Sayısal Görsel Efekt ve Bilgisayar Grafiği Forumu - SineFX

3D Yazılımlar => Diğer 3D Yazılımlar => Konuyu başlatan: brassi - Mart 02, 2012, 07:31:05 ÖÖ

Başlık: houdini 12
Gönderen: brassi - Mart 02, 2012, 07:31:05 ÖÖ
http://vimeo.com/37685262 (http://vimeo.com/37685262)

Bir dakika benmi yanlış anlıyorum;
80 kat daha az hafıza kullanımı, 150 kat(yoksa %50'mi) daha hızlı simulasyon. {bana her ikiside uyar}

yenilenmiş Flip fluid solver ile Naiad gibi bir şey var gibi duruyor önümüzde.
milyonlarca partiküle çıkabilme imkanı.
Bullet RBD solver.
Volume rendering.

Buna çok inanasım gelmiyor gerçide yenilenmiş SUPERHIZLI???!!! cloth solver.

e daha ne isteyelim.
Başlık: Ynt: houdini 12
Gönderen: mustafaaslan - Mart 02, 2012, 10:47:56 ÖÖ
Houdini her bir versiyonda çok büyük yol alıyor. 12 içinde herkes hevesle bekliyordu. Örnekler çok heyecan verici. Kullanıcıların taleplerini de ciddi manada dinlediklerinide gösteriyor aslında.
Başlık: Ynt: houdini 12
Gönderen: a_iverson - Aralık 12, 2012, 03:19:24 ÖÖ
Houdini nasıl bir program tam çözebilmiş değilim. Değişik bir şey. Modelleme falan tam yapılamıyor sanırım. Mimari ve iç dekorasyon modelleme falan yok sanırım. Sadece animasyon gibi duruyor. Yanlış mı anlamışım ?
Başlık: Ynt: houdini 12
Gönderen: Ishmael - Aralık 12, 2012, 06:14:49 ÖÖ
houdini'nin sektorde kullanilmasini saglayan ana ozellikleri dinamik simulasyon,parcacik efekti ve fluid similasyon'u konusunda cok gelismis ve ustun bir yazilim olmasidir.ayrica ek olarak character rig ve animasyonu yapmak icinde gelismis araclara sahiptir.houdini'de tabiki modelleme de yapılıyor ve bunun icin olmasi gereken tum araclar programin icinde mevcut ama tabiki tercih meselesidir yine diye cumlemin basina ekleyip mimari modelleme icin houdini kullanmanin pek akil isi olmadigini belirteyim...:)

http://vimeo.com/55315276 (http://vimeo.com/55315276)
Başlık: Ynt: houdini 12
Gönderen: osman safi (herbap) - Aralık 12, 2012, 11:42:44 ÖÖ
houdini daha fazla kontrol veriyor simülasyon üzerine... ama sahne setup'ı realflow'a göre daha zor

+ houdini ile simülasyona kasarken beynimizin kaçta kaçını ne kadar hızlı kullanacağız tartışılır :)
Başlık: Ynt: houdini 12
Gönderen: Hakan Abbas - Aralık 12, 2012, 13:42:10 ÖS
Houdini nin halihazırda belirgin performans problemleri mevcut. Lakin Houdini kullanan kimseler genelde studio ortamında anormal sistemler kullandıkları için bu farkı hissetmezler. Aksi halde o cenahta yer almamak için başka sebep kalmıyor.

H10 ve H11 sürümlerinde de denemeler yapan biri olarak H12 deki 150x hızlı kısmını ben gerçekten göremedim. Bunlar sidefx.com da yazan mukayese verileri.

http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2005&Itemid=66 (http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2005&Itemid=66)

Fluid/dynamics işlemleri için ya entegre hızlı çözümler ya da özelleşmiş yazılımlar kullanılması bence daha verimli.
Başlık: Ynt: houdini 12
Gönderen: Ishmael - Aralık 12, 2012, 18:25:54 ÖS
http://vimeo.com/44869114 (http://vimeo.com/44869114)

kaankapar bundan bahsediyorsun sanirsam..eger max kullaniyorsan videoyu hd izleyip dreamscape ayarlarini gorebilirsin.bu sahnedeki foam procedural degil bitmap ile yaptim daha pratik oldugu icin. :) ama ds ya da fr ocean'daki araclari kullanarak foam olusturmak daha saglikli ve daha tatminkar sonuc verir bunu belirteyim.

onerilerim 3ds max uzerinden olacak..

nasil birsey yapmak istiyorsun bilmiyorum ama hangisi ile daha iyi yapilirin cevabi houdini.cunku houdini'de sirf bu is icin araç var "houdini ocean toolkit" adinda.bunun disinda realflow'da realwave ozelligi ile ocean surface olusturabilirsin ama bence realwave ile bunu yapmak pek kullanisli degil cunku rf ile olusturulmus yuksek scale degerlerine sahip bir realwave calisma sirasinda zorluk cikarabilir.bunun yerine ocean surface olusturmak icin final render ocean ya da hot'un max icin olan versiyonu veya dreamscape kullanabilirsin.bu araclar cok daha kullanislidir.realflow ile de eger sahnede olmasini istiyorsan foam vs. olusturabilirsin.ya da bunu particle araclari ile de halledebilirsin.hicbirini kullanmak istemiyorum diyorsan da precedural yontemler ile max icinde halledebilirsin.mesela yuksek segmentli bir plane'e noise modifieri atayip sonra buna displace modifiyeri ekleyip degerleri anime edilmis smoke map ile gayet tatminkar bir deniz vs yuzeyi elde edebilirsin.sahader icinse mentalray in lume ocean shaderi ile de cok iyi neticeler alinabiliniyor.tabi cok fazla deneme yapmak gerek..

bence en tatminkar yontem ocean icin finalrender ocean ve ocean surface'i kullanman.su yuzeyinde gemi felan olacaksa bunu olusturacagi kopugu vs yapmak icin ise pflow ve krakatoa kullanman.cok gercekci olmasini istiyorsan bu kisimda realflow kullanman gerekebilir.ama cok fazla closeup renderler olmayacaksan pflow ve krakatoa isini gorecektir diye dusunuyorum.
Başlık: Ynt: houdini 12
Gönderen: Ishmael - Aralık 13, 2012, 12:52:24 ÖS
bildigim kadari ile realflow ram ve cpu ya dayali simulasyon yapior.yani ne kadar fazla ramin varsa particle sayisini o kadar artirabiliyorsun.cpu ne kadar guclu ise de o kadar hizli render aliyorsun rf'da..houdini kendi icinde gpu kullanarak fulid simulasyonu yapiyor.maya da var gpu'ya dayali fulid simulasyonu..max icinse glu3d adinda bir plugin var gpu kullanarak simulasyon yapan..ama rf gibi eklentilere gore low level bir plugin fakat hizli cozumler uretmek icin gayet pratik.

real flow'u rahat rahat kullanmak ve limitlerini zorlamak icin en az 32 gb ram ve dual xeon E5 2690 (16 core / 32 thread) islemci almak lazim..:)
Başlık: Ynt: houdini 12
Gönderen: Blacker - Aralık 13, 2012, 13:14:52 ÖS
houdin 12 videosunda bazı ipuçlar var ilk başta yanan iskele şeklinde binayı gösteriyor heycanladırıyor.arkasında script ekranı, arkasında supermicro workstation ve node panelleri denklemi kurarsak,o binayı yakabilmen için  iyi script bilgisi+workstation+node base tecrübesi =150 kat hızlı işlem.yanlışmı anladım acaba yoksa bende gözüme kestirmiştim  houdini
Başlık: Ynt: houdini 12
Gönderen: a_iverson - Şubat 17, 2013, 00:54:23 ÖÖ
'' Procedural modeling '' nedir arkadaşlar ?
Başlık: Ynt: houdini 12
Gönderen: a_iverson - Şubat 17, 2013, 01:28:51 ÖÖ
Teşekkürler ama ingilizcem yeterli değil anlamam için :)
Başlık: Ynt: houdini 12
Gönderen: a_iverson - Şubat 28, 2013, 16:44:59 ÖS
Houdini kullanan varsa kötü bir haber olabilir onlar için. Artık 32 bit için Houdini çıkarmayacaklarmış.