1
Sohbet / Ynt: "Hyper casual" oyun sektörü game artisti değersizleştirip ötekileştiriyor mu?
« : Eylül 14, 2020, 23:09:59 ÖS »Sizce de "hyper casual" oyun sektörü game artisti değersizleştirip ötekileştirmiyor mu?
Birbirinin çakması olan, sanat yönetiminin, çizim ve 3d yeteneklerinin hiçe sayıldığı, içinde texture bile olmayan,küp ve top zıplattığınız,tamamen verilere, performansa dayalı ve en çokta oyuncunun cebindeki paraya odaklanmış leş bir sektör oluşmadı mı sizcede?
Özgün olmayan oyunlarıyla milyar dolara satılan yerli oyun firmasının haberi duyulduktan ve "bu iş çok kazandırıyormuş aga" söylentileri yayıldıktan sonra ortam bi anda inşaat ve müteahitlik firmalarından bozma startup oyun firmalarıyla doldu.Açık konuşalım bu firmaların sahiplerinin günlük hayatlarında oyun falan oynadığını hatta oyun ve oyunculuk kültüründen bihaber olduğunu düşünüyorum.İşin kötüsü yıllardır kaliteli oyunlar üretmeye çabalayan firmalarda bu trendin peşine takıldı.
Bu tip firmalara başvuran kalifiye 3d artistlere resmen vasıfsız eleman hatta çöp muamelesi yapılıyor.Teklif edilen ücretlerde 2000-2500 tl gibi komik rakamlar yada yıl sonu kardan pay vereceğiz palavrası.
Ha bu arada portfolyo olduğu halde test çalışması istenmesi sonra bir kulp bulup olmadı kardeş demek standart PR faaliyeti olmuş bu şirketlerde.
İşin kolayını da bulmuşlar.Özel üniversitede öğrenci olan adamı bedavaya çalıştırmak varken neden kalifiye artiste kalifiye maaş ödensin ki. Zaten assetler stok sitelerinden bedavaya yada biraz pahalısına bulunuyor, game artistin degeri yazılımcının yanında ne ki.
Ayrıca deneyimsiz olup 3d modelleme,texture,uv konusunda uzmanlaşmak isteyen bir 3d artist adayı texture hatta ışıklandırma bile kullanılmayan projelerde nasıl kendini geliştirecek onuda merak ediyorum.
Taleworlds gibi cesaretli firmaların ülkede çoğalması dileğiyle.
HyperCasual oyun mu yapıyorlar bilmiyorum ama geçenlerde bir Mobil Oyun yapımcısı ile görüşmüştüm discordtan. Adama iş akışlarımı falan gösterdim üstünkörü normalde yaptıklarımı çok fazla insanlara göstermem görenlerde hayranlıklarını dile getirirdi adam benim modellere baktı baktı senin iş akışı bize pek uymaz dedi. Dedim size uyan nedir dedim öğrenir altından kalkarız falan yaptım. Sonra öğrendim ki iki küp low poly binalar v.s. Oturdum hypercasual şehir seti hazırladım yayınladım linkedinde görüp yazmış tekrar görüşelim diye.. Direk ikile dedim. Söylediğin konuya katılıyorum. 3D Artistlik adı üstünde artislik. Game Artistlik işin içine biraz daha oyun literatürünün girdiği daha değişik bir artislik. Hyper Casual biraz daha pratiklik barındırıyor. Ben gördüğümde dağ fare doğurdu demiştim.