Gönderen Konu: TrueSpace, geçmişi ve geleceği  (Okunma sayısı 4405 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı retroAnimator

  • Üye
  • **
  • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
TrueSpace, geçmişi ve geleceği
« : Mayıs 16, 2007, 16:46:18 ÖS »
Arkadaşlar az önce ana sayfada True Space' in yeni versiyonu 7.5' in release edildiğini öğrendim. Bu program hafızam beni yanıltmıyorsa Lightwave ve Cinema4d gibi Amiga platformundan gelen bir yazılım. İsmi cismi 3d çevrelerinde pek anılmasa da, sitesindeki içeriğe ve forumlarındaki komünitesine baktığımda en azından bir "canlılık" gördüm. Bir şeyler oluyor oralarda.

Size sorum, siz bu programı nasıl buluyorsunuz, hiç kullandınız mı, kullanıcı grubu kimlerdir, houdini ya da maya daki gibi kemik bi kullanıcı grubu olduğu anlaşılıyor.

Bu programın piyasada ne kadar şansı var, geçmişte ne kadardı, gelecekte ne olur, ne düşünüyorsunuz?



Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: TrueSpace, geçmişi ve geleceği
« Yanıtla #1 : Mayıs 16, 2007, 17:07:11 ÖS »
caligari, belirttiğiniz gibi Amiga yazılımıydı ve bugünlere kadar geldi. Bu günlere kadar yaşamasının ve başarısının en büyük sırrı, belli bir amaca, belli bir bütçeye uygun olarak pazarlanmış olması diyebiliriz. Fiyat / performans olarak, özellikle grafik tasarımcıların, illustratörlerin ilgisini çeken bir yazılım. Vray ile birlikte sanırım mimari görselleştirme içinde iyi bir alternatif olabilecek. Animation Master gibi eskiden gelen kemik bir kullanıcı kitlesi var, sanırım yeni özellikleriyle diğerlerinin ilgisinide çekecektir. Ama bu tür 3D yazılımları Maya,Houdini,LW,max,cinema4D ile karşılaştırmak pek mümkün değil. Genelde kısıtlı bir alana yönelen ve 3rd party olarak pek destek görmeyen yazılımlar. Ne yok olur, ne büyük sıçrama yapar. Ama her zaman iş görür. Hatta bazı konularda büyüklerden daha kısa sürede, daha pratik sonuca ulaştırır.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı retroAnimator

  • Üye
  • **
  • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
Ynt: TrueSpace, geçmişi ve geleceği
« Yanıtla #2 : Mayıs 18, 2007, 12:51:01 ÖS »
Caligari' nin bugünlere kadar böyle gelmesini, yani gayet "aktif" bir şekilde gelmesine biraz şaşırmıştım açıkcası. Imagine mesela, Caligari' den çok daha önde bir şekilde günümüze kadar gelebilmeliydi.

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: TrueSpace, geçmişi ve geleceği
« Yanıtla #3 : Mayıs 18, 2007, 13:22:01 ÖS »
Imagine gelebilirdi...Ama ilgilenmediler. Caligari, Amiga'dan PC'ye geçerken arayüzünü, yapısını değştirdi ve yeni özelliklerle insanların karşısına çıktı. Imagine'de ise neredeyse bu geçiş bire bir oldu. Fazla bir özellik, farklılık sunamadılar. Sonra arkasınıda getirmediler. Bir diğer Amiga'dan gelen yazılım olan Real3D ise, yine caligari gibi yaşamına devam ediyor..

http://www.realsoft.fi/
  • 3D Generalist

Çevrimdışı retroAnimator

  • Üye
  • **
  • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
Ynt: TrueSpace, geçmişi ve geleceği
« Yanıtla #4 : Mayıs 18, 2007, 13:47:32 ÖS »
Valla helal olsun Real 3d' ye de. Imagine Amiga' da liderdi ama değil mi? Amiga' da tecrübe ve piyasa liderliği açısından Imagine sonra Real 3d, ondan sonra da Lightwave' le cinema 4d geliyordu diye biliyorum, Lightwave herhalde arkasında Newtek olduğu için hemen sıyrıldı, Cinema 4D' nin highend piyasasında böyle başarı elde etmesini de anlayabilmiş değilim.

Silicon Graphics' te Maya, Softimage, Houdini eskidende zirvedeydi şimdi de, PC' de 3ds max (Başka PC kökenli highend yazılım var mı?) Amiga' da zirvedeki ilk iki programdan Imagine kayboldu gitti, Real 3d' de PC' de kendi kabuğunda, Amiga' da sonradan çıkan Lightwave ve Cinema4d' de çok başarılı bir şekilde highend' e girdiler.

Imagine ama highend sınıfına girebilmeliydi. Demek ki tam bir yönetim başarısızlığı.

Cinema4d' yi nasıl görüyorsun, Demosunu kurdum çok kaliteli buldum animasyon özelliklerini.

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: TrueSpace, geçmişi ve geleceği
« Yanıtla #5 : Mayıs 18, 2007, 16:23:03 ÖS »
:) Amigacılar birbirini ağırlar :) gibi bir durum..

Imagine Amiga'nın en iyi 3D yazılımlarından biriydi. Bir diğeride Real3D olarak hep aklımızda kaldı. Onlardan çok daha iyi olmasına rağmen, NewTek'in VideoToaster sisteminin bir parçası olması sebebiyle LightWave'den çok sonraları haberimiz oldu. Çünkü VideoToaster Amiga, NTSC sisteminde çalıştığı için Avrupada ne VT'den ne LightWave'den söz eden yazılar bulunmuyordu. İnternetin olmadığı, yabancı derginin çok kıymetli olduğu bir devir :D

Bu nedenle akla ilk gelen seçenekler, Türkiyedeki Amiga dergilerinde adları geçen yazıları yazan Imagine ve Real3D oluyordu (diğerleri sculpt4D, reflections, aladdin4D, Caligari, cinema4D, hatta Animation Master vs.) LightWave'in 3.5 sürümüyle herşey değişti. Avrupadaki kullanıcılarında LightWave'e erişmesiyle, Amiga'daki en iyi 3D çözü olduğunu gösterdi (bence ve öyledirde)

Söylediğiniz gibi Cinema4D amigadan PC'ye transfer olan ve başarı sağlamış diğer 3D yazılım. Cinema4D'yi hiç denemedim ama çok iyi olduğunu ve günden güne daha da iyi mesafe kat ettiğini düşünüyorum.

SGI kısmında da yok olanlar, birleşenler, yeniden yazılanlar oldu. Ama sanırım en büyük hayal kırıklığı Macintosh platformunda olmuştur. Macintosh Platforumdan bu güne gelen sağlam bir alternatif kalmadı (infiniD, Electric Image vs).

Yıllar içinde öne geçen, geri kalan, yeniden yazılan çok yazılım oldu. Ama stratejisini doğru koyan genelde ayakta kaldı.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı retroAnimator

  • Üye
  • **
  • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
Ynt: TrueSpace, geçmişi ve geleceği
« Yanıtla #6 : Mayıs 18, 2007, 18:15:41 ÖS »
Hakkaten Machintosh hiç aklıma gelmedi. Hiçte bilmiyorum orada ne vardı sonra ne oldu.

Lightwave' in Amiga' da diğerlerinden aslında daha başarılı olduğunu öğrenince şimdi taşları yerine oturttum. Yani Lightwave' in sıyrılmasının çok temel bir sebebi varmış.

Birde Wikipedia' da okumuştum sanırım, seninde fikrini alayım Gökhan abi, Hollywood film efektleri için 90' ların başından başlayarak endüstri standardı olmuş pipeline: Modelleme ve Dynamic için Poweranimator, Animasyon için Softimage, Render için Pixar PRenderman yazıyordu.

Yani Poweranimator' ün, PRman' in kullanıldığı 91' deki Terminator 2' den başlarsak 16 sene sonra da zirvede çok ta değişen bir şey olmamış diye kendimce bir yorum yapıyorum, Maya hala zirvede, Softimage Microsoft' a satılma dönemindeki sendelemelerine rağmen hala zirve de, PRman nin yanına Mental ray geldi ama ikisi de tam gaz gidiyor.

Yani Amiga platformundan gelenler, PC' de olanlarla birlikte bir füzyon oluştu ama SGI' daki temel yazılımlar günümüzde yine temeli teşkil ediyor değil mi?

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: TrueSpace, geçmişi ve geleceği
« Yanıtla #7 : Mayıs 18, 2007, 19:07:14 ÖS »
Alıntı
Birde Wikipedia' da okumuştum sanırım, seninde fikrini alayım Gökhan abi, Hollywood film efektleri için 90' ların başından başlayarak endüstri standardı olmuş pipeline: Modelleme ve Dynamic için Poweranimator, Animasyon için Softimage, Render için Pixar PRenderman yazıyordu.

Modelleme için Alias'ı sanırım atlamamak gerekir.

Yıllar içinde üretim süreçleri değişim göstereceğine, genelde yazılımlar evrim geçirdi. Yani çok büyük değişimler yaşanmadı. Özel efekt stüdyolarının, 1990'dan bugune kadar geliştirdikleri ve elde olan özel kodlarını, programcıklarını bir anda silip atmaları mümkün değildi. Alias ve SoftImage sektördeki ağarlıklarını  bildiklerinden ve devamlı film sektöründen geri besleme aldıklarından, her yeni geliştirilende mevcudun daha iyi olması için birşeyler yaptılar ve özel efekt sektöründeki pozisyonlarını hep korudular.

Strateji burada çok önemli. Cinema4D, 3DSMAX, LightWave3D'nin büyük üretim süreçlerini düşünerek geliştirilmedikleri ortada. Bunların hedefi farklı. Diğerlerinden belki üstün yönleri var. Ama hedef kitlelerinin farklılığı, onlarında başarılı olmalarını sağladı.  Belki film sektöründe ana üretim sürecinde yer almıyorlar ama, TV sektöründe, mimari görselleştirme, oyun sektörü ya da motion graphics'de daha çok kullanılıyorlar.

Alıntı
Softimage Microsoft' a satılma dönemindeki sendelemelerine rağmen


Bence asıl sendeleme Avid'e satıldıktan sonra oldu. XSI'ın çıkması çok uzadı.. İşin kötüsü, o dönem Maya, LightWave ve 3DSMAX'in altın çağıydı :)
  • 3D Generalist

Çevrimdışı retroAnimator

  • Üye
  • **
  • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
Ynt: TrueSpace, geçmişi ve geleceği
« Yanıtla #8 : Mayıs 18, 2007, 21:11:01 ÖS »
Sürekli animasyon ve özel efekt konularına yoğunlaştığım için meseleye hangi pencereden baktığım hemen belli olmuş.

Programların hem kendi teknik yapıları ve amaçladıkları, hem background' ları, hemde kullanıcı profilleri açısından değerlendirmek lazım, doğru. Maya, Softimage, Houdini kullanan, SGI temeli olan hollywooddaki görsel efekt dinazorları, 3D Studio- 3dsmax Autocad kullanan mimarlar, Lightwave Cinema4d kullanan TV'ciler şimdi tek bir platformda - kavga da burada sanırım, bir nevi iktidar mücadelesi.

3d Studio 1 versiyonundan beri 3dsmax' i kullanıyorum diyen mimari işlerle uraşanlar. Onlar içinde pek değişen bir şey olmamış aslında.

Imagine' nin üreticisi Impulse software' in wikipedia' daki bilgilerine bakıldığında Imagine' nle neden ilgilenmediklerini anlamakta pek güç degil :D

Alıntı
Impulse, Inc. was a software company responsible for making several 3D modeling and rendering applications. Most notably Turbo Silver and Imagine for the Amiga computer. They were originally located in Minneapolis, MN and later moved to Las Vegas, NV. After moving to Las Vegas they became more and more involved in creating software for casino video slot machines.

Çevrimdışı Arif Osmanoğlu

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2406
    • Profili Görüntüle
Ynt: TrueSpace, geçmişi ve geleceği
« Yanıtla #9 : Mayıs 18, 2007, 22:12:50 ÖS »
Zamanında bakıyordum benim için Cinema4d neyse Truspace'de oydu hatta daha iyiydi, radiosity falan gelmişti ama nedense kısmet işi bunlarda bazen tutmuyor işte.
  • 3D Generalist