Gönderen Konu: Arnold 5 New Features  (Okunma sayısı 3271 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hakan Abbas

  • Üye
  • **
  • İleti: 322
    • Profili Görüntüle
Arnold 5 New Features
« : Nisan 22, 2017, 23:37:46 ÖS »


  • 3D Generalist

Çevrimdışı Eyelay

  • Üye
  • **
  • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
    • websayfam
Ynt: Arnold 5 New Features
« Yanıtla #1 : Nisan 23, 2017, 13:50:36 ÖS »
Yenilikçi olmak gerek aslında denemek isterdim fakat donanımım yeterli değil gibi :( Siz kullandınız mı? Diğer motorlara göre kıyaslama yapabilir misiniz?
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Hakan Abbas

  • Üye
  • **
  • İleti: 322
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arnold 5 New Features
« Yanıtla #2 : Nisan 23, 2017, 19:46:55 ÖS »
Arnold çok başarılı bir render motorudur ve büyük projelerde kullanılmaktadır. Autodesk' in yıllardır tercih ettiği Mentalray' in yerine Arnold' u tercih etmesi de sadece ticari bir karar değildir.

Piyasada alternatif pek çok render motoru bulunmaktadır. Mimari, sinema vb. alanlarda alışkanlıklara, uzmanlığa ve teknik artılarına göre kullanılmaktadırlar. Diğer alternatifler göz önüne alındığında karşılaştırma konusu epey karmaşık ve biraz da görecelidir. Ancak özetle Arnold CPU temelli çalışan çok güçlü bir render motorudur. GPU üzerinde çalışmalarının da mevcut olduğu söylenmektedir.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı seddata

  • Üye
  • **
  • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arnold 5 New Features
« Yanıtla #3 : Nisan 23, 2017, 20:52:28 ÖS »
Arnold anlatılmaz yaşanır... :)

v-ray, mental ray ve Arnold kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki, Arnold diğer motorlarla kıyaslanmaz bile. Arnold fiziksel hesap yapar. Bu V-ray'deki light cache ya da mental ray'deki GI'a benzer şekilde çalışır. Photon mantığına yakın çalışıyor ama Arnold ışık ayarlarındaki sample bağlı kalitesi değişiyor. Burada photo'ların sayısını ve dairesel genişliğini ayarlamıyorsunuz(Gerçi o mental ray'da var sadece). Ya vardır ya da yoktur. Bir ışık hüzmesini 999 kere çarptırır. Samplesin 1 olması halinde noise'ler oluşabilir. Onun için ışık ayarlarında ve render ayarlarında sadece samples ayarını yapıyorsunuz. Antialiasing ayarı yapıyorsunuz. Kullanımı çok kolay, Zorluğu ışığı nereye yerleştireceğiniz ve material'i ne kadar iyi ayarlayabilmenize bağlı değişir.

Yalnız geçenlerde Maya için 2. versiyon çıktı. Bu 5 olayı acaba Windows 9'u beklerken 10 çıkması gibi mi oldu?
  • 3D Generalist

Çevrimdışı turx

  • Üye
  • **
  • İleti: 524
    • Profili Görüntüle
    • Insta
Ynt: Arnold 5 New Features
« Yanıtla #4 : Nisan 24, 2017, 00:01:52 ÖÖ »
Yalnız geçenlerde Maya için 2. versiyon çıktı. Bu 5 olayı acaba Windows 9'u beklerken 10 çıkması gibi mi oldu?

5.x.x.x Arnold çekirdeğinin sürümü. Bir önceki sürüm 4.x.x.x alt sürümleri şeklinde devam ediyordu.
Maya'da 2 diye geçen, Maya eklentisinin sürümü.
  • 3D Character Artist

Çevrimdışı seddata

  • Üye
  • **
  • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arnold 5 New Features
« Yanıtla #5 : Nisan 24, 2017, 00:35:18 ÖÖ »
Çekirdek yazılımının 4 olduğunu biliyordum, nedense hiç aklıma gelmedi.

3ds max için de tam sürüm ve gömülü olarak bir sonraki versiyonda gelecek sanırsam, birçok V-ray kullanıcısını, özellikle V-ray ile animasyon renderi alanları sevindirecek. Alışkanlıklarından vazgeçebilenler için...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Eyelay

  • Üye
  • **
  • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
    • websayfam
Ynt: Arnold 5 New Features
« Yanıtla #6 : Nisan 26, 2017, 00:32:43 ÖÖ »
Vray animasyon renderi oldukça uğraştırıcı. Bir de eğer hata yaptıysanız özellikle cache hataları vs tamam.. Coronada şuan oldukça iş görüyor ve hızlı. Arnoldun hünerlerinide görelim bi bakalım
  • 3D Generalist

Çevrimdışı seddata

  • Üye
  • **
  • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arnold 5 New Features
« Yanıtla #7 : Haziran 06, 2017, 06:05:25 ÖÖ »
İlgilenenlere, Arnold render için güncel youtube eğitim kanalı.

https://www.youtube.com/channel/UC1KDwEVBlxr4ew7xqLOhu9g
  • 3D Generalist

Çevrimdışı emrah gerede

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arnold 5 New Features
« Yanıtla #8 : Haziran 07, 2017, 13:12:34 ÖS »
Mental ray ve vray render ile ürettiğiniz eski sahneleri, materyal ve ışık ayarları olarak  arnold 5'e çevirme fırsatı buldunuz mu ? Süre olarak aynı kalite renderlarda ne kadar değişiklik oluyor ?
  • 3D Generalist

Çevrimdışı seddata

  • Üye
  • **
  • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arnold 5 New Features
« Yanıtla #9 : Haziran 16, 2017, 16:42:53 ÖS »
Mental ray ya da V-ray'den sahne dönüştürmedim. O yüzden aradaki farkı kesin olarak söyleyemem.

Her motorun kendine göre bir zorluğu veya kolaylığı oluyor. Mesela GPU realtime render alan motorlar, aslında klasik, ambient artı direkt light kullanıyor. Burada gerçek bir fark yok. Aynı hız için mental ray veya v-ray ile ulaşmak mümkün.

Arnold'un gerçek farkı tek kare renderlerde değil, animasyonda oluyor. Çoğu çizgi film, mental ray kullanır, ambient artı direklight. Çünkü animasyonda hem hızlı render almak hem de GI 'ın ortaya çıkardığı flicker'dan kurtulmak gerekiyor. Arnold 3770k işlemciyle ortalama bir kareyi ortalama olarak 15 dakikada alıyor. Seri işler için, bunu 5 dakikaya düşürmek mümkün. Hem GI hem hızlı render alıyorsunuz, hem de flicker problemi olmuyor. Işıklardan kaynaklı, düşük samples yüzünden noise oluşabiliyor, bu da AE'de denoiser ile çözülüyor. GI animasyon renderi, mental ray veya v-ray de problemsiz almak çok zor.

Tek kare renderlerde, v-ray ile farkı, ortaya çıkaracağı gerçekliği olabilir, o da kullanılan material ve ışığa göre değişir, süre için büyük bir fark olacağını sanmıyorum.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı emrah gerede

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arnold 5 New Features
« Yanıtla #10 : Haziran 19, 2017, 11:32:31 ÖÖ »
Teşekkür ederim Seddata ,  render motorları hakkında bilgim var sadece hız farkını merak etmiştim. Genel de işlerde hız önemli bir faktör oluyor.
  • 3D Generalist