Sayısal Görsel Efekt ve Bilgisayar Grafiği Forumu - SineFX
Eğlence Dünyası => Bilgisayar Oyunları => Konuyu başlatan: ömer tatlısöz - Mayıs 22, 2012, 23:23:16 ÖS
-
Türk oyun sektörünün canlanmaya çalıştığı şu günlerde, bağımsız bir oyun geliştiricisi olan Nowhere Studios'un dünya çapında başarı yakalamayı hedeflediği oyunu Monochroma'yla ve sektörle ilgili güzel bir söyleşi yapıldı.
Nowhere Studios'tan Burak Tezateser ve Orçun Nişli'yle yaptığımız bu eğlenceli söyleşi ve Monochroma'yla ilgili çok özel bilgileri röportajda bulabilirsiniz.
Özellikle "Limbo"yu sevenlerin röportajı dikkatle dinlemesini tavsiye ediyoruz.
İyi seyirler.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xp2y61Hfiak# (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xp2y61Hfiak#)!
Kaynak:www.merlininkazani.com
-
ooo süper süper...
her çarşamba akşamı oyuna ekleyecekler puzzlelar açık workshop yapıyorlarmış
+ + +
unutmadan... oyundan küçük bir buse,
http://www.youtube.com/watch?v=HN1Pxvs0wis
-
alper, haklısın ama bu noktada ekibin bakış açısı ve duruşu önemli...
nowhere ekibini tanımam etmem ama eminimki limboyu salyalar saçarak oynamışlar (4 saatte bitirmiştim :) hehe) ve zevkten çıldırmışlar ki... böyle bir girişim yapmışlar
- şimdi tutup derlerse, "-bizimki çoook özgün bir proje... dünyada eşi benzeri yok... zaten başroldeki çocuğu adı ali" o zaman %100 haklısın (yani pepe sendromu...)
- ama derlerse, evet limboyu biliyoruz ve saygıyla eğiliyoruz... oynadık bayıldık benzeri bir şey yaparak çıtamız yükseltmek / kendimizi geliştirmek istedik... gelecek projelerde daha özgür şeyler ortaya koyacağız (ve bunda samimilerse) %99 haklısın
zaten uluslararası arenaya çıkacağız diyolar (videoda)... oyunun limboya benzerliği fazlası ile önlerine konacak bir argüman olacaktır
not, limbo'da 3d etkisi bu kadar yoktu...
not2, insan sepia tonlarında yapar bariii :)
-
evet... en kötüsü yabancı sitelerdeki "türklerden limbo çakması oyunu" tarzı yorumlar olacak....
trailerdan anlaşıldığı kadarı ile görsellikte kırmızı renk ve bariz 3d olması dışında fark yok... umarım akışa ciddi farklılık katmışlardır...
sepia tonlama konusunda da ciddiyim :)
-
Videonun tamamını seyrederseniz şirket kurulum giderleri ofis malzemeleri falan Kosgeb' den karşılamışlar, oyun giderleri masrafının yüzde 70 nide Tübitak karşılayacakmış zaten.
Maaşların yüksek olduğu bu sektörde diyor Türkiyede İyi bir yazılımca bulmanın zorluğundanda bahsediyor, yani maddi anlamda daha yeniler anlayacağınız, Bende zaten birazcık katkı olması amacıyla tanıtım hizmeti yapmak istedim...Bir damla...
-
Oyun demek bir yerde fikir demek... Fikir konusunda tüm dünya kıt...İyi fikirler, zaten alıp başını gidiyor...
Türkiye'de hala oyun yapacağız dediğinizde gülen bir kafa yapısı mevcut. Olayın ciddiyetini ve önemini anlayanların sayısı oldukça az. Çizgi Film'den, canlandırmadan farksız. Yatırım yapacak, elini taşın altına koyacak yok.
Sekiz kişilik bir ekip kurulmuş ve bir oyun için çalışıyorlar. Bence bu takdir edilecek bir girişim...Bir emek... Herhangi bir oyunun kopyası olmuş ya da özgün olmamış diye kesip atmayı hak etmiyorlar. Umarım başarılı olurlar, farklılıklarını ortaya koyarak, beğeni ve takdir toplarlar...
Not: Bana Unity öğretecek var mı :P
-
fragmandan sıkıldım ve bana hiç birşey veremedi.
-
fragmandan sıkıldım ve bana hiç birşey veremedi.
limbo'yu oynamış mıydın?
-
limbo oynamadım ama limbo fragmanına baktım daha etkili
monocrome fragmanı nuri bilge ceylan sineması gibi olmuş.
-
...monocrome fragmanı nuri bilge ceylan sineması gibi olmuş...
valla iyi yakaladın cezmi... evet, oyundan ziyade görselliği sunmuşlar trailerda...
-
Veya Merlinin Kazani röportaja erken gelmiş olmalıki halihazırda ellerinde bu olmuş olabilir...
Şirket yeni, elemanlar utangaç, lütfen destek olun köstek değil, şu durumda eleştirmeye açıklar, çünki gard alacak kadar ellerinde malzeme olmayabilir...Faydalı olalım, tepeden despot bakışlar olmamalı...
-
Bırakın Limbo'yu, müzik ve tonlar olarak bana daha çok Jojo In The Stars animasyonunu anımsatsa da gayet şık gözüküyor, başarılar ..
Fakat gameplay olarak çekici bir şey yok, herhangi bir platform veya puzzle ögesi göremedim. Eğer Journey tadında walkthrough/adventure modundaysa görsel veya hikaye olarak yeterli olamayabilir sanırım
-
"jojo in the stars" enterasan bir şeye benziyor... paylaşım için teşekkürler
http://www.youtube.com/watch?v=irm6E_UbaZA&list=FLXzF1w6frD_R31Kut_1mKdQ (http://www.youtube.com/watch?v=irm6E_UbaZA&list=FLXzF1w6frD_R31Kut_1mKdQ)
-
Oldukça eskidir yalnız, öyle izlemek lazım =)
Wall-E Eve karakteri bana hep Jojo'yu anımsatmıştır.
OST'e ayrı bir başlık açmak gerekir kanımca ama bu güzel konuyu daha fazla dağıtmayayım =)
-
eskisi yenisi yok... anlattığı bir şey var...
süpersonikhipergigantik bi render kötü filmi kurtarır mı dersin?
-
eskisi yenisi yok... anlattığı bir şey var...
süpersonikhipergigantik bi render kötü filmi kurtarır mı dersin?
aaahhh, orası öyle tabi, imkanı yok =)
Çok ayrı bi' yerde tuttuğum ve genelde benzer paylaşımlar pek sinematografik olarak değerlendirilmediği için koruma içgüdüm harekete geçti biraz sanırım =)
-
Ben bu oyunun gercekten tamamlanmasini, piyasaya cikmasini ve bir sonrakilere (kafalarinda eminim bircok proje vardir) kaynak saglamasini isterim.
yukarida da konusuldugu gibi oyun sektoru cok kit ve desteklenmeli.
ben limbo'yu gorupte, bizim cizgi film sektorunde oldugu gibi sark kurnazligi ile kaktirmaca niyetleri oldugunu dusunmuyorum ama oyunun neden siyah-beyaz olduguna bir anlam veremedim, umarim "hikayesi" var oyun icerisinde tamam ya denilecek.
limbo'yu ilk gordugunuzde guzel kilan, sadece siyah beyaz olmasi degil formlarin, siluetlerin cok ustaca kullanilmasiydi ve bu cok zor ve hassas bir konudur.(bakiniz noir cizgi romanlar, 50'ler sinemalari)
ben ayni sanatsal gozu bu oyunda goremedim, o yuzden siyah beyaz secim anlamsiz geldi, kendilerine sadece kaplama ve isiklandirma maliyetlerinde artilar getirmistir.
limbo'yu oynamaya basladiginiz anda ise, gorselligin pek onemi kalmiyor, bulmacalarin gerilimi ve guzelligi on plana cikiyor, cok akillica tasarlanmis puzzle'lar var.Ve oyun boyunca size en ufak bir ipucu dahi verilmiyor.Umarim bu oyun asil onemli olan "gameplay"e yeterli degeri vermistir, Herbap'in dedigi gibi olay gorsellikle bitmiyor.
Nowhere studios beni devaminda ancak su sekilde uzer, "ilk turk platform oyunu", "en orijinal turk bilmemnesi" gibi yakistirmalar alacaktir, bunlara yapabilecegi birsey yok ama kendileride ayni sekilde Pepee ile ilgili gordugumuz roportaj ve kahramanlik hikayeleri ile ortada boy gostermemeliler.
-
bu arada limbo, steam'de indirimde, 2.5$ , tavsiye ederim steam kullanicisi iseniz arsivinizde bulunmali.
-
Bugun su linklere denk geldim.
Monochroma demo: http://www.monochromagame.com/Monochroma/redirectdownloaddemo.html
Desteklemek isterseniz kickstarter sayfasi: http://www.kickstarter.com/projects/445804219/monochroma
Steam Greenlight: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=156723130
-
Cok guzel gelismeler!
Oyunun 1950'lere cekilmesi (belki planlanan birseydi ama ilk orneklerde hissedilmiyordu) hem monokrom renklere anlam katmis hem de cok hos bir atmosfer olusturmus.
Demo'yu indiriyorum, fikirlerimi paylasacagim.
-
henuz oynayamadim ama kickstarter'da bir Turk projesi gormek guzel, kendimce pledge'imi yaptim, imkani olan arkadaslarin desteklemesini tavsiye ederim.
-
limboyu yakalamış hatta geçmiş bazı yerlerde. çok güzel olmuş.
-
Demo'ya goz attim.
Malesef bekledigim kalitenin altinda, animasyonlar cok basarili diyemem, kosma, ziplama vs pek ozenilmis durmuyor, animasyon aralarinda gecisler ise keskin.
Demo oldugu icin bulmaca acisindan pek birsey beklemedim, tahminimce yatirimci icin hazirlanmis bir demo bu.
Limbo'nun cok ilerde oldugunu soyleyebilirim :( umarim aradiklari butceyi bulur ve oyunun kalitesini arttirirlar.
-
Oyun bomba gibi gelmiyor bana kalırsa.Limbo taklidi olacaksa ( ki bu kötü bişey de değil.Pİyasadaki çoğu oyun doom taklididir) Limboyu biraz daha geçmesi gerekiyordu.Yada en azından onun kadar kaliteli olsaydı keşke.Animasyonları görünce traileri kapattım.Ve karakterin dakikalarca boş boş koşması kötü olmuş.en azından iki ekranda bir merak uyandıracak bişeyler çıkabilirdi.Limbo benzeri bi oyun daha çıkacak (Feist) Yani taklit olacaksa böyle sanatsal bişeyler olsun isterdim.Emek veren arkadaşlara başarılar inşallah umduklarını bulurlar.
-
Türkiyede oyun sektörü zaten yok diyorsunuz, sonra bir kültüre, geçmişe, deneyime dayanan orjinal fikirler çıksın diyorsunuz. Bu pek mümkün değil. Monochroma'mız olacak, bildiğin okey oyunumuz olacak, bir çok yabancı oyunda olduğu gibi 80'lerin oyununu günümüze uygulayacağız, derken, yepyeni bir şeylerde ortaya çıkacak... Bence eleştirmeyi çok hak etmiyorlar. Bayağda iyi görünüyor bence...
Öte yandan oyun sektörünün 80'lerin başındaki gibi bir çöküntüye gittiğini düşünüyorum. İşler karışık.
-
Oyun yapimcilari tum dunyada her zaman bir tarz arayisi icerisindedir, bazi studyolar bir akim ya da bir tur baslatir, digerleri bunu yorumlar, devam ettirir, bu kolaya yatmak degil modayi yani olusturulmus pazar talebini takip etmektir.
Oyuncular acisindan basit bir somurulme var midir bu tip oyunlarda, evet, fakat danisikli dovustur, oyuncu istemezse zaten ne oyun uretilir ne satar.Steam Greenlight'da yazan yorumlari okuyun, adam "Limbo gibi olmus harika, hemen alirim diyor!" Neden, cunku o deneyimi tekrar yasamak istiyor, "bana yeni birsey getir arkadas bu taklit almam" demiyor.
Shooter'lardan tutun, platformlara, RTS'lere hepsi ayni kokar, hikayesi kimi zaman degisir.2. dunya savasini konu eden yuzlerce oyun yapilmistir, amerikanin bizi ruslarin elinden kurtardigi bin tane oyun vardir, zuma gibi, bejewelled gibi sayisiz urun uretilmistir, hepsininde alicisi kendine gore vardir.
Alici screenshot'lara, demolara bakar, review'lari okur kararini verir.Ureten adam da kusura bakmayin sizin ozgun is arayisiniza gore oyun yapmaz, pazara gore is uretir, ha parasini kazanir, orijinal fikri vardir buna kasar ya da kasmaz, onlarin bilecegi is.
Oyun sektoru, ulkedeki VFX, Animasyon ve motion design gibi bastan asagi yanlis baslamis ve ilerleyen sektorler gibi olmayacaktir, neden? cunku musterisi Turkiye degil uluslararasi pazardir, parasini oyuna ve dijital islere para vermeyen zihniyetten degil gercek alicidan alacaktir, o yuzden bu ve benzeri oyunlar desteklenmelidir.
FAKAT, daha oncede dedigim gibi bir Pepee sendromu yasanirsa demedigimi birakmam, yani yapimcilar olasi bir basarida, cikip biz soyleyiz boyleyiz diye atip tutmamalilar, Turkiyenin ilki, gururu (ki degiller) diye gazetelerde boy gostermemeliler, kaldi ki hicte boyle bir ekipe benzemiyor.
-
...
Oyun sektoru, ulkedeki VFX, Animasyon ve motion design gibi bastan asagi yanlis baslamis ve ilerleyen sektorler gibi olmayacaktir, neden? cunku musterisi Turkiye degil uluslararasi pazardir, parasini oyuna ve dijital islere para vermeyen zihniyetten degil gercek alicidan alacaktir, o yuzden bu ve benzeri oyunlar desteklenmelidir.
FAKAT, daha oncede dedigim gibi bir Pepee sendromu yasanirsa demedigimi birakmam, yani yapimcilar olasi bir basarida, cikip biz soyleyiz boyleyiz diye atip tutmamalilar, Turkiyenin ilki, gururu (ki degiller) diye gazetelerde boy gostermemeliler, kaldi ki hicte boyle bir ekipe benzemiyor.
:) Pepee sendromu iyiydi :) Hepimiz Pepee sendromuna karşıyız... Belirttiğin gibi, arkadaşlarda öyle birilerine benzemiyor. Kendi imkanlarıyla, alınlarının akıyla iş yapmaya çalışan, projelerine güvenen arkadaşlar olduğunu düşünüyorum. Sadece bu sebeple bile desteği hak ediyorlar.
-
Bence eleştirmeyi çok hak etmiyorlar. Bayağda iyi görünüyor bence...
Ozan ve Gokhan'in soylediklerine buyuk olcude katiliyorum ama elestiriyi hak etmemek diye bir sey oldugunu dusunmuyorum. Her is elestiriyi hak eder; acimasiz ya da bilincsiz bir elestiri dahi olsa. Dikkate alip almamak, bundan pozitif bir sonuc cikarip cikarmamak isi yapan kisiye kalmis neticede. Tam tersine; ilk isleri, guzel birseyler yapmaya calisiyorlar, ellerinden geleni yapiyorlar dusunceleriyle elestirmemek, isi yapanlarin kendilerini gelistirmesine ve daha guzel seyler yapabilmelerine engel olabilecek bir yaklasim degil mi?
-
Elestiri tabi yapacagiz Alper, onla ilgili bir sorun yok, ama Limbo'nun aynisi olmus demekte adama birsey kazandirmiyor.
Zaten demoyu oynadiktan sonra ilk gozlemlerimi soylemistim.
-
@Alper : Haklısın...Eleştirilmeli... Kastını aşan bir cümle olmuş. Düzeltme imkanı tanıdığın için teşekkürler. Bu şekilde Limbo'ya benzerlikle eleştirilmesini doğru bulmadığımı söylemek istemiştim. Tabii ki eleştirilmeli, eleştirildikçe daha doğru ve güzeli bulabiliriz...