1
Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz
Sayfa: [1] 2
2
Maya / Ynt: Maya arnold render error
« : Ağustos 09, 2017, 21:35:10 ÖS »
plugin manager'de mtoa bölümünü bulup autoload kısmını işaretlemek gerekiyormuş diyorlar:
https://www.reddit.com/r/Maya/comments/566ova/arnold_error/
https://www.reddit.com/r/Maya/comments/566ova/arnold_error/
3
Diğer 3D Yazılımlar / Houdini kümelenmiş pyro simulasyonu dersi
« : Ağustos 04, 2017, 02:28:36 ÖÖ »5
Diğer 3D Yazılımlar / SideFx Houdini Particle Network Kullanarak Pacman Animasyonu
« : Mayıs 28, 2017, 01:53:47 ÖÖ »
Pacman Animasyonu:
6
Diğer 3D Yazılımlar / SideFx Houdini'de vex kullanarak yeni primitive oluşturmak.
« : Mayıs 20, 2017, 16:12:36 ÖS »
Hazırladığım videoda parametrik fonksiyonlar kullanarak geometri nesnesi oluşturma anlatılıyor:
8
Diğer 3D Yazılımlar / SideFx Houdini Rüzgarla Hareket Eden Bitkiler
« : Mayıs 11, 2017, 18:53:51 ÖS »
Houdini'de Bend, Sweep, Copy Stamp kullanımı:
9
CG Dünyasından Haberler / Maya 2018 beklentileri karşılayacak mı?
« : Mayıs 08, 2017, 14:59:18 ÖS »
Autodesk 2018 yılı gelmeden yazılımlarının 2018 sürümlerini tek tek çıkarmaya başladı. 3d Max 2018 çıktıktan sonra Maya içinde bir beklenti oluştu. Ama henüz bir gelişme yok. Maya 2018'in çıkma süresinin uzaması Maya kullanıcılarında beklentileri arttırdı. Aslında yapısal bazı değişikler olacağı ile ilgili durumlar var.
Maya geliştiriciler üç aşamalı bir plan üzerinde durduları söyleniyor. Bunlar:
1) API'yi yeniden yazma / güncelleme (2016.5)
2) Kullanıcı Arayüzünü güncelleyin ve özellikleri ekleyin / ekleyin (2017)
3) Altta yatan uygulama mimarisini güncelleme (2018)
Ancak son aşama çok kolay olacak gibi görünmüyor. Autodesk, 2012 yılında Naiad Studio'yu aldı. Ancak Bu uygulamanın Maya'ya entegre edilmesi 3 sene aldı. 2015 yılında Bifrost adında Maya içine konulsada kullanıcıları pek de memnun etmedi. Çünkü hem Naiad'ın nodal yapısı kayboldu. Hem de içerisindeki pekçok özellik kırpılarak kuşa çevrildi. Benim şahsi görüşüm bu konuda iyi bir planlama yapılmadı şeklinde. Çünkü Bifrost 2015 yılından günümüze pekçok düzeltme ile geldi. Hala Maya'nın standart field'ları ile uyumlu değil. Kendi başına ayrı bir uygulama gibi çalışıyor.
Autodesk, Softimage|XSI'i 2009 yılında satın aldı. 2016 yılına kadar geliştirdi. 2016 yılında bir karar vererek artık destek vermeyeceklerini söyleyerek uygulamayı geliştirmeyi durdurdu. Autodesk bünyesindeki Animasyon alanındaki 3 Temel uygulamdan biri (3d Max, Maya ve Softimage|XSI) bu kararla yok oldu. Fakat Softimage|XSI'in güçlü alt yapısının ve özellikle ICE mimarisinin Maya'ya ekleneceği ile ilgili duyumlar var. İlk etapta Houdini kadar güçlü olmasa da Maya'ya ICE benzeri bir prosedural yapı eklendiği konuşuluyor.
Autodesk şu an sektördeki en büyük aktör. Geliştirdiği ve geliştirmekten vazgeçtiği uygulamaların isimleri alt alta yazılsa ne kadar çok işle uğraştığı daha iyi anlaşılacaktır. Bu durum da Autodesk önem sırasına bağlı olarak yazılımlarda değişiklikler yapması çok doğal. Maya bu anlamda dünyada animasyon alanında ençok tercih edilen yazılım olsa da Autodesk için en önemli yazılım değil. Autodesk, Maya üzerinde büyük değişiklere giderek kullanıcılarını cahil hale getireceğini zannetmiyorum. Geriye dönük uyuma dikkat edilerek yeni bir Node Editor benzeri bir yapı içinde ICE'yi maya içine entegre edebilir. Ama bu ne kadar işe yarar bilmiyorum. Bir yazılımı güncellemektense yeniden yazmak daha kolay olabilir. Ancak kullanıcı kitlesinin olması bunu engeller.
Bu işler böyle gider mi gitmez mi hepbirlikte göreceğiz....
Maya geliştiriciler üç aşamalı bir plan üzerinde durduları söyleniyor. Bunlar:
1) API'yi yeniden yazma / güncelleme (2016.5)
2) Kullanıcı Arayüzünü güncelleyin ve özellikleri ekleyin / ekleyin (2017)
3) Altta yatan uygulama mimarisini güncelleme (2018)
Ancak son aşama çok kolay olacak gibi görünmüyor. Autodesk, 2012 yılında Naiad Studio'yu aldı. Ancak Bu uygulamanın Maya'ya entegre edilmesi 3 sene aldı. 2015 yılında Bifrost adında Maya içine konulsada kullanıcıları pek de memnun etmedi. Çünkü hem Naiad'ın nodal yapısı kayboldu. Hem de içerisindeki pekçok özellik kırpılarak kuşa çevrildi. Benim şahsi görüşüm bu konuda iyi bir planlama yapılmadı şeklinde. Çünkü Bifrost 2015 yılından günümüze pekçok düzeltme ile geldi. Hala Maya'nın standart field'ları ile uyumlu değil. Kendi başına ayrı bir uygulama gibi çalışıyor.
Autodesk, Softimage|XSI'i 2009 yılında satın aldı. 2016 yılına kadar geliştirdi. 2016 yılında bir karar vererek artık destek vermeyeceklerini söyleyerek uygulamayı geliştirmeyi durdurdu. Autodesk bünyesindeki Animasyon alanındaki 3 Temel uygulamdan biri (3d Max, Maya ve Softimage|XSI) bu kararla yok oldu. Fakat Softimage|XSI'in güçlü alt yapısının ve özellikle ICE mimarisinin Maya'ya ekleneceği ile ilgili duyumlar var. İlk etapta Houdini kadar güçlü olmasa da Maya'ya ICE benzeri bir prosedural yapı eklendiği konuşuluyor.
Autodesk şu an sektördeki en büyük aktör. Geliştirdiği ve geliştirmekten vazgeçtiği uygulamaların isimleri alt alta yazılsa ne kadar çok işle uğraştığı daha iyi anlaşılacaktır. Bu durum da Autodesk önem sırasına bağlı olarak yazılımlarda değişiklikler yapması çok doğal. Maya bu anlamda dünyada animasyon alanında ençok tercih edilen yazılım olsa da Autodesk için en önemli yazılım değil. Autodesk, Maya üzerinde büyük değişiklere giderek kullanıcılarını cahil hale getireceğini zannetmiyorum. Geriye dönük uyuma dikkat edilerek yeni bir Node Editor benzeri bir yapı içinde ICE'yi maya içine entegre edebilir. Ama bu ne kadar işe yarar bilmiyorum. Bir yazılımı güncellemektense yeniden yazmak daha kolay olabilir. Ancak kullanıcı kitlesinin olması bunu engeller.
Bu işler böyle gider mi gitmez mi hepbirlikte göreceğiz....
10
Diğer 3D Yazılımlar / SideFx Houdini Particle Network Yapısı -2
« : Mayıs 07, 2017, 03:10:58 ÖÖ »
Parçacık sistemi hakkındaki dersin devamı:
11
Diğer 3D Yazılımlar / SideFx Houdini Particle Network Yapısı -1
« : Mayıs 05, 2017, 14:46:50 ÖS »
Houdini'de parçacık sistemi hakkında bir ders:
12
Diğer 3D Yazılımlar / SideFx Houdini Pyro Effect Kullanımı
« : Nisan 26, 2017, 04:24:57 ÖÖ »
Pyro kullanarak bir noktadan başlarak yayılan yangın efekti oluşturma:
13
Diğer 3D Yazılımlar / SideFx Houdini En Kısa Yoldan hedefe ulaşma
« : Nisan 19, 2017, 12:27:35 ÖS »
Houdini Vex kullanımı üzerine bir ders:
14
Diğer 3D Yazılımlar / SideFx Houdini Poligon Çoğaltma Yöntemleri
« : Nisan 16, 2017, 19:24:45 ÖS »
Houdini'ide Copy Node'larını analatan ders
16
Diğer 3D Yazılımlar / SideFx Houdini Volumetrik Yapılar -2
« : Nisan 13, 2017, 15:19:12 ÖS »
Houdini'nin volume yapısını anlatan derse devam ediyoruz. Bu derste volume'lerimizi DopNet'e aktarıp üzerinde işlem yapmayı gösterdim. Umarım faydalı olmuştur.
17
Diğer 3D Yazılımlar / SideFx Houdini Volumetrik Yapılar
« : Nisan 11, 2017, 15:25:26 ÖS »
Houdini'nin volume yapısını anlatan ders videosu
18
Maya / 20.Ders: Paint Effects El Yazısı (Autodesk Maya 2017 vfx Türkçe)
« : Mart 29, 2017, 11:11:37 ÖÖ »
Paint Effects ve Expression kullanarak kalem, kağıt üzrerine yazı yazıyor.
19
Maya / Ynt: 19.Ders: nCloth Parçalanma Animasyonu (Autodesk Maya 2017 vfx Türkçe)
« : Mart 26, 2017, 00:40:54 ÖÖ »
Teşekkür ederim...
20
Maya / 19.Ders: nCloth Parçalanma Animasyonu (Autodesk Maya 2017 vfx Türkçe)
« : Mart 24, 2017, 17:02:23 ÖS »
nCloth kullanımını anlatan türkçe ders
Sayfa: [1] 2