Gönderen Konu: Motion Builder  (Okunma sayısı 3534 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Motion Builder
« : Ekim 19, 2004, 13:54:27 ÖS »
Alias satın aldıktan sonra dikkatleri üzerine çeken bir yazılım oldu. Filmbox 3 sürümünden beri takip ettiğim başarılı bir yazılımdı. Benim merak ettiğim forum üyelerinden bu yazılımı kullanan deneyim sahibi arkadaşlarımız var mı? Buraya düşünce ve deneyimlerini yazarlarsa sevinirim..


  • 3D Generalist

Çevrimdışı ismail_k

  • Üye
  • **
  • İleti: 180
    • Profili Görüntüle
    • http://www.3dluvr.com/quazzimo
Motion Builder
« Yanıtla #1 : Ekim 20, 2004, 09:33:46 ÖÖ »
selam

bir süredir Motion Builder (MB) kullanıyorum. Diğer 3B yazılımlar genel amaçlı olduğu içi MB'nin onlardan çok üstün özellikleri var.

KARAKTER
Herhangi bir 3B yazılımdan belirlenmiş kemiklerle gelen FBX dosyası tek haraketle ik-fk canlandırmaya hazır hale gelir. Aynı işlemle karakterin 4'mü yoksa 2 ayaklımı olduğu belirlenir. Nesne "Karakterize" edildikten sonra diğer 3B yazılımlarda "ik hadle" ya da "effector" denilen ik kontrol araçlarının hiyerarşiden etkilenip etkilenmeyeceği belirlenebilir. Yani beli hareket ettirirken el isteğe bağlı olarak belle birlikte gider ya gitmez. Karakter canlandırma çok kolaylık sağlayan bi özellik bence. İsterseniz yanlızca dönüşü ya da sürüklemeyi hiyerarşiden çıkarabilirsiniz.
El ve ayağın belli noktalardan aşağı geçmesini engelleyen "Floor Contacts" gibi araçlar ben kullanmasam da önemli bi artı.

POSE CANLANDIRMA
Herşey bi yana poz özelliği bi yana. Bir pozu kaydettikten sonra bu pozu vücudun tamamı ya da bir kısmına olduğu gibi yada tersleyerek (mirror) uygulayabilirsiniz. Tekrarlı canlandırmalar için çok iyi.

STORY ARACI
Herhangi bir mocap ya da MB dosyasını (FBX) karakterinizin tamamına ya da istediğiniz kısmına uygulayabilir, FBX uygulanmış vücudun başka azalarını ik-fk çalıştırıp buınları mocap'le yumuşak geçişli kullanabilirsiniz. Bütün işlemleri Story bölümünde bir "sürükle-bırak" işlemiyle gerçekleştirmek mümkün.

SES-MORF ARAÇLARI
MB'deki ses morf araçları doğrudan etkileşim halindedir. Nesnenizle birlikte gelen EndoMorph" ya da "BlendShape"ler "CharacterFaces" aracıyla sizin kontrolünüz dahilinde sesten doğrudan etkilenerek değer
kazanmakta yani nesneniz biçim değiştirmektedir. Örneğiniz sahneye aldığınız seste "A" sesi varsa ve siszde bunu A morfuna bağlamışsanız nesneniz A biçimi alır. Fakat İngilezcye yönelik bir araç olduğu için Türkçe sesleri (fonem) doğru algıladığı söylenemez.
Bilgisayara giriş yapan çevresel donanımlar MB'ye çok iyi eklenmiştir. Örneğin bir Joystick'le bile bir karakteri kontrol edebilirsiniz.

----
Güçlü script dili (Node based), ayrıca python desteği
----
Timeline aynı zamanda dopesheet.
----
Herşey sürükle bırak
----
Yeniden düzenlenebilir arayüz
----
Key reducing gibi çok iyi çalışan onlarca filtre
----
Daha fazla bilgi için:
http://www.kaydara.com/products/motionbuilder/index.php?filename=superior_animation

önemli gördüğüm özellikler bunlardan çok fazla şimdilik bununla yetiniyim.
Sağlıcakla...

Çevrimdışı mustique

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Motion Builder
« Yanıtla #2 : Kasım 05, 2004, 13:43:53 ÖS »
Motionbuilder herseyden once realtime calisan ilginc bir program.
Partikel motoru, fur motoru, render motoru, animasyon araclari...
Hersey birarada uyum icinde realtime calisiyor.

Gulmeyin ama bu programla video icermeyen (belki de iceren)
tipografi agirlikli masaustu filmleri infernoda calisir gibi hizli yapabilirsiniz.

animasyon tarafinda benim en cok sevdigim yanlardan biri, mesela ince uzun bir karakterin animasyonunu, cok farkli vucut olcüleri olan sisko bir cuceye kopyalayabilme ozelligi.

Bu durumda eger cucenin eli, sozgelimi kalcalarin icinden geciyor olsa bile
pratik toollarla bu durumu da aninda cozebiliyorsunuz.

Clipart kutuphanesinde bir suru hazir animasyon var, onlari birlestirip-kesip oynayarak 10 dakikada bambaska animasyonlar elde edebiliyorsunuz.

Motionbuilder gercekten de, elinize gelismis bir dijital kukla veren ve bu kukla ile gercek bir kukla ile yapilamayacak herseyi, realtime bir ortamda yaptiran guzel bir program. Alias kaydaraya sahip oldugu icin cok sansli.

Çevrimdışı Eekthecat

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
    • http://www.kaanyenileyen.4t.com
Motion Builder
« Yanıtla #3 : Haziran 04, 2006, 12:54:16 ÖS »
arkadaşlar motion builder ı nasıl öğrendiniz bende nasıl öğrenebilirim.endorphinden daha mı iyi bu program ?

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Motion Builder
« Yanıtla #4 : Haziran 05, 2006, 12:02:23 ÖS »
www.3dbuzz.com adresinde MotionBuilder ile ilgili çok sayıda eğitici video var. Siteye üye olduktan sonra, bu videoları indirebilirsiniz..

Ayrıca LightWave - MotionBuilder çalışmasıyla ilgili önceden hazırlamış olduğum iki videoda aşağıda yer almaktadır..

 Karakterin LightWave3D'de hazırlanması ve ihracı (export)  
 MotionBuilder yazılımına karakterin alınması ve düzenlemesi.
  • 3D Generalist