Yeni yılın ilk gıcık sorularını sorayım o halde.
Zb'de modeli aydınlatırken ışıkları açtığımızda ön izleme görmüyor muyuz? Sanki evvelki versiyonlarda vardı. En son 2009'da açmıştım galiba. Dahası, renkli ışık kullanmama rağmen modelde bir fark ve ışık yönü değişikliği göremiyorum. Sebep?
Render ayarlarını kurcalamadan bir turntable alayım dedim ve render bittikten sonra Zb arayüzde gezinemediğimi farkettim. Butonların üzerine gelince isimleri yazıyor, save yapabiliyorum ama model görüntüsü sabit kalıyor, çözüm olarak zb'yi kapatıp açıyorum.
Zbrush'ta iki malzeme türü var. "Material" menüsündeki büyük yuvarlak ikona tıkladığınızda karşınıza çıkan büyük listenin " "Quick Pick", "Matcap Materials" ve "Standard Materials" diye üç bölümden oluştuğunu görürsünüz.
- "Quick Pick" en son kullanılan malzemeleri gösterir.
- "Matcap Materials", renk ve doku bilgisinin yanısıra ışık ve specularity bilgilerinin de içine gömülü olduğu, Zbrush'ın özel malzeme türü. Matcap malzemeler, sahneye eklenen ışıklarla etkilenmez. Büyük ihtimalle sizin seçtiğiniz malzeme de bir Matcap malzemesiydi, o yüzden ışıklarla oynadığınız halde bir değişiklik göremediniz.
Sadece BPR render alırken, kullandığınız ışığın yönüne bağlı olarak malzeme üstünde oluşan gölgeler kullandığınız ışıkların yönüne göre belirlenmektedir. Matcap'in ışıktan etkilendiği tek nokta burası.
- "Standard Materials" ise ışık bilgisinin her yönüyle malzemeye etki ettiği malzeme türüdür. Işıklarda yaptığınız değişiklikler doğrudan önizleme görüntüsünde etkisini gösterir. (Renklendirmesi bitmiş bir model için SkinShade4 malzemesi turntable yaparken pratik bir şekilde güzel sonuçlar alabileceğiniz malzemelerden biri.)
Turntable sorunuza gelince, açıkçası yaptğınız işlemleri bilmediğim için problemin neden kaynaklandığını anlamadım. Kullandığınız sürümdeki bir bug'da olabilir.
Turntable oluşturma basamakları şu linkte güzel bir şekilde açıklanmış:
http://henningsanden.com/2013/05/11/zbrush-turntable/ Not: Yazdığım bilgiler ve verdiğim link son güncel sürüm olan Zbrush 4R6 için geçerlidir. Bundan sonra çıkacak sürümlerde farklılıklar olabilir o yüzden yazdıklarımı bunu göz önünde bulundurarak okuyun lütfen.