Gönderen Konu: RPF/RLA VE EXR HAKKINDA  (Okunma sayısı 16841 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hamzabol

  • Üye
  • **
  • İleti: 635
    • Profili Görüntüle
    • http://www.barakafilm.net
Ynt: RPF/RLA VE EXR HAKKINDA
« Yanıtla #40 : Temmuz 15, 2009, 01:18:40 ÖÖ »
 Hiç gerek yok boşverin. Yanlış anlaşılma oldu, durum onu gösteriyor. Biraz tebessüm ve bir fincan kahve iyi gelir.

Çevrimdışı Emirxxx

  • Üye
  • **
  • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
Ynt: RPF/RLA VE EXR HAKKINDA
« Yanıtla #41 : Temmuz 15, 2009, 01:56:37 ÖÖ »
Hamza abiye katılıyorum ne bu gerginlik :( Konu nereden nereye geldi .

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: RPF/RLA VE EXR HAKKINDA
« Yanıtla #42 : Temmuz 15, 2009, 09:48:08 ÖÖ »
hamzabol+

haftaiçi, maslak / itü civarlarına gelin... beraber tanışalım, kaynaşalım, içelim, çay / kahve konuşalım 3d, zdepth ve kalp kırıkları üzerine... olmayacak bu iş yazışarak

* * *

zdepth ile ilgili yanlışlarımız için...
yaşadığın zdepth sorunu resmin alias olmasından değil, 8bit olmasından kaynaklanıyor olabilir...



http://en.wikipedia.org/wiki/Z-buffering

* * *

kullanmadım ama şu ana kadar gördüğüm en sağlam ve esnek alan derinliği filtreleri serisi...








http://www.reiji.net/op-e/index.html

ister afx'in 3d katmanlarına... ister tek katmana zpdeth kanalı ile... bozdur bozdur harca

+ + +

kendi işlerimde genellikle "lenscare" kullanıyorum,


http://www.frischluft.com/lenscare/index.php

yahut, aynı firmanın "flair" isimli eklentisini


http://www.frischluft.com/flair/index.php

"flair" chromatic aberrative etkisine veriyor ama "lenscare" kadar temiz değil... lakin kompozisyon çözünürlüğü arttıkça render süresini kastığı için son dönemde varsayılan filtreler ile bu etkileri yakalama metoduna gidiyorum (ilk mesajlarımda gönderdiğim fusion tutorial'ı ve compound blur örneğide bunun için idi)

not, flair / lenscare zdepth ile çalışır ama rla/rpf deki ekstra kanalı siyah beyaz resim haline dönüştürmen gerekir
« Son Düzenleme: Temmuz 15, 2009, 10:50:07 ÖÖ Gönderen: herbap »
  • 3D Generalist

Çevrimdışı arif akca

  • Üye
  • **
  • İleti: 689
    • Profili Görüntüle
Ynt: RPF/RLA VE EXR HAKKINDA
« Yanıtla #43 : Temmuz 15, 2009, 11:07:21 ÖÖ »
kırık zdepthinize çözüm için genelde blur kullanıyor herkes. edge lerdeki antialiasing sorunu henüz giderilmedi.

rla yı duplicate edip zdepth extract edin , daha sonra invert edip blur ekleyin. sonra henuz dokunmadıgımız layera compound blur verip layer olarak bi onceki layerı seçin. tüm bunları precompose edip örneğin fog için gradient layer a bunu gösterin.

evet area nın sitesinde ve cgsociety dede aynı cevaplar verilmiş.

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: RPF/RLA VE EXR HAKKINDA
« Yanıtla #44 : Temmuz 15, 2009, 11:25:08 ÖÖ »
zbuffer (rla / rpf / exr...) derinlik bilgisidir, bildiğimiz anlamda resim değildir, antialias gibi bir şey söz konusu olamaz... rengi / tonu yoktur... yazılımlar bize derinlik kanalı gösterirken çeşitli renk ve tonlar ile REPRESENTE ederler

ancak bunu siyah beyaz resim haline dönüştürürsek antialias işin içine girer (max'in render elements'inden elde edilen siyah beyaz derinlik kanalı...)

kullanacağımız herhangi bir alan derinliği filtreside, siyah beyaz tonlara göre çalışacağı için antialiaslı kenarlarda derinlik bilgisi abuklaşacaktır... o yüzden derinlik kanalınde antialias olmaz

kompozisyonda kurtarmak için ister blur at, ister x4 çalışıp sonradan downsize et... farklı çözümler üretmek mümkün...

ama nihayetinde derinlik kanalı ile elde edilebilecek alan derinliği etkisi bir yere kadar kurtarır... arkası geniş ve derin boşluklar içeren nesnelerin kenarları bozulur... bunun sebebi alias değil, resimde o nesnenin arkasının olmamasıdır

+ + +

ek olarak, en hayran olduğum post process dof eklentileri,


http://www.evasion3d.com/xds_intro.html

yahut,


http://www.dofpro.com/
« Son Düzenleme: Temmuz 15, 2009, 11:34:29 ÖÖ Gönderen: herbap »
  • 3D Generalist

Çevrimdışı aydinkarabudak

  • Üye
  • **
  • İleti: 155
    • Profili Görüntüle
Ynt: RPF/RLA VE EXR HAKKINDA
« Yanıtla #45 : Temmuz 15, 2009, 16:03:30 ÖS »
Combustion da rpf den alınan z-dept bilgisi ile sahnenin sanal kamerası oluşturuluyor. Rpf in içindeki z-depth e yapılan hertürlü müdahele camera datasını bozuyor ister dışardan başka bir z-dept alın ister kendi z-deptine blur verin. rpf/rla nın içindeki z-dept e yaptığınız en ufak bir müdahale sanal cameranın sapıtmasına yol açıyor. Şu anda çözüm yok gibi görünüyor. yani benim anlatmaya çalıştığımda buydu Temiz dof yada fog almaya çalışmıyorum. sadece combustiondaki camera datasını bozmadan 3d-depth özelliğini temiz kırçılsız bi şekilde kullanmaya çalışıyorum.

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: RPF/RLA VE EXR HAKKINDA
« Yanıtla #46 : Temmuz 15, 2009, 16:30:24 ÖS »
afterfx'teki süreci şöyle özetleyeyim...

- rla / rpf'in zbufferından kamerayı afterfx'te oluşturuyor ama sonrasında görüntüye yaptığın müdaheleler kamerayı etkilemiyor (keyframeleri bir kere oluşturuyor)
- ilgili katmanın bir kopyasını çıkarıp gerekl (blur... vs) işlemleri onun üzerinde yapılır
- varsayılan alan derinliği filtreleri tatmin etmez ise, önceki sayfalardada adı geçen 3. partilerden biri tercih edilir...

bunları iyi / kötü kıyaslaması için değil, fikir vermesi için yazdım...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı aydinkarabudak

  • Üye
  • **
  • İleti: 155
    • Profili Görüntüle
Ynt: RPF/RLA VE EXR HAKKINDA
« Yanıtla #47 : Temmuz 15, 2009, 16:34:09 ÖS »
afx in sanal kamerası 3d_depth özelliği olmadan bi işe yaramıyor ne yazıkki. afxde çözemiyeceğimi anladım combution da arıyorum çözümü artık. yada fusion 6

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: RPF/RLA VE EXR HAKKINDA
« Yanıtla #48 : Temmuz 15, 2009, 18:14:07 ÖS »
afx in sanal kamerası 3d_depth özelliği olmadan bi işe yaramıyor ne yazıkki

?
  • 3D Generalist

Çevrimdışı aydinkarabudak

  • Üye
  • **
  • İleti: 155
    • Profili Görüntüle
Ynt: RPF/RLA VE EXR HAKKINDA
« Yanıtla #49 : Temmuz 15, 2009, 18:43:06 ÖS »
rpf biliyosun afx e de combustiona da sanal camera çıkartır. Combustionda afx den artı olarak birdwe 3d-dept özelliği vardır. Afx de bu özellik olmadığından rpf in içine 2d herhangi bişey koyduğunda havada yüzer tam olarak nerde olduğunu kestiremezsin. Max2ae gibi pluginler felan var ama combustion  gibi pratik değil.

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: RPF/RLA VE EXR HAKKINDA
« Yanıtla #50 : Temmuz 15, 2009, 20:30:42 ÖS »
rpf'teki ekstra kanalları afx görmüyor zaten, rpf bir nevi combustion ile 3dsmax arasında bağlantı formatı gibi birşey... combustion'da semi3d çalışmaya imkan veriyor

afterfx ile alakalı şöyle bir video hazırladım,
  • 3D Generalist

Çevrimdışı aydinkarabudak

  • Üye
  • **
  • İleti: 155
    • Profili Görüntüle
Ynt: RPF/RLA VE EXR HAKKINDA
« Yanıtla #51 : Temmuz 16, 2009, 00:12:08 ÖÖ »
eline sağlık bilmeyen arkadaşlar için yararlı olmuş. Tabi benim bahsettiğim olay bu değil sende biliyosun artık bu konuda hem fikiriz sanırım. tekrar tekrarlamıycam daha önce yazdım tam olarak yapmak istediğimi bi kaç defa. nrydr 2 günlük bu hararetli tartışmadan sonra combustion ve afx in bu işi kıvıramıyacağını anladım. Fusion da aramak lazım çözümü sanırım.