Sayısal Görsel Efekt ve Bilgisayar Grafiği Forumu - SineFX
Teknik Konular => Programcılık/Script => Konuyu başlatan: bikey - Ocak 18, 2015, 12:30:52 ÖS
-
Selam arkadaslar,
Rigging icin bir Toolset hazirlamak istiyorum (Maya).
Bu projede yardim etmek isteyen varmi?
Teşekkür ederim
-
Bence çok güzel olmuş. Control curveler eklemeyi düşünüyor musunuz?
-
https://www.dropbox.com/s/k3hzuatypohds2g/Rigging.py?dl=0
Update: 28.01.2015 Rigging bölümü yüklendi.
Update: 02.02.2015 Orient Joint yüklendi.
Update: 05.02.2015 dockable window ve XRAY yüklendi .
Update: 06.02.2015 AutoRig bölümü bitti
Update: 10.02.2015 IK_Handle Arm ve Leg yüklendi
Update: 11.02.2015 Joint Size ve Curve Leg yüklendi
Arkadaslar projenin ilk bölümü bitti. Sira Curve ve IK lerde.
Fikirlerinz icin tesekkürler.
-
https://www.dropbox.com/s/k3hzuatypohds2g/Rigging.py?dl=0
arkadaşlar toolbox bayağı ilerledi.
denemek için Characteri olan varmı?
-
Eline sağlık.
Özellik ekledikçe basitte olsa bir ufak demo hazırlayıp paylaşabilirsen deneyip öneri ve buglarla ilgili yorum yapılması mümkün olurdu. Bu haliyle çözmek biraz güç.
Bu arada sanıyorum iskelet boyutunun "Joints size" gibi bir slider'la ayarlanmasını sağlayacak bir özellik koyacaksın. Default halinde iskelet epey büyük geliyor sahneye, yaklaşık "53.5" birim çıkıyor. "1.70" yaparsan en azından başlangıç halinde ideal insan ölçüsüne yakın başlamış olur iskelet.
Kolay gelsin.
-
Selam turx,
Character Size ayarlanmasını yükledim.
inşallah olmuştur.
https://www.dropbox.com/s/k3hzuatypohds2g/Rigging.py?dl=0
-
Güzel bir başlangıç olmuş, emeğine sağlık. Yol epey uzun.
Dikkatimi çeken bir kaç noktayı belirteyim.
* İskelet oluşturma işleminde eğer modelde önceden rig veya iskelet mevcutsa model dahil bunlar yok oluyor. Sadece model varsa bir sorun yok.
* Varsayılan şeklinde IK lerde sorun görülüyor (Pole). Kolların ve bacakların başlangıçta (T Pose) düz/dik değilde açılı durması ileride bazı extra işlemlere sebep olabilir.
* IK/FK için ayrı jointler düşünülmüş, aynı joint hiyerarşisi içerisinde de rahat halledilebilir.
Kolay gelsin.
-
Selam Hakan,
ik/fk lara başlamadan önce iskelet bölümünü dogru yapmak istiyorum.
bazi seyleri tamamladim, insallah olmustur.
-
Selam Arkadaşlar,
PoleVector kemik yönlerini düzeltim.
inşallah olmuştur.
https://www.dropbox.com/s/k3hzuatypohds2g/Rigging.py?dl=0
-
Sorun çözülmüş bikey. Devamı için kolay gelsin.
-
Selam Arkadaşlar,
ilk adımlar bitti.
Lütfen gönülü arkadaşlar denesin :)
https://www.dropbox.com/s/k3hzuatypohds2g/Rigging.py?dl=0
-
Kol ve bacaklardaki Pole sıkıntısını el ve ayak bileklerini rotate ederken görebiliyoruz. Burada parent/child ilişkisi yerine ilgili control ler için birer group belirleyip point constraint kullanılabilir.
Spine için sadece twist çalışmıyor. En kısa yoldan ilgili parametreleri istenen controllere birer custom parameter atayarak ilişkilendirilebilir veya spline IK yerine farklı bir çözüme de gidilebilir.
Kolay gelsin.
-
Selam Hakan,
bacaklara reserveFoot yükledim.
insallah bacaklardaki sorun gitmisdir.
https://www.dropbox.com/s/k3hzuatypohds2g/Rigging.py?dl=0
-
Merhaba.
* Ekte resimlerle göstermeye çalıştım. Öncelikle reverse foot çalışıyor. Standart joint metoduyla yapılmış.
* Auto rig kısmında tümü aynı anda seçilirse hata veriyor. Bu yüzden spine çalışmıyor. Ancak ayrı olarak ( spine ayrı, arm ve leg ayrı ) oluşturulursa sorun kalmıyor. Bu kısım önceden sorunsuz çalışıyordu, sanırım eklenti yapılırken gözden kaçan ufak bir bug oluşmuş.
* Elbow ve knee için sorun devam ediyor. Hiç parent veya contraint kullanılmasa da olur. knee control için parent constraint yerine point olması daha doğrudur ve rotate den etkilenmez.
Kolay gelsin.
-
Merhaba Hakan,
insallah olmustur.
https://www.dropbox.com/s/k3hzuatypohds2g/Rigging.py?dl=0
-
Dizler de aynen dirsekler gibi çalışırsa sorun kalmıyor. Şu an ayaklar hareket ettirildiğinde resimdeki gibi sorun mevcut.
-
Selam Hakan,
Ayaklarda olmustur :)
Bir characterde deneme imkanin varmi?
-
Düzelmiş :)
Spine için önceden de belirttiğim gibi Twist de çalışırsa çok daha güzel olacaktır.
Ayrıca Hip sadece belden aşağısını kontrol etmeli. Şu an root gibi davranmakta...
Karakterde deneme imkanımız elbette var, orası sorun değil. Ancak biraz daha ilerlenebilirse o zaman denenmesi daha doğru olacaktır. Benim de şu anki yoğunluğum hafifler. Çünkü rigin her güncellenmesinde skin işleminde de modifiyeler gerekecektir. En azından shoulder, neck, head, FK arms da bitmeli. Bahsettiğim Spine twist ve hip de güncellenmeli. Sonrasında gerçek bir karakterde dener görürüz. Söz..
Emeğine sağlık, iyi gidiyor.
-
Selam Arkadaşlar,
uzun zaman sonra Toolbox'a devam edebildim.
Denemek isteyen Arkadaşlar, Lütfen yorum yapsınlar.
tsk
https://www.dropbox.com/s/k3hzuatypohds2g/Rigging.py?dl=0