Gönderen Konu: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.  (Okunma sayısı 16944 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı pini

  • Üye
  • **
  • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #40 : Mart 26, 2010, 12:42:08 ÖS »
cook iyi gidiyor,aksesuarlardaki detaylara bayıldım..bu kadar ugrasmısken hatun kişinin ellerinede biraz detay girsen bence cok daha gusel durur,genel form organik dururken eller biraz manken eli gibi kalmıs bence..  normalde diyecegim bi yorum degil ama bu kadar detay gorunce  daha fazlasınıda istio insan  :D doyumsuzluk bu olsa gerek hehe

ellerine saglık..

Çevrimdışı samsimsom

  • Üye
  • **
  • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
    • Portfolio
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #41 : Mart 26, 2010, 12:53:17 ÖS »
çok teşekkür ederim düşünceleriniz için. bu gün yine zbrush ve maya arasındaki gel gitlerde öğrendigim yeni bir pozverme teknigi üzerinde çalışıyodum o yüzen direk ayrıntılara başlamak istemedim kadın modelde çok fazla dokunulmamış yer var. rig konusunda çok fazla bilgim yok yani standart joint leri kullanıp ik ayarları ve bind skin de çok deferme olmasın diye bikaç düzeltme. model üzerindeki katı parçalarıda direk o bölgedeki iskelete bağlamayı düşünüyorum. keşke rig konusunda çok şey bilebilseydim. benim hazırlıyacagım setup çok çok amatör olcak ama en azından karaktere poz verirken işimi görecegine inanıyorum (...lütfen görsün). tekrar teşekkür ederim.
  • 3D Character Artist

Çevrimdışı rehakaraca

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #42 : Mart 26, 2010, 14:17:45 ÖS »
Model bir animatörün ellerinde takla atmayacaksa dediğin doğru amatör rig gider. Forumda bir kaç arkadaş anzovin denilen karekter setup kullanmışlardı onlardan bilgi almanı tavsiye ederim. Anzovinin kısa zamanda paratik kolay çözümler sunduğunu ifade etmişleri forumda.

iyi çalışmalar..

Çevrimdışı CO2

  • Üye
  • **
  • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
    • Çağatay Özkan Karakter Animatörü
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #43 : Mart 26, 2010, 14:58:20 ÖS »
Bence pozlamayı rigleme ile halletmen çok anlamsız olur çünkü işin çok uzar. Mesela standart skin yapıp bacakta ki aksesuarları kemiğe parent edersen,bacak hareket edince akseseuarlar hep bacağa girer. Bacağın her 30 derecelik açısında aksesuarları blendshape ile deforme etmen gerekir. Bu da sabır ve tecrübe ister. Baha doğrusu bu yöntem karakterini animasyon yapıcaksan şart.

Ama senin durumunda zbrushta transpose master benzeri bir yöntem ile işi halletmen yeterli olacaktır diye düşünüyorum.
  • 3D Animator

Çevrimdışı Art.of.DarkRaven

  • Üye
  • **
  • İleti: 593
    • Profili Görüntüle
    • emrebuyukbayram
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #44 : Mart 26, 2010, 15:12:38 ÖS »
Çok başarılı gidiyor detaylara bayıldım.

Çağtayın dediği gibi rigging işi uzatabilir fakat aksesuarları wrap deformarsla üzerine oturtmanda mümkün bu şekilde girme çıkmaları engellemiş olursun, nitekim ben kendi modellerimde kıyafetleri saçları sakaları bıyıkları ayakkabıları hiç skining ile uğraşmadan wrap deformers ile çözüorum, bilmeyenler için buda benden kıyak olsun :)

kadın modelinin eline biraz daha eyilmen gerekiyor.
tek ve yapılmasıda çok basit bir şey olduğu için söylüorum ayı biraz daha büyük olmalı, yinede karar senin.
« Son Düzenleme: Mart 26, 2010, 15:23:55 ÖS Gönderen: CG assassin »
  • 3D Generalist

Çevrimdışı samsimsom

  • Üye
  • **
  • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
    • Portfolio
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #45 : Mart 26, 2010, 15:24:59 ÖS »
tamam "CG assassin" birkaç insan ve ayı nın yanyana bulundugu fotografta ortalama nerde durur diye düşünüp ebatları ayarlamıştım. kadın figür normal insandan biraz uzun 8-9 kafa civarı. ama yinedede boyularında bi ayarlama yapabilirim.

Bence pozlamayı rigleme ile halletmen çok anlamsız olur çünkü işin çok uzar. Mesela standart skin yapıp bacakta ki aksesuarları kemiğe parent edersen,bacak hareket edince akseseuarlar hep bacağa girer. Bacağın her 30 derecelik açısında aksesuarları blendshape ile deforme etmen gerekir. Bu da sabır ve tecrübe ister. Baha doğrusu bu yöntem karakterini animasyon yapıcaksan şart.

Ama senin durumunda zbrushta transpose master benzeri bir yöntem ile işi halletmen yeterli olacaktır diye düşünüyorum.

haklısın. lokal olarak bacaklarda denedim rig yapmak umdugum gibi sonuç vermedi. hatta dedigin gibi ugraşmaya kalksam bir haftada o düzgün poz için setup yapmam gerekicek. transpose ile çözmeyi denicem. çok sağolun yardımlarınız için.
  • 3D Character Artist

Çevrimdışı rehakaraca

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #46 : Mart 26, 2010, 20:03:25 ÖS »
Emre wrap deformer olayını biraz açarmısın. Örneğin bu topicteki kadın karekterin göğüs bölgesindeki aparatlar, nasıl wraplanır.

Göğüsteki vertexler ,o bölgedeki jointle smooth bind etkisi altındayken, gögüs üzerindeki ikinci poly obje nereye bağlı. aksesuarlar Constrain ile  mesh bodye mi bağlı ? merak ettim
Teşekkürler iyi çalışmalar.

Çevrimdışı Art.of.DarkRaven

  • Üye
  • **
  • İleti: 593
    • Profili Görüntüle
    • emrebuyukbayram
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #47 : Mart 26, 2010, 21:35:35 ÖS »
Wrap ile deform ettiğin bir obje bağladığın nesnenin vertexlerine bağlanır ve vertexlerin deformuna göre üzerindeki objeler de deform olur yani şöyle bir örnek veriim.
bu topicteki kadın modelden örnek vermek gerekirse model zaten tam bir vucut olarak hazır önce güzelce rige vucudu giydirisin daha sonra modele objeleri warp deformers olarak tanıtırsın böylece kol hareket ettiğinde veya döndüğünde koldaki nesnelerde modeli takip ve taklit edecekler skining işleminden kurtulmuş olacaksın, ancak wrap verdiğin nesnelere auto weight işlemi uygularsan sahnede modeli hareket ettiremezsin ancak weight threshold u 00 a çekip use max distance kullanıp max distansıda nesnenin alanına göre bir defalasına hesaplatırsan istediğin gibi kullanabilirsin karkaterini :)
  • 3D Generalist

Çevrimdışı rehakaraca

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #48 : Mart 27, 2010, 05:57:44 ÖÖ »
Emre çok sağol inanki yıllarca skining ile boşa uğraşmısız .Aksesuarlar kıyafetler saç bıyık kılıç. düğme don gömlek kısacası vucut üzerindeki ne var yoksa hepsi için 10 numara bir teknik. İnciler dökülüyor mayacılardan teşekkürler :)

Çevrimdışı yavuzbattal

  • Üye
  • **
  • İleti: 139
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #49 : Mart 27, 2010, 14:21:46 ÖS »
Şaşırtıcı arkadaşlar. Buradan bir kez daha haykırıyorum. Ne adamlar var bizim memleketimizde... Tebrikler... (Gururlandım doğrusu..)

Çevrimdışı samsimsom

  • Üye
  • **
  • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
    • Portfolio
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #50 : Mart 27, 2010, 14:50:21 ÖS »


dün biraz transpose ile karakterin en azından çok simetrik durmasını engellemeye çalıştım. biraz amerikan çizgi roman karakteri pozu olsada üzerindeki techizatlar vs. çalışmaya istedigim duruşu vermemde beni çok çok zorladı. bu bün içinde karakterin iki elindede modellemesine devam ettiğim silahları olacak böylece elerin duruşunada bir anlam katmış olurum ve sanırım yinede eksikleri olsada, zaman sıkıntısından dolayı bu projeyi sonlandırmayı planlıyorum. görüş fikir ve önerileriniz için hepinize çok çok teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: Mart 27, 2010, 15:31:20 ÖS Gönderen: zehirlimantar »
  • 3D Character Artist

Çevrimdışı samsimsom

  • Üye
  • **
  • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
    • Portfolio
Largin – Female Hunter And Pet (Soleucy) Final.
« Yanıtla #51 : Mart 27, 2010, 20:58:32 ÖS »


tabancalar biraz su tabancası hissi versede, modeldeki doku ve detayları tam anlamıyla bitirmedigimide düşünsemde Largin – Female Hunter And Pet (Soleucy) modellemesinde final renderı.

Yardımalrınız için tekrar çok teşekkür ederim.
  • 3D Character Artist

Çevrimdışı uguryetiskin

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1003
    • Profili Görüntüle
    • www.uguryetiskin.com
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #52 : Mart 29, 2010, 00:31:45 ÖÖ »
Çok şahane gözüküyor elinize sağlık

Çevrimdışı ezrblt

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #53 : Mart 29, 2010, 02:10:30 ÖÖ »
Elinize sağlık. Şahane olmuşlar...
Tek birşey; şişman elemanın kolundaki beşgeni çözersen ileride başını ağrıtmaz. Tek bir edgeloop a bakar o da. (Başka yerlerde var mıdır bilmiyorum o kadar incelemedim)
Tekrar tebrikler...

Çevrimdışı hamzabol

  • Üye
  • **
  • İleti: 635
    • Profili Görüntüle
    • http://www.barakafilm.net
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #54 : Mart 29, 2010, 08:33:50 ÖÖ »
Tablo gibi iş çıkmış, eline sağlık.

Çevrimdışı Sinepark

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #55 : Mart 29, 2010, 10:53:36 ÖÖ »
Türkiye'de görmeye alışık olmadıgımız işlerden, çok başarılı bir çalışma.
Tebrikler:)
  • 3D Generalist

Çevrimdışı samsimsom

  • Üye
  • **
  • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
    • Portfolio
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #56 : Mart 29, 2010, 17:04:39 ÖS »
=)çok teşekkürler.
  • 3D Character Artist

Çevrimdışı Haluk Zengin

  • Üye
  • **
  • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
    • Haluk Zengin
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #57 : Mart 30, 2010, 01:00:08 ÖÖ »
olağan üstü!..şahane!.harika!.pek çoğumuzda olmayan tasarımcı yönü ön planda..ayrıcada mektepli. :D

(ye ye tırnak kalmadı, ne kadar kısır bir dönemdeyim ben böyle.)
« Son Düzenleme: Mart 30, 2010, 05:47:22 ÖÖ Gönderen: Art Of Rage »
  • 3D Generalist

Çevrimdışı 3d-anim

  • Üye
  • **
  • İleti: 246
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #58 : Mart 30, 2010, 13:15:31 ÖS »
çok harika olmuş, yeteneklerini umarım iyi yerlerde değerlendirirsin.

Çevrimdışı rehakaraca

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hunter Karakter için Ayı modellemesi.
« Yanıtla #59 : Mart 30, 2010, 14:09:00 ÖS »
Texture halinide görmek isteriz. iyi çalışmalar.