İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Hakan Abbas

Sayfa: [1] 2 3 ... 17
1
Tamamlanmış Çalışmalar / 2D / Ynt: AkınYaman İllüstrasyon
« : Temmuz 22, 2019, 14:43:16 ÖS »
Gayet başarılı işler. Emeğinize sağlık...

2
Animasyon Çalışmalarınız / Ynt: Metin Akçakoca Reel 2019
« : Temmuz 19, 2019, 20:20:24 ÖS »
Emeğinize sağlık. Güzel çalışmalar...

3
Programcılık/Script / Ynt: Particle Effect Studio
« : Mart 06, 2019, 20:20:25 ÖS »
Teşekkür ederiz Özlem Hanım.

4
Programcılık/Script / Particle Effect Studio
« : Mart 03, 2019, 18:30:06 ÖS »
Görseller (resim/fotoğraf) özellikle günümüzde yaşamımızda önemli bir yere sahiptirler. Farklı cihazlarla (fotoğraf makinesi, cep telefonu vb.) üretildikleri/çekildikleri andan itibaren oldukları gibi muhafaza edilebildikleri gibi sonrasında üzerlerinde oynanarak farklı şekillerde etkiler de oluşturulabilir. İşte bu aşamada devreye Dijital Görüntü İşleme (Digital Image Processing) girmektedir ve bilişim alanında çok önemli bir yere sahiptir.

"Particle Effect Studio" projesindeki genel amaç sadece yazılım araçlarının, framework’lerin veya hazır çözümler sunan eklentilerin marifetleri doğrultusunda bir uygulama geliştirmek değildir. Aksine temel yazılımsal araçlar kullanılarak en temel seviyeden (pixel bazlı) işlemlerle sonuca ulaşabilmektir.

Projedeki temel amaç ise; bazı parçacık efektlerinin görsel ve parametrik olarak gerçekleştirilebileceği bir uygulama geliştirmektir. Proje kapsamı genişlemekle birlikte şimdilik yağmur (rain), kar (snow) ve lens blur (bokeh) efektleri detaylı olarak incelenmiş ve gerçekçi sonuçlar elde edebilmek amacıyla işin temeline olabildiğince inilmeye çalışılmıştır. (Öğrencilerim tarafından)

Yapılan çalışmada parçacıklar özel olarak geliştirilmiş algoritmalarla farklı özelliklerde sıfırdan oluşturulabilmektedir. Ayrıca dinamik olarak üretilen parçacıklara çeşitli şekillerde hareket edebilme yeteneği de kazandırılmıştır. Normal şartlarda görsellere bu türden etkiler (efektler) ücretli/ücretsiz bazı profesyonel yazılımlar ve eklentiler aracılığı ile elle (manual) veya otomatik olarak gerçekleştirilirler. Çoğu durumda kullanıcılar bu efektleri hazır olarak kullanırlar ve işin arka planında gerçekleşenler hakkında bilgi sahibi değildirler.



5
Şahsınızın ve tüm ekibin emeğine sağlık.
Başarılı bir çalışma olmuş. Tebrik ederim.

6
Aynen öyle.
Bu türden kişiler bahsettiğiniz gibi işlerin bu denli farklı noktalarına dokunup karşısındakileri doğru/yanlış yönlendiremeseler ne fazla popüler olabilirlerdi ne de zengin. Pek doğru olmasa da bu bile başlı başına bir kabiliyet...

Konuya dönecek olursak; Yapay Zeka (AI) uygulamalarının belli bir noktadan sonra (derinlik) ciddi anlamda öngörülemezlik sorunları oluşturduğu bir gerçektir ve bu durum AI alanında gerçekten alın teri dökmüş kimselerce bilinen bir gerçektir. Aşağıdaki linkte dünyaca ünlü ve güçlü bir ses/müzik codec' inin (LA) geliştiricisinin bu konudaki yorumu bulunmakta. Buna benzer şekilde daha pek çok yorum bulabiliriz.

http://www.lossless-audio.com/theory.htm

Most of La's filters are based on these ideas. It might be clear to the reader that a predictor using such an array as input is in some ways similar to a neural network. This is true, and one can transfer some principles involved in neural networks to the predictor. However, in my experience actual neural networks tend to perform relatively badly, and speed is obviously also an issue when using them.

7
Şöyle bir ayrım yapalım;
Elon Musk aslen bilişim ve diğer birçok alana ilgili bir yatırımcı. Eskiden yazılımla biraz uğraşmışlığı var. Yani işlerin asıl emek ve bilgi gerektiren arka planlarına dair fazla bir potansiyeli bulunuyor. Ki bu işlerin arkaplanı matematiksel olarak fazlaca spesifiktir ve sadece yazılım işi değildir. Parası olduğu ve popüler bir kişi olduğu için de zaman zaman fikirleriyle çoğu kimseyle (özellikle akademisyenlerle) karşı karşıya geliyor. Yani özetle Musk patron ise Google AI Departmanı Başkanı işleri ve işleyişi iyi bilen işçi diyebiliriz.

Makinelerin asıl üstün yönleri insanlara göre hızlı işlem yapabilmeleridir ve bu özelliklerinden dolayı da bazı alanlarda üstünlükleri doğaldır. Süper işlemciler bir yana ilkel hesap makineleri bile bizlerden hızlı 4 işlem yapabilirken...

Musk' ın verdiği örnekler bildiğimiz şeyler ve sadece işin sonuç kısmına odaklanıyor. Tüm patronlar gibi... Halbuki işlerin derinliklerine girildikçe AI ile nelerin yapılabileceği ve yapılamayacağı tecrübe edilmektedir ve haberde de bunun bir örneği bulunmakta aslında.

9
Yapılan çalışmada standart olarak belirlenen fazla sayıdaki örnek veri seti işlenerek (Deep Learning) sonrasında çeşitli genetik algoritmalarla yani "kaba kuvvet yöntemleri" ile ortaya ucube bir şey çıkmış. Çok daha iyi sonuçlar da olabilirdi ancak olsa bile bu onun bir sanat eseri olduğu anlamına asla gelmez.

Yukarıda da denildiği gibi "onu yapan bir ruhun olması ve yaşam biçiminin de buna paralel gitmesi" noktası eksik. Yapay zeka sistemleri aslında "aptal sistemlerdir" ve öyle kalmaya da devam edeceklerdir. İster adına "Deep Learning" ister "Machine Learning" istenirse başka bir şey denilsin durum budur...

Bu konular şu aralar fazlaca revaçta olduğundan bu türden haberler biraz danışıklı döğüştür ve içerisinde her zaman reklam barındırırlar.

10
Emeğine sağlık.
Fragmandan izlediğim kadarı ile başarılı bir çalışma olmuş.

11
Sohbet / Ynt: open source programların sırrı ne?
« : Ekim 22, 2017, 21:05:38 ÖS »
Farklı lisans tiplerinde Opensource veya Ticari yazılımlar geliştirilirken çeşitli yazılım dilleri ve framework' ler kullanılır. Bunların hepsi performans üzerinde önemli etkenlerdendir. Ancak daha önemlisi bunları verimli ve etkin şekilde kullanabilen kişilerdir (programcılar).

Open Source yazılımların kaynak kodları açıktır ve projenin büyüklüğüne göre belli bir grup (bazen yüzlerce) tarafından geliştirilirler. Projenin gücü geliştiricilerin marifetleri doğrultusunda belirlenmektedir. Kendi aralarındaki yardımlaşma ve bilgi paylaşımı güçlüdür.

Kapalı kaynak kodlu yazılımlarda kodlar açıkta olmadığından ancak belli kişi veya kişiler tarafından geliştirilirler. Bu yüzden sadece ilgili kişilerin marifetleri ve yetenekleri doğrultusunda gelişim sağlanabilir.

Ticari yazılım geliştiren firmalar ilgili konularda olabildiğince yetekli kimseleri tercih ederler. Gerekli teknik desteği ve garantiyi de sunmak zorundadırlar. Open source yazılımların takımlarına bakınca da yetenekli kimseler bulunmaktadır. Fakat çoğu durumda bu kişilerin tamamının tam zamanlı olarak ilgili işe zaman ayırmaları zordur. Çünkü gönüllü geliştirilen ve çoğu durumda yapılan ufak bağışlarla idare edilen bir yapı mevcuttur. Tam teknik destek ve garanti gibi şeyler beklenemez. Ancak kullanıcın oluşturdukları çeşitli forumlar dönüt ve bilgi paylaşımı için kullanılmaktadır.

Open source oldukça başarılı çalışmalar mevcuttur. Fakat kaynak kodlar ulaşılabilirdir ve isteyen kişilerin elde edebilmeleri mümkündür. Buradan esinlenerek ticari yazılım geliştiren diğer firmaların ihtiyaç duymaları halinde zaten halihazırda nasıl işlediği ve nasıl geliştirildiği ortada olan bir opensource çalışmayı incelemeleri, fikir edinmeleri, hatta kendi bünyelerinde (opensource lisans türüne göre) eklentiler yapmaları (legal/illegal) ve daha iyi şeyler türetmeleri elbette olasıdır. Alternatiflerine göre farklı açılardan geride olan ticari yazılımlar zaten hayatta kalamazlar. Opensource türevlerine göre belli artıları olmak zorundadırlar.


12
CG Dünyasından Haberler / 3D-Coat 4.8
« : Eylül 28, 2017, 13:04:59 ÖS »

14
CG Dünyasından Haberler / Blender 2.79
« : Eylül 17, 2017, 12:39:38 ÖS »

15
Render Sistemleri / Ynt: Redshift time trial
« : Ağustos 17, 2017, 21:43:26 ÖS »
Projelerin neyi kapsadığına bağlı olarak donanımsal tercihlerde değişiklikler olabilir. Elbetteki burada fiyat/performans değeri de önemlidir. Render için konuşacak olursak GPU tabanlı render kullanılacaksa doğrudan ekran kartının güçlü olması gerekli. Eğer CPU tabanlı render ile ilerlenecek ise güçlü CPU gerekli. (hybrid çözümler de bulunmaktadır) Yeterli miktarda ve hızlı RAM ler ile depolama için artık yeni nesil SSD/NVMe birimleri tercih edilmelidir.

CPU render dışında kalan çok daha fazla süreç için de belirleyicidir. Şahsen yeni nesil AMD Ryzen (threadripper) CPU ailesi fiyat/performans açısından şu an mükemmel... Ekran kartları için maalesef NVIDIA dan (CUDA) başka alternatifler olsa bile henüz yeterli değil. AMD GPU lar için gerekli OPEN CL desteği kısıtlı. İlerleyen dönemde neler olur bilemiyoruz. (AMD VEGA ?)

Özetle workstation lar biraz pahalıdırlar ama normal toplama sistemlere nazaran daha stabildirler. Ancak donanımını uyumlu ve güçlü parçalardan toplayabiliyorsan workstation' a pek gerek kalmayacaktır. Daha az maliyete benzer performanslar elde edilebilir.



16
Render Sistemleri / Redshift time trial
« : Ağustos 17, 2017, 13:50:05 ÖS »
Redshift ilk versiyonundan beri takip ve takdir ettiğim GPU tabanlı kaliteli ve çok hızlı bir render motorudur...


17
CG Dünyasından Haberler / Cosmos for Maya
« : Haziran 15, 2017, 00:23:24 ÖÖ »

18
CG Dünyasından Haberler / Blender 2.78’s new Grease Pencil features
« : Haziran 14, 2017, 21:05:37 ÖS »
Harika bir özellik...



20
CG Dünyasından Haberler / Faceware Live 2.5
« : Mayıs 28, 2017, 14:05:33 ÖS »
Realtime markerless facial motion capture system.



Sayfa: [1] 2 3 ... 17