerek yok.

Houdini engine'la asset olarak (kullanmadım ama böyle bir şey zannediyorum) sahneni mayaya yollayabiliyorsun. bu çok müthiş bir şey. Yazılımlar çok grift artık. alembic'ti fbx'ti bunlar çok güzel şeyler.

modelle'me evet haklı olabilir insanlar. çok paratik diyemem.

Bu programın üzerine yatırım yapın arkadaşlar. Ben bugün çoook doğru bir karar verdiğimi görüyorum.

Çevrimdışı Hakan Abbas

  • Üye
  • **
  • İleti: 322
    • Profili Görüntüle
Ynt: Houdini fx, master!
« Yanıtla #10 : Ekim 05, 2013, 13:12:01 ÖS »
Yorumları için brassi ye teşekkür edelim ve ekleyelim...

Houdini elbette sadece bir dynamics yazılımı değil. Bunu zaten belirtmiş ve özellik karşılaşma sayfasını eklemiştik. Linux için deneme şansım olmadı ancak bu yazılım aslen linux platformunda geliştiriliyor. Houdini baştan beri NODE sistemli çalıştığından asıl farkı buradan ileri geliyor.

Rigging için konuşacak olursak kastımız maya ise; Mel veya expression kullanmadan yani performansı düşürmeden NODE lar kullanılarak olaya nokta konulabilir... Maya rigging için belli noktalarda çözüm üretmese idi sektörde ve ciddi projelerde bu kadar tercih edilmezdi. Kullanıcılar ve studyolar zamanla kendi framework lerini oluşturular. Dynamics noktasında bunu maya için söyleyemeyiz elbette.

Rigging için kastımız Softimage ise zaten ICE denilen olgu NODE sistemdir. (ICE kinematics vb.). Keza dynamics için de bu böyledir. Buna dayanarak ICE temelli bir çok eklenti de geliştirilmektedir. (http://mootzoid.com, http://exocortex.com) Aşağıdaki linkte basit bir karşılaştırma yapılmış.

http://frenchdog.wordpress.com/2009/09/12/ice-vs-vop/

Yazılımlar arası bir çok alanda bir çok açıdan farklı mukayeseler yapılabilir. (Modeling, texturing, rigging, animating, lighting, rendering, dynamics, performance, plug-in...) Bundan dolayı şahsi tercihim Softimage ve Maya olmuştur. Autodesk sağolsun Softimage a gerekli ilgiyi göstermediğinden iş diğer gönüllü geliştiricilere kalmakta. Ama nereye kadar !
  • 3D Generalist

Çevrimdışı cirakcemal

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Ynt: Houdini fx, master!
« Yanıtla #11 : Ekim 05, 2013, 18:57:45 ÖS »
Öncelikle faydalı cevaplarınız için teşekkür ederim. Sizlerden öğreneceğim çok şey var. Ben Maya kullanıcısıyım. Modelleme, animasyon vb.. Maya'yı kullanarak yapıyorum. Gel gelelim particle ve fluid konusuna... İşte orda dur diyor Maya... Bazen animasyon çalışmalarımda Maya yetersiz kalıyor. Bunun için script'lerle uğraşmak zorunda kalıyorum. Son olarak Krakatoa plugin'i kurdum. Oda bazen render da sorun veriyordu.
Houdini kullanmaya başladığımdan itibaren, hem istediğim etkiyi Maya'ya göre çok kısa bir sürede alıyorum. Brassi'nin dediği gibi Maya kullanmasını iyi bilen biri Houdini'de kolaylıkla kullanır. Bu kadar anlatmanın bir anlamı yok Houdini yaptığı çalışmalar  ortada zaten.
  • 3D Generalist