Gönderen Konu: Hardsurface Modelleme ve High Poly Modelleme  (Okunma sayısı 2673 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Muhammed Petek

  • Üye
  • **
  • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
    • 3Ds Max Calismalarim
Hardsurface Modelleme ve High Poly Modelleme
« : Haziran 16, 2013, 14:01:03 ÖS »
Merhaba arkadaslar,
umarim konuyu dogru yere acmisimdir.

Hardsurface Modelleme ve High Poly Modelleme, bunlarin ikisi arasindaki farki anlamaya calisiyorum,
youtube´de izliyorum, farki anlamak icin.

hala tam anlamis degilim,

yani Hardsurface Modelling ile High Poly Modelling arasindaki fark nedirki aceba?

simdiden yardimlariniz icin cok tesekkür ederim ;)



Çevrimdışı suatcagdas

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hardsurface Modelleme ve High Poly Modelleme
« Yanıtla #1 : Haziran 16, 2013, 15:54:06 ÖS »
Hardsurface Modelling -> mekanik, sert/katı cisimler için kullanılan modelleme tekniği -> ör: araba,uçak,tank, mekanik robot vs. -> bilinmesi gereken önemli nokta; iyi bir sonuç için modelin özellikle kenarları ön plâna çıkarılacak şekilde modellemesidir.gerçekçi bi sonuç için kenarlara pah yada bevel/radius uygulanmalı yada bu görüntüyü verecek şekilde subdivide/subsurf yapılmalıdır..

High Poly Modelling -> çoğunlukla organic cisimler için kullanılan 'fırça tabanlı' modelleme tekniği, çoğunlukla dememim sebebi istenirse katı cisimlerde de küçük detayları oluşturmak için uygulanabilir (arabadaki çizik/çatlak vs gibi) -> Zbrush,Mudbox,Blender ve diğer sculpt tarzı programlar kullanılabilir, cisim üzerinde küçük detayları oluşturmak için fazla polygon gerekir, high poly denmesi bu yüzden(optimize olmadıgı için bu high poly model sadece normal/displace map çıkarmada kullanılır) -> ör: insan, hayvan ve çeşitli karakterler, çeşitli kumaş vs. gibi yumuşak dokulu cisimler, doğada bulunan nesneler vs. vs...
« Son Düzenleme: Haziran 16, 2013, 16:01:49 ÖS Gönderen: suatcagdas »
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Muhammed Petek

  • Üye
  • **
  • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
    • 3Ds Max Calismalarim
Ynt: Hardsurface Modelleme ve High Poly Modelleme
« Yanıtla #2 : Haziran 16, 2013, 16:57:06 ÖS »
varya agziniza yüreginize saglik ya,

bir konu ancak bu kadar güzel anlatilir,

allah her ikinizden gani gani razi olsun ;)