İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - turx

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 26
41
Cinema 4D / Ynt: Cİnema 4D de simetri sorunum
« : Şubat 11, 2015, 15:29:22 ÖS »
CD Symmetry Tools plugini tam aradığın şey bence. Böyle bir özellik Cinema 4D'de normalde yok malesef. C4D'nin kendi simetri aracı çok kazma. R16'da bir iki yeni özellik eklemişler ama yine de yetersiz.

http://www.cactus3d.com/Plugins.html






42
CG Dünyasından Haberler / Ynt: GMH2 (Geo Maya Hair 2)
« : Şubat 01, 2015, 19:47:37 ÖS »
Süper görünüyor. Fiyatı da çok iyi.

43
İşletim Sistemi / Ynt: Bu sorunun çözümünü bilen var mı?
« : Şubat 01, 2015, 13:10:09 ÖS »
Bana Windows Tema ayarlarindan gibi geldi.  Temayi degistirmeyi denedin mi?

44
Sohbet / Ynt: optik kalite?
« : Ocak 25, 2015, 00:07:11 ÖÖ »
Blacker'in sorduğu şeyden anladığım chromatic aberration gibi lensin fiziksel yapısından kaynaklanan hatalar.

Wikipedia'dan alıntı ( http://en.wikipedia.org/wiki/Chromatic_aberration ):
In optics, chromatic aberration (CA, also called achromatism, chromatic distortion, and spherochromatism) is a type of distortion in which there is a failure of a lens to focus all colors to the same convergence point.[1] It occurs because lenses have different refractive indices for different wavelengths of light (the dispersion of the lens). The refractive index decreases with increasing wavelength.[2]


Şu başlıktaki bilgiler merakını giderir umarım:

Wikipedia - Superlens



45
Eline sağlık üstad, çok güzel modeller. Renklendirilmiş hallerini merak ediyorum.

Bu arada blogunda gördüğüm şu render süper. Bundaki ışık, texture ve shader'ı bence senin karakterlerin tam hakkını verecek şekilde oluşturmuşsun. Tebrik ediyorum.  Eline sağlık tekrar.


46
Tamamlanmış Çalışmalar / 3D / Ynt: Yaşlı Asker
« : Ocak 07, 2015, 22:47:28 ÖS »
Çok başarılı bir çalışma Akın, tebrikler.

48
Zbrush - Mudbox / Ynt: ZBrush'a Yeni Başlayanlara Tavsiyeler
« : Ocak 01, 2015, 08:02:32 ÖÖ »
Yeni yılın ilk gıcık sorularını sorayım o halde. :)

Zb'de modeli aydınlatırken ışıkları açtığımızda ön izleme görmüyor muyuz? Sanki evvelki versiyonlarda vardı. En son 2009'da açmıştım galiba. Dahası, renkli ışık kullanmama rağmen modelde bir fark ve ışık yönü değişikliği göremiyorum. Sebep?

Render ayarlarını kurcalamadan bir turntable alayım dedim ve render bittikten sonra Zb arayüzde gezinemediğimi farkettim. Butonların üzerine gelince isimleri yazıyor, save yapabiliyorum ama model görüntüsü sabit kalıyor, çözüm olarak zb'yi kapatıp açıyorum.


Zbrush'ta iki malzeme türü var.  "Material" menüsündeki büyük yuvarlak ikona tıkladığınızda karşınıza çıkan büyük listenin " "Quick Pick", "Matcap Materials"  ve "Standard Materials" diye üç bölümden oluştuğunu görürsünüz.

- "Quick Pick" en son kullanılan malzemeleri gösterir. 

- "Matcap Materials", renk ve doku bilgisinin yanısıra ışık ve specularity bilgilerinin de içine gömülü olduğu, Zbrush'ın özel malzeme türü. Matcap malzemeler, sahneye eklenen ışıklarla etkilenmez. Büyük ihtimalle sizin seçtiğiniz malzeme de bir Matcap malzemesiydi, o yüzden ışıklarla oynadığınız halde bir değişiklik göremediniz.
Sadece BPR render alırken, kullandığınız ışığın yönüne bağlı olarak malzeme üstünde oluşan gölgeler kullandığınız ışıkların yönüne göre belirlenmektedir. Matcap'in ışıktan etkilendiği tek nokta burası.

- "Standard Materials" ise ışık bilgisinin her yönüyle malzemeye etki ettiği malzeme türüdür. Işıklarda yaptığınız değişiklikler doğrudan önizleme görüntüsünde etkisini gösterir. (Renklendirmesi bitmiş bir model için SkinShade4 malzemesi turntable yaparken pratik bir şekilde güzel sonuçlar alabileceğiniz malzemelerden biri.)


Turntable sorunuza gelince, açıkçası yaptğınız işlemleri bilmediğim için problemin neden kaynaklandığını anlamadım.  Kullandığınız sürümdeki bir bug'da olabilir.

Turntable oluşturma basamakları şu linkte güzel bir şekilde açıklanmış:

http://henningsanden.com/2013/05/11/zbrush-turntable/


 
Not: Yazdığım bilgiler ve verdiğim link son güncel sürüm olan Zbrush 4R6 için geçerlidir. Bundan sonra çıkacak sürümlerde farklılıklar olabilir o yüzden yazdıklarımı bunu göz önünde bulundurarak okuyun lütfen.

49
Emeği geçenleri kutlarım. Çok başarılı. Elinize sağlık.

50
Maya / Ynt: Maya render - ışık problemi
« : Aralık 26, 2014, 15:21:23 ÖS »
Gözleri ayrı olarak render aldığınızda da aynı problem ortaya çıkıyor mu?

Eğer öyleyse, o bölgede gözün dış ve iç kısımları birbirinin içinden geçiyor olabilir veya birbirine dokunuyor olabilir. Anlamak için içteki parçayı biraz ufaltıp render almayı denemenizi öneririm.




51
Animasyon Çalışmalarınız / Ynt: Diriliş Ertuğrul Jenerik Tasarım
« : Aralık 25, 2014, 07:51:25 ÖÖ »
Elinize sağlık. Güzel işçilik.

P.s: Haha subliminal mesajda kendilerini aşmış adamlar yahu :))

52
Donanım / Çalışma koltuğu tavsiyesi
« : Ağustos 30, 2014, 19:04:25 ÖS »
Yıllar önce Hüseyin'in açtığı ve cevapsız kalan konu başlığı dışında forumda bu konu ile ilgili bir paylaşım göremedim.

Halihazırda kullandığım koltuk ömrünü tüketti. (şuna benziyordu)


Hem sırt hem de mümkünse boyun desteği açısından daha başarılı bir koltuk almak istiyorum.

 Bu konuda tecrübelerinizi ve önerilerinizi yazarsanız çok sevinirim.

53
CG Dünyasından Haberler / Mr Hublot
« : Mayıs 20, 2014, 19:35:38 ÖS »
Yeni denk geldim ve seyrettim.  Bu yıl "Kısa Film (Animasyon)" dalında Oscar alan Laurent Witz ve Alexandre Espigares imzalı kısa film, tahmin edilebilir hikaye akışına rağmen sinematografik açıdan ve özellikle de çok güzel uygulanmış steampunk dünyasıyla çok hoşuma gitti.

Film normalde paylaşıma açık mıdır bilmiyorum ancak kendi sitesinde bile hala "Academy Award nominee" yazdığı için sitelerinin güncellenmediğini varsayarak youtube'da gördüğüm linkini paylaşıyorum.




Kendi sitesi:

http://mrhublot.zeilt.com/


Son olarak konsept ve modellerin bazılarının resimlerinin yer aldığı iki linki de paylaşarak mesajımı bitiriyorum =)

http://theconceptartblog.com/2014/03/07/artes-de-mr-hublot-curta-vencedor-do-oscar-2014/

http://www.cgmeetup.net/home/art/art-of-the-mr-hublot/

54
Filmler / Ynt: X- MEN Days of Future Past
« : Nisan 17, 2014, 11:39:21 ÖÖ »
Clint Eastwood'lu posterler epey zorlama olmuş.

Wolverine yaşlanan bir karakter değil.

Doğumu ile ilgili bilgi için:
http://marvel.com/universe/Wolverine_%28James_Howlett%29

X-Men Origins Wolverine (2009)  filminden geçmiş savaşlarda çarpıştığını da hatırlarsınız, filmin FAQ sayfasında da yaşı ile ilgili bilgi bulabilirsiniz:
http://www.imdb.com/title/tt0458525/faq?ref_=tt_faq_sm

Netice olarak normalde yaşlanmayan, ama Hugh Jackman yaşlandıkça doğal olarak yaşlı görünecek bir karakterden bahsediyoruz. Tabii daha kaç sene Hugh Jackman devam eder bu role bilemiyoruz.


Posterlerle ilgili de fake oldukları zaten belli de, son posterdeki sağ ve sol gözün şekli ve yansımasının simetrik olması iyice amatör işi olduğunu gösteriyor. Biz modellerimizde renderlarımızda yapsak bunu millet tu kaka der =)

55
Animasyon Çalışmalarınız / Ynt: Pinar Kido tv reklami
« : Şubat 20, 2014, 16:51:43 ÖS »
Super olmus, eline saglik Gurkan.

56
Bilgisayar Oyunları / Ynt: Ottoman Defence yayında.
« : Şubat 20, 2014, 16:42:43 ÖS »
İsmail oyun çok keyifli. Güncellemelerle daha da keyifli hale geleceğine inanıyorum. Eline sağlık. Tebrik ediyorum.

57
WIP / 3D / Ynt: Niyazi Selimoglu - Zbrush Sketches
« : Şubat 20, 2014, 16:37:17 ÖS »
Hepsi, ama özellikle de Hulk süper. İfadeyi çok iyi yakalamışsın. Ellerine sağlık Niyazi.
Dergi de makalenin yayınlanmasına da çok sevindim. Umarım vakit buldukça yine gönderirsin making of vs dergilere. Sektörde tanınırlığını oldukça arttıracağına inanıyorum.

58
CG Dünyasından Haberler / Ynt: Aco Face commercial
« : Şubat 04, 2014, 16:32:05 ÖS »
Ah keşke.. Ancak video ve ekran görüntülerine bakınca sanıldığı gibi bir cg karakter değil malesef.

Alt göz kapağındaki ıslaklıkın oluşması, yanaktan gözyaşının süzülmesi, ve göz kenarından geriye açılan kamera hareketinin bir kısmı (göz kırpmadan hemen öncesine kadar) hariç tüm shotlar zaten doğrudan gerçek çekim.

İşin cg karakterden ziyade, cg gözyaşını ve göz kenarından geriye açılan kamera hareketini fade yapacakları ana kadar oluşturabilmek için basit bir model üstüne oldukça detaylı bir taranmış bir scan görüntüsü uygulaması olduğunu videonun altındaki şu açıklamadan ve making of videosundan anlamak mümkün:

Our work was to track and composite digital tears for two shots and also to create a smooth camera pull back when we go from a macro shot of the women's eye. 

Making of videosu dikkatlice incellendiğinde de zaten modelle texture datasının tümüyle örtüşmediğini görebilirsiniz.

Dolayısıyla sanıldığı gibi etkileyici veya heyecan uyandırıcı bir iş değil maalesef.

Hatta bu forumda takılan arkadaşların çoğunun rahatlıkla altından kalkabileceği bir iş.


not: 3d printerlar gibi 3d scan olayının da ilerlemiş olması sapla samanı iyice birbirine karıştırmamıza neden oluyor artık.

59
Tamamlanmış Çalışmalar / 3D / Ynt: Cappy Portakal
« : Aralık 30, 2013, 07:38:09 ÖÖ »
Konu dışı olacak ama, R15'te R13 sürümünde bulunan modelleme aracı tweak mode artık yok mu? Ben mi bulamadım?

Alper hocam kastın R12'deki tweak mode ise sonraki sürümlerde de var, ancak R13 ile değişti şekli biraz.
R12'de Tweak mode'da nokta, kenar, poligon hangisinin üstüne gelip sürüklersen o komponent türüne geçiş yapmış oluyordu.
R13 ve sonraki sürümlerde artık tweak mode otomatik işliyor ancak örneğin noktalarla çalışırken kenar veya poligonlar seçemiyorsun bilerek veya yanlışlıkla.
R13 ve sonrasında "tweak" yapabilmen için objede veya sahnede o modda hiçbir şeyin seçili olmaması gerekiyor. Örneğin nokta modunda tweak yapabilmek için hiçbir nokta seçili olmamalı. Hiç bir şey seçili değilken herhangi bir noktaya basılı tutarak sürüklersen o noktanın yerini değiştirebiliyorsun. Aynısı kenar veya poligonlar içinde geçerli. Nokta, kenar veya poligon modları arasında geçiş yapmak için de "Enter"ı kullanabiliyoruz.

60
Texture'u nereden nasıl yaptın veya buldun? Ben o kısma takıldım. Bende zamanında bu tip bir çalışma yapayım demiştim ama texture sıkıntısı yüzünden başlamadım bile. :)

coca cola texture
coca cola label
pepsi label  şeklinde aratınca çıkıyor texture örnekleri.

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 26