İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - turx

Sayfa: 1 [2] 3 4 ... 26
21
Sohbet / Ynt: Avataria Oyunu
« : Nisan 19, 2016, 14:04:28 ÖS »
Başlık için teşekkürler.

Dün gördüm ilgili başlığı ben de.

Avataria ile ilgili ekşisözlük başlığını, orada verilen youtube linkini ve özellikle de youtube linkinde o videoyu hazırlayan sapığın facebook profil resminin göründüğü kareyi eşe dosta mutlaka okutup seyrettirmek lazım. Yoksa sadece anlatarak çoğu kişiye bu konuda bir bilinç kazandırmak zor.  Ben tableti bilgisayarı açmayı kapamayı bile bilmem diye konuyu sıradanlaştırıyor insanlar bu gibi muhabbetlerde. Masum ufaklıkların hatırına biraz vakit harcayıp tehlikenin farkında olmayan çevremizi birebirde bu konuda duyarlı hale getirmeye çalışmak lazım diye düşünüyorum.

22
Şimdi anlaşıldı. Üstteki yorumumu silip eline sağlık demek düşer bana da =)
Yalnız bu tür açıklamaları çalışmayı paylaşırken yaparsak daha güzel olur.
Başarılar diliyorum.

23
Sohbet / Ynt: Beni uçabildiğine inandır Superman ya da Batman!
« : Nisan 12, 2016, 19:23:54 ÖS »
İddiasını desteklesin diye eklediğini düşündüğüm yanıltıcı örneklerden sonrasını da izledim tabii. Hatta videonun yazıya dökülmüş halini de okudum tekrar. Önyargısız =) Sadece bir iddia doğru örneklerle desteklenerek anlatılmıyorsa, alakasız veya yanlış örnekler kullanılıyorsa, anlatımda tezatlar, bol bol lafügüzaf varsa iddia doğru diyerek anlatılan şeyi tümüyle kabul etmek doğru gelmiyor bana.

Evet videoda araya serpiştirdiği ve en sona doğru söylediği doğru şeyler var. Bunlara katılmıyor değilim, ancak benim videodaki anlatıya, dolayısıyla da arkadaşa ayar oluşum; iddiasını üç beş dakikada ispatladığı havasını verebilmek için yanlış, anlamsız örnekler, süslü ama boş laflar kullanmasından kaynaklandı.

Cümle cümle de tahlil edebiliriz. Bilmiyorum bir yere varılır mı o şekilde ama şöyle diyebilirim:
Size katılıyorum; arkadaşın da her ne kadar alakasız da olsalar videonun içinde katıldığım fikirleri var. Ama kullandığı örneklerin yanlış olduğunu, kendince süslü ancak içi boş cümleler kurduğunu, anlatımının bir bütün teşkil etmediğini, dolayısıyla da hazırladığı videonun bence bir değeri olmadığını söylüyorum.

Superman örneği bence çok vasat. CGI ağırlıklı filmlerde efektlerin hikayenin önüne geçmesine hiç de iyi bir örnek değil. Sizin Ben-Hur örneğinizin yerini asla tutmaz.

C. Nolan'ın filmlerini seven, hikaye anlatımını, hikayeyi her zaman CGI efektlerinin bir adım önünde tutmasını takdir eden birisiyim.  Ancak tırın takla attığı sahnenin yüzlerce, binlerce benzeri, orta seviye Hollywood aksiyon filmlerinde yer aldı yıllarca. Hepsi de hikayeleri, kurguları, oyunculukları vasat olduğu için unutuldu gitti. Şimdi o tır sahnesine bakıp bizim 'Aa gerçekten olay tırın gerçekten takla atmasıymış.' dememizi mi bekliyor arkadaş? O örneği veriş amacı nedir?

Oblivion'da arkaya yansıtılan gökyüzü o yapımı veya sahneyi muhteşem mi yapmış? Veya arkada sadece yeşil, mavi olan yapımların önüne mi taşımış? Yeşilde çekilen bütün sahneler bu verdiği örnekten kötü bir performans sergilemelerine mi neden olmuş oyuncuların? O örneğin süper kahraman filmleriyle ne alakası var? Eğer anlattığı şey süper kahraman filmleri değil de görsel efektin kullanımı ise başta kullandığı Superman'in konuya nasıl bir artısı var?

Bence sizin anlatmak istediğiniz yani savunduğunuz fikir için -ki ben de katılıyorum bu konuda size- bu arkadaşın videosu iyi bir örnek değil.

Türkçe paragraf sorularını aklıma getiren şu son iki paragrafın anlam bütünlüğünü sorgulama ile arkadaşları başbaşa bırakarak mesajıma son vereyim.

Demek ki CGI kötü değil, biz kötü CGI görüyoruz. Özellikle de süper kahraman filmlerinde. Peki sorun ne? Sorun bu tür araçların ve teknolojinin hikayenin önüne geçmesinde. “Aaa ne kadar güzel şeyler yapabiliyorum ben bakın” diyen birinin yaptıkları dışında bir içeriği, hikayesi olmayan filmlerde. Yapabiliyor olman yapmanı gerektirmez.

Atalarımızın dediği gibi: “En iyi görsel efekt, kullanıldığının farkına varmadığınız görsel efekttir.” Farkına varıyorsan yeterince iyi değil demektir. Görsel efekt kullan. Ama süper kahramanına Isaac Newton’ı mezarında döndürecek hareketler yaptırtma. Biz Cüneyt Arkın filmleriyle büyüdük. Fizik yasalarını zaten yeniden yazdık. Artık bize gerçekçi görüntülerle gel. Bize onun uçabildiğine inandır: bir insanın uçabileceğine…

24
Sohbet / Ynt: Beni uçabildiğine inandır Superman ya da Batman!
« : Nisan 12, 2016, 13:05:18 ÖS »
1.37'de "yeni nesil görsel efektler ne kadar inandırıcı?" dedikten sonra verdiği örnekleri görünce arkadaşı ciddiye alma isteğim buhar olup uçtu. Sırf fikrini desteklesin diye 14-15 sene öncesinin yapımları olan Matrix, Kedi Kadın ve Akrep Kral'daki gerçekçilik açısından rezalet olduğunu bildiğimiz sahneleri seçmesi videonun kalanını izlememek için yeterli neden.
Algı yönlendirmenin ve kitleleri manipüle etmenin altın çağının yaşandığı böyle bir zamanda arkadaş da aynı yolu seçmiş belli ki. Birbiriyle çelişen cümleler, birbiriyle çelişen örnekler..
'Amaç oydu', 'amaç buydu'. Geçmiş veya günümüz CGI sanatçılarının amacını da biliyoruz, arkadaşın amacını da anlayabiliyoruz. =) Diğer videoları kıymetli bilgiler içeriyordur belki ama bu video olmamış. =)


Paylaşım için teşekkürler. =)

25
Sohbet / Ynt: zbrushı anlama
« : Aralık 01, 2015, 20:38:29 ÖS »
benim sculpta pek bir problemim yok yani daha açık olayım; ilk önce zsphere ile modelin base'ini hazırlıyorum. daha sonra detaylandırıyorum. vücut hazır olunca geri kalan detayları (giysi, aksesuar vs.) hazırlıyorum. bunlar hazır olunca elimde yüksek poligonlu bi kaç parca obje olmuş oluyor. şimdi bu aşamada uw zbrushta mı almalı. renklendirme olayına nasıl geçilmeli.

Son yazdığım mesaj sizin sorunuza cevaben değildi. Mahmut'un konu başlığındaki soruya cevaben yazdıklarına ek olsun diye yazmıştım.

Sorunuzu alıntılayarak yazdığım mesajda UV'nin alınması gereken aşamaya dair bir şeyler yazmıştım. Anlaşılmayan kısımlar varsa yazarsanız açmaya çalışırım.

Bunun dışında, eğer modelde renklendirmeye geçeceğiniz aşamaya geldiyseniz, yani model hazır ise, Zbrush'ta veya dışarıda başka bir programda UV açmanız farketmiyor. Zbrush dışında bir programda UV açacaksanız, modelin en düşük seviyesini (Subdiv Lvl 1) OBJ olarak export edip dilediğiniz programda UV'sini açıp, Zbrush'ta modeliniz üstüne tekrar import edebilirsiniz. Bu durumda modelinizde bir değişiklik olmamakla birlikte dışarıda yaptığınız UV datası modele aktarılmış olur.
Bunun ardından ister polypaint ile, ister ZappLink yardımı ile Photoshop'ta kaplamanızı oluşturabilirsiniz.


26
Sohbet / Ynt: zbrushı anlama
« : Aralık 01, 2015, 12:22:15 ÖS »

lafın kısası kafam karma karışık. nerden hangi araçlar nasıl başlamalıyım. seviye seviye neleri takip etmeliyim


Mahmut zaten detaylıca bir cevap yazmış. Eline sağlık. O yüzden aynı şeylerin üstünden benim de geçmem gereksiz olur.

Ancak şunu ekleyebilirim: Modele en temel halinde verebileceğiniz maksimum detayı vererek bir üst seviyeye çıkmak en doğru çalışma yöntemidir. "Hacim", "silüet" ve "orantılar" bir modelde "ince detaylar"dan çok daha önemlidir. Bir modeli asıl başarılı kılan, ince detaylardan çok, diğer üç noktadaki kalitesidir.
Modele yüksek poligon sayısıyla başlamak, önemli olarak saydığım noktalarda hata yapma riskini arttırır ve modelin kontrolünü elinizden kaçırmanıza neden olabilir. Ayrıca modelde oluşan hataları düzeltmeye çalışırken ekstra efor sarfetmenize ve zaman kaybetmenize yol açar.



27
Sohbet / Ynt: zbrushı anlama
« : Aralık 01, 2015, 11:53:15 ÖÖ »
benim merak ettiğim konu ; uv hangi aşamada almak gerekiyor. herşeyi detaylandırdıktan sonrası kafamı karıştırıyor

UV'yi modelle işiniz bittiğinde ya da modelin temel halindeki (base mesh) noktalarda değişiklik olmayacağını düşündüğünüz ufak dokunuşlardan önce almak en idealidir.
Bunun nedeni modelde poligonların boyutlarının değişmesi dolayısıyla, yaptığınız kaplamada gerilme veya büzüşme olma ihtimalini minimuma indirmektir.

Yine de eğer çalıştığınız projede pipeline siz modelin tüm detaylarını bitirmeden rigging kısmına başlamayı gerektiriyorsa, modelin bese meshine yeni bir poligon veya nokta eklemeyeceğinize, topolojisinde oynamayacağınıza emin olduğunuz ve base mesh'in hacimsel orantılarının final haline yakın olduğu bir aşamada modelin UV'sini çıkarıp base mesh'i rigging yapacak kişiye aktarabilirsiniz.
Bu durumda, eğer modelde bump map veya normal map ile base mesh'e aktarılamayacak hacimsel değişiklikler oluşmuşsa problemi displacement map kullanarak çözebilirsiniz.

28
*.max  formatı,  3ds Max programının kendi dosya formatı. Bu dosya türünü açabilmek için 3ds Max programı kullanmaktan başka çareniz yok malesef. Varsa 30 günlük sürümünü indirip onunla açmayı deneyebilirsiniz.

İstisnalar var mı bilmiyorum ama bir 3d programının öz dosya formatını kendisinden başka bir programla açmanız mümkün değil. Örneğin *.c4d dosya formatı sadece Cinema 4D ile açılabilir. *.ztl dosya formatı sadece Zbrush ile açılabilir, gibi.

*.fbx, *.obj, *.3ds  hemen hemen her 3d programında açılabilen ortak dosya formatlarındandır.

Şuradaki açıklama bu konuyu olabildiğince sade cümlelerle ve net bir şekilde özetliyor:

http://www.file-extensions.org/max-file-extension

 


29
Doğrudan yazdığınız modelle ilgili bilgim yok ama tablet boyutu ve marka hakkında önerilerimi yazayım.

A6* boyutunda ufak boy tablet Zbrush ve Maya'da işinizi görebilir.
Photoshop gibi bir boyama aracında illustrasyon, çizim, boyama vs yapmak isterseniz A6 biraz küçük kalabilir.

Zbrush için en ideali A5* boyutunda bir tablet. Ancak A6 gibi ufak bir tabletle de işinizi yapabilirsiniz. Başlangıçta A6 boyutunda bir tabletle başlayıp ileride A5 boyutunda bir tablete geçebilirsiniz. A4* ise Zbrush için biraz büyük kaçıyor ve çoğunlukla tercih edilmiyor.

"Çizim, illustrasyon gibi ihtiyaçlarımda da rahat çalışabileceğim bir tablet olsun." derseniz A6 yerine en azından A5 boyutunda bir tablet almanızı öneririm.

- Wacom bu konuda lider. Driver ve program uyumluluğunda problemsiz olduğu için en çok tercih edilen ve tavsiye edilen marka.

- Intuos "Pro" serisi, Wacom'un profesyonel serisi. Güncel modellerde, alt modellerinden en bariz farkı 1024 yerine 2048 seviye hassasiyete sahip olması. (1024 veya 2048 olması Zbrush'ta çok fazla fark oluşturmayacaktır.)

- Önceki serilerde Wacom profesyonel modelleri için sadece "Intuos" ifadesini kullanıyordu. Yani model isimlerinde "Pro" geçmiyordu. Intuos3, Intuos4, Intuos5 gibi.
Örneğin ikinci elde veya hala satan bir yerde bulacağınız "Intuos5 Medium" aslında şimdiki "Intuos Pro Medium"'un bir önceki versiyonu. İkinci el almak isterseniz aklınızda bulunsun.

- Önceki serilerde alt segment modeller için "Bamboo", "Manga" vs gibi isimler kullanılıyordu. Son çıkan seride ise alt ve üst tüm modellerde Intuos ifadesini kullanıyorlar. "Intuos Comic" gibi. (Pazarlama taktiği olduğunu düşünüyorum.)



* A6= Small   A5= Medium   A4= Large olarak geçebilir.  "Intuos Pro Medium" gibi.

30
Çekim Teknikleri / Ynt: Istanbul | Flow Through the City of Tales
« : Kasım 13, 2015, 19:25:36 ÖS »
Gerçekten çok güzel.

Paylaşım için teşekkürler.

31
Donanım / Ynt: Tercihim doğrumudur?
« : Haziran 27, 2015, 20:20:55 ÖS »
Doğrudan bilgisayarla ilgili değil ama bazı parçalarla ilgili notlar düşmek isterim.

- Düşündüğünüz bilgisayarın işlemcisinin(E5-2609 v3) Cinebench sonuçları benim iki buçuk yıllık 3930k'dan epey bir düşük görünüyor.  ( http://www.cpu-monkey.com/en/ )
- Harddisk'i fiyatları bu kadar normalleşmişken SSD almamak bence büyük hata olur.
- Eğer render için ileride Octane veya Redshift gibi GPU kullanan bir render motoru kullanma ihtimaliniz varsa ekran kartını da bence güncel Nvidia GTX modellerinden seçmelisiniz. Bu konuda forumda güncel bir başlık vardı.
- RAM'i de 16 yerine 32 GB almak veya en azından ekstra boş slotlu bir anakart alıp ileride 32'ye veya daha yukarısına yükseltmek iyi olur.



32
Sohbet / Ynt: VPN ne kadar güvenli?
« : Mayıs 14, 2015, 23:39:52 ÖS »
VPN kapalıyken kullandığınız DNS adreslerini değiştirmeyi deneyebilirsiniz. 
OpenDNS  (208.67.222.222   208.67.220.220 ) kullanıyorum ve YouTube'da, Sinefx'te erişim sorunu olmuyor hiç.

VPN firmanıza güveniyorsanız sıkıntı olacağını sanmam ama rastgele VPN hizmeti veren bir firmadan bağlantı gerçekleştiriyorsanız en güzeli bankacılık işlemlerinizi VPN kapalıyken yapmak.

33
Tamamlanmış Çalışmalar / 3D / Ynt: Savaşçı
« : Mayıs 14, 2015, 23:33:07 ÖS »
Çok teşekkür ederim.

Yanlış anlamam tabii ki =) Modeli, var olan bir modeli referans alarak yaptığım için poz dışında yorum katmamaya çalıştım. Bilmiyorum belki yine de benimkinde daha aşağıda olabilir ama oyundaki orijinal görüntü şuydu

34
Tamamlanmış Çalışmalar / 3D / Savaşçı
« : Mayıs 13, 2015, 18:40:48 ÖS »
Uzun zamandır bir şey paylaşmıyordum. 2014-15'teki tüm kişisel işlerimin bulunduğu iki harddiskim iki hafta arayla uçtuktan sonraki ilk kişisel modelim. Bir fan art çalışması. (neyse ki son yaptığım modeli zbrush quicksave klasöründe buldum daha sonra. onu da ileride paylaşırım kısmetse =) )

Model ve render için ZBrush kullandım. Color correction, glow vs gibi dokunuşları Photoshop'ta yaptım.

Umarım beğenirsiniz.


35
2D Teknikler / Ynt: Brush'ta opasite değeri değitirme ?
« : Nisan 23, 2015, 14:52:55 ÖS »
İşini görür mü bilmiyorum ama fırçayı klonlamak yerine sadece klavyende numpad kısmındaki rakamlara tıklayarak bunu yapabilirsin.
Yani 1'e basınca fırçanın transparanlığı %10 olur, 7'ye basınca %70 olur, gibi. Ayrıca hızlıca iki rakama ardışık olarak basarsan, örneğin 5 ve 6'ya sırayla basarsan fırçanın transparanlığı %56 olur.

36
CG Dünyasından Haberler / Ynt: Anadolu Çizgi Film Yarışması
« : Mart 26, 2015, 18:42:08 ÖS »
http://www.sinefx.com/forum/index.php/topic,8206

http://www.sinefx.com/forum/index.php/topic,9624

Herhalde yarışma düzenleyenler google'dan Türkiye'de düzenlenen diğer yarışmalarda ne şartlar konulduysa okumadan kopyala yapıştır yapıyorlar.
Yabancı (uluslararası vs) yarışmalarda görmediğim -afedersiniz- saçmasapan bir şart. Kendileri de ikinci kez okuyunca anlamsızlığını farketmişler ki açıklama yapmışlar.

 Bir kere sırf o şarttan dolayı katılım, dolayısıyla da katılan çalışmaların kalitesi en az yarı yarıya düşer.

O şartta belirttikleri kanunun hangi cümlesinden bu çıkarımı yapmışlar da o hakkı kendilerinde görüyorlar merak ediyorum.



37
3D Studio MAX / Ynt: There is no disk in the drive. 3dsmax hatası
« : Mart 02, 2015, 13:50:39 ÖS »
3ds max There is no disk in the drive. Please insert a disk into


http://windowsforum.com/threads/there-is-no-disk-in-the-drive-when-launching-software.46123/

Alıntı
I think I have solved the issue. I ran Computer Management as that webpage said to, and under the list of drives was a disk simply named Disk 1. Turns out it is the SDHC reader that I previously had trouble with. Because the error message specified 'Harddisk1' I figured it might mean this. So I have changed the drive letter and all appears to be well, although I haven't tested the reader yet.
 
 I will update if I have any further trouble, thanks a lot for the help!

 
Alıntı
Aaha i gotted the cause of problem... i was facing the same problem and now it is resolved. Whats happening at end, let me explain
 
 when i plugin any kind of datacard like " TataPhone+" or "BSNL3G DataCard" or any other then i got the message "Please insert a disk into drive \Device\Harddisk1\DR1" with different .exe
 Then noticed that there is a space for memory card in the datacard but there is no memory card inserted and when i insert memory card then this message get stoped.
 
 Now what to do if you have no memory card, just simply go for "Computer Management" and disable that drive
     

38
Eline sağlık. Çok güzel çalışmalar.

39
Programcılık/Script / Ynt: Python Rigging Toolbox
« : Şubat 27, 2015, 01:02:42 ÖÖ »
Eline sağlık.

Özellik ekledikçe basitte olsa bir ufak demo hazırlayıp paylaşabilirsen deneyip öneri ve buglarla ilgili yorum yapılması mümkün olurdu. Bu haliyle çözmek biraz güç.

Bu arada sanıyorum iskelet boyutunun "Joints size" gibi bir slider'la ayarlanmasını sağlayacak bir özellik koyacaksın. Default halinde iskelet epey büyük geliyor sahneye,  yaklaşık "53.5" birim çıkıyor. "1.70" yaparsan en azından başlangıç halinde ideal insan ölçüsüne yakın başlamış olur iskelet.

Kolay gelsin.

40
Cinema 4D / Ynt: Cİnema 4D de simetri sorunum
« : Şubat 12, 2015, 17:02:50 ÖS »
Maalesef abi. Yanlışım varsa biri düzeltsin ama benim bildiğim kadarıyla programın kendisinde yer alan simetri aracıyla yapılabilecekler plugin desteği olmadan aynen gördüğün şekilde.
En kötüsü de, UV'sini açmışsın sonra modelde değişiklik yapman gerekiyor diyelim. Modelin yarısını kesmen gerektiği için UV'yi ve kaplamaları yeniden düzenlemen gerekiyor bu durumda.  O yüzden ben bu konudaki ihtiyacımı Zbrush'ta veya Modo'da falan gideriyorum.


demiştim ki,

Aklıma R15'te gelen Sculpt özelliği geldi. Sonra açtım denedim. Sculpt aracında müdahaleyi her ne kadar poligonu veya vertexi seçmeden, Zbrush tarzında yapmak zorunda olsan da simetriyi aç kapa yaparak ve fırça büyüklüğünü ayarlayarak işini görebilirsin bence.  Modelde kesme biçme poligon ekleme vs'yi simetrik yapamayacağın için yine de yeterszi tabii ki bu.
Plugindeki kadar verimli olmayacaktır ama denemekte yarar var. 


Sayfa: 1 [2] 3 4 ... 26