Gönderen Konu: RigMesh - Modellemeye yeni bir yaklaşım  (Okunma sayısı 6963 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
RigMesh - Modellemeye yeni bir yaklaşım
« : Mayıs 13, 2012, 14:46:22 ÖS »


It is sketch-based, meaning that you create shapes by drawing the
silhouettes of parts.
The parts are automatically rigged with bones and skin weights.
You model by attaching parts together (merging) and cutting them apart.
You can also pose and deform the model or its parts with inverse kinematics.

RigMesh is a research prototype, so it lacks most of the "polish" of
commercial software.

You can download RigMesh, which includes a README describing its key
bindings, here: http://dl.dropbox.com/u/4964558/rigmesh_v1.0.zip


  • 3D Generalist

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: RigMesh - Modellemeye yeni bir yaklaşım
« Yanıtla #1 : Mayıs 13, 2012, 19:50:17 ÖS »
tam zbrushlık bir teknoloji :)
     yakında satın alırlar kesin yada benzerini adapte ederler...

+ + +

video izlerken aklıma geldi... eskiden organica vardı... ona çok benziyor sanki









http://www.imagine3d.org/modules/wfdownloads/singlefile.php?cid=6&lid=160
(organica ile yapılmış örnekler için, http://www.shaders.co.uk/graphics_factory/organica.htm)
« Son Düzenleme: Mayıs 13, 2012, 19:56:44 ÖS Gönderen: herbap »
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: RigMesh - Modellemeye yeni bir yaklaşım
« Yanıtla #2 : Mayıs 13, 2012, 20:53:19 ÖS »
beni bir anda 90'lara ışınladın...İlk kullandığım 3D yazılımlardan biri Imagine'di (Amigada)... Organica'da daha sonra çıkardıkları bir üründü...Imagine daha sonra PC'de yayınlandıysa da rakipleri Cinema4D, Caligari, LightWave ve Real3D kadar başarılı olamamıştı...

Rigmesh'e gelince, ilginç bir yaklaşım. Sadece modelleme değil, rigging konusunuda çözüyor. Görür görmez bende aynen senin gibi basemodel oluşturmak amacıyla Zbrush, Mudbox türü yazılımlara eklenebilecek bir özellik olarak düşündüm...Ofer Alon yeterince sundu...Ama Zbrush her zaman yeniliklere açık bir yazılım...İlerki sürümlerde benzeri bişey neden sunulmasın...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: RigMesh - Modellemeye yeni bir yaklaşım
« Yanıtla #3 : Mayıs 13, 2012, 21:41:08 ÖS »
pis ışınlarım :) dur bende geleyim

imagine, varolan yapısı ile kullanımı müthiş zor bir yazılımdı... saydığın diğer yazılımlar (real3d hariç sayılabilir) daha modern arayüze sahip ve kolay kullanım deneyimi sunuyorlardı... real3d'de esnekliğinden kazanıyordu

hiç unutmam, ağabeyim silindir ve toruslardan bir tane bisikleti güç bela modellemiş... yarım saattede opengl preview tadında render almıştık... ama ne render... havalara uçmuştuk... vay be, biz ne yaptık diye

karışımızdaki bilgisayarcı arkadaşta 3 günlük real3d render'ı sonunda ultrahiper realistik bir cam küre render ettiğini ballandıra ballandıra anlatıyordu...

amiga (amiga500) yıllarında real3dye sulanırken... üsküdardaki bilgisayarcı da senin 512kb ram yetmez buna iyisi 1mb'a çıkar hatta oda yetmez daha da arttır tavsiyesinde bulunuyordu...

özellikle caligarinin ilk sürümlerini hatırlıyorum... renkli butonlar, 2 tıkla nesne üretmeler vs... sanki çocuklar için yapılmış gibiydi

pc'de ekran kartını 512kb'tan 1mb'a upgrade edince... hızını (!) teyit etmek için windows dizinine girip (o dönemde en kalabalık klasörlerden bir tanesi) dir (bildiğin dir komutu) çekmiştik... dosya listesi fişek hızında ekrana dökülünce... üstüne ohaaa çekmiştik
« Son Düzenleme: Mayıs 13, 2012, 21:44:24 ÖS Gönderen: herbap »
  • 3D Generalist

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: RigMesh - Modellemeye yeni bir yaklaşım
« Yanıtla #4 : Mayıs 14, 2012, 09:51:51 ÖÖ »
3ds çok kısıtlı ve eskide kalmış bir format... en basitinden 65k yüzey sınırı var... fazlasını desteklemiyor
olsa olsa OBJ / FBX gibi bi formatta çıkış vermesi lazım ama zaten yazılım henüz prototip olduğu notu düşülmüş...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı sfmst

  • Üye
  • **
  • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
    • http://mafi3d.blogspot.com/
Ynt: RigMesh - Modellemeye yeni bir yaklaşım
« Yanıtla #5 : Mayıs 14, 2012, 11:57:46 ÖÖ »
zipli dosyada eksikmi var ben çalıştıramadım

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: RigMesh - Modellemeye yeni bir yaklaşım
« Yanıtla #6 : Mayıs 14, 2012, 12:58:18 ÖS »
Çalışmasında bir sorun yaşamadım...

Dökümanında yazdığı gibi, Microsoft Visual C++ runtime bilgisayarınızda kurulu değilse, aşağıdaki sayfadan indirip kurmanız gerekiyor...

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?displaylang=en&id=5555
  • 3D Generalist

Çevrimdışı sfmst

  • Üye
  • **
  • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
    • http://mafi3d.blogspot.com/
Ynt: RigMesh - Modellemeye yeni bir yaklaşım
« Yanıtla #7 : Mayıs 14, 2012, 13:14:37 ÖS »
teşekkürler LW3D

Çevrimdışı Positive ~ Emre

  • Üye
  • **
  • İleti: 714
    • Profili Görüntüle
    • Portfolio
Ynt: RigMesh - Modellemeye yeni bir yaklaşım
« Yanıtla #8 : Mayıs 14, 2012, 17:54:31 ÖS »
Hoşuma gitti bu yöntem. İndirip biraz kurcaladım ama arayüz çok kullanışsız geldi. Demo videosunda nasıl öyle rahat modelleme yaptığını anlamadım. Umarım peşini bırakmazlar ve ilerde organik başta olmak üzere modellerin kabalarını çıkarmak konusunda iş sürecini bir hayli hızlandırıcı hale sokarlar. Hele bir de ücretsiz olursa yeme de yanında yat.