Shake'in windows sürümü zaten çok önceden ömrünü tamamlamıştı. Eğer yeni başlayacak olan varsa Shake'i unutması yerinde olur kanısındayım...
Houdini Halo'ya gelince, yanlış hatırlamıyorsam önceleri Houdini paketi içinde sunuluyordu. Şimdi tek satılıyormu emin değilim. Yine başarılı bir ürün ve node tabanlı çalışıyor. Deep raster Image olarak adlandırdıkları resim dosyalarıyla 8/16/32 bit integer ve 32bit float derinlik sunabiliyordu. Bununda etkisiyle, özellikle normal pass alıp, 3D render'ı sonradan ışıklandırma türü özellikleri ilk olarak standart sunan kompozisyon yazılımıdır. O özelliği Shake'de çözecek ve yapacağım diye çok uğraşmış
belkide bugün Shake için çıkmış çözümlerin çıkmasına benim sayemde sebep olmuştur...
Yalnız bir yazılımın tek başına başarılı özellikler sunması yeterli değildir. Halo Houdini ailesinin içerisinde bir anlam taşıyor. Bunun dışında diğer üretim süreçlerine entegre olmasıda mümkün. Ama sektörden aldığı destek Houdini ailesinden koparılarak kullanılmasıyla oluşacak boşluğu dolduracak seviyede değil (bildiğim kadarıyla).
Bugün için sektörde yer alan başarılı yazılımlara dikkat ederseniz, birçok 3rd party ürünle sahip oldukları farklılıkları desteklediklerini söyleyebiliriz. Halo'nun böyle bir durumu yok.
Gelecek için birşey söylemek zor ama Fusion, Nuke sayısal görsel efektte, After Effects motion videoda başarılarını devam ettireceklerdir diye düşünüyorum. Discreet (Autodesk) ürünleri (Toxic,Flame,Inferno vs.) kullanan bir yapıda Combustion yine tercih edilecektir.