Merhaba arkadaşlar başıma illlet olmuş bir sorunla karşınızdayım.
Şu sıralar compositing le uğraşıyorum ve bana gelen ham render görüntüleri üzerinde aslında uğraşmama lüzum kalmaması gerektiğini düşündüğüm bir sorunu anlatmak istiyorum. Bilenlerden çözüm önerisi isteyeceğim.
color, occ ve z depth bir araya getirilip depth focus uygulandığında gördüğünüz sorunlar meydana geliyor.
Yaprakların bulunduğu düzlem occ ve z depth kanallarında alpha lı render alınamıyor da mı böyle oluyor?
Maya da render alınırken ne tür ayarlar yapılmalı ki alphanın sahip olduğu şekilleri alsın?Objenin kenarları için kompozisyon programında alpha matte olarak alpha kanalını ayarlayıp sadece kenarlar için bu sorunu halledebilirim fakat, ya görüntülerin orta kısımlarında kalan görüntü bozuklukları? (Bu sahneyi el emeği göz nuru, masklama, rotoskop track vs. gibi yöntemlerle uzun vadede bitirdim.)