Gönderen Konu: ZBrush'a Yeni Başlayanlara Tavsiyeler  (Okunma sayısı 7918 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

osmanibiscrea

  • Ziyaretçi
ZBrush'a Yeni Başlayanlara Tavsiyeler
« : Aralık 29, 2014, 17:53:51 ÖS »
Öncelikle herkese merhaba;
Foruma yeni katıldım bu ilk konu ve ilk mesajım.
Konu başlığını okuyan birçok kişi hayal kırıklığına uğrayacaktır ama tavsiye vermeyeceğim tavsiye isteyeceğim :)

Profesyonel Grafik Tasarımcıyım ve uzun süredir 3D sanatlara ilgi duyuyorum.
3ds Max programı ile haşır neşir oldum ancak hiç ısınamadım.
Maya ile de kısa süreli bir ilişkimiz oldu :) nispeten daha çok alıştım.
Son olarak ise ZBrush programı ile tanıştım ve gerçekten sevdim.
Kendimi ZBrush ve Maya konusunda geliştirmek istiyorum.
Ancak ZBrush için kaynak bulmakta zorlanıyorum.

Bu konuda sizden tavsiye ve yardım bekliyorum.
Şimdiden Teşekkürler

Ekte ZBrush ile yaptığım ilk modellemeyi paylaşıyorum.
Kaplama ve Renklendirme konusunda kendimi geliştirmem lazım.
« Son Düzenleme: Aralık 29, 2014, 18:07:27 ÖS Gönderen: osmanibiscrea »



Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: ZBrush'a Yeni Başlayanlara Tavsiyeler
« Yanıtla #1 : Aralık 29, 2014, 20:10:23 ÖS »
Foruma hoş geldiniz. Sanırım Türkçe ders soruyorsunuz. Aslında kendi sitelerinden baksanız temel dersler mevcut. Çözümleyemediğiniz noktada buradan yardım isteyebilirsiniz. =) http://pixologic.com/zclassroom/homeroom/

Bazı derslerde neyi nasıl yaptı hızlı geçtiği için youtube derslere bakıyorum mesela. Aynı şeyi 2-3 kere tekrar edenler var bu anlamda o derslere denk gelmek de zaman alabilir. Siz en iyisi takıldığınız mevzuda mutlaka yazın. Birlikte araştıralım.
  • Illustrator

osmanibiscrea

  • Ziyaretçi
Ynt: ZBrush'a Yeni Başlayanlara Tavsiyeler
« Yanıtla #2 : Aralık 29, 2014, 21:41:36 ÖS »
Foruma hoş geldiniz. Sanırım Türkçe ders soruyorsunuz. Aslında kendi sitelerinden baksanız temel dersler mevcut. Çözümleyemediğiniz noktada buradan yardım isteyebilirsiniz. =) http://pixologic.com/zclassroom/homeroom/

Bazı derslerde neyi nasıl yaptı hızlı geçtiği için youtube derslere bakıyorum mesela. Aynı şeyi 2-3 kere tekrar edenler var bu anlamda o derslere denk gelmek de zaman alabilir. Siz en iyisi takıldığınız mevzuda mutlaka yazın. Birlikte araştıralım.

Cevabınız için çok teşekkürler.
Aslında Türkçe dersten ziyade doğru dersi arıyorum.
İngilizcede olsa Türkçe de olsa farketmez.
Sanırım en doğru ders anlatımı da kendi sitesinde olacaktır :)
Tekrar teşekkürler.

Mesela Cemre beyin anlatımını bulduğumda çok heyecanlanmıştım ( Kendisi şu anda Autovision'da çalışmaktadır) ama derslerin devamının olmadığını farkedince hayal kırıklığı yaşadım.
Yinede dersi paylaşayım faydası olur belki.
https://vimeo.com/25916491

Bugün hazırladığım bir çalışmayı daha aşağıda paylaşıyorum.
Ne dersiniz gittiğim yol yol mudur :)


« Son Düzenleme: Aralık 29, 2014, 23:38:52 ÖS Gönderen: osmanibiscrea »

Çevrimdışı Tual

  • Üye
  • **
  • İleti: 948
    • Profili Görüntüle
Ynt: ZBrush'a Yeni Başlayanlara Tavsiyeler
« Yanıtla #3 : Aralık 30, 2014, 09:42:14 ÖÖ »
çalışmana bakıp nasıl bir yol izlediğini bilmek zor lakin benim anladığım modeli çıkartmak için düşük subdiv kısmını hızlı geçip yüksek subdiv değerlerine atlama yapmışsın.
Düşük subdivlerde modeli çıkartmak anatomiyi çıkartmak için zorla bir de kesinlikle referans kullanmayı öğren kafadan hayal gücü ile bir yerlere varılmıyor.
  • 3D Generalist

osmanibiscrea

  • Ziyaretçi
Ynt: ZBrush'a Yeni Başlayanlara Tavsiyeler
« Yanıtla #4 : Aralık 30, 2014, 11:48:44 ÖÖ »
çalışmana bakıp nasıl bir yol izlediğini bilmek zor lakin benim anladığım modeli çıkartmak için düşük subdiv kısmını hızlı geçip yüksek subdiv değerlerine atlama yapmışsın.
Düşük subdivlerde modeli çıkartmak anatomiyi çıkartmak için zorla bir de kesinlikle referans kullanmayı öğren kafadan hayal gücü ile bir yerlere varılmıyor.

Aslında önce düşük olarak çalışıp hareket alanı kalmadığında yükseltiyorum ama daha acemiyiz tabi :)
Programa alışmak için antreman gibi düşünüyorum bu çalışmaları.
Video dersler ile beraber referans olayına da ağırlık vericem.
Teşekkürler

Çevrimdışı Blacker

  • Üye
  • **
  • İleti: 301
    • Profili Görüntüle
Ynt: ZBrush'a Yeni Başlayanlara Tavsiyeler
« Yanıtla #5 : Aralık 31, 2014, 18:03:24 ÖS »
mümkün olduğu kadar düşük polygon ve yüksek detay ve riglenebilir  bir model oluşturmak için izlenecek  yol ve yollar nelerdir..bunun formulu /tipsi trick/ fundamanteli nedir. :)

Çevrimdışı koraykocaturk

  • Üye
  • **
  • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
    • CHARACTER ART ONLINE PORTFOLIO
Ynt: ZBrush'a Yeni Başlayanlara Tavsiyeler
« Yanıtla #6 : Aralık 31, 2014, 19:15:45 ÖS »
ZBrush,Mudbox veya Sculpt yapılabilecek herhangi bir programla yüksek detay girdikten sonra herhangi bir topology programıyla poligon yapısının anime edilebilecek şekile uygun düzenlenmesi gerekir.Yeni oluşturulan poligon yapısının Uv map i çıkarıldıktan sonra kullandığınız programlardan uygun olanla Map ler Bake yapılır.Sonrasında Bake lenen mapler Lowpoly modele aktarılır.Detayları alacağınız map çeşitleri Normal , Bump ve Displacement dır.Normal ve Bump map Fake derinlik verir fakat displacement map yüksek poligon modelindeki gibi modelde derinlikler ve yükseltiler oluşturarak detayları bire bir aynı şekilde alırsınız.Sinema sektöründe uzun yıllardır kullanılır.Oyun motorlarında ise son yıllar kullanılmaya başlandı.
  • 3D Character Artist

Çevrimdışı Blacker

  • Üye
  • **
  • İleti: 301
    • Profili Görüntüle
Ynt: ZBrush'a Yeni Başlayanlara Tavsiyeler
« Yanıtla #7 : Aralık 31, 2014, 20:09:43 ÖS »
koray bey zbrush yada c4d sculpt hangisi seçmeli? ve topolgy için hangi programı önerirsiniz.

Çevrimdışı koraykocaturk

  • Üye
  • **
  • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
    • CHARACTER ART ONLINE PORTFOLIO
Ynt: ZBrush'a Yeni Başlayanlara Tavsiyeler
« Yanıtla #8 : Aralık 31, 2014, 21:41:22 ÖS »
Benim için ZBrush , başkası için Mudbox veya c4d olabilir yani kişiye ve el alışkanlığına göre değişen bir durum.Bence Zbrush.Topology için ise yine ZBrush, Topogun vb muadili bir program kullanabilirsin.Ben Maya kullanıyorum.
  • 3D Character Artist

osmanibiscrea

  • Ziyaretçi
Ynt: ZBrush'a Yeni Başlayanlara Tavsiyeler
« Yanıtla #9 : Aralık 31, 2014, 23:57:27 ÖS »
Benim için ZBrush , başkası için Mudbox veya c4d olabilir yani kişiye ve el alışkanlığına göre değişen bir durum.Bence Zbrush.Topology için ise yine ZBrush, Topogun vb muadili bir program kullanabilirsin.Ben Maya kullanıyorum.

Öncelikle çalışmalarınıza hayran kaldığımı belirtmek isterim.
Keşke sizin gibi bu konuda başarılı olan birisinden maya ve zbrush için dersler izleme fırsatımız olsa :)

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: ZBrush'a Yeni Başlayanlara Tavsiyeler
« Yanıtla #10 : Ocak 01, 2015, 01:56:10 ÖÖ »
Yeni yılın ilk gıcık sorularını sorayım o halde. :)

Zb'de modeli aydınlatırken ışıkları açtığımızda ön izleme görmüyor muyuz? Sanki evvelki versiyonlarda vardı. En son 2009'da açmıştım galiba. Dahası, renkli ışık kullanmama rağmen modelde bir fark ve ışık yönü değişikliği göremiyorum. Sebep?

Render ayarlarını kurcalamadan bir turntable alayım dedim ve render bittikten sonra Zb arayüzde gezinemediğimi farkettim. Butonların üzerine gelince isimleri yazıyor, save yapabiliyorum ama model görüntüsü sabit kalıyor, çözüm olarak zb'yi kapatıp açıyorum.
  • Illustrator

Çevrimdışı turx

  • Üye
  • **
  • İleti: 524
    • Profili Görüntüle
    • Insta
Ynt: ZBrush'a Yeni Başlayanlara Tavsiyeler
« Yanıtla #11 : Ocak 01, 2015, 08:02:32 ÖÖ »
Yeni yılın ilk gıcık sorularını sorayım o halde. :)

Zb'de modeli aydınlatırken ışıkları açtığımızda ön izleme görmüyor muyuz? Sanki evvelki versiyonlarda vardı. En son 2009'da açmıştım galiba. Dahası, renkli ışık kullanmama rağmen modelde bir fark ve ışık yönü değişikliği göremiyorum. Sebep?

Render ayarlarını kurcalamadan bir turntable alayım dedim ve render bittikten sonra Zb arayüzde gezinemediğimi farkettim. Butonların üzerine gelince isimleri yazıyor, save yapabiliyorum ama model görüntüsü sabit kalıyor, çözüm olarak zb'yi kapatıp açıyorum.


Zbrush'ta iki malzeme türü var.  "Material" menüsündeki büyük yuvarlak ikona tıkladığınızda karşınıza çıkan büyük listenin " "Quick Pick", "Matcap Materials"  ve "Standard Materials" diye üç bölümden oluştuğunu görürsünüz.

- "Quick Pick" en son kullanılan malzemeleri gösterir. 

- "Matcap Materials", renk ve doku bilgisinin yanısıra ışık ve specularity bilgilerinin de içine gömülü olduğu, Zbrush'ın özel malzeme türü. Matcap malzemeler, sahneye eklenen ışıklarla etkilenmez. Büyük ihtimalle sizin seçtiğiniz malzeme de bir Matcap malzemesiydi, o yüzden ışıklarla oynadığınız halde bir değişiklik göremediniz.
Sadece BPR render alırken, kullandığınız ışığın yönüne bağlı olarak malzeme üstünde oluşan gölgeler kullandığınız ışıkların yönüne göre belirlenmektedir. Matcap'in ışıktan etkilendiği tek nokta burası.

- "Standard Materials" ise ışık bilgisinin her yönüyle malzemeye etki ettiği malzeme türüdür. Işıklarda yaptığınız değişiklikler doğrudan önizleme görüntüsünde etkisini gösterir. (Renklendirmesi bitmiş bir model için SkinShade4 malzemesi turntable yaparken pratik bir şekilde güzel sonuçlar alabileceğiniz malzemelerden biri.)


Turntable sorunuza gelince, açıkçası yaptğınız işlemleri bilmediğim için problemin neden kaynaklandığını anlamadım.  Kullandığınız sürümdeki bir bug'da olabilir.

Turntable oluşturma basamakları şu linkte güzel bir şekilde açıklanmış:

http://henningsanden.com/2013/05/11/zbrush-turntable/


 
Not: Yazdığım bilgiler ve verdiğim link son güncel sürüm olan Zbrush 4R6 için geçerlidir. Bundan sonra çıkacak sürümlerde farklılıklar olabilir o yüzden yazdıklarımı bunu göz önünde bulundurarak okuyun lütfen.
  • 3D Character Artist

Çevrimdışı koraykocaturk

  • Üye
  • **
  • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
    • CHARACTER ART ONLINE PORTFOLIO
Ynt: ZBrush'a Yeni Başlayanlara Tavsiyeler
« Yanıtla #12 : Ocak 01, 2015, 18:24:09 ÖS »
osmanibiscrea : teşekkürler yorumların için.Ders olayına gelince istediğin şekilde  ders hazırlamak zaman isteyen bir iş , istemektede haklısın çünkü türkçe kaynak bulmak herkesin bildiği gibi sıkıntılı bir durum.Özete gelirsek zaman buldukça video çekmeye çalışırım fakat sen yinede soruların olursa ister buradan yaz ister özel mail at farketmez olabildiğince açıklamaya çalışırım.İyi çalışmalar.
stuck : Zaten turx detaylı açıklamış konuyu ;)
Herkese iyi çalışmalar...
  • 3D Character Artist

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: ZBrush'a Yeni Başlayanlara Tavsiyeler
« Yanıtla #13 : Ocak 01, 2015, 18:45:12 ÖS »
Bilgiler için teşekkürler Turx. =) Matcap seçtiğim içinmiş evet. Render için herhangi bir ayar yapmadım. Best işaretliyken turntable dedim sadece. Dediğim gibi butonlar üzerinde gezindiğimde isimleri yazıyor ama aktif değiller sadece save yapıyorum. Model de sabit duruyor.  Sadece turntable değil, best render la modele biraz sağdan biraz soldan bakınayım dediğimde de kalıyor öyle. Link için teşekkürler.
  • Illustrator