Gönderen Konu: shake windows??  (Okunma sayısı 14477 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı love is a bitch.

  • Üye
  • **
  • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
shake windows??
« : Kasım 04, 2006, 23:51:01 ÖS »
shake in windows sürümü çok kullanışlı geldi bana ne opengl le ilgili sorunları var nede hızla ilgili.. fakat mac sürümünü hiç kullanmadığım için aradaki performans eksiklikleri nelerdir (win32 nin mac a göre) bilmiyorum bilen bir arkadaşım bizide aydınlatırsa bu konuda çok sevinirim..



Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
shake windows??
« Yanıtla #1 : Kasım 10, 2006, 16:20:17 ÖS »
Kusura bakmayın...Bu aralar biraz yoğunum ve forumu çok yakından takip edemiyorum :( Geciken mesajım için özür dilerim..

Shake'in Mac ve PC sürümleri arasında performans olarak çok fark görmedim. Hatta Intel'de çalışan sürümü, mac için son çıkan universal binary versiyonuna kadar daha hızlıydı.

Ama ne yazık ki Windows altında kullanabileceğiniz son sürüm 2.51, Mac'de ise 4.1 sürümü var. Mac'teki 4.1 sürümünün bir özelliği universal Binary olması. Yani Intel tabanlı Mac'lerde de çalışıyor. Bu nedenle hem hız olarak, hem de özellik olarak kullanılabilecek en iyi sürüm olduğunu tahmin ediyorum (kullanmadım).

Not: Shake'in openGL ve arayüzle bazen sorunları olmaktadır. Environment ayarlarıyla ilgili.. Ama düzeltilebilen birşey..
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Emre Goren

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1138
    • Profili Görüntüle
shake windows??
« Yanıtla #2 : Kasım 10, 2006, 17:54:34 ÖS »
bu environment ayarlarının nasıl yapılacağı hakkında biraz bilgi verebilirmisiniz? P4 işlemcili bir makinada ayar yapmadan sorunsuz çalıştı fakat dual xeon bir makinada ekran kitlnemesi gibi bir sorun var..

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
shake windows??
« Yanıtla #3 : Kasım 10, 2006, 17:58:58 ÖS »
Shake'in OpenGL desteği sonradan geldi. Bazı kartlarda ve driverlarda sorunsuz çalışırken bazı sistemlerde belirttiğin gibi ekran karışıyor.

Windows Environment variables'a NR_OPENGL_RENDER ekleyin değerini yani Value 1 yapın. Eğer çözüm olmazsa Value 0 verin öyle deneyin..
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Emre Goren

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1138
    • Profili Görüntüle
shake windows??
« Yanıtla #4 : Kasım 10, 2006, 18:12:35 ÖS »
çok teşekkürler sorun halloldu  :lol:

Çevrimdışı love is a bitch.

  • Üye
  • **
  • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
shake windows??
« Yanıtla #5 : Kasım 10, 2006, 23:23:18 ÖS »
ya gökhan abi çok saolun zaten sizden başka cevap veren yok siz olmasanız bi daha uğramıycam foruma çok soğuk bi ortam var burda az mı insan var yoksa herkes çokmu ilgisiz anlamadım bi kaç tane konu açtım hiç kimse oralı olmamış rendering denemesi diye bi konu açtım en azından bi kaç yorum olur soru sorarlar renderin süren ne kadar antialiasingin ne falan diye yok herkes çok ölü ama saol gene sen.. nolur biz bari devam edelim.. ben çok seviorum bu işi

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
shake windows??
« Yanıtla #6 : Kasım 11, 2006, 12:23:50 ÖS »
Herkes her zaman müsait olamıyor. Forumumuza üye olanların birçoğunu tanıyorum. Profesyoneller ve iş yoğunluklarından olsa gerek yazacak zaman bulamıyor olabilirler. Bu aralar bende yoğunum, siteyle pek ilgilenemiyorum. Yakında herşey normale döner diye umuyorum. Başkaları, düşünceleri ya da tutumları bizi etkilememeli, bildiğimiz yolda ilerlemeliyiz...

Not: Bu ortamın oluşmasında birazda bizler sorumluyuz. Forumları sahiplenmeli paylaşımcı olmalıyız. Ama birkaç kişi dışında buna zahmet eden olmuyor. Ama şu unutulmamalıdır ki, kimse kör değil :) Zamanı gelince herkesin önüne, tutum ve davranışları konulur...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı brainscan

  • Üye
  • **
  • İleti: 528
    • Profili Görüntüle
Ynt: shake windows??
« Yanıtla #7 : Mayıs 08, 2007, 03:53:08 ÖÖ »
Shake'in OpenGL desteği sonradan geldi. Bazı kartlarda ve driverlarda sorunsuz çalışırken bazı sistemlerde belirttiğin gibi ekran karışıyor.

Windows Environment variables'a NR_OPENGL_RENDER ekleyin değerini yani Value 1 yapın. Eğer çözüm olmazsa Value 0 verin öyle deneyin..
Gökhan abi bunu nerde yazıyoruz yani bu değerleri??linuxte mi appleda mı yoksa shake'in içinde mi? biraz açıklarsan sevinirim..

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: shake windows??
« Yanıtla #8 : Mayıs 08, 2007, 13:30:08 ÖS »
Bu değer windows'un kontrol panelindeki sistem kısmından veriliyor. Linux'da da benzer bir ayar olabilir. Windows'ta nasıl yapılacağını aşağıda göstermeye çalıştım. Kolay gelsin.

  • 3D Generalist

Çevrimdışı brainscan

  • Üye
  • **
  • İleti: 528
    • Profili Görüntüle
Ynt: shake windows??
« Yanıtla #9 : Mayıs 08, 2007, 15:41:01 ÖS »
teşekkürler gökhan abi..
« Son Düzenleme: Mayıs 09, 2007, 03:02:01 ÖÖ Gönderen: brainscan »

Çevrimdışı brainscan

  • Üye
  • **
  • İleti: 528
    • Profili Görüntüle
Ynt: shake windows??
« Yanıtla #10 : Mayıs 10, 2007, 16:31:25 ÖS »
Peki gökkan abi Shake windows 2.5 ile 4 versiyonu ile arasında çok büyük farklar var mı??Dağlar kadar fark var mesela??içinde bulundurduğu efektler??

Çevrimdışı brainscan

  • Üye
  • **
  • İleti: 528
    • Profili Görüntüle
Ynt: shake windows??
« Yanıtla #11 : Mayıs 10, 2007, 20:18:03 ÖS »
the most important differences between 2.5 and 4.1 are:
- tracking an be used on roto points or paint strokes
- psd support
- audio file support
- film color calibration through truelight and cineshake
- film grain tool (match grain)
- warper & morpher with tracking support
- lens warp (curve based analizer + distort/undistort)
- smoothcam
- autoalign
- multilayer (instead of nesting multiple overs)
- new layering modes
- 3d compositing space (never used and never will)
+ many more little additions
buldum ihtiyacı olan olursa ama yine de sizin deneyimlerinizi de bekleriz:)

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: shake windows??
« Yanıtla #12 : Mayıs 11, 2007, 11:07:15 ÖÖ »
:) Biraz geç gördüm... Benim Shake'i ya da kompozisyon yazılımlarını genel kullanım amacım 3D'yle ilgili olduğundan birçok özellik benim için çok önemli olmuyor. Shake'in 2.1 sürümü bile birçok işimi yapmama yetiyor. Ama senin çalışma alanın biraz daha 2D efekt, kompozisyon gibi göründüğünden 2.5-4.1 arasındaki farklar seni ilgilendirebilir. Ama bana sorarsan başka bir yazılıma kanalize olman ve çalışma sistemine alışman daha uygun olabilir. Mesela Fusion.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı brainscan

  • Üye
  • **
  • İleti: 528
    • Profili Görüntüle
Ynt: shake windows??
« Yanıtla #13 : Mayıs 11, 2007, 13:48:24 ÖS »
Fusionda kaynak az gibi..yani özel efekt'e dair kaynak az..

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: shake windows??
« Yanıtla #14 : Mayıs 11, 2007, 14:09:46 ÖS »
aslında Shake en az kaynağı olan yazılımdı. Şimdi biraz daha fazla kaynak var. Ama node tabanlı yazılımlar neredeyse aynı. Yani Shake, Fusion çok fark etmez. Yinede sen bilirsin.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı love is a bitch.

  • Üye
  • **
  • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Ynt: shake windows??
« Yanıtla #15 : Temmuz 04, 2007, 05:00:24 ÖÖ »
gökhan abi bu shake in windows sürümüde mi hayatını tamamladı ve birde houdininin operatörü var kimse ondan bahsetmiyo??
« Son Düzenleme: Temmuz 04, 2007, 05:05:50 ÖÖ Gönderen: love is a bitch. »

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: shake windows??
« Yanıtla #16 : Temmuz 04, 2007, 13:52:58 ÖS »
Shake'in windows sürümü zaten çok önceden ömrünü tamamlamıştı. Eğer yeni başlayacak olan varsa Shake'i unutması yerinde olur kanısındayım...

Houdini Halo'ya gelince, yanlış hatırlamıyorsam önceleri Houdini paketi içinde sunuluyordu. Şimdi tek satılıyormu emin değilim. Yine başarılı bir ürün ve node tabanlı çalışıyor. Deep raster Image olarak adlandırdıkları resim dosyalarıyla 8/16/32 bit integer ve 32bit float derinlik sunabiliyordu. Bununda etkisiyle, özellikle normal pass alıp, 3D render'ı sonradan ışıklandırma türü özellikleri ilk olarak standart sunan kompozisyon yazılımıdır. O özelliği Shake'de çözecek ve yapacağım diye çok uğraşmış :) belkide bugün Shake için çıkmış çözümlerin çıkmasına benim sayemde sebep olmuştur...

Yalnız bir yazılımın tek başına başarılı özellikler sunması yeterli değildir. Halo Houdini ailesinin içerisinde bir anlam taşıyor. Bunun dışında diğer üretim süreçlerine entegre olmasıda mümkün. Ama sektörden aldığı destek Houdini ailesinden koparılarak kullanılmasıyla oluşacak boşluğu dolduracak seviyede değil (bildiğim kadarıyla).

Bugün için sektörde yer alan başarılı yazılımlara dikkat ederseniz, birçok 3rd party ürünle sahip oldukları farklılıkları desteklediklerini söyleyebiliriz. Halo'nun böyle bir durumu yok.

Gelecek için birşey söylemek zor ama Fusion, Nuke  sayısal görsel efektte, After Effects motion videoda başarılarını devam ettireceklerdir diye düşünüyorum. Discreet (Autodesk) ürünleri (Toxic,Flame,Inferno vs.) kullanan bir yapıda Combustion yine tercih edilecektir.

  • 3D Generalist

Çevrimdışı love is a bitch.

  • Üye
  • **
  • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Ynt: shake windows??
« Yanıtla #17 : Temmuz 04, 2007, 22:22:44 ÖS »
şu son paragraf son noktayı koyar,bizede haklısın demek düşer abi..