Gönderen Konu: Tiger Tank - Zbrush  (Okunma sayısı 8229 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tamer Karataş

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Tiger Tank - Zbrush
« : Eylül 27, 2012, 10:19:17 ÖÖ »
Herkese merhaba, Sinefx'te yeniyim ve ilk mesajım. :)

Zbrush hard surface tekniğini öğrenmek ve geliştirmek için 2-3 haftadır sadece akşamları uğraştığım tank modelidir. Modelleme, kesme, biçme kısmını bitirdim ve buraya koymaya karar verdim. Texture ve geri kalanlarını yaptıkça koymaya çalışacağm.

Herkese kolay gelsin.

Not: Her bir parça tek tek Zbrush'ta sıfırdan yapılmıştır.


  • Illustrator

Çevrimdışı Ahmet Akyürek

  • Üye
  • **
  • İleti: 36
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #1 : Eylül 27, 2012, 10:55:23 ÖÖ »
Çok başarılı, ellerine sağlık.

Çevrimdışı Tamer Karataş

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #2 : Eylül 27, 2012, 11:18:27 ÖÖ »
Sağol Ahmet, öğreniyoruz işte...
  • Illustrator

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4839
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #3 : Eylül 27, 2012, 12:03:26 ÖS »
Bir gün herkes ZBrush kullanıcısı olacak :P

eline sağlık...Ben de çok beğendim...

Not: Yapım süreciyle ilgili bir takım ip uçlarını forumla paylaşsan çok güzel olur. Zbrush'un HardSurface modellemede kullanılması nispeten yeni bir kavram...

Çevrimdışı NiyOo

  • Üye
  • **
  • İleti: 667
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #4 : Eylül 27, 2012, 12:42:13 ÖS »
Ellerine sağlık Tamer , çok sağlam olmuş.Herkes birşeyler paylaşıp duruyo ya :) benimde sketchleri falan ekliyim bari,gördükçe işleri gaza getiriyosunuz :)

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Osman Safi
  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6942
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #5 : Eylül 27, 2012, 12:55:30 ÖS »
konu zbrush olunca wire'de isteyemiyoruz :) retopo yap gönder bari... hehe

eline sağlık...
  • 3D Generalist
Güzel bir bahar günü, öğrenci dalların hareket ettiğini fark eder. Ustasına sorar; Dalların hareketi kendiliğinden mi yoksa, rüzgardan mı? Ustası başını kaldırmadan cevap verir: Harekete ne dallar ne de rüzgar sebep olur. Bu senin kalbinde ve aklındadır.

Çevrimdışı Tamer Karataş

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #6 : Eylül 27, 2012, 13:19:28 ÖS »
@LW3D
teşekkür ederim,
yapım süreci ile ilgili özellikle merak ettiğiniz şeyler varsa sorabilirsiniz yardımcı olmaya çalışırım.:)

@NiyOo
teşekkür ederim. :)

@herbap
Evet wireframe halini görmek pek bi işe yaramayacaktır.
Aslında bir yandan da retopo yapmaya başlamıştım parçaları tek tek yaparken ama Zbrushta hard surface retopo nerdeyse imkansız gibi çok zorladı beni o yüzden yapmayı bıraktım. En sonunda maxte retopoyu bitireceğim galiba, o zaman wireframeli halini de paylaşırım tabi :) 


  • Illustrator

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Osman Safi
  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6942
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #7 : Eylül 27, 2012, 13:46:50 ÖS »
:) wire istemem ritüel haline dönüştü... istemediğimde garip karşılanıyor

şunu belirtmemde fayda olacak... thumbnail boyutunda bakınca acemi işi gibi görünüyor... arkadaşlar yorum yazana kadar detaylara dikkat etmemiştim...

o yüzden clay render tadında bir şeyler eklersen iyi olur derim
  • 3D Generalist
Güzel bir bahar günü, öğrenci dalların hareket ettiğini fark eder. Ustasına sorar; Dalların hareketi kendiliğinden mi yoksa, rüzgardan mı? Ustası başını kaldırmadan cevap verir: Harekete ne dallar ne de rüzgar sebep olur. Bu senin kalbinde ve aklındadır.

Çevrimdışı Tamer Karataş

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #8 : Eylül 27, 2012, 14:02:41 ÖS »
Aslında acemi işi sayılır  ::)
Akşama bi kaç tane koyarım.
  • Illustrator

Çevrimdışı fovea

  • Üye
  • **
  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #9 : Eylül 27, 2012, 15:09:26 ÖS »
Gördüğüm kadarıyla Zbrush'ın tutorialindeki tankı shadow box yöntemiyle yapmışsın,gayet başarılı olmuş ellerine sağlık.Zbrush'ı modellemelerde poligonal modellemeye göre tercih etmek alternatif bir yöntem (poligon sayısı optimize edilip düşürerek kullanılabilir-bazı modeller için...) fakat karakter modellemesinde retopoloji yapmak gerekiyor,bunun içinde kendi içinde veya topogun,3dcoat gibi programlarla topolojiye uygun tekrar çıkarmak gerekiyor...
   Burada seçim sana kalıyor  tamamen poligonal modelleme ile mi modelini üreteceksin yoksa zbrushta sculptunu yapıp tekrar retopo mu yapmak sana kolay gelecek??

Çevrimdışı Tamer Karataş

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #10 : Eylül 27, 2012, 15:50:35 ÖS »
@fovea
Shadowbox kullandığım yöntemlerden sadece bir tanesi ve eğer Steve Warner'in tankını diyorsan http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?91827-Z4-Beta-Testing-By-Steve-Warner benim tank Almanların Tiger tankı bu linkteki Rusların Spetnazıdr. İkisinin tek ortak ve benzeyen yanı ikiside tanktır onun dışında tektek parçalara Dikkatlice bakacak olursan hiç bir parçası benzemez :) hatta Tiger ondan en az 40-50 yaş daha yaşlı :D
 Yani bir tutorialı takip ederek yapmadım. Tabi bana çok faydası oldu orada anlatılanların ki zbrush un sitesinde hard surface ile ilgili okumadığım ve görmediğim bir şey kalmamıştır. Yoksa eminim yapamazdım en azından aslına bu kadar benzemezdi yaptığım model.

ZBrush ı seçmemin tek nedeni bu programı çok sevmem ve bu konuda ustalaşmak istememdir.

Zbrushta retopo yöntemlerini biliyorum elbet ama hard surface için retopo en azından benim için ve şu anda Zbrushın içinde çok kastırıyor.
Organik modeller için özellikle 4r4 gelen topology brush inanılmaz kolaylıklar sağlıyor. hard surfacede ise o kadar rahat değil ve biraz saçma geldi bana uğraşmak. O yüzden büyük ihtimalle maxte yapacağım retopoyu.

Teşekkür ederim.
  • Illustrator

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4839
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #11 : Eylül 27, 2012, 15:51:23 ÖS »
@LW3D
teşekkür ederim,
yapım süreci ile ilgili özellikle merak ettiğiniz şeyler varsa sorabilirsiniz yardımcı olmaya çalışırım.:)


Benim özellikle sormak istediğim birşey yok.. Yapımla ilgili ufak bilgiler ve ipuçlarının paylaşılmasının, forum geleneği ve yapısına uygun olduğunu düşündümden önermiştim...

Çevrimdışı fovea

  • Üye
  • **
  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #12 : Eylül 27, 2012, 16:21:26 ÖS »
Tankları benzetmiş olabilirim kusura bakma,ben iyi yapmışsın,benzetmişsin anlamında söylemiştim..diğer çalışmalarınıda görmek isteriz.

Çevrimdışı GARYOSAVAN

  • Üye
  • **
  • İleti: 324
    • Profili Görüntüle
    • GARYOSAVAN Youtube Channel
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #13 : Eylül 28, 2012, 10:44:25 ÖÖ »
Harcanan zamanı düşünürsek max veya mayada box modeling ile bir kaç günde bitecek bir iş. Keşke karakter falan çalışsaymışsın. Zbursh'ı ticari olarak katı modellemede kullanmak zaman kaybı. Organik için kullanılması gereken bir programı öğrenme sürecinde katı modelleme için kullanmak ne kadar mantıklı bilemem ancak harcadığın 2-3 hafta içinde 2-3 adet Checkmate Pro kalitesinde model yapıp satardın en kötü 600$ sana geri dönüşü olurdu. Pro diyorum çünkü yaptığın çalışmadan o kalitede ve özende iş yapabildiğin belli.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Tamer Karataş

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #14 : Eylül 28, 2012, 11:02:09 ÖÖ »


@LW3D
Anladım...

Genel olarak takip ettiğim yol; Birincisi ve en temeli Shadowbox ve Clip Brushlarla ve özellikle ClipCurve brushla, Shadowboxta oluşturduğum nesneyi kesip biçerek parçaları yapmak.
 Sonra Primitive nesneleri kullanarak Subtool daki, bildiğim kadarıyla Dynameshle gelen,(çünkü sadece üstteki nesne Dynamesh ise çalışıyor)diğer programalardan bildiğimiz Boolean yöntemiyle parçaları tek tek oluşturarak devam ettim...

Şimdilik aklıma bunlar geliyor. :)
Arkadaşlar özellikle merak ettiğiniz bir şey varsa sorabilirsiniz.
Kolay gelsin.
  • Illustrator

Çevrimdışı Tamer Karataş

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #15 : Eylül 28, 2012, 11:15:15 ÖÖ »
Harcanan zamanı düşünürsek max veya mayada box modeling ile bir kaç günde bitecek bir iş. Keşke karakter falan çalışsaymışsın. Zbursh'ı ticari olarak katı modellemede kullanmak zaman kaybı. Organik için kullanılması gereken bir programı öğrenme sürecinde katı modelleme için kullanmak ne kadar mantıklı bilemem ancak harcadığın 2-3 hafta içinde 2-3 adet Checkmate Pro kalitesinde model yapıp satardın en kötü 600$ sana geri dönüşü olurdu. Pro diyorum çünkü yaptığın çalışmadan o kalitede ve özende iş yapabildiğin belli.

Kesinlikle çok haklısın.:)

Tabi benim bu çalışmayı yaparken ki amacım tamamen kişisel, yaparken hiç yorulduğumu hatırlamıyorum her parçasını yapmak benim için ayrı bir zevkti. Yani iki hafta bir mmo oyun oynamışım gibi düşünebilirim , yaparken ki öğrendiğim şeyleri de düşünecek olursam oldukça karlı sayılırım. :)

  • Illustrator

Çevrimdışı Anoxy

  • Üye
  • **
  • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
    • Özcan Şener - CG Artist
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #16 : Eylül 28, 2012, 14:19:32 ÖS »
Eline sağlık tamer, detaylar çok güzel

Çevrimdışı turx

  • Üye
  • **
  • İleti: 512
    • Profili Görüntüle
    • My CGSociety Portfolio
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #17 : Eylül 28, 2012, 20:43:18 ÖS »
Eline sağlık. Çok güzel.
  • 3D Character Artist

Çevrimdışı Tamer Karataş

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #18 : Eylül 29, 2012, 23:42:36 ÖS »
Eline sağlık tamer, detaylar çok güzel
Eline sağlık. Çok güzel.

Sağolun arkadaşlar.
  • Illustrator

Çevrimdışı Tamer Karataş

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiger Tank - Zbrush
« Yanıtla #19 : Ekim 06, 2012, 10:15:50 ÖÖ »
Bir iki tane render denemesi yaptım daha eksikleri var, biraz renk doğrulaması eksik, ışık gölge hataları ve bazı yerlerde doku sorunları var.




Zbrush viewport










  • Illustrator