Gönderen Konu: 3D STUDIO MAX BUMP problemi  (Okunma sayısı 2259 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tyler

  • Üye
  • **
  • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
    • Levent Olgu Art Design
3D STUDIO MAX BUMP problemi
« : Nisan 18, 2016, 18:26:12 ÖS »
Arkadaşlar merhaba ekteki resimdeki gibi çok yüksek çözünürlüklü bir mapim olmasına rağmen ve bump mapinide uygulamış olmama rağmen sağ ve sol taraflarında duvar düm düz çıkıyor, bunu displacement uygulamadan sadece bump maple 3 boyutlu gibi göstermem mümkün değil mi?



Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: 3D STUDIO MAX BUMP problemi
« Yanıtla #1 : Nisan 19, 2016, 10:29:44 ÖÖ »
Selam, sanırım yandaki yüzeylerin uv'si açık değil. Bulanıklık ve sünme o sebepten olabilir. Eğer uv düzelirse öndeki taş dokusu gibi görünecektir. Dispmap yapmak isteseniz bile uv açık değilse yine istediğiniz sonuç olmayacaktır. Hacim isteniyorsa belki low poly taş modeli dizilebilir.
  • Illustrator

Çevrimdışı Tyler

  • Üye
  • **
  • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
    • Levent Olgu Art Design
Ynt: 3D STUDIO MAX BUMP problemi
« Yanıtla #2 : Nisan 19, 2016, 11:26:25 ÖÖ »
yok uvw düzgün, box olarak ölçülendirdim zaten bu çok önceden beri karşılaştığım bir sorundur, genelde bu tip taşlarda hep displacement uygulamışımdır o şekilde çözülüyo ama map i aldığım firmanın kataloğunda referans olarak gösterilen resim bildiğiniz model gibi bişi, ve bump spec ve diffuse yüzdelerinide vermişler ama olmuyor. Onlar nasıl elde etmişler anlayamadım.