Gönderen Konu: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?  (Okunma sayısı 26740 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı biOss

  • Üye
  • **
  • İleti: 85
    • Profili Görüntüle
    • blog
XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« : Şubat 28, 2009, 00:59:00 ÖÖ »
Yaklaşık 3 senedir iyi kötü bir XSI kullanıcıyım. İlk zamanlarda oldukça zorlanmıştım öğrenirken.
Kaynak sıkıntısı yüzünden. Ama belli bir zaman sonra işler rayına girdi ve hergün daha da sevmeye
başladım XSI ı. Tabii bir progamı sevmek daha doğrusu ona bağlanmak ne kadar doğrudur tartışılır
ancak kullanıcının işini bu kadar kolaylaştıran bir programa bağlanma da ne yap. İşte bu noktada
problemler başladı. Dünyayı bilmem ama Türkiye piyasasında XSI, stüdyolar tarafından pek tercih edilmiyor nedense.
Peki neden bu program göz ardı ediliyor. Benim bilmediğim karşılaşmadığım bir problemi mi var da
bütün artı yönleri bir kenera bırakılıp başka programlara yöneliniyor. Yoksa pazarlama stratejisinde
mi bir problem var ?
Amacım 3. Dünya Savaşı çıkarmak değil. Sadece eksik olanın ne olduğunu merak ediyorum.



Çevrimdışı Mehmet Karahasan

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1396
    • Profili Görüntüle
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #1 : Şubat 28, 2009, 02:12:22 ÖÖ »
xsi projelerini max  maya kullanıcıları açsa içinden çıkamaz o yüzden olabilir :) şahsen ben daima çalıştığım şirkete gelecek yeni artistin max dışında çalışmasını onaylamam. sonuçta onun projelerinide kullanmam gerekiyor compositing safhasında. yani mesela :)
  • 3D Generalist

Çevrimdışı guero

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1356
    • Profili Görüntüle
    • www.vimeo.com/guero
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #2 : Şubat 28, 2009, 09:39:34 ÖÖ »
XSI max e  göre daha stabilize bir program esasında tercih edilebilir ama nedir bu mex kakıntısı anlayamadım bu arada Autodesk Softimage 7.5´i duyurdu

Çevrimdışı biOss

  • Üye
  • **
  • İleti: 85
    • Profili Görüntüle
    • blog
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #3 : Şubat 28, 2009, 10:19:48 ÖÖ »
evet eski bir max kullanıcısı olarak sana katılıyorum guero.

xless,
bu genel bi cevap oldu. xsi yerine max veya maya da yazılabilir sizin cümlenin başına.
geçen bir cevabınızı okumuştum max in canı sıkıldıkça çökmesi ile ilgili. rigden sonra modelleme
devam gibi bişey demiştiniz yanlış hatırlamıyorsam.
bu gibi geçişler xsi da çok kolay yapılabilen şeyler. hani bu yönden sizin de işinize gelebilirmiş bakın.

Çevrimdışı guero

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1356
    • Profili Görüntüle
    • www.vimeo.com/guero
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #4 : Şubat 28, 2009, 10:23:54 ÖÖ »
max'ın pc de sürekli sorun çıkadıgı bir gerçek ama esasında hepsi aynı işi yapıyor menülerine alısan birine kolay geliyor mesela yabancı cgartistler bildigim kadarıyla bir prodüksiyonda 1-2 farklı 3d yazılımı kullanabiliyor

Çevrimdışı Arif Osmanoğlu

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2406
    • Profili Görüntüle
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #5 : Şubat 28, 2009, 11:40:25 ÖÖ »
Olaya şöyle bakmak lazım, ben Maya, LW ve 3dsmax kullanmasını biliyorum ancak bir projeye başladığımda LW'in veya Maya 'nın o özellikleri daha iyi olmasına rağmen kurtarabildiğim kadar 3dsmax'in içinden olayı kurtarmaya çalışıyorum, büyük çoğunlukta bu sebepten ötürü tercih etmiyor olabilir.

Bu tam tersi durumlar içinde böyledir Maya kullanıyorsanız orada halletmeye çalışırsınız.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı biOss

  • Üye
  • **
  • İleti: 85
    • Profili Görüntüle
    • blog
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #6 : Şubat 28, 2009, 12:28:04 ÖS »
Anlıyorum. Elbette bir proje hali hazırda devam ederken başka bir programa geçmek çok saçma bir durum.
Ama anlamadığım, XSI bu kadar eski bir program olmasına rağmen, hiçbir zaman Max ve Maya kadar populer olamadı.
Tutorial sitelerine baktığımız zaman da öyle. Maya için zilyon tane tutorial hazırlanmışken XSI a daha yeni
yeni birşeyler yapılmaya başlandı ( çok yaşa DT ).
Hani dediniz ya projede ne kullanılıyorsa o programdan devam etmek istiyorlar diye, ben de
soruyorum işte proje başlamadan önce Softimage neden tercih edilmiyor. Ha diyebilirsiz " e diyorsun işte, kaynak yok "
Asıl soru bu zaten. Örneğin The Gnomon Workshop neden XSI a materyal üretme zahmetine girmiyor ?

Çevrimdışı uzak

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2525
    • Profili Görüntüle
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #7 : Şubat 28, 2009, 12:35:49 ÖS »
ben max den illalah diyip program değiştirmeye karar verdiğimde karşımda iki seçenek vardı maya xsı bir ay ikisinide kullnmaya çalıştım. ve sonra mayanın ara yüzünün çok daha sezgisel sıcak buldum sempatik bir program. xsı ara yüzü dahil olmak üzere çok mekanik itici fazla mantıkçı bulmuştum(kullanıcı izlenimleri ve tercihleri çok önemli diyorum). bu kişisel bir yargı elbet. ama diğer yandan ders yoktu  xsı kulanıcıları çok kapalıydı ortalarda bilen kimse yoktu bilenlerde paylaşıma açık değildi yani kullanıcı derinliği paylaşımı yoktu.

bir de o aralar popülerdi sanki dünyayı kurtaracak gibi lanse edilmişti ama işe yaramadı.   :)
250 milyon dolara satın alınıp 35 milyoln dolara zararla  satılan bir program ticari geleceği belirsiz, piyasada bunun da kötü etkisi olabilir(bu durumda şahsen ben asla riske atmazdım kendimi)...
« Son Düzenleme: Şubat 28, 2009, 13:17:00 ÖS Gönderen: uzak »
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Art.of.DarkRaven

  • Üye
  • **
  • İleti: 593
    • Profili Görüntüle
    • emrebuyukbayram
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #8 : Şubat 28, 2009, 14:54:33 ÖS »
xsi projelerini max  maya kullanıcıları açsa içinden çıkamaz o yüzden olabilir :) şahsen ben daima çalıştığım şirkete gelecek yeni artistin max dışında çalışmasını onaylamam. sonuçta onun projelerinide kullanmam gerekiyor compositing safhasında. yani mesela :)

ben maya kullanıcısıyım şu anda şirkete xsi ile animasyon yapıyorum öyle isteniyor çünkü...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı memetaltn

  • Üye
  • **
  • İleti: 236
    • Profili Görüntüle
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #9 : Şubat 28, 2009, 16:10:39 ÖS »
bende lightwave ye başlamadan önce biraz denedim.farklı bi arayüzü var.mesela sahneyi alt tuşuna basıp döndüremedim.illada O ya basmak gerekiyor.belki bu kısayollar değişiyordur.ama ben alışamadım.tabi benim gerekçem çok basit.stüdyoların gerekçesi nedir bilemem.belkide max kadar tanıtamamaları olabilir.reklam önemli.

Çevrimdışı Mehmet Karahasan

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1396
    • Profili Görüntüle
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #10 : Şubat 28, 2009, 20:49:43 ÖS »
dediklerim yanlış anlaşılmasın. en beğendiğim program mayadır genele baktığımda. xsi ında bazı özellikleri çok cezbedici ancak max e hakim olduğum kadar bu programlardan birine hakim olmak için çok zaman geerk. bendede o zaman yok :)
  • 3D Generalist

Çevrimdışı 8Bit

  • Üye
  • **
  • İleti: 969
    • Profili Görüntüle
    • Alper Ocak
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #11 : Şubat 28, 2009, 22:53:15 ÖS »
Biz stüdyo olarak Xsi yı çok seviyoruz ve kullanmaktan vazgeçemiyoruz mesela.
Bir LW ci olarak şunları söyleyebilirm, Xsi 'ın performansı çok iyi. Layer ve weight map mantığı, node yapısı yerli yerinde. Dope sheet,animation editor ve mixer'i çok stabil hızlı kolay. Kendi içndeki autorig'i oldukça kullanışlı. Yani sağlam, güvenli ve performanslı çalışıyor.
Bir de bir gerçek var her LW ci nin yolu xsi ile kesişiyor muhakkak ne hikmetse. Arayüzünden midir nedir? Ben de Maya dan filan daha kolay alışılır buluyorum xsi yı.
« Son Düzenleme: Şubat 28, 2009, 23:02:47 ÖS Gönderen: 8Bit »

Çevrimdışı Art.of.DarkRaven

  • Üye
  • **
  • İleti: 593
    • Profili Görüntüle
    • emrebuyukbayram
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #12 : Şubat 28, 2009, 23:43:25 ÖS »
alper abi bana bile sevdirdin gerçekten :D
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Art.of.DarkRaven

  • Üye
  • **
  • İleti: 593
    • Profili Görüntüle
    • emrebuyukbayram
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #13 : Mart 01, 2009, 13:37:00 ÖS »
amanın!!! göz göre göre bir mayacı kayıp mı ediyoruz :)

:D ehehe
abi maya benim eşim xsi da çocuğum olsun :D
kurtardık durumu sanırım :D
  • 3D Generalist

Çevrimdışı guero

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1356
    • Profili Görüntüle
    • www.vimeo.com/guero
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #14 : Mart 01, 2009, 14:07:01 ÖS »
mex de enişten olsun o zaman

Çevrimdışı Art.of.DarkRaven

  • Üye
  • **
  • İleti: 593
    • Profili Görüntüle
    • emrebuyukbayram
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #15 : Mart 01, 2009, 15:27:17 ÖS »
mex de enişten olsun o zaman

max ilk karım ehehehe...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı guero

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1356
    • Profili Görüntüle
    • www.vimeo.com/guero
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #16 : Mart 01, 2009, 15:31:51 ÖS »
benim de kaynanam

Çevrimdışı biOss

  • Üye
  • **
  • İleti: 85
    • Profili Görüntüle
    • blog
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #17 : Mart 01, 2009, 17:29:50 ÖS »
250 milyon dolara alındığı yıla da ( 1998 ) dikkat etmek lazım uzak. O zamanlarda insanlar onbinlerce dolarlık
makinalarda iş yapıyorlardı. Şimdikine göre daha pahalıydı bu iş.
Ayrıca 35 milyon dolara el değiştirmesi çok önemli değil. Forumlarda yazdığı kadarı ile AVID elini ayağını
çekmek istemiş 3D platformundan, malum kriz de var bu nedenle Autodesk in doğru zamanda doğru yerde olduğunu
düşünüyorum bu konuda. Az para da değil zaten 35 milyon dolar.
Arayüzün karışıklığı da kişiden kişiye değişir ama Max ve Maya nın arayüzü yanında softimage ın arayüzünün karışık olduğunu söylemenin çok büyük haksızlık olduğunu düşünüyorum.
Kısayollar konusunda ise herzaman editlemenin mümkün olduğunu belirtmek isterim. Ayrıca 6.0 versiyonundan sonra
maya ve max kısa yolları eklendi XSI a bu konudan şikayetçi olanlar için.
Bir de ICE var tabii. 7.0 versiyonu çıktığında kimse bu satışı beklemiyordu. Tam da yeni bir teknoloji gelmişti
piyasaya ( Aslında yeni değil tabii, Houdini yi de unutmamak lazım. Ama ICE yapısı itibarıyla daha kolay kullanım
sağlıyor ). Ki discreeti de satın aldı Autodesk zamanında. Bu yüzden Max e veda etmedik. Ardından Maya yı satın
alınca da böyle bir düşünce belirmedi kafalarda. XSI söz konusu olunca neden böyle birşey geliyor akıllara pek
iyi niyetli bir düşünce gibi gelmedi bana.

Çevrimdışı Arif Osmanoğlu

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2406
    • Profili Görüntüle
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #18 : Mart 01, 2009, 17:56:55 ÖS »
Ben de
soruyorum işte proje başlamadan önce Softimage neden tercih edilmiyor. Ha diyebilirsiz " e diyorsun işte, kaynak yok "
Asıl soru bu zaten. Örneğin The Gnomon Workshop neden XSI a materyal üretme zahmetine girmiyor ?


Kendi açımdan söyleyeyim, ekiple yapılacak bir iş ise Lw eleniyor doğal olarak, ekipte ki çoğu kişi LW konusunda iyi değil Karakterli bir olacak ise Charachter Studio veCAT özellikleri dolayısıyla 3dsmax bir adım öne geçiyor Mimari animasyon ise Vray ve eldeki hazır material dolayısıyla gene 3dsmax,

Blastcode, Fluid, paintfx, Ocean shader gibi özellikler öndeyse Maya ile başlanıyor, Softimage ile sadece bir proje yaptık şimdiye kadar o da baya oldu, özellike alt tulunun çalışmaması S tuşu kullanmak gibi zorluklar soğutmuştu ilk bakışta XSI'dan, açıkçası geçmek için cezbedici bir özelliğini göremedim ben, LW bile Fprime ile bir tercih meselisyken, Face Robot ICE gibi seçenekler yeni gelmesine rağmen pek heyecanlandırmadı beni. Geçmişten gelen bir saygım var Softimage'a zamanında çok pahalı bir fiyata satılıyordu 10 binlerce dolara yüzden son kullanıcılarda ve küçük stüdyolarda rağbet görmemiş olabilir.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Arif Osmanoğlu

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2406
    • Profili Görüntüle
Ynt: XSI stüdyolar tarafından neden sevilmiyor ?
« Yanıtla #19 : Mart 01, 2009, 18:01:32 ÖS »
250 milyon dolara alındığı yıla da ( 1998 ) dikkat etmek lazım uzak. O zamanlarda insanlar onbinlerce dolarlık
makinalarda iş yapıyorlardı. Şimdikine göre daha pahalıydı bu iş.
Ayrıca 35 milyon dolara el değiştirmesi çok önemli değil. Forumlarda yazdığı kadarı ile AVID elini ayağını
çekmek istemiş 3D platformundan, malum kriz de var bu nedenle Autodesk in doğru zamanda doğru yerde olduğunu
düşünüyorum bu konuda.

Avid'in Softimage'ı satın alma sebebi Softimage DS teknolojisiydi zaten, Autodesk'in yaptığı gibi rakibini alıp hem pazardan sildi hemde teknolojisini içine aldı. Softimage'ı (XSI) satacağı da daha alırken belliydi.
  • 3D Generalist