Gönderen Konu: Photogrammetry Tekniği ile Fotoğraflardan 3D Objeler Oluşturma  (Okunma sayısı 8443 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı doktoraka

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
        Kısaca "photogrammetry" tekniğinden bahsedeyim: Bu teknik herhangi bir 3D boyutlu ortamın( ev,müze,odaiçi)  ya da 3D modelin (elma,kemik,gerçek insan başı ) sıradan bir fotoğraf makinası ile farklı açılardan fotoğrafları çekilerek ".ply" formatında  3D noktalardan modeli oluşturulmasıdır.
    Ben amatör olarak uğraştığım bu sürede bu tekniğin, işleri çok fazla kolaylaştırabileceğini gördüm.Ancak
bu konuda Türkçe sayılabilecek hiç bir kaynak bulamadım.Bu yüzden buraya bir kaç şey paylaşmak istiyorum.
    Bu teknik sayesinde organik yapıların modellemesi için çok kolay bir şekilde kalıp model oluşturabiliyorum.Ayrıca  müzelerdeki heykelleride kopyalıyorum.Bir kaç örnek vereyim .
Müzede rastgele çektiğim bir açıdan fotoğraf

bu ise Zbrushtan



 
       Bu linkte görüleceği gibi Sol üstte çekilen fotoğraflar sağ altta ise oluşturulan model ve modele ait otomatik yapılmış kaplamanın sonucu görülüyor .Bi nevi hem modelleme hem kaplama oluşturulmuş. 


   

   
Öncelikle mevcut yazılımlardan bahsedeyim .Yazılımlar iki çeşit ;
   1-Kişisel bilgisayarda çalışan
       -Visual SFM+ pmvs    http://files.neonascent.net/SFM.zip
       -3Defining   http://www.3defining.com/download.html
       -Visual SFM +pmvs (windows 7 x64 ve CUDA varken çalışan http://ptak.felk.cvut.cz/sfmservice/websfm.pl?menu=cmpmvs

    Bu yazılımlardan ilk ikisini kullandım.Çoklu çekirdek kullanımı her ikisinde mevcut ve ggayet iyi sonuçlar ortaya çıkarıyorlar.

   2-Web servisi halinde olanları aşağıdaki listede bulabilirsiniz:
      -http://en.wikipedia.org/wiki/Photogrammetry

Peki neden Autodeskin 123D catchi varken böyle bir şeyi paylaşma gereği duyduğum?Tabiki bu programlar sayesinde çok fazla detaylar elde edilebiliyor olması ve kendi bilgisayarınızda çalışıyor olması .
 ilk örnek 123D catch e ait
 ikincisi ise PMVS ye ait




VisualSFm+pmvs veya 3Defining dosyalarını indirip içindeki example klasörlerinden yardım alarak kendi ".ply" nokta bulutlarınızı oluşturabilirsiniz. Oluşturulan ."ply" formatlarındaki noktalardan "meshlab" ile " poisson reconstruction " yaparak mevcut modele yakın bir model oluşturabilir Ve bu modeli obj formatında kaydettikten sonra Zbrush ta kullanabilirsiniz.

Bu günkü çalışmamı da paylaşayim:Adana Arkeoloji müzesindeki Augustus heykeline ait fotoğraflar


yaklaşık 3 milyon noktadan oluşan noktalar kümesi

"qloud compare" isimli program ile gereksiz noktalar kesildikten sonra Meshlab ile siyah noktalar filtre edilirken

noktalar obj formatına uygun hale getirildikten sonra Zbrusha aktarılırken


Bu da 45-50 dakikalık amatörce işlem sonrası heykelin son hali


Bunlarda benimle alakası olmayan  örnekler  :


« Son Düzenleme: Nisan 23, 2013, 13:41:28 ÖS Gönderen: doktoraka »