safakoner, Rival2000 tesekkür ederim
thanks poly
topolojiyi beğendiğine sevindim.
biraz yoğun oldu ama olsun
gandalf, teşekkür ederim. cage'i baştan topolojiye uygun hazırlama konusunda haklısın. Digic'in ropörtajını okumuştum. Süper iç çıkarıyorlar adamlar.
Benim bu kafayla boşuna vakit kaybetmem tamamen plansızlıktan kaynaklandı. Başlangıçta tek amacım zbrushta kadın yüzü formunu çalışmaktı. Bitmiş bir çalışma düşünmüyordum. Sonrasında fikir değiştirdim.
Bir de topology'yi sonradan çizme olayı da aslında büyük özgürlük getiriyor olaya. Bu sadece kadın kafası değil ,tüm organik formlar için geçerli. Daha önce denemediğim bu tekniği bir çok büyük firma pipeline'ında kullanıyor.
NeverCenter SILO'nun topology tool'u çok meşhur oldu bu yüzden.
Zack petroc'un MAYA için yazılmış bir mel scripti ile modeline topology çizdiği videosu da aynı yöntemin MAYA vesiyonu oluyor.
Ben de Cinema4D'de topology tool'a benzer iş gören bir plugin kullanarak bu sürecin ne kadar süreceğini görmek ve kolaylığını test etmek istedim. Mesh üstünden spline çizebildiğim DTools plugini sayesinde hiç zorlanmadan yeni topology'yi spline formuna çevirdim. Sonrası 3-4 saat süren bir hamallık süreciyle bu splineları kullanarak modeli oluşturmak oldu.
Özetle topology üzerinde kafa yormaları saymazsak 4-5 saatlik ek bir uğraş çok da problem olmadı.
Belki bir kadın yüzü için gereksiz bir teknikti ama özellikle sıradışı yaratık modellerinde en güzeli bu yöntemi kullanmak benim için
Underworld:Evolution'da kullanılan tüm karakterler için tek bir mesh kullanıldığını, ve tüm modellerin Zbrush'ta modellendiğini biliyor muydunuz ZB RULEZ!!