3
« : Haziran 16, 2013, 15:54:06 ÖS »
Hardsurface Modelling -> mekanik, sert/katı cisimler için kullanılan modelleme tekniği -> ör: araba,uçak,tank, mekanik robot vs. -> bilinmesi gereken önemli nokta; iyi bir sonuç için modelin özellikle kenarları ön plâna çıkarılacak şekilde modellemesidir.gerçekçi bi sonuç için kenarlara pah yada bevel/radius uygulanmalı yada bu görüntüyü verecek şekilde subdivide/subsurf yapılmalıdır..
High Poly Modelling -> çoğunlukla organic cisimler için kullanılan 'fırça tabanlı' modelleme tekniği, çoğunlukla dememim sebebi istenirse katı cisimlerde de küçük detayları oluşturmak için uygulanabilir (arabadaki çizik/çatlak vs gibi) -> Zbrush,Mudbox,Blender ve diğer sculpt tarzı programlar kullanılabilir, cisim üzerinde küçük detayları oluşturmak için fazla polygon gerekir, high poly denmesi bu yüzden(optimize olmadıgı için bu high poly model sadece normal/displace map çıkarmada kullanılır) -> ör: insan, hayvan ve çeşitli karakterler, çeşitli kumaş vs. gibi yumuşak dokulu cisimler, doğada bulunan nesneler vs. vs...