This topic has been hidden successfully from recent posts.

Gönderen Konu: 3dsmax'te arazi ile uyumlu yol yapımı (geri dönüşümlü ve otomatik)  (Okunma sayısı 8538 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
tr3d forumunda muhabbeti geçmişti... baya cebelleştik arkadaşlarla... tokuştuk vs
merak edenler yazışmaları şuradan okuyabilir,

uygulamanın verimli olduğu düşüncesi ile buraylada paylaşmak istedim,

video anlatım, avi / xvid, ~4 dak, ~3 mb
http://www.dijitalx.com/osman/tr3d/yolyapmak1_transcoded.avi

not #1, compound object yerine space warp / conform kullanılabilir hatta daha açık ve verimli bir yapı olur
not #2, arazi şeklide sonradan değiştirilebilir, yol arayize otomatik olarak uyum sağlayacaktır

max2009 sahnesi,
http://www.dijitalx.com/osman/tr3d/yolyapmak1.rar
« Son Düzenleme: Temmuz 13, 2008, 05:14:00 ÖÖ Gönderen: herbap »


  • 3D Generalist

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: 3dsmax'te arazi ile uyumlu yol yapımı (geri dönüşümlü ve otomatik)
« Yanıtla #1 : Temmuz 14, 2008, 18:05:56 ÖS »
o zaman şöyle yapayım, bunu baya üstünkörü çekmştim... daha ciddi ve ağrıdan alarak, yüksek kaliteli bir versiyonunu hazırlayayım ilk fırsatta
  • 3D Generalist

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: 3dsmax'te arazi ile uyumlu yol yapımı (geri dönüşümlü ve otomatik)
« Yanıtla #2 : Temmuz 14, 2008, 18:27:05 ÖS »
önemli değil, maksat bi faydamız dokunsun

videoyu çektim ama ofisten upload zor gözüküyor... ancak akşama evden
  • 3D Generalist

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: 3dsmax'te arazi ile uyumlu yol yapımı (geri dönüşümlü ve otomatik)
« Yanıtla #3 : Temmuz 14, 2008, 23:41:52 ÖS »
http://www.dijitalx.com/osman/tr3d/yolyapmak2_transcoded.avi
(bu link silinmiştir, doğru linkler aşağıda)
ve
http://www.dijitalx.com/osman/tr3d/yolyapmak2.rar

video ~9 dak / ~11 mb... xvid / avi
sahne, max2009

+ + +

video linki güncellenmiştir,

http://www.dijitalx.com/osman/tr3d/yolyapmak2_transcoded.part1.rar
http://www.dijitalx.com/osman/tr3d/yolyapmak2_transcoded.part2.rar
http://www.dijitalx.com/osman/tr3d/yolyapmak2_transcoded.part3.rar

bağlantımdaki belli kısıtlamalar yüzünden ancak bu halde yükleyebiliyorum...

3 parça rar, her bir parça ~4mb
« Son Düzenleme: Temmuz 15, 2008, 17:05:18 ÖS Gönderen: herbap »
  • 3D Generalist

Çevrimdışı trxmail

  • Üye
  • **
  • İleti: 48
    • Profili Görüntüle
Ynt: 3dsmax'te arazi ile uyumlu yol yapımı (geri dönüşümlü ve otomatik)
« Yanıtla #4 : Eylül 11, 2008, 13:41:18 ÖS »
gecen daha farklı bir yontem gordum bu arazi egimine uygun yol yapmak için.kullanılan modifier skinwrap.sanırım bu modifier daha uygun bu iş için.conform yolun hacmini bozuyor, skin wrap da bu ortadan kalkmış.

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: 3dsmax'te arazi ile uyumlu yol yapımı (geri dönüşümlü ve otomatik)
« Yanıtla #5 : Eylül 18, 2008, 18:17:16 ÖS »
skinwrapli yöntemde farklı bi yaklaşım ama arazi 0 seviyesinde iken yani hiç deforme olmamış iken yol ile araziyi skinwrap ile ilişkilendirip ondan sonra deforme edeceksin

yada deforme sonrası, arazinin bi kopyasını çıkartıp yüksekliği sıfırlyacaksın, sonra yol ile araziyi skinwrap aracılığı ile ilişkilendirip, sıfır seviye ile normal halini birbirine morphlayacaksın

benim yöntemde kalınlığı olmayan yolu araziye uydurup, shell ile sonradan kalınlık veriyorum
  • 3D Generalist