odforce ya da sidefx forumlarında hizla ilgili sorulara genelde basit sahnelerde kıyas yapmak yanlış, sahne boyutu ve obje sayısı vs. arttıkça mantranın gücünü görürsünüz şeklinde cevap veriyorlar.
Normal micropolygon render oldukça hızlı ve anti aliasing de çok iyi. zaten renderman ile çok benzeşiyorlar. Pbr renderı çok övüyorlar, birkaç animasyon filmini tamamen pbr render ile yapmışlar ve çok memnun kaldıklarını söylüyorlar, fakat tr deki işlerin süresi ve istenen işlerin genelde pekte büyük olmadığı düşünülürse, kıyas ne derecede geçerli olur bilemiyorum. Ben şahsen onların kıyas olarak kabul edeceği büyüklükte bir sahne çalşmadım, o yüzden hızla ilgili kıyas yapsam yanlış olabilir, ama vray meteryalleri benzeri meteryal arşivi yapmak için bir iki render aldığımda vray meteryallerinde verilen süreden az çıkmıştı ki meteryal içinde blurred reflection vs oldukça yüksekti, ama bu da hiç doğru kıyaslama olmaz dediğim gibi.
Fakat asıl güçlerinden biri shaderları doğrudan node tabanlı olarak kendin progralayabilirsin ve ayrıca sahnedeki birçok dataya erişme şansıda tanıyor, geometrilerdeki vertex, point, polygon, detail vb bir çok attribute'a göre shaderın farklı farklı tepkileri vermesini sağlayabiliyorsun. Bu da aslında sahne üzerindeki kontrol açısından çok artı bir değer. Delayload(render sırasında o obje yerine daha önce diske yazdığın başka bir obje çağırma) vb. birçok güzel özellikte var.
Özet olarak hız vs için artısı da var eksisi de.