Ben çok da fazla kafa yormadım ve vakit harcamadım, kabullendim durumu diyeyim. "Maya kullanacaksan Nvidia chipset, Backburner kullanacaksan Intel" diye motto belirledim kendime.
Fiyat/performans olarak Maya/Backburner kombinesinde Intel geçiyor epeyce. Şu anda test notlarımı bulmaya kasmadığım için tam değer veremeyeceğim, ancak bazı job'larda neredeyse yarı yarıya fark ettirdiği bile olduktan sonra, hiç bir help dosyasında, AMD forumunda da cevap bulamadıktan sonra sadece kabullendim durumu.
Kafamda, bu saatte şöyle bir benzetme oluştu: Intel aile babası sedanı, AMD eski kasa Honda Civic HB. Intel daha pahalı, ama her işe koşabiliyoruz (tatile git bagaj doldur, 2.0 motorla görece hızlı kalkış yap, bütün çocukları ve oyuncakları kabini içine sığdır vs). AMD ise çılgın overclocklar (motor modifiyeleri) ile deli hızlı bir işlemci olabiliyor, ama gel gör dükkandan aldığın kutuyu açınca bir hüsran yaşa (aynı fabrika çıkış Civic HB'ye binmek gibi).
Hayatımda iki farklı zamanda AMD aldım; birisi oyun bilgisayarına idi (birbuçuk sene içinde değiştirme ihtiyacı hissettim) diğeri de renderfarm node'u için (çevire çevire test ettikten sonra olmaz bu işdedim). İki sefer de fiyat olarak daha düşük olduklarından "Lan acaba daha az paraya iyi (iddia edilen) performans alabilir miyim?" dedim. Ama sanıyorum ne kadar ekmek o kadar köfte...
Sizin durumunuz tabii tek node renderda normal performans, multi-node render'da sürünen performans. Tek tahminim, multi-node render'da kullanılan "kodlar" AMD ile iyi anlaşamıyorlar.
TL;DR: AMD'nin ucuz olmasının bir sebebi var.