pis ışınlarım
dur bende geleyim
imagine, varolan yapısı ile kullanımı müthiş zor bir yazılımdı... saydığın diğer yazılımlar (real3d hariç sayılabilir) daha modern arayüze sahip ve kolay kullanım deneyimi sunuyorlardı... real3d'de esnekliğinden kazanıyordu
hiç unutmam, ağabeyim silindir ve toruslardan bir tane bisikleti güç bela modellemiş... yarım saattede opengl preview tadında render almıştık... ama ne render... havalara uçmuştuk... vay be, biz ne yaptık diye
karışımızdaki bilgisayarcı arkadaşta 3 günlük real3d render'ı sonunda ultrahiper realistik bir cam küre render ettiğini ballandıra ballandıra anlatıyordu...
amiga (amiga500) yıllarında real3dye sulanırken... üsküdardaki bilgisayarcı da senin 512kb ram yetmez buna iyisi 1mb'a çıkar hatta oda yetmez daha da arttır tavsiyesinde bulunuyordu...
özellikle caligarinin ilk sürümlerini hatırlıyorum... renkli butonlar, 2 tıkla nesne üretmeler vs... sanki çocuklar için yapılmış gibiydi
pc'de ekran kartını 512kb'tan 1mb'a upgrade edince... hızını (!) teyit etmek için windows dizinine girip (o dönemde en kalabalık klasörlerden bir tanesi) dir (bildiğin dir komutu) çekmiştik... dosya listesi fişek hızında ekrana dökülünce... üstüne ohaaa çekmiştik