Gönderen Konu: 3ds Max 2012  (Okunma sayısı 12719 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
3ds Max 2012
« : Mart 02, 2011, 11:40:48 ÖÖ »
Autodesk 2012 serisi yazılımlarını duyurdu. 3ds Max 2012'nin en dikkat çekici ve günlük çalışma ortamında en faydalı olacak yeni özelliği UVWunwrap'a getirilen yenilikler olarak göze çarpıyor...



Diğer yeni özellikler ve videolar aşağıdaki sayfada yer alıyor.

http://area.autodesk.com/3dsmax2012

Polycount sitesinde de bir inceleme ve değerlendirme yapılmış..

http://www.polycount.com/2011/03/01/3dsmax-2012-thoughts-and-impressions/


  • 3D Generalist

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #1 : Mart 02, 2011, 13:30:43 ÖS »
Gelişim durdumu acaba artık, durmadıysada yavaşladığı ortada. bir kaç sene evvel çok daha fazla heyecanlanıyorduk sanki. Forumlarda yazılanlara şöyle bir göz gezdirdimde, insanlar köpürüyor(gerçi maya için olanları okudum, max hakkında konuşamam). Genelde "kafa bulur gibi" özelliklerin eklendiğine yönelik eleştiriler yapılmış. Bir TD, yeni özelliklerin genelde yeni kullanıcılara birkaç click'le sonuca gitmeye yönelik olduğunu, pro user'lar için  fluidlere önemli update'ler yapıldığını,ama onunda, çok yanlış alanlarda yapıldığını yazmış(gerçi videolarından bana o kadar'da fena gelmedi). Bütün öncü, tool'larının eskidiği, ve bütün kötü alanların olduğu gibi durduğu genel görüşü var.

Gerçi görüş yazanların hiçbiri, bilgisayarına kurup, inceleyip bu eleştirileri yazıyor değidir muhtemelen. Ama hakikatende bütün yenilikler, var olan plugin'lerin yazılıma entegre olmasından, ibaret olmaya başladı. 

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #2 : Mart 02, 2011, 14:13:56 ÖS »
Ne yazık ki bu son yılların trendi... SoftImage, Maya, 3ds max bir firmanın elinde olmasa böyle olmazdı sanırım... Kendilerini çok zorlamalarına gerekte yok... Belki Excalibur (XBR) ile daha yenilikçi, devrimsel özellikler sunulur...

Excalibur Webinar'ını takip etmedim... İlgilenenler aşağıdaki sayfadan eğer izlemedilerse bakabilirler..
http://area.autodesk.com/blogs/ken/xbr_webinar_results

Bu arada XSI (Softimage) öldü derken, softimage cephesinde gelişmeler ilginç görünmeye başladı...Giderek Houdini'ye dönüşüyor :)
  • 3D Generalist

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #3 : Mart 02, 2011, 14:46:22 ÖS »

Bu arada XSI (Softimage) öldü derken, softimage cephesinde gelişmeler ilginç görünmeye başladı...Giderek Houdini'ye dönüşüyor :)

Evet böyle bir durum varmış gibi gözüküyor cidden. Hatırlarsan bir kaç sene evvel maya bu yöne gidermi gitmezmi diye konuşuyorduk,tuttu XSI gitti. Hatta odforce'ta bile bir saygı durumu var.
Houdini'nin tek sıkıntısı HIZ. herkezin öncelikli görmek istediği bu. İşlemci-Ram-Harddisc üçlüsünü çok feasible kullanımıyor sanki.Ben birşeyleri yanlış yapmıyorsam şayet, ağzına kadar ram olsa bile (hatta Cache Memory ayarlarını yükseltseniz bile) solving çok etkilenmiyor.Lineer olarak Frame'i 2GB olan data için normalmidir bilmiyorumda, ram'leri double'ladığımda çakılmadan ilave 13 frame yazabildim. 


Çevrimdışı Haluk Zengin

  • Üye
  • **
  • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
    • Haluk Zengin
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #4 : Mart 02, 2011, 16:03:50 ÖS »
Max in tamamen node-based bir yazılıma dönüşeceğine dair saf bir hayalim vardı.sanırım yine başka baharlara kaldı..
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #5 : Mart 02, 2011, 16:44:52 ÖS »
3ds max'in node'a dönüşmesi bence oldukça zor. En başında sanırım kullanıcılar isyan ederler... Yeni node tabanlı, materyal editörü max kullanıcıları arasında nasıl karşılandı emin değilim ama LightWave CORE konusunda getirilen en büyük eleştiri Node tabanlı olmasıydı (beta forumlarında).
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Mehmet Karahasan

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1396
    • Profili Görüntüle
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #6 : Mart 02, 2011, 17:18:49 ÖS »
yeni node tabanlı material editörüne lanet ediyoruz :D
  • 3D Generalist

Çevrimdışı huseyinoz

  • Üye
  • **
  • İleti: 381
    • Profili Görüntüle
    • animanya
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #7 : Mart 02, 2011, 17:57:55 ÖS »
yeni node tabanlı material editörüne lanet ediyoruz :D

+1

Çevrimdışı metinakcakoca

  • Üye
  • **
  • İleti: 394
    • Profili Görüntüle
    • CG Artist | 3D Generalist
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #8 : Mart 02, 2011, 22:41:18 ÖS »
yeni node tabanlı material editörüne lanet ediyoruz :D
Aynen... eski görünümü kullanıyom :)
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Emre Goren

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1138
    • Profili Görüntüle
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #9 : Mart 03, 2011, 00:23:56 ÖÖ »
2012 versiyonu XBR projesinin 4. ve son fazı , bundan sonraki versiyon tam anlamıyla yenilikçi olacak..Şimdilik ufak yenilikler ve performans artışı kurabiyeleri ile kullanıcıları tavlamaya çalışıyolar..

Çevrimdışı Haluk Zengin

  • Üye
  • **
  • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
    • Haluk Zengin
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #10 : Mart 03, 2011, 12:29:17 ÖS »
evet açıkcası bir çogu plugin ve scriptlerle çözülebilen yenilikler gelmiş yine..yeni material editore alıştığım halde graphite modeling tools u yeterince kullanmadığımı düşünüyorum..uv unwrap için henüz bişey söylemek erken bakalım bu sefer gelen yeneilikler beni harici bir uv editor kullanmamı engelleyecekmi..
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Haluk Zengin

  • Üye
  • **
  • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
    • Haluk Zengin
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #11 : Mart 03, 2011, 12:35:22 ÖS »
kendi adıma söylüyorum :bu kadar yüzeysel eleştirmeden önce sürümün en azından demosunu indirip incelemek gerekir..
  • 3D Generalist

Çevrimdışı jesus

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
    • www.coroflot.com/barispolat
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #12 : Mart 03, 2011, 17:08:48 ÖS »
maya 2009 versiyonunda uv açma özelliklerinde gelen yenilikler yukarıda izlediğim demodakinden hala çok basit ve daha kullanışlı(2009 versiyonundan beri yardımcı uv açma yazılımı kullanmıyorum).Bİrde hep merak etmişimdir; max neden bi özellik getirdiğinde çok fazla makyajlamakta.Bu yazan şahsı muhteremlerin bi tavrımıdır ne dersiniz? bu kadar makyajlamak programın performansını hissedilir derecede etkilemez mi?Buna nasıl dayanıyor bu program anlamıyorum.Son olarak ben pluginleri programın içine entegre etme konusunu son derece yerinde buluyorum.Hem yazılım toplarlanmış oluyor.Hemde lisanslı kullanıcılar için çok cazip bişey.

Çevrimdışı guero

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1356
    • Profili Görüntüle
    • www.vimeo.com/guero
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #13 : Mart 03, 2011, 20:38:05 ÖS »
Hayırlı olsun.Hepinizin görüşüne katılıyorum.Bence Nitrous Viewport özelliği güzel görünüyor...


http://area.autodesk.com/blogs/shane/sneak_peek_at_xbr_graphics_in_action

Çevrimdışı Arif Osmanoğlu

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2406
    • Profili Görüntüle
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #14 : Mart 05, 2011, 02:48:01 ÖÖ »
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #15 : Mart 08, 2011, 17:51:59 ÖS »
GDC 2011'den yaklaşık 45 dakikalık 3ds max 2012 tanıtımı...

http://nvidia.fullviewmedia.com/gdc2011/04-autodesk.html
  • 3D Generalist

Çevrimdışı guero

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1356
    • Profili Görüntüle
    • www.vimeo.com/guero
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #16 : Mart 09, 2011, 14:27:44 ÖS »
Nitrous Viewport özelliğini gösteren video...



MassFX özelliğini gösteren bir video.





Çevrimdışı yildizmax

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
Ynt: 3ds Max 2012
« Yanıtla #17 : Mart 18, 2011, 11:34:45 ÖÖ »
2012 cidden güzel görünüyor...