Gönderen Konu: NEXUS'un ilk görüntüsü  (Okunma sayısı 7841 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ismail_k

  • Üye
  • **
  • İleti: 180
    • Profili Görüntüle
    • http://www.3dluvr.com/quazzimo
NEXUS'un ilk görüntüsü
« : Eylül 22, 2004, 15:46:40 ÖS »



Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
NEXUS'un ilk görüntüsü
« Yanıtla #1 : Eylül 22, 2004, 17:16:09 ÖS »


Ben de böyle bir katkıda bulunmuş olayım...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Arif Osmanoğlu

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2406
    • Profili Görüntüle
NEXUS'un ilk görüntüsü
« Yanıtla #2 : Nisan 07, 2005, 17:24:12 ÖS »
Bu ekibin geleceği parlak, hisse senetlerinden almak lazım :) :) :)
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
NEXUS'un ilk görüntüsü
« Yanıtla #3 : Nisan 07, 2005, 18:11:37 ÖS »
Sanırım, bu yıl ki siggraph'ta render modülünü tanıtacaklar. Ama canlandırma konusunda fazla ümitli olmayın diyorlar. Sadece shading/rendering ile ilgili bir sistem sunulacağı düşünülüyor. Bu kullanıcıları ne kadar memnun eder bilemiyorum... Ama render modülünü görenler çok hızlı olduğunu ifade ediyor..

modo'nun linux versiyonu yine Luxology'den bu yıl içinde beklenenler arasında..
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Arif Osmanoğlu

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2406
    • Profili Görüntüle
NEXUS'un ilk görüntüsü
« Yanıtla #4 : Nisan 07, 2005, 20:44:33 ÖS »
Sonu inşallah Messiah gibi olmaz bunlar tersden gidiyorlar, önce modelleme sonra render, sonra anim ama bunlar daha sağlam gidiyorlar.
  • 3D Generalist

sirneo

  • Ziyaretçi
NEXUS'un ilk görüntüsü
« Yanıtla #5 : Nisan 16, 2005, 00:09:44 ÖÖ »
Bende Nexus hakkında bir şeyler söylemek istiyorum. Öncelikle Modo kullanıcılarının en çok eksikliğini hissettiği bir konuydu Render amam Modo çıkışında ve kullanışlışında ki prensip MODELLEME olmasıydı. Bende bazı modellemelerimi modo ile yapıyorum ama sonuçta render olmaması ve modeli export etmemin gerekmesi beni bu program dan şahsen soğutuyor. Konumuza dönersek, Nexus nedir? diyelim.Nexus, Luxology'nin bir başka yazılımıdır. Lightwave 3d ile aynı platforma sahip olacaktır. Sahne yapısı olarak daha basit bir kullanışlılığa sahip olacaktır. Tabii ki bunun Modo ile nasıl bir sonuç vereceği bilinmemektedir. Geçenlerde Luxology'nin offical forumunda da sıcak tartışmalara neden olmuştu Nexus ve Modo. Orda edindiğim kadarıyla,Brad Peebler şunları ifade etti, Nexus bizim kendi yazılımımızdır. Ve detaylı sahneleri çok karışık olmayacak şekilde render etmenizi sağlayacaktır.Nexus'u programlarken single code base tabanlı programlandığını belirtiyor bu da zaten onun kendi program dili olan lua dan aldını gösteriyor.Yukarıda arkadaşın dediği gibi inanılmaz hızlı olduğunu söyledi. :roll:  Tabii bazıları hala söylese dahi LW'nin render sitemiyle aynı olamayacağını bekleyip göreceğiz.

Çevrimdışı Arif Osmanoğlu

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2406
    • Profili Görüntüle
NEXUS'un ilk görüntüsü
« Yanıtla #6 : Nisan 16, 2005, 00:42:02 ÖÖ »
Ayrı bir modul olarak satılırsa, çok başarılı olabileceğini zannetmiyorum bunu Messiahla yaptılar ve bence çok büyük strateji hatasıydı.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
NEXUS'un ilk görüntüsü
« Yanıtla #7 : Nisan 16, 2005, 01:39:48 ÖÖ »
Messiah kimine göre strateji hatası, kimine göre değil..Bence sektöre yeni giren tüm yazılımlar için ortam çok zor :(

Luxology'nin render sistemine gelince bence başarılı olma şansı var.. Çoğu kullanıcı 3D yazılımları mimari/mekanik görselleştirme amacıyla kullanıyor. basit bir kamera animasyonu vs. özelliği işlerini görecektir. gelişmiş karakter canlandırması yapmak isteyenlerse, bence diğer yazılımlarda canlandırma yapıp luxology'nin render sisteminde render edebilir. Bunuda bence .fbx formatında çok rahat yapabilirler. FBX desteği şu anda hemen hemen tüm 3D yazılımlarda var.. Modo'da modelle, istersen diğer yazılımlarda canlandır, Luxology render sisteminde render et..

Nexus'a gelince benim anladığım değişik modülleri içerisinde barındıran bir alt yapı..3D için bir işletim sistemi gibi. Luxology hangi modülü yazarsa yazsın bu modüller, aynı ortamda birleşikmiş gibi veri alışverişinde bulunabilecek. isterse diğer developer'larda kendi eklentilerini ya da sistemlerini bu alt yapı üzerine inşa edebilecekler. Açıkçası herkesin kafası karışık..Bekleyip göreceğiz..
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Arif Osmanoğlu

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2406
    • Profili Görüntüle
NEXUS'un ilk görüntüsü
« Yanıtla #8 : Nisan 16, 2005, 14:32:04 ÖS »
Evet belki basit görselleştirmeler için iyi bir sonuç olabilir fakat biz bile fprime çok hızlı olması nedeniyle bazı bu tarz işleri logo anim falan onda almayı düşündük bu açıdan hızlı bir sonuç olabilir ancak eninde sonunda basit animasyonları yapmak zorunda kalacağız buda Nexus'un içinde ayrı bir tabanda mı olacak içinde mi olacak bu önemli bir kriter olarak önümüze çıkacağı kanısındayım FBX desteği ve benzeri uygulamalar artık geleceğin şekli olarka görülüyor her biri kendi alanında uzmanlaşmış yazılımlar aynı kullanıcılarda olduğu gibi.
  • 3D Generalist