Çok iyi olmuş video Brassi. Houdini' nin çalışma mantığı bu tarz pratik uygulamaları anlatırken çok daha net anlaşılabiliyor. Houdini' nin Node tabanlı yapısının ne kadar güçlü olduğunu bir kez daha görüyorum. Gerçi Maya' da node tabanlı ama genelde uraşılamayacak kadar "low level" bir node yapısı var. Çok basit bir node' un bile binbir çeşit connection' u sıralanıyor, basit işlemler için bile alakasını kurmak zorunda olduğumuz bağlantılar yorucu oluyor.
Zaten Maya' nın çalışma şeklide o değil. Klasik şekilde üstteki dropdown menüden komutu seçip uyguluyorsun, seçip uyguluyorsun. Anca belli durumlarda node tree'ye müdahele etmek ihtiyacı doğduğunda hypergraph' ı açıp ilgili bağlantıları düzenliyorsun. O da düzenlemeye halin varsa. Ecnebi mayacıların tabiriyle tam bi "spaghetti box".
Ama houdini' de node tree daima elinin altında ve sürekli node yapısını "işliyorsun." Node' ların düzenlendiği editörde o kadar kullanışlı ve basite indirgenmiş ki, ben senin tutorialı anlayabildiysem bunda o node yapısını, o akışı anlayabilmiş olmam büyük pay sahibi.
Ve mesela o node editördeki copy+paste işlemleri. O kadar güçlü bir olay ki. Bunu ben maya' da da yapmaya çalışıyorum, ama biraz kasıyor tabii ki.
Brassi, çok iyi bir tutorial olmuş, eline sağlık. Keyifle izledim. Aynısı maya' da nasıl yapılabilir diye de düşündüm. Geometrinin erimesi ya da yokolması konusunda kazma çözümler dışında bir çözümde getiremedim Maya' da. Particle' ları animate edilmiş texture emisyonuyla hallederizde geometriyi eksiltmeyi nasıl yaparız orjinal bir şekilde onu gece vakti pek akıl edemedim.