İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - bekir gürgen (sandman)

Sayfa: 1 ... 7 8 [9]
161
Sohbet / Ynt: 2013 ve sonrasi icin Turk Cizgi Film sektoru
« : Ocak 16, 2013, 20:25:48 ÖS »
Trt nihayetinde bir devlet kurumu. onu extra eleştireceğim.
Sektör içerisinde hayran kitlelerine rahat ulaşan işlere bakıldığında bunların 3d değil 2d olduğu açık ve bir okadar ara önde. Animasyonun temeli olan cell animasyonu öğrenmeden, geliştirmeden 3d ye atlanırsa bu problemlerin olması doğal.
Öte taraftan çakma değil diyoruz ama modellere bakıldığında ozanın dediği gibi bir katkı sağlamadığıda ortada. Karakter tasarımı,consept art ve lay-out ayakları yok bunlarıda çıkarınca işin içinden ne yazıkki filmler bir eziyete dönüyor. Sektörde çalışan insanlarda o işleri yapmak istemiyorlar. Mutsuz bir animatörün elinden mutlu iş çıkmaz.
Israrla insanları inşaat şirketi gibi mesai altında tutmaya çalışmak
sektörü hayli yıpratıyor.
kendi adıma 3d model(sadece model) yapıyorum, 2d animasyon, storyboarad, layout, konsept art ve background da yapıyorum ve yetkinimde . lakin illustrasyon yapmayı tercih ediyorum. çünki sektör mutsuz ediyor.. 

162
sevgili ozan. dijital boyamayı tercih edersen yardımcı olabilirim..

163
İş İlanları / Ynt: 2D Karakter Animatörü
« : Ocak 16, 2013, 01:48:23 ÖÖ »
yer belirtilmemiş. free olarak arıyorsanız? başvurabilirim.

164
CG Dünyasından Haberler / Ynt: TRT'den buyuk proje! BIRDS LIKE US
« : Ocak 13, 2013, 05:38:08 ÖÖ »
owww şu büyük proje.

165
Donanım / Ynt: sony VAIO Duo 11 .
« : Ocak 09, 2013, 23:57:44 ÖS »
rica ederim ne demek. birkaç program önereyim ozaman. bir kısmını biliyorsundur mutlaka biliyorsanda bilmiyen arkadaşlara tavsiyemdir.

Alias SketchBook Pro 6.0.1: consept art, cleanup, hatta digital illustrasyon ve dahi storyboard için. hızlı güvenilir bir programdır. adobe nin aksine ucuzdur.

TVPaint Animation 10: muhteşem bir alt yapıya sahiptir. 2d art ve animation için çok fazla yetenekleri mevcuttur.

toon boom: ürünleri çok çeşitli genelde vektor tabanlı işler. iyi tarafları 2d animasyon ve konsepti için tasarlanmış bir programlar üretir. her bütçeye göre ürünü var. kötü tarafı hala gelişmekte olmasıdır.

Xara Designer Pro 7: vectör tabnlı bir yazılımdır. aslında çok geniş bir kitleye hitab etmektedir. sadece illustrasyonla kısıtlı değildir. gündelik işlerin büyük bir kısmını kurtara bilecek bir yapıya sahiptir. sunumdan matbata hatta animasyona kadar bir çok işi rahatlıkla uygulayabileceğiniz bir yazılım.

son olarak corel painter. kullanması zor. lakin alışılmışın dışında
geleneksel mantıkla çalışıldığında verim elde edilebilecek bir art programdır..



166
render a karşılık olarak bezeme diyebiliriz. bezemede render gibi geniş bir kelime. lakin bunlar teknik ve global kelimeler. bilmişlik taslamayayım. sektör içerisindeki kelimeler dünyanın her yerinde aynı anlamda kullanılır. Illumination,animation,layout, in, out, pan, zoom, yada her neyse bu kelimeleri yanlış algılayıp uygulanması mümkün değildir. nihayetinde bir ofise bağlanıp kalmıyacak bu insanlar... farklı stüdyoları tecrübe edecekler...   

167
Donanım / Ynt: sony VAIO Duo 11 .
« : Ocak 06, 2013, 22:50:18 ÖS »
EĞER İSTANBULDAYSAN
İKİNCİ ELLERİ BİR GEZ BAZEN ÇOK İYİ MAKİNALAR DÜŞÜYOR.

168
Donanım / Ynt: sony VAIO Duo 11 .
« : Ocak 06, 2013, 02:18:03 ÖÖ »
dokunmatik değil ama 2. el kaleme basınç duyarlı tablet pcler bulabilirsin. hp asus bir dönem thosiba çıkardı.ikinci el olduklarına baklma çok güçlü özel makinalardır.bende asus r1e d1 mevcut ve çok memnunum.   şu anki favorim ise dell XT3   http://www.radiusbilgisayar.com/products.php?product_type=0&model=XT3%20Tablet
not: dokunmatiklerin birkısmı kalem basıncına duyarlı değildir.

169
Genel Sohbet / Ynt: Siyasi kitap tavsiyesi
« : Aralık 13, 2012, 05:07:06 ÖÖ »
herşeyi siyaseten okuyabilirsin.nihayetinde durumu idare etme işi. amin maalouf,kafka, Asimov, bunların herbirinden başlayabilir. okuma alışkanlığıda böyle edinilmez ama yaşadığım yerde bir okuma gurubumuz var okuyup tartışıyoruz. e heyecanlıda oluyor açıkçası.  belli zaman dilimlerinde bellirli yazar ve kitaplar belirleyip onun kitaplarını okuyoruz sırası ile. bunuda deneyebilirsiniz.

170
Animasyon Çalışmalarınız / Ynt: koşu animasyon
« : Aralık 03, 2012, 21:03:33 ÖS »
sola takılmadan. o irilikte birini koşturmak hayli zor ve hayvansı birtakım hareketler gerektirmekte.evveliyatlı olarak koşmanıon bir ahengi olması gerekiyor. örneğin çocukken yaptığımız yarım ayak koşmgibi. dahası;yapacağımız harekete vücut hazırlanır. bir ezber değildir bu. zıplamadan önce vücudu ve hateketi hazırlamak gerekir. her seferinde farklı bir hareket yaşanır. örneğin daha önce bunu yapmışçasına yada yeni deniyormuşça başka çaresi yokmuş gibi vs.. çoğaltılabilir.bu koşmayıda etkiler. zıplamayıda. işin özü o duyguyu verwebilmekte...

171
merhabaa...
evelliyatlı olarak ben bir model artist yada texture artist değilim.
yıllardır animasyonla ilgili kafa patlatıp 3d den uzak kalıp sadece çizgi ile uğraşmayı tercih ettim.
carakter tasarımcıların bir çoğu çizgiyi tercih ederler sebebi ise projenin nihayetinin ne olacağı belli olmaması vede altarnatiflerin
sunarken çizginin daha geniş bir ufku ve zamnının olmasıdır. evet önce çizmek lazım amma sektör okadar genişki. hepsini aynı anda yapmak bir hayli ömür istiyor. bu nedenle bence birini tercih etmelisin. tercihin neticesi önemli değil önemli olanda tercihte başarıyı yakalamak adına çalışmak.vede gurup çalışmasına uygun olmak.  kendi çalışmamdan bir örnek vermek istiyorum.
http://bekirgurgen.blogspot.com/2007/03/kelolan.html
meşhur keloğlan. şimdiye kadarki kel oğlanları içinde barındıran ama bir okadarda dışında kalan bir tasarım olduğunu düşünüyorum.
tasarlarken düşünce sizinle hiç alakası olmayan bir insanın bunu alıp evirip çevirip modelleyip yada çizip hayat vermesi...
neticede sektörde tekbaşınıza çalışmayacaksınız..
ama kariyer tercihinizide ona göre belirlemelisiniz. çook geç kalmadan. teknoloji hızlı:))


172
İş İlanları / Ynt: Animasyon Sanatcıları ve Adayları
« : Kasım 29, 2012, 21:33:53 ÖS »
insanlara bukadar yüklenmeyiin :)

173
Adobe After Effects / Ynt: rotoscope için en iyi yöntem hangisi?
« : Kasım 21, 2012, 13:08:00 ÖS »
iki boyutlu rotoskopsa bahsedilen. önce iki uç kareyi işlersin. örneğin 1ile 6. kare sonra ortadaki kare 3 yada 4 sonra diğer kareleri aksi taktirde kontrolü zor olur. ama herbap ın dediği gibi birkaç örnek koyulursa daha verimli olur..

174
Diğer 2D Yazılımlar / Ynt: PFTrack Grid
« : Kasım 11, 2012, 05:37:17 ÖÖ »
Metrik ölçü değil ama kabaca birim üzerinden hesaplanıyor. çekerken 2 kamera ile çekip ortalamasını alıyorlar. buda aşağı yukarı 10 metrede  2 metre ile yarım metre arasında bir sapma payı oluşturuyor gözle çok fark edilmiyor. haritacılıktada buna benzer bir yöntem kullanılıyor.

175
CG Dünyasından Haberler / Ynt: 11 Secon Club October Competetion
« : Kasım 06, 2012, 16:20:22 ÖS »
tebrikler

176
CG Dünyasından Haberler / Ynt: Disney'in Lucas Film'i alması...
« : Kasım 02, 2012, 02:23:23 ÖÖ »
hababam sınıfınıda disney alıcakmış:)) yok vaz geçtim köyden indim şehire yi
alıcakmış... himet abiiii banda prenses garısı alacanmııı.

177
sevgili kaya eline sağlık. küçük bir eleştirim olucak nacizane.şöyleki yazıların üzerindeki ışık yüzünden yazılar okunmuyor..ışıkta o beyaz dengesini korumak gerekli. zira diğer reklerin ve geçişlerin algılanmasınıda etkileyen bir unsur.

178
noel baba ve geyiklerinden oluşan bir kurban bayramı tasarlana bilir :) cıvıklığımı bağışlayın yeni katıldım. herkese selam.

179
Yapılanın ya fazla militarist yada fazla dini öge barındırması gerekliliği elinizi kolunuzu bağluyor sanırım. Bir taraftan konuyu anlatacaksınız diğer taraftan halktan ve kurumlardan tepki almayacaksınız. Bu kapalı toplumlarda çokta kolay olmuyor..Öğelere bağlanmadan en küçükten başlamak çok doğru bir yaklaşım olur bence.
Şeker kağıtları bana hep çok çekici gelmiştir örneğin.

Sayfa: 1 ... 7 8 [9]