Sayısal Görsel Efekt ve Bilgisayar Grafiği Forumu - SineFX

3D Yazılımlar => SoftImage 3D | XSI => Konuyu başlatan: biOss - Şubat 28, 2009, 00:59:00 ÖÖ

Başlık: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: biOss - Şubat 28, 2009, 00:59:00 ÖÖ
Yaklaşık 3 senedir iyi kötü bir XSI kullanıcıyım. İlk zamanlarda oldukça zorlanmıştım öğrenirken.
Kaynak sıkıntısı yüzünden. Ama belli bir zaman sonra işler rayına girdi ve hergün daha da sevmeye
başladım XSI ı. Tabii bir progamı sevmek daha doğrusu ona bağlanmak ne kadar doğrudur tartışılır
ancak kullanıcının işini bu kadar kolaylaştıran bir programa bağlanma da ne yap. İşte bu noktada
problemler başladı. Dünyayı bilmem ama Türkiye piyasasında XSI, stüdyolar tarafından pek tercih edilmiyor nedense.
Peki neden bu program göz ardı ediliyor. Benim bilmediğim karşılaşmadığım bir problemi mi var da
bütün artı yönleri bir kenera bırakılıp başka programlara yöneliniyor. Yoksa pazarlama stratejisinde
mi bir problem var ?
Amacım 3. Dünya Savaşı çıkarmak değil. Sadece eksik olanın ne olduğunu merak ediyorum.
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: Mehmet Karahasan - Şubat 28, 2009, 02:12:22 ÖÖ
xsi projelerini max  maya kullanıcıları açsa içinden çıkamaz o yüzden olabilir :) şahsen ben daima çalıştığım şirkete gelecek yeni artistin max dışında çalışmasını onaylamam. sonuçta onun projelerinide kullanmam gerekiyor compositing safhasında. yani mesela :)
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: guero - Şubat 28, 2009, 09:39:34 ÖÖ
XSI max e  göre daha stabilize bir program esasında tercih edilebilir ama nedir bu mex kakıntısı anlayamadım bu arada Autodesk Softimage 7.5´i duyurdu
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: biOss - Şubat 28, 2009, 10:19:48 ÖÖ
evet eski bir max kullanıcısı olarak sana katılıyorum guero.

xless,
bu genel bi cevap oldu. xsi yerine max veya maya da yazılabilir sizin cümlenin başına.
geçen bir cevabınızı okumuştum max in canı sıkıldıkça çökmesi ile ilgili. rigden sonra modelleme
devam gibi bişey demiştiniz yanlış hatırlamıyorsam.
bu gibi geçişler xsi da çok kolay yapılabilen şeyler. hani bu yönden sizin de işinize gelebilirmiş bakın.
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: guero - Şubat 28, 2009, 10:23:54 ÖÖ
max'ın pc de sürekli sorun çıkadıgı bir gerçek ama esasında hepsi aynı işi yapıyor menülerine alısan birine kolay geliyor mesela yabancı cgartistler bildigim kadarıyla bir prodüksiyonda 1-2 farklı 3d yazılımı kullanabiliyor
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: Arif Osmanoğlu - Şubat 28, 2009, 11:40:25 ÖÖ
Olaya şöyle bakmak lazım, ben Maya, LW ve 3dsmax kullanmasını biliyorum ancak bir projeye başladığımda LW'in veya Maya 'nın o özellikleri daha iyi olmasına rağmen kurtarabildiğim kadar 3dsmax'in içinden olayı kurtarmaya çalışıyorum, büyük çoğunlukta bu sebepten ötürü tercih etmiyor olabilir.

Bu tam tersi durumlar içinde böyledir Maya kullanıyorsanız orada halletmeye çalışırsınız.
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: biOss - Şubat 28, 2009, 12:28:04 ÖS
Anlıyorum. Elbette bir proje hali hazırda devam ederken başka bir programa geçmek çok saçma bir durum.
Ama anlamadığım, XSI bu kadar eski bir program olmasına rağmen, hiçbir zaman Max ve Maya kadar populer olamadı.
Tutorial sitelerine baktığımız zaman da öyle. Maya için zilyon tane tutorial hazırlanmışken XSI a daha yeni
yeni birşeyler yapılmaya başlandı ( çok yaşa DT ).
Hani dediniz ya projede ne kullanılıyorsa o programdan devam etmek istiyorlar diye, ben de
soruyorum işte proje başlamadan önce Softimage neden tercih edilmiyor. Ha diyebilirsiz " e diyorsun işte, kaynak yok "
Asıl soru bu zaten. Örneğin The Gnomon Workshop neden XSI a materyal üretme zahmetine girmiyor ?
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: uzak - Şubat 28, 2009, 12:35:49 ÖS
ben max den illalah diyip program değiştirmeye karar verdiğimde karşımda iki seçenek vardı maya xsı bir ay ikisinide kullnmaya çalıştım. ve sonra mayanın ara yüzünün çok daha sezgisel sıcak buldum sempatik bir program. xsı ara yüzü dahil olmak üzere çok mekanik itici fazla mantıkçı bulmuştum(kullanıcı izlenimleri ve tercihleri çok önemli diyorum). bu kişisel bir yargı elbet. ama diğer yandan ders yoktu  xsı kulanıcıları çok kapalıydı ortalarda bilen kimse yoktu bilenlerde paylaşıma açık değildi yani kullanıcı derinliği paylaşımı yoktu.

bir de o aralar popülerdi sanki dünyayı kurtaracak gibi lanse edilmişti ama işe yaramadı.   :)
250 milyon dolara satın alınıp 35 milyoln dolara zararla  satılan bir program ticari geleceği belirsiz, piyasada bunun da kötü etkisi olabilir(bu durumda şahsen ben asla riske atmazdım kendimi)...
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: Art.of.DarkRaven - Şubat 28, 2009, 14:54:33 ÖS
xsi projelerini max  maya kullanıcıları açsa içinden çıkamaz o yüzden olabilir :) şahsen ben daima çalıştığım şirkete gelecek yeni artistin max dışında çalışmasını onaylamam. sonuçta onun projelerinide kullanmam gerekiyor compositing safhasında. yani mesela :)

ben maya kullanıcısıyım şu anda şirkete xsi ile animasyon yapıyorum öyle isteniyor çünkü...
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: memetaltn - Şubat 28, 2009, 16:10:39 ÖS
bende lightwave ye başlamadan önce biraz denedim.farklı bi arayüzü var.mesela sahneyi alt tuşuna basıp döndüremedim.illada O ya basmak gerekiyor.belki bu kısayollar değişiyordur.ama ben alışamadım.tabi benim gerekçem çok basit.stüdyoların gerekçesi nedir bilemem.belkide max kadar tanıtamamaları olabilir.reklam önemli.
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: Mehmet Karahasan - Şubat 28, 2009, 20:49:43 ÖS
dediklerim yanlış anlaşılmasın. en beğendiğim program mayadır genele baktığımda. xsi ında bazı özellikleri çok cezbedici ancak max e hakim olduğum kadar bu programlardan birine hakim olmak için çok zaman geerk. bendede o zaman yok :)
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: 8Bit - Şubat 28, 2009, 22:53:15 ÖS
Biz stüdyo olarak Xsi yı çok seviyoruz ve kullanmaktan vazgeçemiyoruz mesela.
Bir LW ci olarak şunları söyleyebilirm, Xsi 'ın performansı çok iyi. Layer ve weight map mantığı, node yapısı yerli yerinde. Dope sheet,animation editor ve mixer'i çok stabil hızlı kolay. Kendi içndeki autorig'i oldukça kullanışlı. Yani sağlam, güvenli ve performanslı çalışıyor.
Bir de bir gerçek var her LW ci nin yolu xsi ile kesişiyor muhakkak ne hikmetse. Arayüzünden midir nedir? Ben de Maya dan filan daha kolay alışılır buluyorum xsi yı.
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: Art.of.DarkRaven - Şubat 28, 2009, 23:43:25 ÖS
alper abi bana bile sevdirdin gerçekten :D
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: Art.of.DarkRaven - Mart 01, 2009, 13:37:00 ÖS
amanın!!! göz göre göre bir mayacı kayıp mı ediyoruz :)

:D ehehe
abi maya benim eşim xsi da çocuğum olsun :D
kurtardık durumu sanırım :D
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: guero - Mart 01, 2009, 14:07:01 ÖS
mex de enişten olsun o zaman
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: Art.of.DarkRaven - Mart 01, 2009, 15:27:17 ÖS
mex de enişten olsun o zaman

max ilk karım ehehehe...
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: guero - Mart 01, 2009, 15:31:51 ÖS
benim de kaynanam
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: biOss - Mart 01, 2009, 17:29:50 ÖS
250 milyon dolara alındığı yıla da ( 1998 ) dikkat etmek lazım uzak. O zamanlarda insanlar onbinlerce dolarlık
makinalarda iş yapıyorlardı. Şimdikine göre daha pahalıydı bu iş.
Ayrıca 35 milyon dolara el değiştirmesi çok önemli değil. Forumlarda yazdığı kadarı ile AVID elini ayağını
çekmek istemiş 3D platformundan, malum kriz de var bu nedenle Autodesk in doğru zamanda doğru yerde olduğunu
düşünüyorum bu konuda. Az para da değil zaten 35 milyon dolar.
Arayüzün karışıklığı da kişiden kişiye değişir ama Max ve Maya nın arayüzü yanında softimage ın arayüzünün karışık olduğunu söylemenin çok büyük haksızlık olduğunu düşünüyorum.
Kısayollar konusunda ise herzaman editlemenin mümkün olduğunu belirtmek isterim. Ayrıca 6.0 versiyonundan sonra
maya ve max kısa yolları eklendi XSI a bu konudan şikayetçi olanlar için.
Bir de ICE var tabii. 7.0 versiyonu çıktığında kimse bu satışı beklemiyordu. Tam da yeni bir teknoloji gelmişti
piyasaya ( Aslında yeni değil tabii, Houdini yi de unutmamak lazım. Ama ICE yapısı itibarıyla daha kolay kullanım
sağlıyor ). Ki discreeti de satın aldı Autodesk zamanında. Bu yüzden Max e veda etmedik. Ardından Maya yı satın
alınca da böyle bir düşünce belirmedi kafalarda. XSI söz konusu olunca neden böyle birşey geliyor akıllara pek
iyi niyetli bir düşünce gibi gelmedi bana.
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: Arif Osmanoğlu - Mart 01, 2009, 17:56:55 ÖS
Ben de
soruyorum işte proje başlamadan önce Softimage neden tercih edilmiyor. Ha diyebilirsiz " e diyorsun işte, kaynak yok "
Asıl soru bu zaten. Örneğin The Gnomon Workshop neden XSI a materyal üretme zahmetine girmiyor ?


Kendi açımdan söyleyeyim, ekiple yapılacak bir iş ise Lw eleniyor doğal olarak, ekipte ki çoğu kişi LW konusunda iyi değil Karakterli bir olacak ise Charachter Studio veCAT özellikleri dolayısıyla 3dsmax bir adım öne geçiyor Mimari animasyon ise Vray ve eldeki hazır material dolayısıyla gene 3dsmax,

Blastcode, Fluid, paintfx, Ocean shader gibi özellikler öndeyse Maya ile başlanıyor, Softimage ile sadece bir proje yaptık şimdiye kadar o da baya oldu, özellike alt tulunun çalışmaması S tuşu kullanmak gibi zorluklar soğutmuştu ilk bakışta XSI'dan, açıkçası geçmek için cezbedici bir özelliğini göremedim ben, LW bile Fprime ile bir tercih meselisyken, Face Robot ICE gibi seçenekler yeni gelmesine rağmen pek heyecanlandırmadı beni. Geçmişten gelen bir saygım var Softimage'a zamanında çok pahalı bir fiyata satılıyordu 10 binlerce dolara yüzden son kullanıcılarda ve küçük stüdyolarda rağbet görmemiş olabilir.
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: Arif Osmanoğlu - Mart 01, 2009, 18:01:32 ÖS
250 milyon dolara alındığı yıla da ( 1998 ) dikkat etmek lazım uzak. O zamanlarda insanlar onbinlerce dolarlık
makinalarda iş yapıyorlardı. Şimdikine göre daha pahalıydı bu iş.
Ayrıca 35 milyon dolara el değiştirmesi çok önemli değil. Forumlarda yazdığı kadarı ile AVID elini ayağını
çekmek istemiş 3D platformundan, malum kriz de var bu nedenle Autodesk in doğru zamanda doğru yerde olduğunu
düşünüyorum bu konuda.

Avid'in Softimage'ı satın alma sebebi Softimage DS teknolojisiydi zaten, Autodesk'in yaptığı gibi rakibini alıp hem pazardan sildi hemde teknolojisini içine aldı. Softimage'ı (XSI) satacağı da daha alırken belliydi.
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: uzak - Mart 01, 2009, 19:42:42 ÖS
karışık değil, sıkıcı fazla numerik, buluyorum :) bu tamamiyle kişisel bir yargı ama bir son kullanıcı olarak bir programın bana ne hissetridiği önemlidir diye düşünüyorum. alışkanlıklar tabi farklı bir şey ama ben iki programa aynı anda kullanmaya başlamışış ve birini diğerine tercih etmiş biri olarak, xsı ben de bu tür olumsuz bir izlenim bırakmıştı ve hala fikrim değişmiş değil.bunu kişisel bulup önemsemeyebilirsiniz. :) ama satış stratejileirnde benim gibi genel kullanıcın kaprislerini karşılamak önemlidir. ben bana danışan her yeni kulanıcıya mayayı telkin ediyorum.
1998 deki 250 milyon dalar enflasyon etkisiyle düşünülürse rakam ve zararın boyutu çok daha büyük demektir :) avid başından atmış demek daha doğru olur.
bakın bir sonkullanıcı ve tüketici olarak firma magazinleri şu bu beni çok ilgilendirmez yeni başlayan biri isem programın kullanan kitleye bakarım çünkü iş yapmak isterim paylaşmak isterim...

çok  basit bir kıstas vereyim size şu saat itibariyle cgtalk sitesinden bir istatistik sunayım belirleyici değil ama fikir vermesi açısından oldukça önemli
sayılar
max 40
maya 52
xsı 3
kişi tarafından görüntüleniyor, mesele paylaşım ve kullanıcı tercihleri.
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: osman safi (herbap) - Mart 02, 2009, 11:34:43 ÖÖ
softimage kritik zamanlarda el değiştirdi ve uygulanan verimsiz stratejiler yüzünden kullanıcılarını kaybetti görüşündeyim...

umarım autodesk hakettiği seviyeye getirir...

3dsmax'çi olarak... softimage mayadan daha sevimli görünüyor bana (arayüz ve mantık olarak)
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: uzak - Mart 02, 2009, 14:12:17 ÖS
çok acımasız olmuşun ismail    :) ,
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: MaynusZero - Mart 03, 2009, 17:27:37 ÖS
XSI neden sevilmiyor şöyle birazcıkda ben katayım. Bunun birinci sebebi bizim üniversitelerimizde Autodesk ürünleri öğretiliyor. Hiç XSI ile ders gören oldumu. Ben bile okurken autodesk ürünü kullanıyorduk. Millet soruyo okulda hangi programı kullanıyon: 3dsmax. İş al sana cevap. Bundan sonrada 3dsmax fanatikliği yayılıyor. Ama şuda bir gerçekki autodesk bağımlılığı çok ciddi yerlere geldi. Birazcık autodeske yüz vermeme kanaatindeyim. Fiyatından bahsediyorsunuzda sanki 3dsmaxın fiyatı ne kadardı? Bütün bunlar ne çabuk unutuldu. Neyse bırakıyorum. Esenlikle kalın.
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: biOss - Mart 03, 2009, 20:18:58 ÖS
Biz okulda XSI eğitimi aldık. Ucundan aldık gerçi. Ama haklısın ertesi sene max ve Maya ya dönüldü hoca gidince. Biri taş atıyor işte kuyuya kimse çıkaramıyor o taşı.
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: a_iverson - Şubat 26, 2013, 03:54:23 ÖÖ
4 sene geçmiş konu açılalı ama tekrar hortlatmak istedim :) Tabi benim 3d geçmişim sizin kadar değil. Hatta bu konu açıldığı tarihte ben 3d programlarla bile ilgilenmiyordum :) Fakat sonradan okuduğum ve gördüklerim kadarıyla Softimage çok itilen kakılan bir program olmuş. Şuan da mesela Autodesk'in elinde olmasına rağmen dışlanmış bir şekilde resmen. Softimage programcıları Maya'ya geçmiş. Autodesk bile umudunu kesmiş yani o derece. Belki almak isteyen olsa satar da :) Fakat Uzak Doğu'da çok kullanılan bir program.
Benim kendi sebebime gelirse. Birçok programı denedim ama bir programı bu kadar çabuk sildiğim başka bir program daha olmamıştı. Sebebi her şeyin gri olması :) Anca bu kadar kötü olabilir yani. Menüler gri, çalışma alanı gri, grid desen koyu gri, sahneye obje ekliyorsun o bile gri ya. Allah'tan araya pembe, mavi, yeşil serpiştirmişler :) Hep söylenen bir laf vardır: Dış güzellik değil iç güzellik önemli diye. Fakat bu hiç öyle değildir. İlk görülen dış olduğu için her zaman önemlidir. Bir domates bile alırken millet düzgün olanını, üstünde leke falan olmayanı seçmeye çalışır. Programlar için de bu geçerli birçok kişi için aslında. İnsan biraz tema rengini değiştirir, iconlar falan ekler de insanlara az biraz sevimli gelsin.
Aslında bu konu sadece Softimage üzerinden dönmesin. Mesela neden Lightwave, modo, houdini, blender vs. de stüdyolar tarafından sevilmiyor şeklinde de sohbet dönebilir.
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: 8Bit - Şubat 26, 2013, 04:40:44 ÖÖ
Lightwave stüdyolar tarafından pratikliği ve kaliteli render motoru sayesinde hep sevilen bir program olmuştur. Kullanılmasa da genelde bir köşede durur. :)
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: Gokhan Sonmez (LW3D) - Şubat 26, 2013, 11:17:39 ÖÖ
Stüdyolar sevgi üzerine çalışmıyorlar. En azından ilk kurulduklarında sevgiyle girselerde, bir süre sonra değişmek zorunda kalıyorlar.

Softimage çok iyi bir yazılım. Geliştirilmesinin zaman aldığı dönemde, piyasada LightWave, 3ds max ve özellikle Maya çok yol aldı. Stüdyolar yatırımlarını bu yazılımlara yapınca, daha sonradan XSI'a geçmeleri pek mümkün olmadı. Yatırımdan kastım sadece parasal değil. Kastım, iş akışını Maya üzerine kuran bir stüdyonun geliştirdiği birçok script'i, bir çok düzeneği, yeniden oluşturmasındaki zorluk, maliyettir. Daha sonra Autodesk alınca, pekte Autodesk'den şevkat göremedi. Autodesk aksini söylesede baştan beri bizce amacı, bir rakibi ortadan kaldırmaktı. Öyle de oldu...Ne softimage eskisi gibi, ne sektör. Özel efekt stüdyolarının ardı ardına kapandığı günümüzde, ayakta tutmakta kanımca oldukça zor...

LightWave'e gelince, daha önce ifade ettiğim gibi, onun hala hayatta olmasının sebebide biraz ekonomik. Bir lisansla 999 makinaya render'ı dağıtabiliyorsunuz ve fiyat olarak diğerlerinden çok daha ekonomik. Zaman hesap devri ve Softimage gibi unutulmaya yüz tutmuş olsa da, LightWave bu sebeple hala özellikle de TV stüdyoları tarafından kullanılmaya devam ediyor...
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: biOss - Şubat 26, 2013, 20:48:52 ÖS
@a_ibrraon gerçekten yazık olmuş ozaman öyle diyeyim.
autodesk in politikaları malum. ama forumlarda softimage geliştirici ekibinin hiç bukadar destek görmediğine dair içeriden mesajlar var. 2014 versiyonunda göreceğiz bakalım nekadar doğru söylüyorlar.
arayüz tasarımının kötü olduğuna dair yorum var.  hayatımda birkaç fikre bukadar karşı oldum heralde. ayayüzün gri olmasının nedeni grinin ara ton olmasındandır.şöyle bir senaryo düşünelim; nispeten az ışıklı bir ortamda bir sahne üzerinde çalışıyorsunuz ve ekrandaki objenin materyali ile oynuyorsunuz. diffuse colora  açık bir renk attınız. o anakadar siyah olan ekranı görmek için tam açık olan irisiniz bir anda gelen foton patlaması yüzünden kapalı konuma geçti. beyaz arayüzde de tersi durum söz konusu. şimdi bu gibi durumların 8-9 saat olan mesai saatleri içinde birçok kez tekrarlandığını düşünün. renkli alacalı bulacalı, ne işe yaradığı o ikonu yapanın ruh haline göre tahmin etmeye çalıştığımız, dikkati viewporttan kendi üzerine çeken, heryerden ikon fışkıran diğer programlara değinmiyorum dahi. sanırım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir. modelleme araçlarının mükemmelliği, animasyon editörünün, animation mixerin kullanışlılığı vb.. herşeyi bir kenara bırakalım da, bu kadar ince düşünülmüş bir programın arayüzünün kötülüğünden dem vurulması biraz haksızlık gibi.
softimage doğrudur eskisi gibi değil, ama eskiden hiç olmadığı kadar potansiyele de sahip ICE ile.
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: cgoz - Şubat 26, 2013, 21:17:52 ÖS
XSI guzel gidiyordu, gerilerden gelen yaris ati gibi, en parali at sahibi Autodesk bu bizim isimize comak sokacak dedi, at'i ucuzken satin aldi, simdi ahilda olume terketti, cok basit bir tekel politikasi.(kisisel fikrimdir :) )
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: a_iverson - Şubat 27, 2013, 01:49:02 ÖÖ
bi0ss;
Verdiğin foton patlaması örneği için bir şey diyemeyeceğim ama şu bir gerçek ki piyasadaki programların yüzde 90'ı koyu renk temalı. Yani o kadar sakıncalı bir durum olsa herhalde açık ton kullanırlardı diye düşünüyorum. Ayrıca gri renkten tamamen vazgeçsin demiyorum ama en azından koyu tema isteyen kullanıcıları baya var takip ettiğim kadarıyla. Onların isteklerini de göz önüne alıp farklı farklı temalar geliştirerek ya da kullanıcının kendisi ayarlaması için renk kutucuğu koyarak sağlayabilirsin. Bunu yapmak çok zor olmasa gerek. Mesela C4D'de bir açık, bir de koyu tema var. Kullanıcılar ikisinden birini seçiyor. En çok da koyu tema tercih ediliyor. Bir zamanlar Houdini, Blender, Maya, 3ds max de açık temalıydı ama onlar da koyu renge geçtiler. Bu kadar önemli olmasa değiştirmezlerdi diye düşünüyorum.
Renk gerçekten önemli. Herkes '' ya kala kala renge mi kaldı iş '' diye söylenebilir ama bir programı ilk çekici kılan gerçekten rengi. İnsanlar manavdan karpuz seçer gibi program da seçerken ilk bi' görünüşüne bakıyor. Soğuk geliyorsa bilgisayarına kurmuyor bile.
İcon kısmı için de C4D'deki gibi olsun demiyorum ama Modo örneği var. İcon ve yanında açıklaması. Modo'nun arayüzü çok daha sade ve güzel geliyor bana mesela. Bu tarz bir şey yapabilirler.
Yalnız dediğiniz gibi softimage'i araştırdıkça gerçekten güzel özellikleri var. Bir ara da Houdini'yi araştıracağım. Biraz baktıydım ona da ama çözemedim açıkçası. Oldukça farklı bir program gibi duruyor.
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: ömer tatlısöz - Şubat 27, 2013, 03:36:33 ÖÖ
Softimage nin sadece şu gri menusu çok itici fakat ana çatısı bence çok sağlam, özellikle son zamanlarda Softimade particulleriyle yapılmış acaip sağlam işler yakalım internette...ki Zbrushla da uyumlu en uygun program diye biliyorum ben...
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: Hakan Abbas - Şubat 27, 2013, 14:32:54 ÖS
Softimage ı stüdyolar sevmeyebilir, kullanıcısı az olabilir hatta arayüzü de sıkıcı olabilir. Ancak aşağıdaki videolar önbilgi edinmek isteyenler için Softimage hakkında biraz fikir verebilir. Tanıyanlar zaten Softimage ı biliyordur  ;)

http://vimeo.com/57005606 (http://vimeo.com/57005606)

http://vimeo.com/23902379 (http://vimeo.com/23902379)
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: uzak - Şubat 27, 2013, 17:49:32 ÖS
sanatçının teknik-sanatsal bilgi birikimi önemli diyorum, bilene her yol(program) roma.
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: Hakan Abbas - Şubat 27, 2013, 18:04:34 ÖS
Evet doğru bir tespit. Yazılım ancak bir yere kadar hizmet edebiliyor.

Ancak alet edevat ne kadar iyi ve maharetli ise sonuçlar da o denli farklı olmakta. Ne demişler : "Alet işler el övünür."
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: biOss - Şubat 27, 2013, 19:09:10 ÖS
Evet doğru bir tespit. Yazılım ancak bir yere kadar hizmet edebiliyor.

Ancak alet edevat ne kadar iyi ve maharetli ise sonuçlar da o denli farklı olmakta. Ne demişler : "Alet işler el övünür."

+1
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: a_iverson - Şubat 27, 2013, 20:43:41 ÖS
Softimage kullanılan bir çalışma da benden olsun. Harika bir iş çıkartmışlar.

http://vimeo.com/59736707 (http://vimeo.com/59736707)
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: ömer tatlısöz - Şubat 27, 2013, 21:19:47 ÖS
Evvvet işte bendeki arşivleride buraya koymuşlar zaten, ben o işleri gördüğümde ilk önce cinema4D xpresso zannetmiştim, ama araştırınca Softimage olduğunu öğrendiğimde Softimage hakkındaki yargım tamamen değişti, işler tek kelimeyle Best best...
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: ömer tatlısöz - Şubat 27, 2013, 21:45:24 ÖS
Autodesk Softimage 2014 Sneak Peek video: Sequencer
http://www.youtube.com/watch?v=IW4Oqc40kJg
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: a_iverson - Şubat 27, 2013, 22:30:00 ÖS
Evet Autodesk sayfasına yavaş yavaş yeni versiyonlarla ilgili ipuçları düşmeye başladı. Ömer bey Softimage ile ilgili bir video paylaşmış. Ben de Maya ve 3ds Max'ten ipuçları vereyim :)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MQEvacydsVE (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MQEvacydsVE)

http://www.youtube.com/watch?v=Cb2ezI6dDgo&feature=player_embedded (http://www.youtube.com/watch?v=Cb2ezI6dDgo&feature=player_embedded)

Maya'nın grease pencil aracı Blender'da var. Ama böyle bir işlevi yok onun yanlış bilmiyorsam.
Softimage'nin gri teması devam ediyor gördüğüm kadarıyla :) Tüm çabalarıma rağmen değişmeyecek sanırım :)
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: DTM3D - Şubat 28, 2013, 14:51:08 ÖS
Blender'da yıllar önce vardı bu özellik :)
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: Hakan Abbas - Mart 11, 2013, 17:43:27 ÖS
Bir zamanlar seviliyormuş :)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yLQReJIk7h8# (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yLQReJIk7h8#)!

ICE sonrası;

http://www.youtube.com/watch?v=AgSR84QsNNo&feature=endscreen&NR=1 (http://www.youtube.com/watch?v=AgSR84QsNNo&feature=endscreen&NR=1)
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: osman safi (herbap) - Mart 11, 2013, 19:45:05 ÖS
softimage avid'de iken iyi gidiyordu... microsoftta durakladı, autodesk ile dibi boyladı diyebiliriz

son dönemde kayde değer tek gelişmesi ICE olsa gerek?
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: huso35_5 - Mart 12, 2013, 05:14:15 ÖÖ
Valla XSI'dan şikayet edenler, Maya'ya baksınlar derim :) Karakter tooları dışında rahat kullanılabilecek pek bir şeyi yok.

Rahatlıktan kastım, mesela parçacık sisteminde bir objenin üzerini parçacık kaplayıp onları dağıtıp başka objede birleştirmeyi deneyin, sonra onu ice ta yapmayı deneyin, ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Maya'da dediğim şeyi yapana kadar, XSI 'ın genel toollarını ve ICE 'ın işinize yarayacak kadar olan kısmını öğrenmiş olup, üstüne bir de dediğimi yapıp bitirmiş olacaksınız :)

Ben sırf meraktan XSI öğrenip denedim bunu, bence çok başarılı ICE

Özellikle internette ICE için ihitayaca göre node lar bulunuyor olması büyük avantaj.

Yurt dışını bilmiyorum ama Türkiye'de ki tek dez avantajı, kullanan studyo yok sanırım, ama emin değilim.
Başlık: Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
Gönderen: yunusbbayram - Mart 12, 2013, 22:22:04 ÖS
yıllardır max, sonbirkaç yıl maya kullandım bir kaç haftadır softimag croedfx e işim düştü ve bakmaya fırsatım oldu.Arayüzü cok kullanışlı ve basit geldi. şimdi bir fırsatım olsaydı 3d ye softimagede başlardım galiba.