Türkce ders arıyorum dersen hiç biryere ulaşamazsın. en mükemmel script kullanıcıları bile bir yere gelir tıkanırlar. yardımlarına maxscript help ulaşır.
http://docs.autodesk.com/3DSMAX/14/ENU/MAXScript%20Help%202012/ maxscript listener da truncu alan kod yazacağın yer sonuc ise beyaz yerde cıkar.
box() yazar ve entere basarsan kutu oluşacaktır.
bu şekilde en temel primitifleri oluşturabilirsin.
$ secili nesneyi ifade eder. oluşturduğun kutuyu secip
$.name dersen kutunun ismine ulaşırsın isim "" içinde beyaz alanda belirir "Box001" gibi
$.name="kup01" dersen kupun ismini değiştirmiş olursun.Küpün özellikleri arasında tek isim yok kup ile ilgili özellikleri bilmen gerekecek. bunun en kestirme yolu maxscript help olacaktır.
bir yoluda aşağı yukarı her nesnenin özelliklerinin büyük bir bölümünü (bazılarına da ulaşamazsın) gösteren bir kod var bununla işlerin kolaylaşır. showproperties
showproperties $ dersek küp secili iken sonuc bu olacaktır.
.height : float
.length : float
.lengthsegs : integer
.width : float
.widthsegs : integer
.mapcoords : boolean
.heightsegs : integer
.realWorldMapSize : boolean
$.height dersen küpün yükseltisini öğrenirsin $.height=10 dersen yükseltiyi 10 getirmiş olursun. bu arada float ondalık sayıyı ifade eder, integerde tam sayıyı
birde kup tuşuna basınca sahnede standart bir kup oluşturan script yapalım.
New script basıp kod alanını açıyoruz.
rollout kup "Bir küp yapalım"
(
button kup"kup" -- kup butonu oluşturur
on kup pressed do -- kup butonuna basılınca yapması gerekenleri söyler
(
box() --kup oluşturacaını söyler
)
)
createdialog kup
bu kodu yazıp tool çekmecesinden evaluate all a basıyoruz scriptimiz acılıyor.
Ekteki gibi bir script oluşturmuş olmalıyız. Bu arada hoşgeldin dünya ile ilgili ilk anlatımlardan iyice gına geldi bende hoşgeldin kup deyim bari.
Koskoca devenin bir kılını anlattım diyemiyorum çünkü kılbile sayılmaz bu bir hücer olabilir.