Bende birşeyler yazayım:
NVidia ile ATİ farklı çipsetler kullanırlar. Çalışmaları hemen hemen benzer gibi gözüksede farklıdır.
Ati yatay haç yüzey kaplama metodunu kullanırken NVidia dikey haç kaplama kullanır. Buda çalışma farklılıklarının 1.cisidir.
Gölgeleme farklılıklarıda cabası: NVidia hem D3DX HLSL kullanmasına rağmen kendine ait ayrıca bir gölgeleme dilide var: CG dili.
ATİ ise tamamen apiye sağdık kalmıştır. HLSL 1.0 --- 5.0 a kadar bütün komutlarıdestekler. Gerçi bütün komutları desteklediğinden emin değilim ama...
ATİ Mayada performans şovu yapar NVidia 3dsmaxda
~;
Halbuki bu iki yazılımda Autodesk ürünü olmasına rağmen
Baya ilginç bir durum.
LWde hiç denemedim.
ATİnin şöyle bir özelliği var. DX11 ile gelen gölgeleme hesaplama özelliği sayesinde sadece ekran kartını kullanarak render çıktısı alabilir. NVidia şimdilik alamaz? Ama ileride çıkartacağı uyumlu ekran kartlarıyla alabilir.
Neyse şimdilik bu kadar. Daha sonra tekrar yazarım.