Gönderen Konu: PFTrack Grid  (Okunma sayısı 12929 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Positive ~ Emre

  • Üye
  • **
  • İleti: 714
    • Profili Görüntüle
    • Portfolio
PFTrack Grid
« : Ekim 13, 2012, 18:24:26 ÖS »
Bu programı bir iki iş için kullanmaya çalıştım. Aslında tam olarak becerebilseydim hepsinde kullanacaktım böylece live ve 3D match daha iyi olacaktı ama başka metodlar kullandım.

Neyse sorum şu. Şimdi bu programda videoyu trackledikten sonra grid büyüklüğünü neye göre ayarlayacağım? Çekim yapılan alanın büyüklüğü önemli mi? Yani grid büyüklüğünü de buna göre mi ayarlamalıyım? Bir bina üstünden aşağı bakılarak yapılan çekimle karşıya doğru yapılan çekimlerde grid nasıl konumlandırılmalıdır? Gridin üstünde bulunan bir çizgi var sanırım ufuk çizgisi oluyor. Onun nereye gelmesi gerekiyor bu sahnelerde? Son olarak, 3D sahnede nesnelerin tam olarak oturması için bu gridi ayarlamak yeterli midir? xyz belirtmek gerekiyor mu?



Çevrimdışı levent Bilgin

  • Üye
  • **
  • İleti: 216
    • Profili Görüntüle
    • character animator /director
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #1 : Ekim 13, 2012, 18:43:00 ÖS »
Surekli sahnede var olan rms error en dusuk olan bir track noktasi secip on gore scene orientation yapmak daha mantikli.

Sahne cekilirken SuperVizor var ise ki ben daha denk gelemedim aralari 1 metre oan marker olursa Survey yapabilirsin

Ufuk cizgisi onemli oldugu veya olamdigi durumlar vardir ..

Solution da Genelde plane oldugunu bildigin traker varsa  Bu noktalar gore Orient scene yapmak mantikli olacaktir.

Grid ler 1 metreye gore ayarlidir.. Fakat export solution yapaken cikis aldigin yazilim icin carpan kullanmak gerekebilir.

Grid perspektif olarak plane e oturtugun zaman kesin bir cozum urettigin anlamina gelmez..Daha baska parametreler de var  ..

Soru sorarken Pftrack 5r10 veya Pftrack 2012 kullaniyorum gibi onemsiz detaylari atladigin icin cevap simdilik bu..:)

Çevrimdışı Positive ~ Emre

  • Üye
  • **
  • İleti: 714
    • Profili Görüntüle
    • Portfolio
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #2 : Ekim 13, 2012, 21:22:50 ÖS »
Versiyon farkının cevabı etkileyeceğini hiç düşünmemiştim :) Önce 5 kullandım sonra youtube tutoriallarına bakarken 2012 versiyonu da olduğunu fark ettim. Belki daha rahat çözerim diye bir de onu denedim ama yine çuvalladım sayılır.

Datayı import ettiğim program Maya. Birkaç denemeyle oturtabiliyordum ama her sahne için böyle 3-5 deneme yaparsam çok vakit kaybedecektim. Ortada 25-30 tane sahne vardı çünkü. Bazıları bina çatılarından tripodla çekilen cadde görüntüsü, bazıları ise yerde tripodla çekilmiş görüntüler. Bunlara konum olarak gerçekçi birer oturtma yapmak icap ediyordu. Diğer yaşadığım sorunlardan biri de sanal kameranın objeleri görüşü farklı olduğu için videodaki gerçek nesnelere göre meshlerde perspektif kaynaklı bir yamulma oluyordu. Yani mesela dikey uzun küp yaptınız, bu ortada olursa sorun değil ama kenarlara geldikçe nesne dışa doğru eğilmiş gibi görünüyordu. Bu Maya kaynaklı mı yoksa Pftrack kamerasından mı kaynaklı bunu çözemedim.

Tüm bu sorunları çözemeyince artık bir setup yaptım içinde kamera ve ışıkları olan. Her sahne için bunu açıp yeniden yapılandırdım güneş ve kamera açısına göre. Ama PFTrack'in mantığını çözmek istiyorum daha realist sonuçlar için.

Bu arada bu işi daha rahat yapabileceğin şu program var derseniz ona da yönelebilirim. Önemli olan Maya ile iyi haberleşen bir program olması. PFTrack'i tercih etme nedenim bu işi en iyi yaptığını duyduğumdandır.
« Son Düzenleme: Ekim 13, 2012, 21:26:12 ÖS Gönderen: Positive ~ Emre »

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #3 : Ekim 13, 2012, 22:15:28 ÖS »
çekim esnasında/öncesinde hazırlık yapmak, çekimde bulunmak, müdahil olmak... masabaşında geçen zamanı kolaylaştırır... yazılım tercihini de...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Positive ~ Emre

  • Üye
  • **
  • İleti: 714
    • Profili Görüntüle
    • Portfolio
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #4 : Ekim 13, 2012, 22:45:01 ÖS »
Güzel diyorsun dostum ama maalesef çekimler önceden yapılmıştı. Ben işe sonradan dahil oldum. Yani ben işi aldıktan sonra çekim yapılmadı. O yüzden bu şansı kaçırdık.

Bir de şu var. Gelen/gelecek her iş tasarımcıya önceden danışılarak çekilmiyordur. Haliyle bu tür durumlar için de çözüm bulabilmek gerek diye düşünüyorum.

Çevrimdışı brainscan

  • Üye
  • **
  • İleti: 528
    • Profili Görüntüle
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #5 : Ekim 13, 2012, 23:29:23 ÖS »
Matchmove üzerine 2006 da başladığım serüven ve deneyimime dayanarak emre, söyleceklerime lütfen darılma en nihayetinde deneyimleri paylaşıyorum..
Matchmove işlemi forumdaki arkadaşların yaptıkları işi de gözönüne alarak hatalar oluyor..Olacak tabii ki de..Artık iyice bu işe kafayı yormuştum ki sinema filmlerindeki sahnelerde bile görüyordum ve filmi satın alıp kare kare izleyip nerede hataları kaydediyordum bu kadar manyaklık artık..Allahtan görsel efekt işime son verince bu işleri bıraktım hatta yüksek lisansımı bile bu dalda verdim..Herneyse konu şu ki matchmove işi basite ya da 4-5 tutorial izlenerek öğrenilecek bir şey değil tabii eğer işin profesyonel olmasını istemiyorsun 4-5 değil 2 video da bile işini halledebilirsiniz.Ancak bu videoda karşılaştığın büklümler dediğin distortionlar matchmove işleminin katilidir..Öncelikle bu distortion'u çözmen gereki yani undistort. film tripod üzerinde ise kullandığın yazılıma göre bunu belirtmen gerekir.hangi kamerayla çektiysen eğer kamera bilgilerinin elinde olması gerekir. Kamera film back değerlerini, kameranın kaç mm olduğu,yerden yüksekliği gibi böyle teknik detaylara sahip olman gerekir..Yazılımlar da senin işini kolaylaştıracaktır. Mesela pftrackte aldığın track işlemini syntheyesda yaparsan hem pftrackten daha hızlı sonuç alacak hem de daha kaliteli olacağından eminim ve bu işlem videonun uzunluğuna göre biraz zaman alabilir ama pftrack kadar değil..Türkiye'de zaten seni sete çağıracak bir ortam çok zor olur..İşi ciddiye alan kişiler belki sizi sete çağırabilir o çok zayıf bir ihtimal..Birçok defa karşılaştım bununla..Ben yaklaşık 1000 videonun üzerinde tracking yaptım 2 seneden fazla..Non-rigid body, object remover, wire removal gibi sahneleri buluyor ve trackliyordum her bir video benim için kale duvarı gibiydi ama eninde sonunda hepsini araştırdım..Kitapları okudum..Yani uzun lafın kısası kolay bir iş değil..O yüzden program değil matchmove'a hakim olman gerekir daha sonra yazılım sana hizmet edecek eğer matchmove ile ilgili bir şey bilinmiyorsa maalesef sen onun kölesi oluyorsun..Eğer çok sıkıntı olursa zamanım da olursa sahneyi bana gönderirsin sana yardım edebilirim..
Saygılar...

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #6 : Ekim 15, 2012, 10:28:13 ÖÖ »
teknik olarak herşeye bir çözüm var tabi ama uygun çekilde çekilmeyen görüntüde bir yere kadar match edilebilir... manual yapsan bile titremenin / perspektif kaymasının önüne geçmek imkansız gibi özellikle yakın nesnelerde
  • 3D Generalist

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #7 : Ekim 15, 2012, 12:13:26 ÖS »
pftrack değil ama yinede konu üzerine iyi denk geldi,
syntheyes video tutorialları

http://www.ssontech.com/learning.htm?sort=newest
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Positive ~ Emre

  • Üye
  • **
  • İleti: 714
    • Profili Görüntüle
    • Portfolio
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #8 : Ekim 16, 2012, 15:42:41 ÖS »
Brainscan,
Darılacak hiçbir şey yok. Bilakis faydalı bilgiler vermişsin. Çok teşekkürler.

Herbap teşekkürler ipuçları için.

Ben aslında işi bitirip teslim ettim. Mükemmel olmak şöyle dursun bazı fail durumlar da olmadı değil. Zaman darlığı ve çok fazla plan olması gibi sebeplerle bazılarını mecburen savuşturdum ya da kompozit aşamasında problemleri elemeye çalıştım. Ama izlediğim yollarda hata var mı yok mu öğrenmek için sormak istiyorum örnek görsellerle:





Her iki görselin de video olduğunu farz edin. Çok da pan, zoom gibi haraketler yok. Varsa bile bunlar yapılıp sabitleniyor kamera bu açılarda. Siz olsaydınız, elinizde kamera bilgileri falan yoksa, bu görsellerde varolan binaların yerine yeni modern bina koyma işinde nasıl bir yol izlerdiniz?

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #9 : Ekim 16, 2012, 15:50:40 ÖS »
sketchup + photo match aracı ile,
sonrasında 3dsmax veya kullandığın 3d yazılıma kolayca aktarabiliyorsun

http://goo.gl/MuzkO
  • 3D Generalist

Çevrimdışı brainscan

  • Üye
  • **
  • İleti: 528
    • Profili Görüntüle
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #10 : Ekim 16, 2012, 17:55:25 ÖS »
Sana direk bir tek program vereyim onu araştır öğren hem görsel efekt alanında her zaman yardımcı olur hem de cv için büyük bir avantaj sağlar..Autodesk İmagemodeler normalde realviz firmasındaydı ancak autodesk satın aldı..Eğer 3ds max kullanıyorsan camera match sistemi var  youtube dolu videosu mevcut...Ama composite ile yapacaksan nuke'de halledebilirsin..Ah zamanım olsa.. maya kullanıyorsan sana başka bir tool söyleyeceğim..Biz donanımını söyle derman olalım..

Çevrimdışı brainscan

  • Üye
  • **
  • İleti: 528
    • Profili Görüntüle
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #11 : Ekim 16, 2012, 17:58:22 ÖS »
Şöyle baktım en son kullandığım yazılımlar versiyon özellikleri dağ olmuş, beni yukardan izliyor.Ne güzel özellikler eklenmiş..Node tabanlı olmuşlar..Tüm yazılımlar test etmiş hepsini de kullanmıştım..vay be..şimdi zorlanıyorum açıkçası :)Ama mantık sıralamasını bildikten sonra hiçbir sıkıntı kalmıyor oyuncak oluyor yazılım elinde..

Çevrimdışı Positive ~ Emre

  • Üye
  • **
  • İleti: 714
    • Profili Görüntüle
    • Portfolio
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #12 : Ekim 16, 2012, 23:50:51 ÖS »
2. mesajımda bahsetmiştim. Maya kullanıyorum ben.

Bu arada imagemodel/photo match olayı falan biraz farklı işliyor sanırım. Belki orada mevcut bir binayı modelledikten sonra onun perspektifini ve büyüklüğünü baz almak için işe yarayabilir.

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #13 : Ekim 17, 2012, 01:06:18 ÖÖ »
sketchupin photomatch ozelligi bambaskadir... son donemde yaptigim statik match yada animated matchlerin ilk karesini referanslarken baslangic noktamdir
  • 3D Generalist

Çevrimdışı brainscan

  • Üye
  • **
  • İleti: 528
    • Profili Görüntüle
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #14 : Ekim 17, 2012, 11:41:16 ÖÖ »
Matchmove yazılımlarının hemen hemen hepsi tahmini bir focal lenght verir..Ama bunlar kesin bir ölçü değildir.Önemli olan nokta referans olarak koyduğun track pointlerin arasındaki mesafeleri kendin tahmini olarka belirleyebilirsen resimlerdeki tahmini ölçüler çıkacaktır..Kendi içerisinde mevcuttur..Pftrackte estimate focal lenght olarak geçer..XYZ düzleminde linelar çizip sahnenin az çok focal lenght değerini verir..3dequalizer'ın da böyle bir özelliği mevcut..Syntheyes'ın da bence ingilizcen iyi ise internetten araştırabilirsin..

Çevrimdışı Positive ~ Emre

  • Üye
  • **
  • İleti: 714
    • Profili Görüntüle
    • Portfolio
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #15 : Kasım 07, 2012, 23:50:54 ÖS »
Şu videoyu izleyin bakalım ne düşüneceksiniz. Neredeyse benim yaptığım işe benzer şeyler gördüm. Yani bir footage içerisine 3D bina ekleme işleri. Ama öyle bir yapıyorlar ki 3D ekleme olduğunu anlamak güç. Şimdi sizce bu adamlar metrik ölçülere falan sahip midir bu koca binaları ve hatta otobanı eklerken?




Çevrimdışı ömer tatlısöz

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1885
    • Profili Görüntüle
    • www.omertatlisoz.tumblr.com/
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #16 : Kasım 08, 2012, 03:52:25 ÖÖ »
Bunların bu kadar sağlam işler çıkarmalarının sebebi önceden storyboard sistemi ile çalışmaları...Orada herşey işaretli...Prometeus' un breakdownunda görmüş olmanız gerek, nasıl storyboardlarla çalışıldığını, hatta Ridley scott' ın kendi storyboard çizimleri var...Her daim o storyboardlar elinde...

Bizdede böyle çalışma disiplini olursa yani önceden her karede ne yapılacağı tespit edilmiş olursa döküman ve iş paylaşını rahat olur ve temiz iş çıkar...Environment bir meslektir ayrıca...O işi yapan onunla yoğuruyor kendini ve elinde belki milyona yakın textur dökümanı bulunduruyor...

Bende elimden geldiğince topluyorum...

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #17 : Kasım 08, 2012, 10:26:23 ÖÖ »
onlar tümevarım yapıyorlar... detayları, parçaları düşünüp, bir kurgu etrafında birleştiriyorlar

bizler ise, onların yaptıkları bir kaç dakikalık reelleri görüp tümdengelim yapıyoruz...

yani görüntüyü çekip, yazılıma verince olacak bitecek gözüyle bakıyoruz... olmayınca da yazılım yapamadı, tükaka deyip alternatif yazılım arıyoruz

halbuki aramamız gereken alternatif düşünce şekli
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Positive ~ Emre

  • Üye
  • **
  • İleti: 714
    • Profili Görüntüle
    • Portfolio
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #18 : Kasım 11, 2012, 02:23:16 ÖÖ »
yani görüntüyü çekip, yazılıma verince olacak bitecek gözüyle bakıyoruz... olmayınca da yazılım yapamadı, tükaka deyip alternatif yazılım arıyoruz
Bunu genel söyledin sanırım değil mi? Ben bu konu nedeniyle böyle bir tespite sebep olduysam oturup düşünmem lazım nasıl oldu diye. Aksine bir işi tam yapamadıysam sorunu kendimde ararım. Yazılımda bug olduğu, eksik olduğu gibi şeyler hiç aklıma gelmez :)

Çevrimdışı PloKoon

  • Üye
  • **
  • İleti: 450
    • Profili Görüntüle
Ynt: PFTrack Grid
« Yanıtla #19 : Kasım 11, 2012, 03:23:29 ÖÖ »
metrik ölçülere sahip olduklarını pek zannetmiyorum o video ile ilgili daha doğrusu metrik ölçü olmadan da bu kadar iyi yapıyorlar.
en önemlisi concept previz gibi aşamalar asıl iş orada bitiyor. senin yaşadığın şey gibi bir sürpriz yok adamların hayatlarında. nasıl iyi yapıyorlar sorusunun alt başlıkları çok

nasıl iyi yapıyorlar trackleri dersen çok uzun süre çok kişiyle uğraşabiliyorlar ki çoğu filmde manual track gördüm ama bana sorarsan Syntheyes ı öğren çok sağlam yazılım biz onu kullanıyoruz.

nasıl iyi yapıyorlar sorusu texture için render için composit için sormak lazım tabi birde gene örneğe göre konuşayım gerçekçi bir görüntü üzerine gerçekçi birşeyler yapmak çok daha zor ama sci-fi işler her zaman daha "oluyor" diyebilirim. birde tabi adamlarda yönetmenlik ışık görüntü yönetmenliği gibi konular şansa bırakılmadığı ve herkes işini bildiği için vfx 3d departmanları yada compositçilere senden benden daha az iş düşüyor. orada planın nezaman kesileceği, nezaman mantarlayacağı bilindiği için kurgu sayesinde tabi işler mükemmel gözüküyor birde dip not : sen kayıpsız izlediğin için kendi işlerini sana daha çok göze batabilir sonuç olarak bu tür filmlerdeki bu sahneleri bluray den izlemeni tavsiye ederim. bazı çok büyük yapımlar hariç çoğu çok sırıtıyor.
özetlersem
doğru concept art, doğru previz, doğru kamera açıları, doğru lensler, temiz bir mavi kanal, 10/16 hatta 32 bit float ham görüntülü bir worklow, az konuşan ne istediği bilen bir yapım, Syntheyes, iyi çalışan 3d depatman, iş bilen vfxçilerle o sahneler oluyor. ben bu ülkede öyle bir footage çekecek ekibe rastlamadım. adamla sahnenin başında da konuşsan previz de yapsan storyboard da çizsen adam gene sen orda ol olma bildiğini okuyor 8 sinema filmi 300 400 bölüm diziden sonra sana vereceğim tek tavsiye git kendin çek. eğer izin verirlerse emin ol onlardan iyi çekersin. (amma doluymuşum be)