Biraz geç gördüm konuyu, tüm yazılanlarıda okuma fırsatım olmadı henüz ama, Bazı atlanılan şeyler olduğunu tespit edebiliyorum genel olarak.
Hyper casual oyunlar , günümüz insanının tüketim alışkanlıklarından doğmuş bir oyun yapısıdır, Hızlı üret - daha hızlı tüket. Çokmu çalışıyorsun? Terasta sigaranı tellendiriyorken elin boş durmasın, metrobüste ayaktamı kaldın ( ki bu çok olası bir durum) ozaman sol elin tutunmaya çalışıyorken sağ elin telefonunda olsun bla bla bla Özetle bu.
Peki aslında tam olarak neyi hedefliyor bu yapı?
Aslında hedef açık, reklam izletmek, bunu durup duruyorken kimse yapmaz ama Örneğin Steam da 450 tl satışı olan bir oyunun en beğenilen mekaniklerini 60 mb boyutlu bir oyunda hemde cep telefonunla deneyimliyorken bu reklamı izlersiniz...
Görsel anlatım ve rahatsız olduğumuz şeyler; Efendim Hyper casual oyunların görsel tarafı gerçekten rahatsız edicidir ve öyle olmak zorundadır, ilginç ama malesef birinci elden söylüyorum durum tam olarak böyle... Şöyle düşünelim : Son kullanıcının önüne iki ayrı oyunun görsellerini koyun, biri mükemmel ve boyutu 300mb diğeri kötü ve boyutu 40-60 mb, Sonuç olarak eğer görselleri iyi olanı tercih edecekseniz beyniniz size şu sinyali verir, evet çok güzel ve bu oyunu oynamak ve sürdürmek emek istiyor ( ama benim okadar zamanım yok ve düzenli olarak sürmeye devam etmek zorunda olduğum bir tarla istemiyorum, diğer hyper casual oyuna bakınca beyniniz direk zamanı öldür, yol bitsin, ve at gitsin mesajı verecektir. Bu yüzden günümüz insanı tıpkı hayatının her saniyesi yapmaya devam ettiği şeyi tekrar ediyor ve kullanıp atıyor hemde çok ok hızlı şekilde.
Sanatçıların şikayetlendikleri şeyler ; Sınırlarımı zorlayamıyorum , kendimi geliştiremiyorum, az maaş alıyorum...
Bakalım durum ne ve biz ne bekliyoruz. Standart bir hyper casual üretim süreci her şey dahil 5 iş günü olmalıdır sebepleri ayrı bir başlık olabilir geçelim, Sınırlarını zorlamak için çok çok yanlış bir ülkede olduğumuzu peşin olarak söyleyeyi, Senelerini Animasyon tarafında generalist ( artık tam ne demekse bu ) olarak geçirmiş biri olarak net söylüyorum, sanatçının sınırları ile iş ekonomisi birbiri ile çatışır. Zorlama zaman ister ama üretim için o kadar zaman yoktur ve hiç bir zaman gerekli süreyi alamazsın, şirket para kazanacaktır ve sen çok yavaşsın. Kendimi geliştiremiyorum : Ha işte tam bu nokta zurnanın alttan ilk, yukarıdan son deliği, Hyper casual Oyunlar kendini geliştirmek için doğru yer olmayabilir, zira geliştirmek için gerekli detay yüzdesi yukarıda anlattığım sebeplerden dolayı istenmemektedir, direk publisher firmalar bunu kesin ve tartışılmaz şekilde kanun olarak uygularlar, Rahat olsun, stressiz olsun, oyuncuyu yormasın, hafiften kendini zeki hissettirsin yeter, bunun için geometrik şekiller, pastel ama artık ultra ışıktan ciğeri solmuş renkler, işin bu ayağını anlamam, ayak uydurmam için ciddi zaman harcadım ve şuna kanaat ettim bu işi kesinlikle sanatla ilgisi olmayan bir developer keşfetmiş
ama işin ciddi ciddi araştırmaları yapılmış, detaylı test süreçleri geçirilmiş ve noktası konmuş
Az maaş alıyorum ; Efendim kendine saygısı olan bir cg artist 2500-3000 tl ye çalışmamalı, bu teklif edildiğinde ise direk konuyu kapatmalıdır, zira hyper casual sektöründe çalışacak kişiden, basic düzeyde modelin yanı sıra, aynı düzeyde animasyon, aynı düzeyde rig beklenir ( gerçi artık bunlar için bile hazır animasyon ve rig siteleri kullanılıyor) sadece sabah kalktı , işinin başına geçti kısmı için bile taksi metre daha iyi bir maaştan açılmak zorundadır. Sanatçılar kendini kötü hissetmesin , Sorun başarısız olmaları değil, inmeyi beceremedikleri düzeydedir. İnebilen için ise gerçekten verimli ve kazançlı bir dönem başlayacaktır. Daha yazacaktım ama yerim dar, şimdilik böyle yani.