Yorumları için brassi ye teşekkür edelim ve ekleyelim...
Houdini elbette sadece bir dynamics yazılımı değil. Bunu zaten belirtmiş ve özellik karşılaşma sayfasını eklemiştik. Linux için deneme şansım olmadı ancak bu yazılım aslen linux platformunda geliştiriliyor. Houdini baştan beri NODE sistemli çalıştığından asıl farkı buradan ileri geliyor.
Rigging için konuşacak olursak kastımız maya ise; Mel veya expression kullanmadan yani performansı düşürmeden NODE lar kullanılarak olaya nokta konulabilir... Maya rigging için belli noktalarda çözüm üretmese idi sektörde ve ciddi projelerde bu kadar tercih edilmezdi. Kullanıcılar ve studyolar zamanla kendi framework lerini oluşturular. Dynamics noktasında bunu maya için söyleyemeyiz elbette.
Rigging için kastımız Softimage ise zaten ICE denilen olgu NODE sistemdir. (ICE kinematics vb.). Keza dynamics için de bu böyledir. Buna dayanarak ICE temelli bir çok eklenti de geliştirilmektedir. (
http://mootzoid.com,
http://exocortex.com) Aşağıdaki linkte basit bir karşılaştırma yapılmış.
http://frenchdog.wordpress.com/2009/09/12/ice-vs-vop/Yazılımlar arası bir çok alanda bir çok açıdan farklı mukayeseler yapılabilir. (Modeling, texturing, rigging, animating, lighting, rendering, dynamics, performance, plug-in...) Bundan dolayı şahsi tercihim Softimage ve Maya olmuştur. Autodesk sağolsun Softimage a gerekli ilgiyi göstermediğinden iş diğer gönüllü geliştiricilere kalmakta. Ama nereye kadar !