Dediklerinize hak veriyorum. Ama dediğim şu bütün ilanlarda ya max ya maya geçiyor. Bu ilanlara ben animasyonu blenderda yaparım işinize gelirse diye baş vursak alacağımız sonuç olumlu olmaz gibi geliyor bana. Ben iş başvurusu bağlamında böyle düşünüyorum.
İş görür derken blender gayet iyi bence arada da biraz fark olması gayet doğal (kafadan fiyat farkına baktığımızda). Beldener ın maya ve maxdeki script çılgınlığana yetişebilmesi zor gibi. Creativecrash da herhafta 5-10 yeni çılgın script ekleniyor script hanesine. Ayrıca öğrenme açısından en ekstrim olaylar için bile kaynak bolluğu da var max mayada. Blender ın bunlarla yarışması çok zor. Ama scriptsiz düz bir mayadan veya 3dsmax den de çok çok fazla geri kalır bir yanı olduğunu sanmıyorum. Blender 1-2 adım geride bu kadarlık bir farkıda kabul etmemek yanlış bence.
Birde animatör olarak blenderla iş bulmak istiyorsak tahminimce programı yiyip bitirmek gerekli değil diye düşünüyorum. Sadece animasyon toollarını öğrenip hazır riglerle çalışmak yeterli olur buda 3 günlük bir öğrenme süresine takabül ediyor(programın animasyon tooları graph editor falan, scale move rotate kısa yolu vs...) Tabi bu her iş yeri için geçerli değil ama artık animatör ve modellemeci yi ayrı ayrı arayan iş yerleri de mevcut neyseki.
Sonuçta ben hem xsi de animasyon toolarını hemde maya da iyi biliyorum. Şimdide max e de baksam mı diyorum bazen ama gerek duymuyorum. Blender da dahil piyasadaki birçok programın animasyon toolarını öğrenmem en fazla 1-2 ay sürer ama sizin de dediğiniz gibi önemli olan animasyonun kendisini iyi bilmek. Size katılıyorum.
Birde iş yerleri illaki max maya demesinin büyük sebebi ise baştakilerin işten anlamayan kişiler olması bana kalırsa. Yoksa bende blender yaıgınlaşsın isterdim. En nihayetinde ufak bağışlarla işi kotarabliyorsunuz. Blenderle açılmış bir animasyon firmasının maliyetini bir düşünün. Sadece gönlünüzden geçen bağışı yaparsınız olur biter
.
(bende indiriyorum videoları
)