Ilk basta bir yorum yazacaktim, erteledim o sirada guncelleme yapmissin.
Oncelikle eline saglik, oldukca basarili bir calisma, ozellikle karakter cok iyi cikmis, yuzu nerede ise fotograf gibi ikna edici olmus.
Elestiriye gelince, boyle guzel bir is daha iyi olsun diye birkac oneride bulunmadan olmaz.
Oncelikle o sis olayini sevmedim, fikir olarak belki iyi ama uygulama cok basarili degil, daha hacimli ve varyasyonlu olsa belki.
Plokoon'a pek katilmiyorum eskime konusunda, Kudus, milattan once donemlerde bile isgal ve savas gormus, yagmalanmis bir sehir, yapilarin kirilmasi dokulmesi dogal.
Benim bu dokulme kirilma ve eski doku arasinda kaybolan ufak detaylara gozum takildi.Misal kemerdeki yekpare tas, parca bloklardan olsa, askerin elindeki sopanin dayali oldugu yerdeki taslar oyle bevel-extrude ile ve tekrar eden kaplama ile gecistirilmese cok daha iyi olur.Askerin ayagini dayadigi tas blogun solundaki tas duvarlarda da fazladan iscilik gerekiyor, suan bazi yerler bir oyun karesinden gibi.
Yine bu tip bir baslik ile sunulan islerde mimarinin mekan ve donem olarak iyi arastirilmasi gerekli derim.O kapidaki islemeler, pencerenin uzerindeki middle-earth misali kemer arastirilarak mi yapildi? bilemedim.
Konu olarak madem Kudus'u sectin, isik ve ambians olarak sana 18-19yy oryantelistlerin calismalarini incelemeni tavsiye ederim.Doku, renk, kompozisyon olarak fazlasiyla fikir verecektir.
tekrar eline saglik
Gerome
https://www.google.com.tr/search?q=gerome&um=1&ie=UTF-8&hl=tr&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=bI8bUvjPEYWUtAasyoHICA&biw=1342&bih=929&sei=b48bUsCzIpDZsga94YHgCwGustave Bauernfeind
https://www.google.com.tr/search?q=Gustave+Bauernfeind&um=1&ie=UTF-8&hl=tr&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=CZEbUpmBLMeJ4AScjoHIDA&biw=1342&bih=929&sei=DJEbUqDSKuqF4gTy0oBoRudolf Ernst
https://www.google.com.tr/search?q=Rudolf+Ernst&um=1&ie=UTF-8&hl=tr&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=ZZEbUuynB-rf4QS67IGgCQ&biw=1342&bih=929&sei=Z5EbUrCwEPDW4ATBz4DQAg