Gönderen Konu: Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?  (Okunma sayısı 22390 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yönetici

  • Administrator
  • Üye
  • *****
  • İleti: 145
    • Profili Görüntüle
Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« : Eylül 20, 2005, 16:42:52 ÖS »
3B yazılımlardan hangisini tercih etmeliyim? sorusu, belkide en çok karşılaştığımız sorulardan bir tanesidir. Yeni başlayacak arkadaşların çokça sordukları bu soruya kesin ve kolay bir cevap vermek gerçekten çok güçtür. Yine de, tecrübeli kullanıcıların deneyimleri ve önerileri karar verecek arkadaşlarımıza yol gösterici olabilir.

Bu başlık, 3B yazılımlarla ilgili deneyim ve görüşlerinizi diğer kullanıcılarla paylaşmanız amacıyla açılmıştır. Lütfen bu konudaki görüşlerinizi diğer üyelerle paylaşınız.



Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #1 : Eylül 20, 2005, 17:08:33 ÖS »
Bence 3B yazılım seçecek kişinin öncelikle kendisine "- benim amacım ne? - Hangi Amaçla 3D yazılım öğreneceğim? " sorularını sorması gerekiyor...

Çünkü her 3B yazılımın, her konuda başarılı olması günümüzde çok zor. Eskiden istekler az olduğu için 3B yazılımların standart bir takım özellikleri sunmaları yeterliyken, bugün sinema sektöründen, sağlık sektörüne, eğitimden, mimari/mekanik görselleştirmeye, askeri simülasyona kadar çeşitli alanlarda kullanılan yazılımların her alanda başarılı performans göstermeleri çok zordur. Bazıları efekt canlandırmasında çok güçlüyken, bazıları karakter canlandırmasında, bazıları hızlı ve kaliteli sonuç üretmekte çok başarılıdırlar. Organik modellemede başarılı yazılımın, mekanik modellemede başarılı olmamasıda çok doğaldır.

Bu perspektiften bakacak olursak, elimizdeki seçenekleri değerlendirmeye çalışalım...Öncelikle popüler ve tanınan 3B
yazılımlarını 3DSMAX, Cinema4D, LightWave3D, Maya ve SoftImage XSI olduğunu söyleyebiliriz. İlk üç yazılımın en büyük özelliği hemen hemen ihtiyaç duyabileceğiniz tüm araçları olabildiğince basit bir arayüzde sunmalarıdır. Bu yazılımlar kısa sürede sonuca ulaşmanızı sağlarlar. Maya ve XSI ilk gruptakilerden farklı değildir, ama bu yazılımların esas başarılı yönleri genişlemeye ilk üç yazılımdan daha elverişli olmalarıdır. Büyük film projelerindeki üretim süreçlerine uygunluklarınıda unutmamak gerekir.

Eğer siz Mimari görselleştirme, multimedya çalışma, TV jenerik, TV efekt ve canlandırmaları türünden çalışmalar yapacaksanız bence ilk üç seçenek size hızlı ve kaliteli çözüme götürür. Eğer siz efekt ve canlandırmada sınırları zorlayacağım, Hollywood kalitesinde hatta daha iyisini yapacağım diyorsanız, o zaman seçeneğiniz Maya ya da XSI'dan yana olabilir.

Bunun aksinin olduğu durumlarda mevcuttur. Mesela 3DSMAX ya da LightWave3D'nin filmlerde kullanıldığına şahit olmuşsunuzdur. Bunun sebebi ilgili sahnelerde bu yazılımlarla hızlı ve başarılı sonuca ulaşılabilmesidir. Yine XSI ya da Maya'nın kullanıldığı TV dizileri ya da mimari görselleştirmelerde olabilir. Bu çoğunlukla firmaların üretim süreçlerini oluştururken ki stratejilerinden kaynaklanır. İlerideki projeleri ya da genel firma çalışması için XSI ya da Maya'ya yatırım yapan firma, imkanlarını her alanda kullanmayı ister. Ama bu o iş için en uygun üretim süreci olmayabilir.. Unutmayın ki her 3B yazılımla benzer işleri yapmanız mümkündür. Ama verimlilik ve maliyetler göz önüne alındığında farklı görevlerde, farklı yazılımlar birbirine üstünlük sağlar.

Yukarıda ismini verdiğim ve genel olarak tanıtmaya çalıştığım yazılımların dışında daha birçok kendi alanında başarılı 3B yazılım daha vardır. Eğer illustratörseniz, 2D çizim yeteneğiniz varsa, heykeltraşlık kabiliyetiniz varsa ZBrush, eğer şu andaki en gelişmiş (Subdiv) modelleme aracını  merak ediyorsanız Modo, İlgi alanınızı sadece karakter canlandırması çekiyorsa MotionBuilder, eğer efekt konusunda kendinizi geliştirmek istiyorsanız Houdini, mekanik(NURBS) modellemede Rhino, bedava güçlü bir 3B yazılım arıyorsanız Blender, bedava modelleme yazılımı arıyorsanız Wings3D'ye, bakmanızda fayda var.

Diğer Bakılmasını önerebileceğim 3D yazılımlar ise...
Truespace - Hızlı ve kolay sonuca gitmenizi sağlar. Gelecek sürümü Vray render modülü içerecek.
Nevercenter Silo - Yeni bir modelleme yazılımı. Kullananlar çok memnun..
Project Messiah - Canlandırma ve render konusunda oldukça başarılı. Bir göz atmakta fayda var.

Buraya kadar saydığımız tüm yazılımlar, benzer işleri yapsalarda, işleyişleri birbirinden farklıdır. Bazıları sanatçı dostu, bazıları daha teknik arayüzlerle karşımıza çıkar. Bir kullanıcının kolay ve hızlı bulduğu yazılımı, diğerleri bu nedenle zor bulabilir. Bu nedenle hemen hemen hepsinin deneme sürümünü internette bulabileceğiniz yukarıdaki yazılımlardan, öneriler doğrultusunda bir kaçını deneyip, karar vermeniz bence sizin için en doğrusudur...

Çalışmalarınızda başarılar dilerim...
Gökhan
  • 3D Generalist

Çevrimdışı gforce

  • Üye
  • **
  • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #2 : Eylül 20, 2005, 17:40:24 ÖS »
Birde bildiğim kadarıyla maya ve softimage xsi,  Pc tabanlı makinelerde tam verim vermiyor. Silicon graphics in sistemleri bu tip programalar için. Biz pc de bu programalrı kullanmaya çalışıyoruz ama at arabasıyla f1 yarışlarına katılmak gibi birşey oluyor.

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #3 : Eylül 20, 2005, 18:17:11 ÖS »
Bu yazılımlar Irix, Unix platformunu bildiğim kadarıyla bıraktılar.. En iyi performansı yine Intel uyumlularda alabiliyorsunuz. SGI'ın eski üstünlüğü yok artık.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #4 : Eylül 20, 2005, 18:49:14 ÖS »
Birşey eklemeyi unutmuşum... Ekliyeyim..

Bu yazılımların hepsi çok değerli..hepsi birbirinden güzel... Ama sonuçta hepsi birer yazılım.. Hangisini kullanıyor olursanız olun önemli olan sizin bilgi ve becerinizdir. Kendinize yaptığınız yatırım en önemlisidir. Arayüzü bilip bilmemeniz çok önemli değil.. Birinde modellemede başarılı olan diğerinde de olur...Birinde ışığı iyi kullanan diğerinde de sorun yaşamaz.. Bu nedenle size kullanımı ve arayüzü kolay gelen, yeterince destek, eğitim kaynağı bulunan yazılımdan başlamanız ve bilgisayar grafiği bilginizi arttırmanız bence başlangıç için yeterlidir. Zamanı geldiğinde uzmanlık alanınıza göre doğru seçeneği zaten kendiliğinden göreceksiniz...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı cuneytaran

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #5 : Eylül 21, 2005, 10:27:38 ÖÖ »
ben mayayı seçtim ama kaynak bulamıyorum.maya ile ilgili ders,program anlatım adresleri verirseniz sevinirim.

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #6 : Eylül 21, 2005, 11:48:40 ÖÖ »
sitenin maya ile ilgili forumunda sabit başlık olarak Maya öğrenmek isteyenlere Kaynak var. Fakat ne yazık ki çoğu ingilizce.. Video eğitim olarak 3DBuzz.com adresinde hemen hemen her yazılım için güzel videolar var.. Bunlardan da faydalanabilirsiniz..
  • 3D Generalist

Çevrimdışı draco

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
    • http://www.animanyaks.com
Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #7 : Eylül 21, 2005, 12:12:14 ÖS »
merhaba

3d programların seçimi konusunda bende bikaç bişey ekliyeyim. Şu anda reklam sektöründe çalışıyorum. Bu güne kadar birçok 3d programla haşırneşir oldum.

MAYA (şu anda kullandığım yazılım) Aslında baya sağlam bir altyapıya sahip. Sonuçta binlerce ufak programcıktan oluşuyor ve gelişmeye çok açık. Ama bu bu program üretilirken tek bir kişi için değil ekip için düşünülmüş. Eğer mayanın bir modülünü kullanıyorsanız bunun hakkında derinleme bilgiye sahip olmanız gerekmektedir. Her zaman sorun çıkar ve sorunu çözmeniz gerekmektedir. Büyük stüdyoların mayayı tercih etmesinin sebebi geliştirilebilir script diline (mel) sahip olmasıdır. Sonuçta stüdyo mayayı alıp kendine uygun başka bir program haline getirir. Ama kullanımı diğerleine nazaran zordur.

XSI Softimage 3d nin yerini almaya çalışan ve bundada baya iyi ilerliyen program. Sonuçta mirasçısının çok sağlam bir altyapısı vardı ve bunu günün koşullarına uygun hale getirmek te XSI a düştü ve bence başardıda. Az sorunlu ve çok güçlü özelliklere sahip bir program. Şu anda dünyada XSI kullanan stüdyoların sayısı gittikçe artmakta. Maya çok üstdüzey stüdyolar için tasarlalan bir program olduğu için orta çaplı firmalar için çokda uygun olamayabiliyor. XSI işte burda devreye giriyor. Onlarca kişilik bir ekibiniz ve bilmem kaçtane TD niz yoksa XSI iyi bir çözüm. Maya ya yakın güçte ama ondan çok daha az sorunlu. İyi render için süper bir mental ray bağlantısı var. Aynı bağlantı maya ve max de de var ama XSI bu konuda kat kat üstün. (kendim bizzat denedim). En büyük sorunu parçacık animasyonu konusunda hala daha çok sağlam sayılmaz.

LW3D benim ilk göz ağrım. KUllanımı en kolay programlardan biri. Oldukça basit ve zekice düşünülmüş. Süper bir renderer a sahip. Dünyanın en rahat materyal editörüne sahip bir program. Başlangıç için çok iyi hatta bazı konularda üst düzey için de çok iyi. Ama karakter animasyonu yapacaksanız (ki bi aralar yaptım) çok yavaş bir IK yapısına sahip. Hala daha dynmics hesaplaması yeterli değil. Japonlar sayesinde gelişen bir program. Benim düşüncem şu anda piyasanın tepesine yerleşebilecek bi yazılımı yanlış strateji yüzünden günden güne bitirmekte oldukları. Çünki LW artist tabanlı bir program. Teknikle boğulmadan herşeyi yapabileceğiniz bir yapıya sahip. Sadece birkaç düzeltme tamamen programın seviye atlamasına yeter.

3d MAX mimari ve multimedia üretiminde bayaa hızlı olan bir program. Kendi standart renderı iyi olmamakla beraber vray, brazil, final render gibi pluginleriyle bu eksik kapatılmış durumda. Oyun sektöründe ve mimari uygulamalrda çok kullanışlı. Karakter animasyonu efekt ve film üretiminde çok fazla tercih edilmeyebilir.

C4D aslında o da LW gibi bir yapıya sahip ama çok hızlı gelişiyor ve önü açık. Çok iyi bir renderer a sahip. Modelleme tooları baya güzel. Ama karakter animasyonunda yetersiz ki bu ilerde de yetersiz olacağını göstermez. Bu gelişme hızıyla o sorunda ortadan kalkar. Ayrıca mimari görselleştirmede Max in tahtının sarsar duruma geldi. MAXON firması yan ürünlerle iyi destekliyor. Body Paint üst düzey firmalarda yerini aldı.

SIDEFX HOUDINI Aslında imkansızların programı. Kullanımı oldukça zor. Modelleme yapabilmek için bile bisürü prosedürü arkanızda bırakmanız gereken yazılım.Hçbir 3d yazılımın mantığına benzemeyen bir yapıya sahip.                    5.0 sürümünden beri atakta. Asıl işi efekt yapmak ki bunda rakibi yok denebilir. Eğer iyi derecede matematik ve fizik bilgisine sahipseniz ve bilgisayar programlamanın mantığını iyi biliyorsanız baya eğlenceli olabilir. Büyük stüdyolarının TD lerinin programıdır. Bir filmde patlama çarpışma v.s sahneleri yapacaksanız tam bu işlerin programı. Yok eğer ben bi ev çizcem yanına bide ağaç koycam diyorsanız yanından bile geçmeyin derim.

ZBRUSH. Heykeltraşları çamurla uğraşmaktan kurtaran program. Geleceğin modelleme anlayışını oluşturan yazılım. Detay seviyesi müthiş.

MODO. Klasik modelleme anlayışını bir adım öteye götüren bir program. Kullanımı oldukça kolay ve sonuçlar çok etkili. Gelişime açık ve hızla gelişen bir program. LW kullanalar çok çabuk alışırlar.

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #8 : Eylül 21, 2005, 12:40:25 ÖS »
draco, çok güzel özetlemişsin.. Eline sağlık...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı draco

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
    • http://www.animanyaks.com
Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #9 : Eylül 21, 2005, 19:13:35 ÖS »
Teşekkürler LW3D.

Silicon graphics ten bahsedilmiş. Bu bilgisayarlar daha önceleri benim de rüyalarımı süslerdi fakat gel gör ki şu anda durum böyle değil. 97 ye kadar bunlar gerçekten çok hızlı (ve tabi çok pahalı aletlerdi) Şu anda ise 3d sektöründe pek kullanılmıyorlar. Daha çok 2d video işleme ve compositing de kullanılıyorlar ki bikaç sene içinde ondanda kalkacaklar. Sonuçta işlemci hızları pc lerin çok çok altında. Tek artıları 64 bit olmasıydı ki artık o da kalmadı.
Maya ve XSI dan full performans almak istiyorsanız pc tabanlı linux işletim sistemine sahip bir donanım işinizi fazlasıyla görür. Hele bide programların 64 bitlik versionları piyasaya çıkınca o zaman asıl performansı hissedersiniz.

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #10 : Eylül 22, 2005, 12:46:25 ÖS »
su yazilim bu yazilim hakkinda yorum yada gorus, degilde... gunumuz imkanlarindan bahsetmek isterim

programi kullanarak anlamaya calismak bambaska bisidir ama,

programin kapabilitelerini, imkanlarini, sinirlarini... en rahat neyi nasil yapacagini gormek icin, (hemen hemen her yazilimin) offical sitesinden video tutorial, bol resimli anlatimli pdf dokumanlar... indirebilirsiniz

yani diyecegim odurki, bir foruma yada ayari bi yere, hangi program diye yazmadan, kulaginiza dolmus program/plugin isimlerini, gidip sitesinden ogrenebilirsiniz

/ / /

max 'ci olarakta bisiler (savunsal) yazmam gerek diye dusundum ama bu muhabbetler artik cok baydi beni :) diyecegim odurki, max 'i sadece mimari ve multimedya ile sinirlamak yanistir
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Kani

  • Üye
  • **
  • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
    • http://www.cinema4d.tv
Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #11 : Eylül 22, 2005, 13:19:57 ÖS »
Selamlar
Bir Cinema4D kulanicisi olarak bende bir kac seyler yazmak isterim.

Cinema4d alman firmasi  ve japon yada yaziliyor bu program haliyle LW benzeye bilir

 Maya nin MotionBuilder ile c4d bu iki program yeter animasyon yapmaniza
ögrenmek isteyenler icin bir dvd
http://cgartist.com/engl/r9-pipeline.html#
Animasyon sahne bu üc büyük program ile olabilir
C4D+Maya nin MotionBuilder+Zbrush.

LW olsun, Maya olsun, c4d ile ortak is yerinde calisa bilirim.

Polar Express' filmide ortak yapildi

3D artisleri icin ortak calismak her zaman iyi olacaktir
 
tek 3d max uzak duruyor ama dursun, bakalim. :D

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #12 : Ocak 08, 2006, 17:49:01 ÖS »
tartışalı epey bir süre geçmiş. ama bende birşeyler eklemek isterim.
eric hanson kitaplarında maya için efekt dünyasının isviçre çakısı der. yani yeterki hayal etmesini bilin ihtiyaçlarınızın tamamına, (ama kulağınızı doğrudan tutarak, ama dolaştırıp tutarak) hitap eder. bu işlere başlayan herkezin herhalde başından geçmiştir, hemen hemen ilk bir sene çeşitli programları denemekle geçiyor. ve hangisiyle başlarsanız herhalde onunla devam ediyorsunuz. bana göre bizim temel hatamız, nekadar çok program bilirsek(ki bunun kadar komik birşey yok.neden-->>) o kadar versetal olacağımızı düşünüyoruz. tamam lw-photoshop-shake triosu bir must( bu trio'ya siz ne istiyorsanız onunla yer değiştirebilirsiniz)

ama bir bakıyoruz, maya,xsi,lw bilenler var. yani temelde aynı amaca  hizmet eden programları kullandığını söyleyen arkadaşları görüp duydukça ben kendimden çok şüphe ediyorum. ve haliyle soruyorum bu mümkün olabilirmi?
oluyorsa nekadar başarılı olabilir. benim babamdan öğrendiğim "bir şey öğren ama tam öğren."
belki stüdyo ortamında bir gereklilik oluyordur başka bir paketin herhangi bir modülü(renderer'ı, dynamics'i) öğreniliyordur bilmiyorum.

ne istediğini bilip böyle harmanlamalar yapanlara değil sözüm. ne istediğini bilmeyip oraya buraya saldıranlara nacizane tavsiyem, bir paketi tam öğrenmeye çalışın.bırakın birden fazla paketi, türkiye haricinde,her yerde bir paketin bir modülünde uzmanlaştıklarını biliyoruz.

zaten böylece ekip işi olmaya başlıyor. ve bomba gibi projeler çıkıyor.
kani bence nedar güzel söylemiş. anladığım kadarıyla C4d'ye hakim ve ezilmeden ortaklaşa her program kullanıcısıyla çalışırım diyor. daha güzel birşey varmı?

valla siz ne düşünürsünüz bilmiyorumda BANAGÖRE yakın gelecekte gollum gibi bir karakterimiz olmayacak. acaba efekt ağırlıklı çalışmaların,ve mekanik modellemenin önü sanki biraz dahamı açık. ben çok yanlış düşünüyor olabilirim ama bana sanki biraz böyleymiş gibi geliyor. lafı houdiniye bağlıycamda aslında ondan bukadar estirdim. bence houdini bir modelleme aracı değil. kime göre değil, başka bir paketten houdiniye geçenlere göre değil. en azından bana göre değil. ama kafadan houdiniyle başlayan biri uçabilir o ayrı. mayanın özellikle dynamics ve partical dynamics eşsizliğine kafa patlatan biri olarak, houduniyi bu özellikleriyle incelediğimde "durun bi dakka noluyo" dedim. aktif kullanıcısı olduğumu söylemiyorum,sadece inceledim diyorum. 3dbuzz'daki birkaç tutorialdan sonra o tree yapısının kullanımının çok kolay olduğunu gördüm ama partikal shading'de çok başarılı olamadım ve şimdilik orada kaldı. şunu söyleyebilirimki simulasyonlar hakkıyla yapılabiliyor. ne mutlu onu sömürerek kullanana yani.

şöyle bir anektotdan bahsediyorlar. bir gün bir artist bir ajansa gider ve çalışmalarını gösterir. ajans sahibi etkilenerek çalışmaları inceler ve şöyle der. "eğer size birgün ihtiyacımız olursa, emin olun, kimsenin işin içinden çıkamadığı çok ölümcül bir anda ihtiyacımız olur. ve ruhumuz dahil herşeyimizi size teslim ederiz. ama bugün değil" bu houdini forumlarında geçen bir anektod. yani adamlar kendilerine biz efekt dünyasının S.W.A.T timiyiz diyorlar. herkezin durduğu noktada girer ,yapar,çıkarız diyorlar.

offf kusura bakmayın arkadaşlar. "5 para ver konuşayım 10 para ver susayım" gibi oldu. hoşgörünüze sığınıyorum artık.
biraz gerginim ama bu iyi geldi.

saygılar sevgiler.

Çevrimdışı ibrahimkara

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #13 : Ekim 06, 2006, 12:04:52 ÖS »
Bundan Yaklaşık 5 Ay önce hangi 3D yazılımını seçmeliyim diye çok araştırdım. Sonra bu sorunun yanıtının kendimde olduğunu gördüm.
3dsmax üzerinde yoğunlaştım kolay öğrenemeyeceğimi gördüğümde tr3d sitesinde bir türkçe cinema 4d manual i buldum. onu okuyarak ilk koltuğumu çizdim 3-4 gün sürmüştü. :) ondan sonra cinema 4d vazgeçilmezim oldu. Şu an 3d animasyon yapacak duruma geldim ve çalıştığım ajansa bi kaç tane 3d yaptım.

Yani bana cinema 4d çok kolay geldi , eksi yönleri bilen kişi sayısı azdı kaynak yetersizdi , ancak tek ve sağlam bir manual bana kaplamadan tutunda modellemeye kadar herşeyi öğretti , oysa 3dsmax ta binlerce kaynak olmasına rağmen kafam karışmıştı. Şimdi anladığım ve öğrendğim şey şu 3dsmax ta olsa veya başka bir program istediğim işi yapabilirim , çünkü mantıgını biliyorum artık.

Umarım sizin içi,n en doğru ne ise onu seçersiniz.

Çevrimdışı ejderin_oğlu

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #14 : Mayıs 03, 2007, 04:49:11 ÖÖ »
Arkadaşlar ben bir animatör olarak sizi bilgilendiriyim.Bazı yerlerde hep yanlış sözler var.Şu an anmiasyon bölümünde okuyorum bize 3ds max ile maya yı ögretiyorlar.

Bu demeki piyasayı hiç iyi gözlem yapmıyorsunuz.3ds max ve maya dünyada tanınmış bir editördür nereye bakarsanız bakın hep 3dsmax ve maya gelir.

Öncelikle şu haberi veriyim.3ds max ile maya birleşti.Yani 3ds max mayada olmayan ıvr zıvır alıyor.Tam tersi maya da 3ds max taolmayanları alıyor.Birbiriyle alış veriş demektir.

piyasada film ve oyun sektöründe genelikle bu editörü kulanıyorlar ve kulanacaklardır.Bunun nedeni pluginler veya animasyon için ideal bir editörlerdir.Çok iyidir.

herkezi maxsa davet ediyorum.eger animasyonu gerçekten yapmak istiyorlarsa mutlaka 3ds max sı kulansın.Şahsen animatör olarak bunu tafsiye ediyorum......

Çevrimdışı nedimtasdelen

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #15 : Mayıs 03, 2007, 08:32:27 ÖÖ »
valla ben softimage kullanıyorum gayet güzel ve kolay bir program tek sıkıntın softimage hakkında türkce tutorial bulman biraz zor onlarıda msnden bana ulaş hallederiz

Çevrimdışı brainscan

  • Üye
  • **
  • İleti: 528
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #16 : Mayıs 03, 2007, 16:30:19 ÖS »
ustalar açıklamış bize söz düşmez..
« Son Düzenleme: Mayıs 03, 2007, 16:38:31 ÖS Gönderen: brainscan »

Çevrimdışı Mehmet Karahasan

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1396
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #17 : Mayıs 01, 2008, 17:09:51 ÖS »
keşke tavsiyeler verirken yanlışlar yapmasak. 3dsmax'i mimari ve multimedia ile sınırlamak gibi :) komik geliyor bana böyle konumalar. bir animatör olarak maxi yetersiz bulmuyorum ama yinede heryerde eklerim mayadaki paint effects her zaman beni çekmiştir. bence ufak tefek bazı yönlerin daha çekici ve iyi olması her zaman olası. ancak programın genel kullanımı etkileyecek fazda değişiklikler yok maya ile max arasında. her ikiside gerek karakter gerek dinamik gerek diğer konularda birbiriyle yarışır ve yeterli durumda. tekrar diyorum max mimarlara yönelik değildir. mimarların max i tercih etmesinin bazı sebepleri var diye sıfr mimari işlerde rahat diye programı yiyip bitirmemek gerek :)
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #18 : Mayıs 02, 2008, 10:32:18 ÖÖ »
3dsmax'i mimari ve multimedia ile sınırlamak tabii ki mümkün değil. Hiç bir yazılımı belli bir alana haps etmek kolay değil. Ama her yazılım hemen hemen birbirinin aynı özellikleri sunarken, nasıl rekabet edebilirler? Tabii ki kendilerine hedef pazar tanımlayarak. 3DSMAX'in en çok kullanıldığı ve başarılı olduğu alanlardan biri mimari görselleştirme. Bu diğerlerini yapamaz anlamına gelmiyor. Sadece kullanıcıların tercihleri doğrultusunda bu alanda çok daha fazla çözüm bulunabiliyor ve 3DSMAX'i bu alanda diğer alanlardan daha cazip hale getiriyor demek. Maya'yı da filmle sınırlamamak gerekir...Ama Maya kullanıcılarının çoğunun bu alana yönelik olduğuda bir vakaadır. LightWave3D...TV sektöründe çokça kullanılır, bunun sebebide sunduğu avantajlardır (sınırsız render node'u gibi).

Sonuç olarak önceki yorumlarda da senin düşüncene ters gelecek ya da komik görülecek bir durum bence yok. Her yazılımla her iş muhakkak çıkar. Ama bunun etkinliği ve uygulanabilirliği değişir...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı guero

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1356
    • Profili Görüntüle
    • www.vimeo.com/guero
Ynt: Hangi 3B yazılımı seçmeliyim?
« Yanıtla #19 : Ağustos 27, 2008, 22:22:23 ÖS »
bu sorunun cevabı hicbir zaman bulunamıyacak