Gönderen Konu: transparan ve occ kanalı,  (Okunma sayısı 7534 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
transparan ve occ kanalı,
« : Temmuz 20, 2009, 13:32:45 ÖS »
Merhaba arkadaşlar başıma illlet olmuş bir sorunla karşınızdayım.
Şu sıralar compositing le uğraşıyorum ve bana gelen ham render görüntüleri üzerinde aslında uğraşmama lüzum kalmaması gerektiğini düşündüğüm bir sorunu anlatmak istiyorum. Bilenlerden çözüm önerisi isteyeceğim.











color, occ ve z depth bir araya getirilip depth focus uygulandığında gördüğünüz sorunlar meydana geliyor.

Yaprakların bulunduğu düzlem occ ve z depth kanallarında alpha lı render alınamıyor da mı böyle oluyor?

Maya da render alınırken ne tür ayarlar yapılmalı ki alphanın sahip olduğu şekilleri alsın?


Objenin kenarları için kompozisyon programında alpha matte olarak alpha kanalını ayarlayıp sadece kenarlar için bu sorunu halledebilirim fakat, ya görüntülerin orta kısımlarında kalan görüntü bozuklukları? (Bu sahneyi el emeği göz nuru, masklama, rotoskop track vs. gibi yöntemlerle uzun vadede bitirdim.) 









  • Illustrator

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #1 : Temmuz 20, 2009, 13:58:01 ÖS »
yaptığım kısa arama sonucu bulamamış olsamda, max / mentalray shader'ları arasında gezinirken denk gelmişti bir kaç tane, bu tarz sorunların üstesinden gelen shader

www.highend3d.com yada www.maxplugins.de (alt kısımda mentalray shader'ları linki var) gibi sitelerde arayabilirsin

not, yansıma ve kırılmalardaki zdepth'i takip eden shader bile görmüştüm...
« Son Düzenleme: Temmuz 20, 2009, 14:15:25 ÖS Gönderen: herbap »
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #2 : Temmuz 20, 2009, 15:01:18 ÖS »
Sorun Transparency map ile detayların verilmesinden kaynaklanıyor. Hem Occ alırken, hem zdepth hesaplarken Maya geometrinin aslını kullandığından yaprak yerine, plane (düzlemleri) referans alıp Zdepth ve Occlusion hesaplıyor. Sorunun çözümü için en azından Zdepth için aşağıdaki sayfayı buldum. zDepthDOF adındaki materyal bu sorunu aşmanızı sağlayacaktır.

http://homepage.mac.com/bauer/portfolio_shaders/zDepthDOF/zDepthDOF.html

Occlusion ve Transparency konusundaki sorunun çözümüde fazla uzak değil sanırım. Aşağıdaki sayfada çözüm hakkında bilgiler var.

http://forum.lamrug.org/viewtopic.php?f=6&t=1407
  • 3D Generalist

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #3 : Temmuz 20, 2009, 15:21:52 ÖS »
herbap, LW3D çok teşekkür ederim. Maya render konusunda pek bilgim yok, o yüzden render alan ve alacak kişiler için faydalı önerilerde bulunmuşsunuz. Bana temiz sonuç gelsin yeter  ::) gerisini uzmanı halletsin. Tekrar teşekkürler.

herbap
"not, yansıma ve kırılmalardaki zdepth'i takip eden shader bile görmüştüm..."


çok iyi. daha fazlasını istemek lüks oluyor bence.

« Son Düzenleme: Temmuz 20, 2009, 15:50:29 ÖS Gönderen: stuck »
  • Illustrator

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: transparan ve occ kanalı
« Yanıtla #4 : Ocak 06, 2011, 17:02:26 ÖS »
shader için kullanılan eklentilerin yanısıra başka bir alternatif çözüm de, render alınacak kamera içerisinden yapılıyormuş.
Reşad Mammadov'a teşekkürler.

camera > output settings > renderable, mask, image, depth işaretli olacak.

depth type > closest visible depth yapınca otomatik ayarlar temiz sonuç almaya yetiyor.
« Son Düzenleme: Ocak 06, 2011, 17:05:33 ÖS Gönderen: stuck »
  • Illustrator

Çevrimdışı jesus

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
    • www.coroflot.com/barispolat
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #5 : Ocak 08, 2011, 14:41:04 ÖS »
bu sorunla bende daha önce karşılaşmıştım.Çözüm bende olmadı.Söylenen ayarları yapmama rağmen.Acaba shader larla ilgili bi ayarmı yapmak gerekiyor?

Çevrimdışı Haluk Zengin

  • Üye
  • **
  • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
    • Haluk Zengin
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #6 : Ocak 08, 2011, 16:47:39 ÖS »
Herbab refractive objeler için z-depth shaderi gördüğünü söylemiştin..Uzun süre Vray ortamında bende benzer bir sorun yaşadım..İnceleyebilmemiz için linki buradan paylaşırmısın ...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #7 : Ocak 10, 2011, 16:51:22 ÖS »
bu sorunla bende daha önce karşılaşmıştım.Çözüm bende olmadı.Söylenen ayarları yapmama rağmen.Acaba shader larla ilgili bi ayarmı yapmak gerekiyor?

mental ray'de .rla render alırken; render setting > cutsom entities kısmında işaretli herhangi bir seçenek olmayacakmış.

farklı çıkış formatlarında nasıl sonuç verir, denemek lazım tabi, özellikle Z için rla. kullanmak daha iyi oluyor.
  • Illustrator

Çevrimdışı jesus

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
    • www.coroflot.com/barispolat
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #8 : Ocak 11, 2011, 01:30:14 ÖÖ »
stuck seni uğraştırıyorum ama yine olmadı :(. .rla ve custon entities teki ayarları yapmış olmama rağmen.

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #9 : Ocak 11, 2011, 02:15:03 ÖÖ »
sorun maya çıkışı ayarlarından mı yoksa kompozisyondan mı kaynaklanıyor onu anlayalım.

çıkışları kompozisyon yazılımı içerisine aldığınızda z için yaptığınız ayarları yazabilir misiniz? hangi program vs.
  • Illustrator

Çevrimdışı Mehmet Karahasan

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1396
    • Profili Görüntüle
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #10 : Ocak 11, 2011, 03:12:01 ÖÖ »
eğer vray kullanıyor iseniz ve vray depth kullanıyor iseniz sorunsuzca alpha kanalının depth bilgisini alabiliyorsunuz. chaos düşünmüş :)
« Son Düzenleme: Ocak 11, 2011, 03:25:24 ÖÖ Gönderen: Mehmet Karahasan »
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Mehmet Karahasan

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1396
    • Profili Görüntüle
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #11 : Ocak 11, 2011, 03:27:02 ÖÖ »
demin başka bir örnkte denedim daha evvel yapmadığım türden. kimi yerler için compositingte alphalı almak kurtarıyor ancak tam bir çözüm değil. vray çözüyor sadece şu aşamada  bu problemi. başka çözüm yolları varsa henüz bilmiyorum
  • 3D Generalist

Çevrimdışı er0101

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #12 : Ocak 11, 2011, 04:12:27 ÖÖ »
istediğin sonuçlara bu gonderdiklerim yakınmıdır?.. aynı sorun devam ediyormu yoksa hala...




Çevrimdışı jesus

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
    • www.coroflot.com/barispolat
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #13 : Ocak 11, 2011, 11:17:04 ÖÖ »
Tam olarak tekrar sorunumu yazıyorum.(maya iş yerindeki makinede kurulu olmadığı için pscreen koyamayacağım şu an)Sorunum maya mental ray Render OCC pass i alırken transparan kanalına koyduğumuz (Yaprakların kenarlarında tırtıklar boşluklar gibi) alpha yı göremiyorum.Dediğim gibi bu OCC pass te var bu sorun sadece.Compositing kısmına hiç girmedim zaten.Yukarıdaki yaprakların neden OCC passdede alphalı görünmemesi gibi sorunu daha önce yaşadım.Hala bi çözüm bulmuş değilim.

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #14 : Ocak 11, 2011, 12:38:31 ÖS »
occ alphaya bağlanmış mı?
mayanın hazır shaderlarından (lambert) biri üzerinden mi çalışıyorsunuz? 
sıfırdan bir sahne üzerinde resetlenmiş ayarlarla denediniz mi?

incelemek lazım, unutulan ya da bozulan bir ayar vardır muhakkak.
  • Illustrator

Çevrimdışı Onur3d

  • Üye
  • **
  • İleti: 179
    • Profili Görüntüle
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #15 : Ocak 11, 2011, 12:48:06 ÖS »
bu sorunla bende karşılaştım ve anladım ki occ texture göre değil de mesh'e göre render alıyormuş.


  • 3D Generalist

Çevrimdışı jesus

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
    • www.coroflot.com/barispolat
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #16 : Ocak 11, 2011, 13:13:41 ÖS »
evet yeni sahnede bi chacker'ı çeşitli mental ray ve maya shaderlarının transparan veya opasity kanallarına bağlayarak yaptım.Fakat bu occ yi alphaya bağlama konusunda bilgim yok.Bu konuyu biraz açarsan sevinirim stuck.

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #17 : Ocak 11, 2011, 15:14:13 ÖS »
lambert'ın color'una "mib_amb_occlusion" bağlıyoruz.

transparency kanalına alpha için bir resim koyalım "checker" ekledim.

lambert ayarlarında; ambient beyaz olacak.

diffuse sıfır olacak.

Render Settings de depth channel işaretli olacak. Daha önce belirttiğimiz kamera output > ayarları da "closest visible depth" olcak.







  • Illustrator

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #18 : Ocak 11, 2011, 15:23:25 ÖS »
dosyayı da inceleyin.
  • Illustrator

Çevrimdışı Onur3d

  • Üye
  • **
  • İleti: 179
    • Profili Görüntüle
Ynt: transparan ve occ kanalı,
« Yanıtla #19 : Ocak 11, 2011, 15:31:28 ÖS »
eyvallah basitmiş aslında ;) ;) çok teşekkür ediyorum,öğrendiğimiz iyi oldu :)

  • 3D Generalist