İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - bluenile

Sayfa: [1] 2 3 ... 15
1
3D Studio MAX / Ynt: There is no disk in the drive. 3dsmax hatası
« : Mart 03, 2015, 16:53:26 ÖS »
Teşekkürler Turx, ama ondan olmadığına kanaat getirmiştim. Suçluyu buldum gibi. Bilgsiayardan şarj olan Samsung telefon....
Kendisini çıkarınca 3dsmax tekrar tıklayınca açılıyor. İlginç birşey ama asla açamıyordum. Tekrar servis pack yüklediğimde düzeliyordu. Belki de ben o sırada telefon geliyordu çıkarıyordum şarjdan. Olaya bak yahu. . :)

2
3D Studio MAX / There is no disk in the drive. 3dsmax hatası
« : Mart 02, 2015, 13:21:34 ÖS »
There is no disk in the drive. Please insert a disk into drive\device\harddisk5\DR5 hatası
Max açılırken bu hatayı veriyor ve açılmıyor. Bununla karşılaşan ya da çözümünü bilen var mı? Şimdiden teşekkürler.

3
Adobe Premiere / Ynt: Premiere CS6 HD Sorunu
« : Nisan 19, 2013, 13:18:40 ÖS »
Yok onlar! Anladığım kadarı ile demo versiyon bu şekilmiş.

4
Adobe Premiere / Premiere CS6 HD Sorunu
« : Nisan 19, 2013, 00:17:17 ÖÖ »
Arkadaşlar merhaba,
Premiere CS6 da yeni proje açarken HD 1920*1080 çözünürlüğü yok.
1080 50
1080 60 formatları var. Bunlarda 1440*1280 gibi ölçüler.
Ek bir dosya filan mı yüklemek lazım? Bilen var mı?

5
Donanım / Ynt: Performanslı bir Sistem Önerisi
« : Mart 13, 2013, 15:02:31 ÖS »
Acizane yaşadıklarımdan,
Eger makinayı büyük projelerde kullanırım bana aynı zamanda çalışmak içinde lazım diyorsanız; bu söyleyeceklerime binaen
i7 ve xeon işlemcilerin özelliklerini intel sayfasından karşılaştırarak sonuçları görebilirsiniz.

xeon ve i7 leri ayıran en temel özelliklerde biriside veri yolu hızları ve bant genişlikleridir. i7 işlemciler yapılarına göre sınırlandırılmışlardır.
Mesela i7 3770 K nın,
Maksimum Bellek Bant Genişliği 25,6 GB/s
DMI  5 GT/s değerlerine sahipken,

intel xeon e5 2643 işlemcinin,
Intel® QPI Hızı 8 GT/s
Maksimum Bellek Bant Genişliği 51,2 GB/s dir.
Yani diğer işlemcinin iki katı veri işleme kapasitesine sahiptir. Buda size ağır dosyalarda çökmeler ve uzun beklemeler yapmadan çalışmanızı sağlar. Not responding hadiseleri genelde görevi sonlandırla değilde tekrar çalışmaya devam etme ile sonuçlanır.

Render yapacaksanız ve bir kaç makinada iş götürmek istiyorsanız kendinize 3930 i7 işlemcili daha ekonomik makinalar kurabilirsiniz.

Quadro konusuna gelince bende çok gözle görülür fark göremedim. Ama farkı olduğuna aldığım için inanıyorum :)

6
3D Studio MAX / Ynt: Render farm icin dosya hazırlamak.
« : Mart 13, 2013, 13:11:48 ÖS »
Herbab verdigin bilgiler icin cok teşekkur ederim.  :)

Material editordeki artık kullanmadıgım kaplamaları nasıl silerim vee bu material editoru nereden nasıl resetlerim.

7
3D Studio MAX / Render farm icin dosya hazırlamak.
« : Mart 11, 2013, 20:18:43 ÖS »
Arkadaşlar elimde dagınık çalışılmış ve bütün textureleri, proxyleri türkçe karakterlerle yazılmış klasörlerde bir iş var. İşi renderfarm için toplayacağım ama bitmap photometric objects sadece resimleri topluyor.
Ayrıca proxyleri tek tek bulup bir klasore toplama yoluna gitmem gerekiyor.
Yeni Turkce olmayan isimlerle klasör kayıtları almama rağmen hala material editorde bu klsorlerin isimleri birşekilde duruyor ve render farm programları bunları görüp hata veriyor.
Material editorun tum materiaallerini nereden gorebilir ve nasıl resetlerim?
kullanmadıgım materialleri silmek istiyorum. Otomatik olarak bu mümkün mü dür?

8
3D Studio MAX / Mentalray daylight ve matte shadow problemi
« : Şubat 21, 2013, 18:28:21 ÖS »
Merhaba Arkadaşlar,
DAylight ile aydınlatılmış sahnem var arkaplanı aldıktan sonra hareketli objemi mattesahdowla tek başına almak istiyorum.
Fakat matteshadow atılmış zemin plane  sürekli siyah çıkıyor. Obje üzerindeki ışık yansımalarının doğallığıda kayboluyor.
Bu konuda çözümü olan var mı? Aynı sahneyi direct light ile aydınlatınca sorun yok ama o da day light tadı vermiyor. 

9
3D Studio MAX / Ynt: 3ds Max / yüz kemik yapısının otomatik oluşumu
« : Şubat 22, 2010, 10:36:40 ÖÖ »
Öncelikle tebrikler!
Başarılı bir plugine benziyor. Bu kemikleri poz kaydeden bir panele baglama dusunceniz var mı? Kemikleri Joystic controle yazılımınız içerisinde baglayabiliyormuyuz?
Son olarak satış fiyatı olarak ne düşünmektesiniz?

10
Tamamlanmış Çalışmalar / 3D / Ynt: Anadol stc concept Mk2
« : Şubat 20, 2010, 04:08:46 ÖÖ »
Çok guzel model ve render tebrikler. Bu arabayı hatırlarım. Ama asla bu kadar güzel değildi. Esasen bunu otosana tekrar teklif etmek lazım. :)
Anadolların kaportası cam elyafı ve polyester kalıplama sistemi ile yapılmıştır. Bugün küvet imalatçılarının kullandığı imalat sistemidir.
Dolayısıyla keçilerin koyunların kaza yapan anadolu yemesi şehir efsanesidir. :)


11
Tamamlanmış Çalışmalar / 3D / Ynt: Çin Mahallesi
« : Şubat 11, 2010, 03:04:27 ÖÖ »
Mükemmel... mükemmel... bir daha mükemmel....

12
Ayrıcanan Türkler böyle anırarak saldırmaz. Esefle kınıyorum.

13
Komedi filmi mi bu? Sürme çekmeyle oluyor mu bu işler?
Mahalle kavgası mı bu? Cüneyt arkın seni seviyorum.
 

14
WIP / 3D / Ynt: ZBRUSH YONTMA
« : Ocak 12, 2010, 12:29:05 ÖS »
Niye bırakmıştın ki modeli :) gercekten cok şey soylemişim :) şevkini kırmak istemedim. Ama biliyorsun hic kimse anasından profesyonel doğmuyor. Herkes iyi kötü yaparak, iyiye, kaliteye ulaşıyor.

Boyle bazı siteler var, anotomi uzerine, zaten biliyorsundur. Onlardan daha çok faydalanırsan modeller daha güzelleşir kanaatindeyim.

Başarılar dilerim.

15
3D Studio MAX / Ynt: YIL 1996 ilk 3DSMAX :)
« : Aralık 31, 2009, 21:04:53 ÖS »
3ds4 u gormusum ogrenmem lazım, max 1.0 cıktı amblemi ordekti yanlış hatırlamıyorsam ya da ordekle ilgili birşey vardı. Max 2.0 la başladık. Max 3.0 versiyonunun kopyasını adamlar 50 dolara cd ile satıyorlardı.
Bir şey sordun mu cevap bile vermeyen adamlar vardı. Ne kursu vardı ne kitabı sonradan cıktı her şey. İnternet te yoktu. Video ders mi nerdeeeee? Hiç birşey yoktu beeee! Gelen rus malı cd lerin icinden cıkan pluginleri yukleyip melül melül bakıyordun ne işe yararlar ki, nasıl kullanılır ki diye.
Şimdi isteyen istedigi programı cok kısa surede ogrenir, yeter ki çalışsın.

16
WIP / 3D / Ynt: ZBRUSH YONTMA
« : Aralık 28, 2009, 13:07:48 ÖS »
Adamın boyun ile vucud birleşiminde bir orantısızlık var. Yani boyle bir vucud hafifi geniş birleşmeliydi diye düşünüyorum. Adamın gögüs uçları gereksiz derecede belirgin ve cok kenarlarda.
Karın kaslarının başladıgi yerde problem var bence.
Don olayındada belde daha sadece ve guzel bir ayrıntı verilebilir. Bu şekilde ne oldugu anlaşılmıyor. Yine bacaklara bir iki santim daha inilip aşagıda bacagı kavrasa daha guzel olur gorusundeyim. Elde galiba eldiven var ama bilekte biten bir yer yok galiba unutulmuş.
Yav bir sürü şey yazmışım ama kusura bakma :) Eline sağlık. Başarılar.

17
WIP / 3D / Ynt: assan
« : Aralık 21, 2009, 04:08:53 ÖÖ »
Cok guzel iş cıkarmışssınız devamı gelirse bu tür işler için çok zaman oluşur kanaatindeyim. :)

18
CG Dünyasından Haberler / Ynt: Matrix producer plans Muhammad biopic
« : Aralık 18, 2009, 02:51:53 ÖÖ »
Bu tür filmleri bir izlemekle kimse müslüman oldum, yükleme tamam. " I know kungfu" tarzında bir oluşuma girmez. Bazen bir kişinin İslamiyete girmesi, toplumsal ve kişisel etkenlerden dolayı birkaç yıl bile sürebilir.

İslamiyeti merak edenler, düşünenler, akledenler, inançlarını kontrol etme gözden geçirme eğilimine ve cesaaretine girerlerse, Allahın izni ile elbet müslüman olurlar.

Seyirci sayısı milyonlar olan ve 34 yıllık bir geçmişe sahip olan bir filmden bir kaç bin kişinin etkilenme olasılığı da yüksektir.




19
CG Dünyasından Haberler / Ynt: Matrix producer plans Muhammad biopic
« : Aralık 17, 2009, 08:48:33 ÖÖ »
Çağrı filmi hakkında:



Mustafa Akkad, aslen Suriyeli olmasına rağmen Amerika'da yaşıyordu. 1935'te Suriye'nin Halep kentinde doğdu. Gençlik dönemlerinde film yönetmenliğine merak gösterdi. Doğduğu Halep'ten 1950'de ABD'nin sinema merkezi Los Angeles'e göç eden Akkad, Kaliforniya Üniversitesi'nde tiyatro eğitimi aldı. Sonra Güney Kaliforniya Üniversitesinde tiyatro lisansı yapmıştır. Mustafa Akkad'ın başarılı bir film yönetmeni olarak ün kazanmasında Sam Peckinpah'ın katkısı olmuştur.

Mustafa Akkad ilk yıllarda Hollywood'un en muteber korku filmleri yapımcısıydı. Fakat Mustafa Akkad'ın dünya genelinde tanınması "Çağrı" ve "Çöl Arslanı" filmlerinin yapılmasından sonra oldu. "Çağrı" tekrar tekrar izlenmiş olsa da, yine de her izleyişte izleyiciyi derinden sarsmayı başaran, sinema tarihinin başyapıtları arasında yerini almış ünlü bir film. İslâm'ın doğuşunu ve yayılmasını anlatan bu film, 24 yıldır sinema izleyicisini derinden sarsıyor. "Çağrı" ve "Çöl Arslanı" filmi ile birlikte Batı'da İslâmiyet'i tanımayan pek çok insana dinimizin ne adına savaştığını ve sıkıntılar çektiğini gözler önüne sererken, pek çok Müslüman'ın da hayallerinde canlandırdığı karakterleri beyaz perdede görmesine vesile olmuştu.

Mustafa Akkad gençlik yıllarından itibaren ABD'de yaşasa da bir Müslüman idi. Hayatı boyu onu düşündüren bir mesele vardı. İslâm'ın doğuşunu beyazperdede nasıl canlandırabilirdi. Bu maksatla araştırmalara başladı. Fakat problemler çok fazla idi. Evvelâ, Amerikan sinemasında Müslümanlar, hep çirkin bir tipleme ile canlandırılırdı. İslâm'ı bir terör dini gibi göstermeye çalışıyorlardı.

Mustafa Akkad kendisi ile yapılan bir röportajda "Çağrı" filmi fikrinin oluşmasını şöyle anlatır: "Çocuğum olunca şöyle bir duyguya kapıldım: Çocuklarıma dinlerini öğretmeliyim dedim ve sorumluluğumu hatırladım. İşte Çağrı projesi böyle ortaya çıktı. Hem kendi çocuklarımın, hem de başka çocukların geleceği için. Ama bu hiç kolay olmadı. Çünkü Hollywood'da Anthony Quin'in başrolde oynadığı bir İslâmî film yapmak gerçekten zordu. Çünkü Hollywood geleneğinde İslâm'a dair her şey çirkin. Filmi, benim için özel bir yeri olduğundan hazırladım. Normal bir film olarak, hikâyesi, şaşırtıcı noktaları, hüznü vardı. Bütün bunların üzerinde sanırım kişisel bir şey olarak, batıda yaşayan bir Müslüman olmam sebebiyle İslâm hakkındaki gerçekleri duyurmanın görevim olduğunu düşündüm. 700 milyon (1976) inananı olan bir dinin bu kadar az tanınıyor olması beni çok şaşırtmıştı. Bu hikâyeyle bir köprü kurup, batıya bir geçit açabileceğimi düşündüm. Özellikle Amerikan kamuoyunu dikkate aldım. Onlara kendi mantıkları ve dilleriyle hitap ettim. Filmde Hıristiyanlık ile İslâm arasındaki ilişkiye, Hz. Meryem'e vurgu yaptım. Sahneleri bu mantıkla çektim. Filmde başkahraman Hz. Muhammed görünmüyor. İslâm âlimleri, buna onay vermiyorlardı. Ama verseler bile ben o yüce kişiliği göstermezdim. Bunun doğru olmadığına ben de inanıyorum. Sadece Hz. Muhammed'i değil, Hz. İsa'nın, Hz. Musa'nın da canlandırılmasını onaylamıyorum. Onları göstermek, onların yüceliklerini gölgeler. Filmde sadece başkahraman değil, Hz. Ebubekir, Hz. Ömer, Hz. Osman, Hz. Ali hiç biri yok. Hatta Hamza, diğerleri olmadığı için var... Müslümanlar izlerken, Hz. Muhammed'in yokluğundan dolayı bir sıkıntı çekmediler. Ama yabancılar için bu bir sorundu. Bir de metnin Ezher Üniversitesi tarafından onaylanması gerekiyordu. Çok zorlandım. Ama mutluyum, mesaj yerine ulaştı..."


Filmin yapılmasında en büyük sorun finans meselesi idi. Mustafa Akkad finans sorununu çözmeye nail oldu. S. Arabistan devleti filmin masraflarını karşılamayı üzerine aldı. Filmin çekimlerine 1974'te Fas çöllerinde başlandı. Fakat filme sponsor olan Suudi Arabistan senaryoda fazla Eshab-ı Kiram sevgisinin vurgulandığını gerekçe gösterir ve filme maddî destek olmayacağını deklare ettiği gibi ayrıca Fas hükümetine de baskı yaparak film ekibinin ülkeden ayrılmasını sağlar. Bu sure zarfında Mustafa Akkad filmin yalnız 15 dakikalık bölümünü çekmişti.



Mustafa Akkad filmin 15 dakikasını montajlayarak Libya Devlet Başkanı Muammer Kaddafî ile görüşür. O filmin 15 dakikalık hissesini Muammer Kaddafi'ye izletir. Filmi beğenen Muammer Kaddafî, filmin gerisinin nerede olduğunu sorar. Mustafa Akkad durumu Kaddafi'ye anlatır. Kaddafî filme tam destek vereceğine söz verir.

Muammer Kaddafî'nin davetiyle Mustafa Akkad'ın film ekibi Libya'ya taşındı. Burada zor şartlarda gerçekleştirilen filmin 600 kişiden oluşan ekibi ise aylarca çöldeki ker*** evlerde konakladı. Çekimler 1976 yılında tamamlandı.

Hz. Muhammed (SAV) ile başlayan İslâm dini ve İslâm tarihi ile ilgili Mustafa Akkad yönetmenliğinde çekilen en büyük prodüksiyonun gerçekleştiği filmlerden ilki Çağrı. Filmde İslâm dininin ortaya çıkışı, Mekkeli müşriklerin Müslümanlara işkenceleri, Medine'ye göç, ilk İslâm devletinin kuruluşu, Bedir ve Uhud savaşları, kısacası İslâm'ın Hz. Muhammed (SAV) önderliğinde yayılması anlatılmakta. Filmin İslâm dinine ve kurallarına riayet edilerek çekilmiş olması da filmin önemi ve değerini bir kat daha artırmakta.



"Çağrı" filminin başarıyla yapılmasından sonra Kaddafî, Mustafa Akkad'dan Ömer Muhtar'la ilgili filmin çekilmesini ister. Mustafa Akkad, Ömer Muhtar filmi ile ilgili hatıralarını şöyle anlatır: "Kaddafî'nin teklifini kabul ettim. Finans sorunu olmadığı için film istediğim gibi çekildi. Bir sinema filmi olarak Ömer Muhtar'la gurur duyuyorum. Bu filmde sinema sanatının tüm inceliklerini kullandım."

İslamiyet'i, olumlu ve güçlü bir şekilde tanıtan ve bunu yaparken Hollywood yöntemleri kullanan Akkad, çektiği filmlerle başarısını dünyaya kanıtlamayı başarmıştı.


Mustafa Akkad'ın yarım kalmış projeleri

Mustafa Akkad İstanbul'un Fethi ve Fatih Sultan Mehmed Han'ın hayatını konu alan bir film hazırlamayı düşünürdü. Bu proje yapım aşamasındaydı. O, maksatla İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile anlaşmıştı. Maliyetinin bir kısmını İstanbul Belediyesinin karşılayacağı 100 milyon dolar bütçeli prodüksiyonun gerçekleşmesi için sponsor aranıyordu. "Fetih Projesi" de tarihî gerçeklere uygun olarak yapılacak, senaristlere Türk tarihçileri de yardımcı olacaktı. Mustafa Akkad, "Fetih Projesi"nin ardından Hollywood yapımlarına karşı, Selâhaddin Eyyubî ve Selçuklu Sultanı Alparslan'ın hayatını konu alan filmleri yapmayı planladığını açıklamıştı.



Çağrı Filmi'nin Müziğini Yapan Maurice Jarre: "Fas ve Libya çöllerinde aylarca kalarak Çağrı filminin müziğini besteledim."

Hz. Peygamber'in hayatını anlatan Çağrı (The Message) isimli film, içeriğiyle olduğu kadar müziğiyle de ses getirmişti. Film müzikleri ile üç Oscar ve sayısız ödül kazanan Fransız kompozitör Maurice Jarrer, Çağrı filminin müziğinin oluşma safhasını şöyle anlatır:

"Mustafa Akkad filmle ilgili fikirlerini bana açıkladı ve benden müzik bestelememi istedi. Ben o zamanlar en pahalı- film müziği bestecisi olarak tanınırdım. Teklif bana yeni bir şey vaat ediyordu. Bu çok zor, ciddi ve aynı zamanda zevkli bir işe benziyordu. Teklifini bir şartla kabul ediyorum dedim. Eğer bana rahatça çalışmam için gerekli koşulları oluşturabilirsen ben de sana unutamayacağın bir armağan sunabilirim. Ancak bunun için en az birkaç ay boyunca çölde yaşamam gerekiyor. Çölün atmosferini ruhumun derinliklerinde hissetmeden böyle bir film için tek bir nota bile üretemem. Bana hemen çekim mekânlarınıza yakın bir konaklama merkezi ayarla. Benden başka hiç kimsenin olmayacağı, son derece sessiz bir mekân olsun bu. Ayrıca İslam tarihini anlatan kitaplar da getirt. Mustafa Akkad, Benim talebimi uygun bularak isteklerimi karşıladı ve Ben eseri besteleyebilmek için Fas ve Libya çöllerinde aylarca kaldım. Filmin hedef kitlesi İslâm dünyasıydı. İslâm inancı peygamberin tasvir edilmesini yasakladığı için, O halde O'nu, ortaya koyacağımız müzikle, saygın bir şekilde resmedelim' diyerek yola çıkmıştım. Ben hayatımdaki en güzel bestemi yaptım ve Çağrı'nın müziğini yapmış olmaktan gurur duyuyorum" Mustafa Akkad'la benim dostluğum Çağrı'dan sonra daha da arttı ve 6 yıl sonra "Çöl Arslanı Ömer Muhtar" filmine müzik yaptım."

Jarre, sanat yaşamı boyunca özellikle destansı bir anlatıma sahip, setleri, oyuncuları, yönetmenleri ve öyküleriyle her açıdan "büyük" olan filmlere müzik yapmasıyla tanındı. Nitekim filmografisine bakıldığında, bu kararlı tutumunun karşılığını fazlasıyla aldığı da söylenebilir. Film müziğiyle dikkatleri üzerine çeken Maurice Jarre, filmografisine son olarak "Çağrı" ve "Ömer Muhtar" bestelerini ekleyerek meslek hayatına veda etti.




Hz. Hamza'yı Canlandıran Anthony Quinn: "Çöl Arslanı filminden çok etkilendim"

Ünlü aktör Anthony Quin ve Mustafa Akkad'ın bir araya gelmesi "Çağrı " filmi ile başlar. "Çağrı " filmi çekimleri zamanı İslâm'dan çok etkilendim. Çekimler bittikten sonra Mustafa Akkad'a şunu söyledim: "Ben Müslüman olmadım ama İslâm dinine artık daha çok saygı duyuyorum. 750 milyon Müslüman'ın inancı sayesinde benim de kendime olan inancım yeniden var oldu. " Çöl Arslanı" filmi beni daha da etkilendirdi. Ömer Muhtar'ın tutuklanarak hapiste elleri kelepçeli olduğu bir sahne var. Bu şekilde abdest almaya çalışıyor. Arka plânda ezan sesi var. Ömer Muhtar'ın yanı başında ise bir İtalyan subay nöbet tutuyor. Bu sahne bence çok etkileyici oldu."


"Çağrı" filmi için Los Angeles Times Gazetesi: "Göz kamaştırıcı biçimde yapılmış."


Çağrı"nın vizyona girmesiyle yaptığı yankı, yıllar boyunca İslâm ülkelerinin yanı sıra ABD ve Avrupa ülkelerinde olumlu tepkiler aldı. Tepkiler olağanüstü oldu. Binlerce kişi Müslüman oldu. Özellikle Amerika'da siyahlar arasında İslâm hızla yayıldı. Şu anda bile bütün dünya televizyonları filmi yayınlıyor. Üniversiteler, video kulüpleri filme büyük önem veriyor. ABD'nin Los Angeles Times gazetesi "Çağrı" filmi için "Göz kamaştırıcı biçimde yapılmış" başlığını kullanmaktaydı.

Dilerim önümüzdeki yıllarda yeni Mustafa Akad'lar ve İslam dünyasından bu işe para yatıran finansörler çıkar.

20
CG Dünyasından Haberler / Ynt: Matrix producer plans Muhammad biopic
« : Aralık 17, 2009, 08:40:19 ÖÖ »

"İşte yeni bir yasakçı daha.Tahammülsüzlüğünüz sizi ele verdi bile."

Bunu sadece sizin söylediklerinize binaen söylemiş olsa idim, tahammülsüzlük diyebilirdiniz. Fakat herkesin bir taş attığı bir kuyuda oyalanmak istiyorsanız ki, siz bu durumdan çok memnunsunuz, devam ediniz. Nasıl olsa sıkılırsınız. 

Görüşlerinize diyanetin cevap verip vermemesine gelince, Edip Yüksel bunları senelerdir sizin uslubunuzla sallayıp duruyor ortaya, kendi babası zaten ona yeterince cevap vermiştir.

28 yaşına kadar okumadığınız, İslami kaynakları, madem bu kadar iddiacısınız, dönüp tarafsız bir gözle araştırırsanız, yine sizin uslubunuzla kimin masalcı olduğunu daha net görebilirsiniz.


Sayfa: [1] 2 3 ... 15