Gönderen Konu: basit bir soru  (Okunma sayısı 2619 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı la-edri

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
basit bir soru
« : Mayıs 17, 2016, 13:05:16 ÖS »
Üstadlarım;
Ekte yer alan resimde, sol taraftaki objenin, iç yüzeyi ile dış yüzeyinin yerini değiştirmek istiyorum. Sağ taraftaki objenin yüzeyi gibi gözüksün. Bunun için hangi komuta ihtiyacım var bulamadım. yardımcı olursanız sevinirim.

Saygılar.
« Son Düzenleme: Mayıs 17, 2016, 13:08:57 ÖS Gönderen: la-edri »


  • Illustrator

Çevrimdışı la-edri

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: basit bir soru
« Yanıtla #1 : Mayıs 17, 2016, 13:07:24 ÖS »
resim
  • Illustrator

Çevrimdışı tugba

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: basit bir soru
« Yanıtla #2 : Mayıs 17, 2016, 13:11:00 ÖS »
Merhaba, viewport menüde lighting>two sided lighting i seçin.

Çevrimdışı la-edri

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: basit bir soru
« Yanıtla #3 : Mayıs 17, 2016, 13:14:13 ÖS »
teşekkürler. :)
  • Illustrator

Çevrimdışı jeffparadox

  • Üye
  • **
  • İleti: 382
    • Profili Görüntüle
    • JEFF TREVES PORTFOLYO
Ynt: basit bir soru
« Yanıtla #4 : Mayıs 17, 2016, 16:19:30 ÖS »
Yalnız bu çözüm sadece viewport'daki ışıkların görünümünü değiştirecektir. Yüzeylerin arkalarıyla önleri "yer değiştirmedi" aslında. Eğer onu yapmak isterseniz Reverse Face Normals yapmanız gerek.

Maya poligon yüzeyleri ön/arka diye görür. Genelde iki yüzeyi de renderlar ama yine de ön yüzeye ihtiyacınız olduğu anlarda bunu kontrol etmek için şunu uygulayabilirsiniz: İstediğiniz yüzeyleri seçin > Select Mesh Display > Reverse > (Yüzeyi terse çevirecektir)

Normals, bir poligon yüzeyin baktığı yöndür, bir yüzeyin nereye baktığını şöyle görebilirsiniz: Display > Polygon Components > Normals (Bunu yaparsanız yüzeylerinizden bir çizgi çıkacak, o çizgi nereye uzuyorsa o yön poligonun ön yüzüdür.) Önce bu şekilde normals'ı görüntüleyip gerektiği zaman reverse uygulayabilirsiniz. Aynı fonksiyonla işiniz bitince  normals'ı saklayabilirsiniz.

Link:
https://knowledge.autodesk.com/support/maya-lt/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/MayaLT/files/GUID-17593923-D94D-4A8D-AE09-FA4E98FEA197-htm.html


Çevrimdışı la-edri

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: basit bir soru
« Yanıtla #5 : Mayıs 18, 2016, 10:51:48 ÖÖ »
tam bunu sorucaktım ki cevaplanmış. çok teşekkürler.
  • Illustrator